2000
|
|
Laborategi egoera honetan, estres arinean murgiltzen da haurra. Honi eskerbeha
|
dezakegu
haurrak nola antolatzen duen bere portaera atxikimendu irudiarekiko, zein den irudi horrek ingurua esploratzeko ematen dion segurtasun maila, ezezagunekin harremanetan jartzeko, eta haurra nola portatzen denatxikimendu irudiak alde egiten duenean eta itzultzen denean. Egoera honenarabera, haurrak hiru talde nagusietan banatu izan dira:
|
2002
|
|
nork erantzun behar duen gertaera horrengatik eta zein gradutan. Gai zehatzaren berri zehatzagoa izan gabe, pentsa
|
dezakegu
haurrekin zihoazen irakasleek ezagutzen zutela kaltetutako adingabearen alergia, hurbilekoek behintzat: tutoreek.
|
2004
|
|
Zerbait egin beharra dagoela diosku Sarasolak. Baina zer egin
|
dezakegu
haur gaztetxoen ahozko jarduna txukuntzeko. Ba al dago modurik ezer funtsezkorik egiteko hezkuntza sistemak gai horretan erakutsi duen ezintasuna erakutsita?
|
2009
|
|
Euskal Herrian bullying delakoari buruz asko hitz egin den arren, ez da aztertu ikastetxeetan gertatzen diren indarkeria kasuetatik zenbat diren kutsu homofobikoa, lesbofobikoa edo transfobikoa dutenak. . Klaseko maritxuaren irudia oso ohikoa da gaur egun ere, baina nola onar
|
dezakegu
haur bat iraintzea gizarteak ezartzen dituen arauetatik ateratzen delako??, dio Carrascosak.
|
2011
|
|
Tratu txarrak jasan dituzten pertsona guztiek ez dituzte tratu txarrak emango, eta seme alabak gaizki tratatzen dituzten pertsona guztiek ez dituzte tratu txarrak jasan haurtzaroan; hala ere, arrisku faktore bat da.. Giza izaerak seme alabak zaintzera eta haiei arreta ematera bultzatzen ditu gurasoak?. Baina, egia esan, pertsona batzuk ez dira gai beren seme alabei arreta egokia emateko baldintza jakin batzuetan.. Gurasoek nahita egiten badute bakarrik esan
|
dezakegu
haur batek tratu txarrak jasotzen dituela?. Intentzionalitatea ez da tratu txarrak egoteko baldintza bat; izan ere, tratu txarrak ematen dituzten guraso asko ez dira horretaz jabetzen.. Gizarte bakoitzak eta familia bakoitzak bere ohiturak eta balioak ditu haurrak hazteko, zaintzeko eta hezteko moduan?.
|
2012
|
|
Ikasturteko lehenengo hitzaldia izango da, eta Nerea Mendizabal psikopedagogian lizentziatuak emango ditu azalpenak. " Haur bakoitzaren psikomotrizitate madurazio erritmoa errespetatzearen garrantziaz ohartuz, nola lagundu
|
dezakegu
haur batek lau hanketan egin dezan. Eta bere momentua iristen denean, oinez nola ikasten du, erakutsi gabe?".
|
|
Ikasturteko lehenengo hitzaldia izango da, eta Nerea Mendizabal psikopedagogian lizentziatuak emango ditu azalpenak. " Haur bakoitzaren psikomotrizitate madurazio erritmoa errespetatzearen garrantziaz ohartuz, nola lagundu
|
dezakegu
haur batek lau hanketan egin dezan. Eta bere momentua iristen denean, oinez nola ikasten du, erakutsi gabe?".
|
|
Gai honen inguruan ikerketarik ez dagoen arren, gure iritziz esan
|
dezakegu
haurrak egokitu direla hauek gertatzen direnean:
|
2014
|
|
«Haurren minbizia gobernatzen aditu diren profesionalen talde batek haurraren tratamendua diziplina anitzeko ikuspegi batean baino ezin du baloratu. Sendagaiei, sendagileei, erizainei, boluntarioei, boluntarioei, irakasleei eta bere ikastetxeari, apaizari eta familiari esker, ikus
|
dezakegu
haur asko gaixotasunetik sendatzen direla, eta heldu osasuntsu bihurtzen direla ikuspegi fisiko, psikiko, sozial eta espiritualetik». Haurrak berak erabakitzen du parte hartu nahi duen ala ez:
|
2015
|
|
Eta ez naiz genital anbiguoak dituzten kasuez ari, horiek zailagoak izan baitaitezke; gehiengoaz baizik. Alegia, esan
|
dezakegu
haur bat, zakilarekin eta barrabilekin jaiotzen bada, probabilitate handiz mutila izango dela; eta alua badu, berriz, neska izango dela seguru asko.
|
2019
|
|
Eta ez naiz genital anbiguoak dituzten kasuez ari, horiek zailagoak izan baitaitezke; gehiengoaz baizik. Alegia, esan
|
dezakegu
haur bat, zakilarekin eta barrabilekin jaiotzen bada, probabilitate handiz mutila izango dela; eta alua badu, berriz, neska izango dela seguru asko".
|
|
Lehenik eta behin, neskek eta mutilek informatika eta informatikariei buruz duten ikuspuntua ez da berdina adin horretan eta% 70eko asmatze tasarekin bereizteko gai gara.Asmatze tasa hori zerbait igotzen da haurrek informatikariari irudikatzen dioten generoa eta lanean bakarrik edotaldean imajinatzen ote duten asmatzen saiatzen garenean, eta jaitsi aldiz, betaurrekoekin irudikatzen ote dituztenasmatzen saiatzen garenean. Horrez gain, aldagai hautaketa eta sailkapen zuhaitzak aztertuz, esan
|
dezakegu
haurren bizi inguruneak (eskolak) eta taldeak baduela eragina haurrek gai honen inguruan duten iritziaren gainean.Azkenik, bereziki nabarmentzekoa iruditzen zaigu lortutako emaitzen artean, badirudiela gure inguruko 10 urteko mutilek oro har gizonezkoak edo identifikatu ezinezko generoa duten gizakiak irudikatzen dituzten arren, neskek oraindik hein handi batean ikusten dutela informatikaria nesk... Emaitza honek adieraztendigu, adin tarte horretarako prestatutako ekintzek eragina izan dezaketela etorkizunean informatika ikasiko dutenemakume kopuruarengan.
|
2022
|
|
Ikasleen taldekatze irizpideez ere ez da ezer esaten. Hortaz, pentsa
|
dezakegu
haur etxetik euskaldunak sistematikoki segregatuko dituztela aurrerantzean ere, haurron nortasuna eta oinarrizko eskubideak urratuz. Horrela, ikasle euskaldunak ataka estuan jartzen jarraituko dute, eta emaitza agerikoa da.
|