Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2003
‎Eta zentzu berean, arlo ez literarioko euskal letren historia aztertzeko saio batzuk ere aurki daitezke. Historiografiarekin izan dezakeen gertutasunagatik, erreferentzia interesgarriak izan daitezke euskal prosa zientifikoaren historiaz eta periodizazioaz oraintsu egin diren proposamen batzuk7 Beraz, erreferentzia hauek kontuan izanik, eta gure ikergaira moldatuz, guk ere euskal letren arlo bat aztertuko dugu, euskarazko historiografiarena alegia.
2004
‎Ez dut esan nahi historia ezin balia daitekeenik aldika balio konkretuez gogoeta egiteko, baina historia ezin bihur daiteke balioen inguruko ikasgai baten ordezkoa (eta ohar honek ez du soilik euskal historiarako balio baizik berdin munduko historia ikasgaietarako zein beste edozein historiarako). Historiak, nire ustez, bere baitatik bultza dezakeen baliorik baldin badago akaso mundua ulertzeko zentzu kritiko orokor bat izan daiteke, ez asko gehiagorik (besterik da historiako gaiak balio konkretuaz gogoeta egiteko erabiltzea).
‎Gainera, jende larrituok ahantzi egiten dute egun hezkuntzaren eragina inoiz baino txikiagoa dela ikasleengan: ...ntzuten duten irakaslearen ahotsa (saiatuena izanik ere) edo irakurtzen duten testuliburuak dioena (historia arras ongi azaldu arren) edo are klasean ikus dezaketen bideo historiko edo gisako material didaktikoaren eragina ezin pareka daiteke ikasleek beren aisialdian interes biziz segitzen dituzten kirolekin, dakusatzaten telebista programen pisuarekin, propaganda iragarki bortitzekin, DVDan ikus dezakeen akziozko filmarekin edo bideojoko koloretsu eta soinutsuekin, eta horiek guztiek transmititzen dizkieten balio eta edukiekin. Halaber ahantzi egiten da, maiz, irakasleek ikasgela masifikatuetan aritu behar dutela, egitarau izugarri zabalak bete behar dituztela presaka, eta hortaz ez dela modurik egoten gaietan sakontzeko eta are gutxiago ikasleek gai horien edukia xurgatzen dutela bermatzeko (ikasle askok, akaso gehienek, azterketarako ikasten baitute eta ondoren gehiena ahantzi).
‎Sintesi lanak, ordea, dauden onenak izanik ere, ez dute zuzenean irakaskuntzarako balio. Haietatik datuak atereaz eta egokituz eskolan emateko balio dezakeen egitaraua osatu behar da.
2005
‎Ezein euskaldunak uler ez dezakeen euskara erabiltzen du autoreak, hain zuzen ere Bergua ez delako euskalduna, ezta apurtxo bat ikasitakoa ere. Behar duen guztietan Azkueren 1905ko hiztegira jotzea nahikoa zaio euskara iberierarekin konparatzeko.
‎–Zuk liburuan esana da sistema bakoitzak biolentziaren legitimazio eta deslegitimazioaren barne araudiak dituela. Uste al duzu proposatu nahi den sistema euskaldunak bere barne araudian legitimotzat ikus dezakeen biolentziaren erabilera ondo ikusten duela espainiar sistemaren biolentziaren barne araudi desberdinarekin talka eginez?
‎¡ ¡ ¡ Aurrerá!!!.... ¡ ¡ ¡ Eureka!!!? 57 Fede aurrerazale hori, Herranek bere bizitzan zehar mantendu zuela pentsatzen dugu, bere ekinbide biziak eta ideologikoki errepublikar segitu izateak adieraz dezakeen moduan.
2009
‎Ikus dezagun kontzientzia zabalago hori adieraz dezakeen kasuren bat. Agustin de Arizkun baztandarrak, Cadizen 1699an neskei ezkonsariak banatzeko patronatua fundatzera agindu zuenak, lehentasuna eman zien Nafarroan jaiotakoei eta gero baskongadoei, edo berak dioen bezalaxe, prefiriendo entre ellas a las originarias del reino de Navarra y después a las de Vizcaia?.
‎Garai bateko emigrantearen irudia aztertzeko orduan, hainbat irizpide kontuan har daitezkeela inork ez du zalantzan jartzen. Gai oso subjektibo bati buruz ari garenez, emigranteak honengan edo bestearengan eragin dezakeen irudia ezberdina dugu. Gure aldetik, irizpide hori egunkarietatik hartuko dugu eta horrek ez du inolaz esan nahi bat egiten dugunik egunkari horiek esandakoarekin.
2011
‎Lehen aipatu da bibliografiarik ez egoteak ekar dezakeen desabantaila ikerketa bat egiterakoan, hau da, lana zerotik hasi beharra, aktoreek beraiek ukitu zituzten gutun eta dokumentuetatik hastea. Hala ere, abantaila bat gordetzen du bere barnean.
2016
‎Rosemary eta Tim aske eta kolokatuta daude. Sarraskia erresistitu dezakeen gi^arte eta kultura bat eraikitzen ari gara. Adimena kontrolatu nahi diguten eroen aurrean, erresistentzia totaleko kultura bat da.
‎Hau da, elementu dinamiko gisa ikusten dute frankismoa, erantzun handi? batek argitu dezakeen zerbait baino dinamikoagoa.
2022
‎Zentzu honetan esan behar da guardia zibilaren semea ez dela heroinak sortu dezakeen –eta epe luzera sortzen dion– dependentziaren beldur, berak bere gorputza" dominatzeko" (De la Iglesia, 1983: 0:11:11) gai ikusten duelako bere burua.
‎Fenomeno hau Pakok eta Orbeak heroinaren inguruan daukaten eztabaidan antzeman daiteke. Eskultoreak argi uzten dio komandantearen semeari drogaren aurka dagoela, baina ez du Paco iraindu dezakeen jarrera autoritario eta moralistarik hartzen eta bere ikuspuntua azaltzera mugatzen da (De la Iglesia, 1983: 0:11:22).
‎Bere aitaren mundutik oso ezberdinduta dagoen espazio batean dago murgilduta Paco eta horrek bi pertsonaien arteko tentsioa sortzen du. Hurrengo lerroetan tentsio horrek izan dezakeen genero alderdia arakatuko dugu, horretarako Evaristoren maskulinitatea osatzen duten elementuek Pacon daukaten eragina ikertuko dut.
‎Grafo honek ordea, ez du harremanen jatorri edo intentsitaterik jasotzen eta kasu batzuetan, datu oker, faltsu edota desitxuratuak ondorioztatzera garamatza. Izan ere, matrizea haztatu ezagatik sortzen den arazo handienetakoa aktore batek sarearen baitan izan dezakeen zentraltasuna eta horrekin garrantzia, desitxuratzean datza. Jarraian egituratu dugun grafoan, ordea, arazo horri irtenbidea emanez, arestian aipaturiko harremanei balio jakin bat ematearen ondorio, harremanen gertutasun eta batez ere, intentsitatea antzemateko analisia plazaratzen dugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia