Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2005
‎hizkuntza menderatua eskolan ez erabiltze ak ekartzen du hiztunak haien jarduera profesionalerako ama hizkuntza erabiltzeko gai ez izatea, hizkuntza hori esparru batzuetara zokoratua izatea eta azkenik erabilera berezitue tarako garatua ez izatea. Euskararen erabilera berezituak eskolan berreskuratzea ezinbeste ko baldintza da etorkizuneko hiztunek beren burua gai ikus dezaten euskara beren lan espa rruetan erabiltzeko eta beraz, esparru horretako euskara gara dezaten.
2008
‎Derrigorrezko Eskolaldiaren amaieran hizkuntzaren jakite maila neurtzeko, bai Euskal Curriculumean, bai EAEko ISEI erakundearen ebaluazio txostenean, bai Europako Erreferentzia Markoan proposatzen da ikasleek B2 mailako gaitasuna lor dezaten euskaraz. EGA Euskarazko Gaitasun Agiri ofiziala, esaterako, sailkapen horretan C1 mailakoa da.
2009
‎Zelan da posible oraindik ere Arabako euskalduntasuna zalantzan ipintzea? Zer egin behar da zenbaitek uler dezaten euskararik gabe ezin dela Araba ulertu. Zer irakatsi edota irakasten da ikastegietan zenbaitek euskararekiko inolako atxikimendurik ez edukitzeko?
2015
‎Baina nazionalismoa hazten ari den bezala, euskararen aldeko jarrerak ere asko hazi behar du oraindik, eta beharrezko izango du nazionalismoaren laguntza, sentimendu hori orokortu arte. Gehiegizko identifikazioan ez jaustea litzateke egokiena, abertzale ez direnek oztopo gehiago aurki ez dezaten euskarara hurbiltzeko.
‎(...) ez da nahikoa haurrak ikastoletan edo sare elebidunetan sartzearekin. Lehen aipatu espazio publiko hori euskaratu behar dugu, gazteek uler dezaten euskara ez dela zerbait zaharra, baserriarekin eta tradizioarekin lotutako gauza, inkesta soziolinguistikoan azaleratzen zen moduan. Euskara hizkuntza bizia dela eta aukerak eskaintzen dituela jakin behar dute.
‎Nork asmatuko zuen holako emaitza? Datorren urtean eskolan sartuko diren haurren %56 ek nahi dute haurrek ikas dezaten euskara. (...)?
2018
‎Elixabet Anduezak: Senpertarrek publikoa badabilan egoitza batean aurki eta irakur dezaten euskarazko prentsa, euskara hutsez idatzia, kalitatekoa, anitza, bizia; zabalagoki, euskararen normalizazio bidean urrats ttipi bat aitzina eraman; eta ere, ekimen berdina egitera sustatu auzo herrietan eta ahalaz Ipar Euskal Herri osoan, Senpereko etsenpluak bertze herriak kutsatuko
‎Horrelako lan batek komunikazio kanpaina bat ere eskatzen du, erabiltzaileek jakin dezaten euskarazko azpitituluak eta bikoizketa badituztela, eta ohitura har dezaten eduki horiek euskaraz edo euskarazko azpitituluekin ikusteko.
2020
‎Marka ona da, halere, euskarazko katearen eguneko batez besteko kuota zero azpitik geratu zen: %0, 9 Saio berriaren emaitzak, beraz, balio luke, gutxienez, erakunde horretako agintariek aintzat har dezaten euskarazko fikzioa ikusteko euskal publikoaren gosea. Ez dut uste emaitza hori konfinamendu garaian gaudelako izan denik, ezta sare sozialetan ezohiko promozioa egin diolako ETBk telesail berriari, baizik horrelako saio gehiago behar ditugulako.
2021
‎Hots, plazera edota esperientziaren bidez esperimentatu dezaten, hautsi dezaten, sor dezaten. Baina egin dezaten euskaraz beraiek nahi dutena. Eta nik uste dut hor dagoela transbertsalitate bat, ezta?
2022
‎«Beti erraten digute goaitatu behar dugula, eta heldu den urtean aurkeztu behar dugula gure proiektua. Guk irailetik goiti plantan ezarri nahi dugu ikasleek ama eskolatik segipena ukan dezaten euskaraz, eta, gainera, horretarako ahalak baditugu».
2023
‎«Zertarako nahi du pertsona batek euskara baldin eta lana lortzea badu lehentasun?», onartu du Jusuek, askotan kalteberak direla gogoratuta. «Gazteon artean asko dugu egiteko ghettoen aurka; gurekin hasita, zubiak eraikitzeko, eta harremanak eraikitzeko pertsona arrazializatuekin, haiek ikus dezaten euskara harrera hizkuntza bat dela». Ezpondak uste du badela non ikasia.
‎Halaber, adierazi du zuzenketa horietan sartutako xedapen gehigarri baten bidez alderdiek «bi urteko epea» eman diotela Jaurlaritzari behin legea onartuta «esparru eleaniztuna» martxan jar dezan. «Jaurlaritzari dagokio orain esparru hori definitzea eta baliabideak jartzea, ikastetxeei laguntzeko eta ikasleek, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza bukatutakoan, beharrezko hizkuntza maila lor dezaten euskaraz, gaztelaniaz nahiz atzerriko hizkuntzan». Gutxieneko maila hori B2koa da euskarari eta gaztelaniari dagokienez, eta B1ekoa, berriz, ingelesaren eta atzerriko beste hizkuntzei dagokienez.
‎Ume eta gaztetxoak literaturara gerturatzea du helburu aurtengoak, Loramendiko dinamizatzaile Ainhoa Sanchezen esanetan: " Haiek ikus dezaten euskaraz sortzeko zenbat aukera dauden. Horregatik, fantasia mundura bideratu ditugu gaiak, egunero kontsumitzen dituzten kontuak euskaraz ere egon daitezkeela erakusteko eta, gainera, eurek sor ditzaketela aditzera emateko".
‎Probak ere egin dituela, besoak nahikoa luze dituela ikus dezaten kableak han eta hemen sartu ahal izateko. Eta bere kabuz ibili dela gaztelania harik eta garbien ahoskatzen, igar ez dezaten euskaraz ere egiten duela. Proba hori ere ondo egin duela, baina... eta hortik aurrera ez diote ezer garbi esan, iradokitzea legez amagatik dela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia