Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7.291

2000
‎«Muzin egin diegu filmak eta kanpotik egindako saioak sartzeko eskaintzei, hori ez baita gure betebeharra»
‎Sortzen da eredu bat arazo bat konpondu guran, eta beste arazo bat sortzen dugu. Zerbitzatu nahi ditugun horiei ez diegu eredu hobeago bat ematen.
‎Beraz, ohitu dute. Gure zeregina pedagogia politikoa egitea izango da, eta aurpegiratuko diegu ez direla demokratak. Demokrata garenon aldetik berebiziko diskurtsoa da hori.
‎Sahara, Algeria, Libia, Sudan, Etiopia, Kenia, Somalia, Txad, Mali, Niger, Egipto, Zaire, Zanbia... Zergatik ez diegu pobreei ezertxo ere ematen. Den dena guretzat?
‎Baina, makalaldi batean nagoela, umeek bidalitako gutun eta margoek ematen digute panpinekin segitzeko kemena. Denei erantzuten diegu , gainera. Bestalde, oso pozgarria da Kukubiltxo, Bihar edo Panta Rei bezalako taldeak gurekin batera lanean ikustea.
‎Gainera, irakasleen mugikortasunarekin egin dugu topo. Zentro batzuetan izugarria izan da, irakasleriaren erdia baino gehiago aldatzen zen tea ikasturte bakoitzean berriei esplikatu behar izan diegu programa.
‎Gomitatuko ditugu Seaska egin duten guztiak, familia guziak, ikasle ohiak, irakasleak, bulego kide ohiak, lehendakari ohiak eta abar. Omenaldi bat eginen diegu , horien ametsik gabe eta utopiarik gabe ez baitzen ikastolarik izango.
‎museoak dirua xahutu besterik egiten ez duten gauzak bezala hartu dira. Hori guztia dela eta, ezin ditugu museoak galtzen utzi, etekina atera behar diegu eta errentagarri bihurtu. Guggenheim ekin ikusi da museoekin dirua irabaz daitekeela."
‎Eta, harrotasun apur batekin, beldur barik esan dezakegu gure eskualdean badagoela kirol arloan, kulturan, enpresagintzan zein beste eremu batzuetan zer erakutsi eta zer eskaini. Beraz, horiei guztiei leihotxo bat zabaldu gura diegu Anboto telebistan.
‎Instituzioak ez dira egoeraz arrankuratzen alta. Zuberoako Herriko Etxeei galdetu izan diegu 8 libera (200 pezeta) biztanleko ematea urtean, baina bizpairuk salbu ez digute arrapostu. Erabiltzen dugun egoitza kendua izanen zaigu eta heldu den ikastaldia antolatzeko ez dugu lokalik"
‎Orain Aralarrekoarekin daukagu beldur pixka bat. Proiektuaren arabera pistak ireki nahi dituzte eta beldurrez begiratzen diegu . Konprenitzen dugu artzainei erraztasunak eman behar zaizkiela, baina beldur naiz ez ote diren sortuko pistak alde guztietatik.
‎Ikastoletan teknikoki maila oso ona izan da, baina humanitateetan oso apala, Frantzian ez ezik Europa osoan bezala. Guk ez diegu belaunaldi berriei bere herriaren historia kontatu. Ez dugu kontatu Euskal Herriaren epopeia.
‎Hemendik euskarri berri horien promozioa egiten badugu, gero enpresek ikusiko dute hor badagoela zabaltzen ari den merkatu bat. Lehentasuna eman nahi izan diegu produktu horiei.
‎Eta horregatik lehentasunen artean herri aldizkarien laguntzak igotzea izan dugu. Baina hori baino gehiago ere bada eta sustatze lanen bitartez geure babesa ere eman nahi izan diegu , beraien lana ezinbestekotzat jotzen dugulako. Herrietan sustraituta daude eta, esaterako, aurrera eramaten ari garen irakurzaletasuna bultzatzeko programan lagungarri dira.
‎Galtzagorri elkartearen laguntzarekin, 9 liburu aukeratu eta ia 100 zentrotan zabalduko dira. Irakasleek euren laguntza emango dute, baina material guztia guk emango diegu . Ikasleak 9 horietatik 3 aukeratu eta irakurri ditu.
‎Liburuak iruzkintzeko garaian, oro har honako alderdi ezberdin hauei eskaini diegu arreta: argumentua, ikuspuntua (edo narratzaile mota), pertsonaiak, denbora eta espazioa, estiloa, testuartekotasuna.
‎Euskal Autonomia Erkidegoko alderdi abertzaleei ere aditzera eman behar diegu , administrazio postuetarako euskara jakitearen puntuazioa ezinezkoa dela, lehenik abertzaleek beraiek euskara goi mailako karguetarako kontuan hartu gabe. Euskarari eta euskaldunei begira, guretzat ulertezina baita Jaurlaritzako zein Diputazioetako goi karguetan elebidunak ez jartzea.
‎leur origine, leur histoire, leur géographie. Paris, 1994 Bere gaztelerazko itzulpena Berta eta Mercedes Corral ahizpei zor diegu , La aventura de las lenguas en Occidente: Su origen, su historia y su geografía izenburuz 1997an Espasa Calpe argitaletxeak Madrilen plazaratua.
‎Prentsa idatziaren eta bertoko telebistaren (ETBren) edukien analisien bitartez horixe azaleratu nahi genuke (alde batera utzidugu irratia, irrati emisoreen aniztasunak izugarri handituko bailuke azterketa enpirikoa). Era berean, gure helburuekin bat etorriz, hedabideek birsortzen dituzten erreferentzia eremuen definizioan ager daitezkeen zenbait eragileri ere erreparatuko diegu , ondokoak aztertuz, preseski:
‎Ondoko lerroetan, kanal bakoitzaren berezitasunei egingo diegu kasu, horretarako egun osoko programazioari erreparatuz. Aurrerago egingo dugu prime timedelakoan gertatzen denaren azterketa.
‎Geure ikerketan, hiru maila hauetako lehen biei egingo diegu kasu. Izan ere, ETBren albistegietan aurkezten zaizkigun gaiak, pertsonaiak eta hauen bidezzedarriztatzen den Euskal Herria nolakoa den jakitea da gure nahia.
‎Aktualitatearen subjektu modura aurkezten zaizkigun pertsona, talde zein erakundeen azterketan, bi alderdiri begiratuko diegu orain. Lehenik eta behin protagonistahorien izaeran sakonduko dugu, eta gero zein gaitan mugitzen diren zehaztuko dugu.
‎Gugan onartzen ez duguna besteei egozten diegu . Proiekzioa, norbereerantzukizuna, norberegandik sorturikoa munduari egozteko edo leporatzeko joerada; hau bortizki kanporatzen da.
‎Horrez gain, koartikulazio efektuak xeheki aztertu behar dira eta datu basean entitate bereizgarriadaukaten elementuak (alofonoak) zeintzuk diren erabaki. Elementu hauen definizioaez dator guztiz bat fonema edo alofono moduko unitate klasikoekin; horregatikhemendik aurrera soinu izena emango diegu (izan ere, elementu horiek azkeneansoinuak izango direla ezin ukatuzkoa da).
‎Aurreitzirik eza. Demagogiari, manikeismoari, baliabide errazei eta topiko etniko eta moralei ez diegu tokirik eman behar.
‎Albiste orok du atzean lekukotasuna. Lekukotasun hauei informazio iturriak izena ematen diegu . Maltzurrak eta onestak daude??.
‎Bi errealitate edo alor hauek aintzakotzat hartzekoak dira albistea sortzen denetik uhineratu edo papereratu arteko komunikazio prozesu osoan zehar. Iturrietatik beraietatik garatzen dira bi alor hauek, eta bitartekoak zenbat eta gehiago izan, hainbat eta fidagarritasun txikiagoa eman behar diegu informazioei. Kazetariek ongisko dakite zeinen garrantzitsua den hori, eta horregatik eduki behar dute hasieratik argi zer nolako iturriak nahi eta behar dituzten.
‎Hau esandakoan, eta Jospin ek frantsesez egiten duenez, entzuleei iratzarri diegu . Orduan, irratilariak abagunea aprobetxatu behar du eta ondoko bigarren musika bolada sartu eta gero albistea hasi.
‎konbentzi dezagun kapela saltzaile bat bere kapelak onenak direla esan dezan irratitik, eta kapelak agortu egingo zaizkio; teatroaren alorreko enpresa bat bere komedia edo drama bikaina dela eta ikusleek hiru hilabete lehenago eskatu dituzte sarrerak. Iragartzeko eskubideagatik kobratuko diegu eta horrexek kosteatuko ditu emanaldiak?. Eta horrela gertatu zen.
‎Gure giza entzumena askotan hotsez josita izaten dugu kaleko zaratak edo gure inguruetakoak direla-eta. Ia zarata gehienei ez diegu arretarik ematen, interes berezia sortzen digutenean izan ezik.
‎Errealitatera daramagunean, fonemak soinu desberdinak ematen ditu. Soinuen bertsio horiei fono izena ematen diegu eta kortxete artean idazten dira. Fono multzo bat daukagunean, fonema baten bertsioak alegia, alofono hitza darabilgu.
‎Mendearen lehenengo erdialdean gertaturikoaren azalpen azkarra egin badugu, mendeko lehenengo berrogeita hamar urteetako zipriztinak azalduz, oraingo honetan hurbilpen sistematikoagoa egitea merezi duela uste dugu. Beraz, egituratzen ari zen sistemaren zutabe nagusiei banan bana helduko diegu , horiek baitira, gure iritziz, edonolako alternatiba edo jarrera kritikok (euskal nazionalismoarenak, adibidez) egin beharreko hori pentsa zitekeen behintzat analisiaren ardatzak, nahiz hezkuntza sistemaren barruan jokatzeko (lor litezkeen kontrol aukerak zirela medio), nahiz bultza zitekeen eraldaketaren bila joateko, edota beste hezkuntza sistema bat eraikitzeko ere.
‎Xafla bezain zapal eta leunak maite ditu moko-fin horrek, bankuko labetik atera berriak. Nagusiei berrogei aldiz erran diegu konponbideren bat aurkitzeko. Haiei lau, ordea.
‎Gauzak horrela, ondoren honako hiru galdereei helduko diegu :
‎Otsailean ipuinok banatzeari ekin diogu. Horiekin batera liburuxka bat ere igorri diegu irakasleei
‎Iraultza hasi denetik ondasun higiezinen salmenta kontuetan eman diren erreforma egokiei eutsi diegu . Salmenta horiek ez daude jada atzera eskuraketa eskubide multzo horiei lotuta.
‎Askatasun handia eman diegu kontratu horiei. Kontratu horiek familiak lotu, familia berriak eratu eta gizateriaren zabaltzaileak dira.
‎Iraultza hasi denetik ondasun higiezinen salmenta kontuetan eman diren erreforma egokiei eutsi diegu . Salmenta horiek ez daude jada atzera eskuraketa eskubide multzo horiei lotuta.
‎Epaileei, beraz, legeek arautzen ez dituzten gaietan ebazteko ahalmena aintzatesten diegu . Horren aurka, nolanahi ere, aipatu ohi da herritar orok aurretiazko eta jarraituzko lege baten bidez epaitua izateko duen eskubidea.
‎Azken horiek dira nazio izaera itxuratu eta aldirik onenetarako ere duin direnak. Uko egin diegu horietariko batzuei, bai, baina soil soilean horien izpiritua beste izpiritu baten aurrean desagertu denean. Jakina, horien idatzia ez litzateke besterik izango eguneroko liskarren iturria baizik, eta hori arrazoimenak eta gure usadioek uxatu egiten dute.
‎Carnapek 1934an aipatu bezala, azpimarratu nahi dut ez garela eskola filosofiko bat eta ez ditugula tesi filosofikoak proposatzen, edozer gauza izanda ere(...). [E] z diegu gai filosofikoei erantzuten, horren ordez gai filosofiko guztiak errefusatzen ditugu, metafisika, etika edota epistemologiakoak izan. Izan ere, gure ardura (bakarra) analisi logikoan datza.
‎Izan ere, egia deritzoguna ondoen funtzionatzen duen hipotesia besterik ez da. Horregatik, garai eta arraza gordinagoetako iritziak eta jarduerak berrikustean, hobe genuke haien hutsegiteak errukiz juzgatzea; nahitaezko estropezuak dira egiaren bilaketan, eta haiei ere eman behar diegu agian guk geuk egunen batean behar izango dugun barkamena: cum excusatione itaque veteres audiendi sunt" (Urrezko abarra, I bol., 356 orr.).
‎Talde bietan daude marokoarrak, ginearrak, nigeriarren bat, italiarrak, espainiarren bat edo beste, nafarra omen dena ere bai... Bazterreko eserlekuetan multzotuta begiratzen diegu guk zortziok, berriketan. Areto futbolean jokatzeko ez ezik beste ariketa batzuetarako ere badira instalazioak kiroldegian, baina soberan daude guretzat, honela elkartzeko aukera daukagun bitartean behintzat.
‎Badira guretakoak haien artean! Diosala egin diegu , animoak ematen. Furgoiko kaioletan binaka ipini gaituzte pikoloek, baina euskaldunik ez elkarrekin.
‎eta beldur diegu poeta gazteei,
2001
‎Ahal denean, baina lehenbailehen. Horrez gain, guk argi esan diegu EAJri eta EAri: " Hori horrela ikusten ez baduzue, egin beste proposamen alternatibo bat".
‎Hori dioskute EAJk, EAk eta ELAk bai eta guk zera erantzuten diegu : " zergatik planteatzen duzue trukean burujabetzaren apustua eta borroka armatua?
‎Guk zera esaten diegu EAJ eta EAri: " Begira, zuek hiru gelako etxea duzue, guk sei gelakoa nahi dugu.
‎Bestetik, Sobiet Batasuneko sozialismoa ordezkatzen zuen sozialismoak pentsatzen zuen Sobiet Batasuna gidari kapitalismoa gaindituko zela, mundu guztiak ikusiko zuelako eredu hori kapitalismoarena baino aurreratuagoa zela. Gogoratu gaitezen Krutxevek 70eko hamarkadan" irabaziko diegu " esaten zuenean: Sputnik garaiak ziren:
‎Sputnik garaiak ziren: " zientzian irabaziko diegu , militarki, ekonomian...". Ezkertiar erradikalen mundu horretan ere garaipenean sinesten zen:
‎Etengabe mugimenduan ari den unibertsoa ulertzea, oinarri zientifikoak eta fenomeno naturalak geureganatzea, betidanik gizakia kezkatu duten gaiak izan dira. Gainera, azken urteetan azkartu egin den bilakaera teknologikoa eta beronen ondorioak hobeto ezagutzeko nahia gehitu behar diegu gaur egun ohiko galdera horiei.
‎Bastarrikak adierazi duenez," horrelakorik egin nahi duenak, idazle batek, zer egin behar du, porturik portu galdezka ibili? Guk ere hemengo arrantzaleei galdetzen diegu . Lehengoan galdetu genien' este barco no hace agua' nola esan eta ontzi honek ez du urik galtzen da".
‎Guk ez ditugu gure lanetan zentzu klasikoan ulertzen diren pertsonaiak erabiltzen, guk pertsona funtzioak erabiltzen ditugu. Hauei gure izena jartzen diegu hein batean gure' alter egoa' rekin lan egiten dugulako batzutan". Honek guztiak Legaleon T taldearentzat ezinbestekoa den xede bat lortzen laguntzen du:
‎Horrezkero Phil Cunningham, Hevia, Alisdair Fraser eta Oskorri bezalako taldeen proiekto diskografikoetan eta Europa, Amerika eta Japoniako jaialdietan parte hartu dute. Eman duten pauso honekin txalaparta edozein perkusio tresnaren parean jartzeko arriskua aipatu diegu , baina erabat desberdina dela diote. " Bi jotzaileon arteko lotura, uztarketa, ez da perkusioan ematen.
‎Hainbestetan aipatzen den demokrazia honek zuloak besterik ez ditu eta, finean, herriaren esku lukeen zerbait izan beharrean boteretsuenen esku dagoen tresna bat da. Baina sare horren baitan guk ere bizimodu mota honi eta ditugun ondasunei eutsi nahi diegu hein handi batean. Beraz, egoera kritikatzen dugu alde batetik, baina bestetik zaku horretan sartuta gaude.
‎Hossegorrera festa giroan joan gara, trikitixa eta txalapartarekin. Informazioa banatu dugu kaleko jendearen artean, eta beste federazioei ere gure egoera azaldu diegu , ea Europako Federazioa pixka bat gorritzen den.
‎Txikienetik seigarren maila arte dugu, gero Lizarrara joaten dira DBH egitera, 37 kilometro gora eta 37 behera. Gurasoei begirune handia zor diegu , egoera txarrean ere ekartzen dituzte. Urte betetik hiru urte arte irakasle bat dute, lautik seira beste bat, zazpitik bederatzi arte beste bat eta hamar hamaikarekin beste bat.
‎gospela. Estilo horretatik abiatuta, gerora beste musika estilo guztiei ireki diegu atea. Beraz, guk ez dugu ezer asmatu, baina geure estilo propioa sortu dugu.
‎" Egunen batean mundua lehunagoa eginen da gure inguruan eta nahinorantza abiatuko gara nahieran eta hamaika urteren ondoren lehenengoz gorrotoaren gortesiaz diosala eginen diegu gartzelan utziko ditugun funtzionarioei" (GP, 109)
‎Gaixorik gaudenean, inbidia sentiarazten digute osasuntsu daudenek; bikotean arazoak ditugunean, lehen egunean bezala funtzionatzen dutenei begiratzen diegu eta diru arazoak ditugunean, berriz, dirua erruz dutenen inbidia sentitzen dugu.
‎Gure eguneroko bizitzan Giza Eskubideen Aldarrikapen Unibertsala ezartzea erabakigarria da: hori sinisten dugun unean, mundua alda liteke eta beste era bateko mundua eskaini ahal izango diegu gure seme alabei.
‎Herrialde pobreek ez bakarrik nahi dute globalizazioaren karrera honetan parte hartu, baizik eta gainera esan diezaietela jakintza berriro orekatu egin behar dugu eta garatzeko aukera eman behar diegu .
‎Pribatizatu egin behar dutela esan diegu eta, bai, herrialderen batzuetan horrela botere ekonomikoa berriro banatzea lortzen da, baina beste zenbaiti bere baliabideak ustiatzeko zituen azken aukerak galtzea eragiten dio pribatizatzeak.
‎Negu gogorraren ondoren, arreta handiagoa eskaini behar diegu etxe barrua, balkoiak, patioak eta terrazak apaintzen dituzten lore eta landareei eta lorontzia aldatu edo lurra berritu.
‎Eta gogorragoa egin behar diegu ahal dugun bitartean.
‎Utzi arkumeak bakean, ilea kenduta nahikoa kalte egiten diegu ! (Joxepari, Agustinez) Lagun berria al duzu?
‎14 erronka hori bota diegu eta pittin bat fffff ba gaiari heltzeko beste galderatxo bat
‎Baieztapen horien balioa frogatzea izan da, besteak beste, esperientzia honenhelburu nagusienetako bat. Eta horretarako, honako urrats hauei jarraitu diegu :
‎Ikuspegi honen barruan, irakasteko eredu desberdinez baliagaitezke, ikasteko estilo eta prozedura guztiak baitira baliagarriak. Azken batean, ikuspegi komunikatiboak ez du hartzen bide bakar eta itxia, bide zabala baizik.Dena dela, estilo guztiak errespetatu arren, orain arte ezagutu dutena baino gehiagoexistitzen direla erakusten diegu ; hortik datoz bai ikas estrategiak lantzea eta baitagramatika lantzeko modu, berria, ere, adibidez.
‎– Ikasleei denbora emango diegu ikas estilo honetara egoki daitezen. Ikas estrategien gainean gogoeta egiteak abstrazio maila handia eskatzen duenez, ikasle batzuk, beren ikasketengatik, adinarengatik edota berezkoa dutelako, hobeto eta azkarrago egokitzen dira.
‎Maila bakoitzean, alde batetik, bertan kokatubehar diren ikasleek izan behar dituzten gutxieneko komunikazio gaitasuna, hizkuntzaren jakintza eta jarrera azaltzen dira, eta bestetik, maila horretan lortubehar dituztenak. Azalpen horien bidez, ikas prozesuaren etapa adierazgarribakoitzaren irudi argi eta bereizgarri bat eskaini nahi diegu irakasleei, beren lanaerrazago eta emankorrago antolatzeko lagungarri suertatuko zaielakoan.
‎eredu ugari jaso dituzte, baina eredu horiek errazak etamodu egokian aurkeztutakoak izan dute. Testuetan, xede hizkuntzariburuz behar duten informazioa lortzeko bidea eskaini diegu ; eta ekoiztekoorduan, testuinguru erosoa sortu, eskatuko zaien ahalegina ondo neurtu eta beharbezainbesteko laguntza eskaini diegu.
‎eredu ugari jaso dituzte, baina eredu horiek errazak etamodu egokian aurkeztutakoak izan dute. Testuetan, xede hizkuntzariburuz behar duten informazioa lortzeko bidea eskaini diegu; eta ekoiztekoorduan, testuinguru erosoa sortu, eskatuko zaien ahalegina ondo neurtu eta beharbezainbesteko laguntza eskaini diegu .
‎Ezin da ukatu hizkuntzen ikaskuntzan gabiltzan irakasleok lan zaila dugulaesku artean. Hizkuntza bereganatzeko prozesua arrakastatsua izan dadin, eginkizunezberdin ugariri erantzun behar diegu : ikasleak ikastaro eta ikastalde egokietankokatu behar ditugu, eta ikastaroan lortu nahi diren helburuak aukeratu, helburuhoriei ekiteko plana prestatu, prestatutakoa aurrera eraman, eta ikas prozesuarenmartxa ebaluatu.
‎Hasiera mailan esan dugun bezala, oraingoan testuen aniztasuna apur bat handiagoaizango den arren, ikasleek eredu ugari, erraz eta ondo aurkeztutakoak jaso behardituzte oraindik ere. Testuetan hizkuntzari buruz behar duten informazioa lortzekobidea eskaini diegu ; eta ekoizteko orduan, testuinguru erosoa sortu, eskatuko zaien ahalegina ondo neurtu eta behar bezainbesteko laguntza eskainibeharko diegu.
‎Hasiera mailan esan dugun bezala, oraingoan testuen aniztasuna apur bat handiagoaizango den arren, ikasleek eredu ugari, erraz eta ondo aurkeztutakoak jaso behardituzte oraindik ere. Testuetan hizkuntzari buruz behar duten informazioa lortzekobidea eskaini diegu; eta ekoizteko orduan, testuinguru erosoa sortu, eskatuko zaien ahalegina ondo neurtu eta behar bezainbesteko laguntza eskainibeharko diegu .
‎Maila honetan, jatorrizkohiztunaren pareko komunikazio gaitasuna lor dezaten, testuinguru ezberdinetanikasleek izan ditzaketen hutsuneak antzematen saiatu dugu. Ikasleek berekhutsuneoi errepara diezaieten lagundu diegu , eta horiek gainditzen ahaleginduko gara. Horri ekiteko, jakina, denetariko testuak izango ditugu langai.
‎Ezin ukatuko dugu literatura iturri dokumental garrantzitsua dela ohituren, jantzien eta jokabide sozialen garapena aztertzeko. Guk geuk ere, irakurle garenaldetik, zenbat zor diegu Dostoievski, Chejov, Tolstoi edo Turgueniev i, Errusiazdaukagun irudiari dagokionez. Edo Dickens-i, aurreindustrializazio garaiko girosoziala (umeen explotazioa eta abar) irudikatzean?
‎Esperientzia kimikoan askotxo ibilia izanik, idazle honek badaki nahastean dauden konposatu kimikoen kantitateak eta proportzioak GC/ MS teknikaren bidez ezagutu ahal direla, baina, halaber, perfumegileek soilik sortu ahal dituztela nahaste horren usain gozo eta finak. Izan ere, perfumegintza artea baita, eta perfumegileei miresmen osoa zor diegu . Guztiz desberdinak dira, kimikariak konposatu kimiko horiekin guztiekin egin ahal dituzten konbinazio aleatorioak eta perfumegileek osagai horiek erabilita sortzen duten perfumea.
‎Horrek kolesterol eta triglizerido maila murrizten laguntzen du, eta, gainera, odola diluitzen du, eta, ondorioz, koaguluak edo odol tronboak sortzeko arriskua murrizten du. Kalitate irizpideak erosketan, manipulazioan eta higienean Produktu hau erostean, ondo begiratu behar diegu etiketatzeari eta ontziaren egoerari, iraungitze edo kontsumo data lehenetsiei eta nutrizio etiketari (produktua bitaminaz edo mineralez aberastuta dagoen edo ez, etab.).), beste marka bateko baliokidearekin alderatzeko. Ontzia ireki ondoren, hoztu egin behar da, eta gehienez ere hiruzpalau eguneko epean kontsumitu, hasierako propietateak aldatu ez daitezen.
‎Haren iritziz, laborategiak “ohartu da medikamentuak berak bakarrik eragiten dituela albo ondorio horiek, beste botikarekin hartu beharrik gabe”. Espainiako kaltetuak Bayerrekin bilera egin zain daude akordio baterako – “kalte ordainak ordaintzea onartzen ez badute, epaitegietara joateko gomendatuko diegu kaltetuei”, esan zuen Carmen Flores, eta talde alemaniarrak atzo jakinarazi zuen justifikaziorik gabe iruditzen zaiola Lipobayren ondorio kaltegarriengatik AEBn dauden auzi eskeak. Izan ere, demanda horien kontsumoa 52 pertsonaren heriotzarekin lotuta dago, horietako 4 Espainian.
‎Gure osasuna zaintzeko, ordea, ez da aski pomelo edo laranja zukua hartzea egunean. Dieta orekatuko gomendioei jarraitu behar diegu , eta adituek diotenez, egunean 2 errazio fruta eta 3 errazio barazki hartuta, aipatutako mantenugai kardiobabesle guztiak irensten ditugu.
‎Lehenbailehen atera behar zela handik jakinarazi diegu ertzainei horregatik. Hau hementxe geratzea nahi ez baduzue.
‎Medikalizatukoak iritsi baitira azkenean. Anbulantziatik irten eta egin behar dutena lasai egin dezaten tokia laga diegu . Antzerkiaren bigarren agerraldia, teloia behin betiko bota aurretik.
‎Dena dela, lasaiago dago Lucas Roma sarri samar etortzen denetik. Painalak aldatzen dizkiogu eta horrek esanahi dramatikoa eduki dezake –pertsona dramatikoa bazara, notarioak bezala– Baina guk barre egiten diegu painalei, Lucas bezain umeak garelako kasik. Eta berdin digu ume izateak gainera:
‎Jendeak (neuk ere, jakina) txalo zaparrada batez erakutsi diegu geure onginahia Padmarajan aztiari eta beraren laguntzailetxoari. Padmarajanek neskatilari eskutik heldu dio eta biok irri zabalez eta burua gerriraino makurtuz agurtu gaituzte.
‎‘Laster amerikanoei ere ordaindu diegu , eta ekologistei ere bai, zergatik ez... ’
‎Hilean berrehun pertsona bahitzen dute, hilean milaka hiltzen dituzte. Guk paramilitarrei hilean hainbeste ordaintzen diegu eta babestu egiten gaituzte. Denek ordaindu behar diogu baten bati, eta ez alferrik.’
‎‘Ez dira ba onak izango! Urduriei eta gogaikarriei terapia elektrokonbultsiboa ematen diegu eta... ’
‎Bero handia egiten duenez, txirikorda bi egin dizkit amak. " Kopetak" deitzen diegu herrian. Lazo gorri bana puntan eta, fris fras!, labanda kolonia tantak bekokian behera:
‎" Nere Aitaren etxean egoitza asko dira", Aita Iraizozek itzuliaren arabera. Guk ere, geure izan behar lukeen euskal etxe honetan ez ote diegu karlistei txokoren bat opa behar, goiko ganbaran bederen?
‎Eta hori ez da joko garbia: egia zor diegu orduko eibartar gehienei, onenak ez baziren ere. Ez zen erabat okerra, agi danean, haien" ilustraziñoia".
‎Arreta gutxi opa diegu Euskal Herrian inoren oroitzapenei. Gogoan dituena bizi deino edo gehienez ere haren hitzen oihartzun laburrak diraueino irauten dute, eta ez gehiago.
‎Orduantxe hasi ziren gure elizgizonak herri hizkuntzazko katekesiaz arduratzen; edota, hobeki esan, haien interesa eta kezka, 1600etik aurrera, anartean ametsetakoak ziren gailurretaraino heldu zen. Hizkuntzaren historiarako balio handiko agiriez gainera, hitz neurtu askoren artean, hitz lauzko eredua zor diegu literaturan, gaur bertan ere argiemaile bortitza. Eredu honen egoslekua XVII. mendeko Lapurdi loretsuan bilatu behar da, Axular gorengoa dugula mugimenduaren iturburuari oso hurbil.
‎Haiek, bildurik, Eusko Ikaskuntza sortu zuten, sortu eta aurrera eraman behar zen bidetik. Bide galtzerik gabe segitzea, gure Herriaren onerako, zor diegu haiei, itzali zirenei, eta batez ere argizari bizi dugun Barandiaran jaunari.
‎Batzuek pentsatu lukete beren orain arteko" etorkin kolonoen" boto poltsak honezkero urratu handia duela eta hemendik aurrera hortik gero eta boto gehiago galduko dituztela, etengabeko jarioan, bertoko alderdien mesederako. Geure aldetik, bihotz bihotzez eskertu diegu gure herriaren alde erakutsi duten borondate on eta zintzotasuna, haiekiko inoiz izan dugun zabarkeria etamesp rezioagatik mea culpaaito rtu eta adiskidetasun eta elkartze bidean sakondu, guztion arteko lotura soziala sendoagotzeko.
‎Euskal poeta gazteak egun idazten ari diren poemetan ere (Urtzi Urrutikoetxea, Jon Benito, Kemen Lertxundi) suma daiteke aurreko belaunaldietakoen espektatiben zapuzketa. Balizko mundu bat kontatu diegu eta mundu erreala ez da margoztutakoa bezalakoa. Indarkeria politikoaren erromantizismoa entzun dute etxean (gurasoek grisen aurretik korrika aritzen zireneko hura) eta kalean ikusten duten bortizkeria politikoa ez da, dagoeneko, batere erromantikoa.
‎Agian CIA oker dago bere iragarpenetan, baina globalizazioan EEBBek izan ditzaketen asmo eta interesei mozorro humanitarioa kendu diegu testu honekin. Dena den, txostenaren arabera, gaurko pentsamolde bakarraren estrategiaren aurki bat nabaria da:
‎Behin eta berriz atzera egin behar dugu bertan bideak nahi dugun helburura eramaten ez gaituelako eta, horrela, Metafisika iritzi ezberdinen borroka lekua bihurtu da. Egoera tamalgarri hau gainditzeko Matematikari eta Fisikari begiratu behar diegu , hauetan gertatu den metodo aldaketa ulertzearren. Ezagutza objektuei jarraiki behar zaiela onartu izan da orain arte, baina horrela ez da ezer lortu.
‎maitari izateak maitasunezko eginkizunak hautarazten dizkigula bakoitzari. Eginkizun hauei maitakizunak ipiniko diegu izen. Ondorioz etika jakituriaren jarduna maitakizunak aztertzea da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 7.291 (48,00)
Lehen forma
Argitaratzailea
Berria 1.193 (7,85)
ELKAR 544 (3,58)
Argia 538 (3,54)
Consumer 454 (2,99)
Open Data Euskadi 382 (2,51)
UEU 302 (1,99)
goiena.eus 227 (1,49)
Alberdania 199 (1,31)
Labayru 173 (1,14)
Hitza 168 (1,11)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 163 (1,07)
Pamiela 162 (1,07)
Booktegi 155 (1,02)
Urola kostako GUKA 146 (0,96)
Susa 140 (0,92)
Jakin 135 (0,89)
hiruka 125 (0,82)
Uztarria 120 (0,79)
aiurri.eus 117 (0,77)
Maiatz liburuak 108 (0,71)
EITB - Sarea 106 (0,70)
Herria - Euskal astekaria 106 (0,70)
LANEKI 104 (0,68)
Euskaltzaindia - Liburuak 103 (0,68)
Noaua 85 (0,56)
Guaixe 83 (0,55)
Uztaro 82 (0,54)
Txintxarri 71 (0,47)
alea.eus 66 (0,43)
aiaraldea.eus 57 (0,38)
ETB dokumentalak 56 (0,37)
uriola.eus 55 (0,36)
Anboto 55 (0,36)
barren.eus 54 (0,36)
Sustraia 53 (0,35)
erran.eus 53 (0,35)
Jakin liburuak 40 (0,26)
Goenkale 37 (0,24)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 36 (0,24)
Maxixatzen 36 (0,24)
ETB serieak 32 (0,21)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 31 (0,20)
Ikaselkar 28 (0,18)
Euskalerria irratia 27 (0,18)
Karkara 25 (0,16)
ETB marrazki bizidunak 22 (0,14)
Zarauzko hitza 22 (0,14)
Karmel aldizkaria 21 (0,14)
Osagaiz 20 (0,13)
IVAP 18 (0,12)
plaentxia.eus 18 (0,12)
Euskaltzaindia - Sarea 17 (0,11)
HABE 15 (0,10)
aikor.eus 14 (0,09)
Aldiri 13 (0,09)
Bertsolari aldizkaria 12 (0,08)
Karmel Argitaletxea 9 (0,06)
Kondaira 7 (0,05)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 7 (0,05)
Aizu! 6 (0,04)
Euskaltzaindia - EHU 6 (0,04)
Kresala 6 (0,04)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 5 (0,03)
Ikas 4 (0,03)
Berriketan 4 (0,03)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 3 (0,02)
Deustuko Unibertsitatea 3 (0,02)
Erlea 2 (0,01)
Euskaltzaindia – Sü Azia 2 (0,01)
Chiloé 1 (0,01)
Orain 1 (0,01)
Amezti 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia