Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 50

2000
‎Lehenengo eta behin, esan dezagun bi bide segitu ohi direla informazioa erdiesteko: alde batetik, hedabideak berak bilatutakoan aurkitzen den informazioa dago; eta bestetik, gizarteko erakunde, pertsona zein elkarteek komunikabideetara bidaltzen dutena, interesak eraginda.
2001
‎Segi dezagun bi hipotesi eginez, 2 bilioi dolarreko kanpo errenta H herrialdearen erreserbatan ofizial edo pribatu metatuak izatearen ala bere kanpo zorraren zerbitzuan erabiliak izatearen arabera.
2002
‎Baina lor daiteke harreman zuzenik ez duten datuon arteko sinkronizazioa egitea? Har dezagun bi zati edo lagin ditugula: bata zuhaitz bizi batetik eta bestea hildako batetik.
‎Pentsa dezagun bi erregela hauek ditugula (adibide hutsa da, morfema muga ez da erabili kasu honetan):
2004
‎Amai dezagun bi euskaltzale militanteren mezuak jasota. Joanmari Larrarteren aburuak testuinguru zehatz bat du gogoan:
2005
‎J. ERKOREKA. Esan dezagun bi aitorpen maila daudela, bata ofizialtasunari dagokiona eta bestea existentziari dagokiona.
‎Eskualduna aipatu dugunez gero, esan dezagun bi hitzez zer zen eta norentzat egina, aski ezaguna bada ere: Louis Etxeberrik Berdolyren Le Réveil Basque kazeta gorriari buru egiteko 1887an sortutako astekari elebidu­ na, Baionan aterea, bere burua euskalduntzat eta euskaldunentzat egina zeu­ kana, familia, erlijio katoliko eta jabego pribatuaren aldekoa, aita familiakoa­ ren, apaizaren eta gobernuaren larderia nahi zuena, kazeta borrokari eta ihar­ dukitzailea.
2008
‎Arazo nagusiena izendapena eta nomenklatura biltzen direnean gertatzen da. Izan ere, eritasunen izenak adibidetzat harturik, badirudi espezializazio mailan (bestela gertatzen da lagunartean edo erabilera arruntean, baina gogora dezagun bi arlo horien arteko muga gero eta zailagoa dela zehazten, zientziaren zabalkundea eta hiritar arrunten formazioa direla eta) eritasun bakoitza ongi bereizi eta izendatu beharra dugula. Horrela, besteak beste, nazioarteko estatistika ikerketak eta epidemiologia ekimenak errazago bidera daitezke.
2009
‎Ondorioz, Firenzeko erakusketan askoz errazagoa da Galileoren teleskopioa erakustea, dudarik gabe. Baina gogora dezagun bi aditzen arteko diferentzia: ni neu Hubble teleskopiotik luzaro egon nintekeen begira, utziko balidate, baina ez nukeen deusik ikusiko.
‎Izan gaitezen anbiziodunak, eta, beraz, ez gaitezen koexistentzia hutsaz konforma, eraiki dezagun bi hizkuntzen arteko bizikidetza harmoniatsua. Ez da euskararen kondizioa, ez da abertzaletasunaren kondizioa:
‎Esan izan da ordenagailuen bitartezko komunikazioa mundua hautemateari eta bertan bizitzeari forma emateko agertu dela, jarduera errealetan (‘offline’ jardueretan) existitzen ez den informazio berriak osaturiko esperientziaren egitura desberdinekin elkarreragiteko modu berriak irekitzen baititu. Azpimarra dezagun bi ikusmoldeak erabili izan direla informazioaren teknologiaren inguruko ondorio onak eta txarrak ateratzeko. Filtrazioak gauza txarrak bahetik pasatzera behartu ditzake, baina onak ere bai.
2010
‎RodrÃguez Zapaterori proposatu nion: egin dezagun biok, zuk eta nik, Gobernuko Presidenteak eta Euskadiko Lehendakariak, biak eskuz esku; aurkez diezaiogun akordioa Eusko Legebiltzarrari honek berrets dezan, eta, ondoren, egin dezagun elkarrekin balio juridiko osoa izango duen erreferendumerako deia dokumentua balioesteko.
‎Hala ere, auzia ez da hor amaitzen. Eman dezagun bi pertsonak, Norak eta Amaiak, ondo jokatzen dutela itxura guztien arabera, edo, nahi bada, eman dezagun Nora eta Amaia egoera zehatz batean pertsona onak izan direla (moral arruntaren arabera). Eman dezagun Norak esaten duela ondo jokatzen duela betiereko sariari begira.
‎Giza jarduera hizkuntzaren bidez gauzatzen den bezala, egiaz, giza bizitza bera ere hizkuntzaren baldintzapean aurkitzen da —horixe da Humboldten irakaskuntzetako bat—, eta horregatik bilatzen du Weisgerberren hizkuntzalaritzak abiapuntu antropologikoa. Egia da, bai," gizakia hizkuntza" binomioa ezin dela guztiz deszifratu —gogora dezagun biak daudela etengabeko elkarreraginean eta biak direla fenomeno aldakorrak—, baina horrek ez du esan nahi fenomeno bikoitz horrenganako nolabaiteko hurbilketa posible izango ez denik. Helburu horrekin heltzen dio Weisgerberrek, hain zuzen, aipatutako" hizkuntzaren giza legeari", eta —gizakiaren beraren baldintzapen linguistiko orokorraz hitz egin eta gero— ageriko bi errealitate aztertzen ditu luze eta zabal:
2011
‎Eta dena nazioarteko terrorismoa pertsegitzeko aitzakiaz, baina, zalantzarik gabe, barneko terrorismoa (ETArena, alegia) ere «sarean» eror dadin. Dena dela, ETAren terrorismoa bukatzen ari bada, ikusteko dago horren aurka borroka egiteko sortua izan den tresneria hau guztia zertan geldituko den eta zein izango ote den haren etorkizuna.Eta, etorkizuna asmatzen inoiz erraza ez denez gero, buka dezagun bi pronostiko posible aztertzen. Bata, ETA desagerturik terrorismoaren aurkako legeria (alderdien legea ere barne) desagertu beharrean, ordenamendu juridikoan behin betiko mantendu nahi izango dutena.
‎Gauzak zehazten hasita, nire irudiko posiblea da Sarrionandiaren bi etapari buruz hitz egitea. Alegia, esan dezagun bi alorretan aritu izan dela, bata literatura zentzu estriktoan (poesia, narrazioa) eta bestea entsegua, saiakera. Lehen etapa batean testu laburren bidez aritu da beti:
2012
‎–Erran dezagun biok ala biok ez genuela oso txukun jardun, moztu zuen Juliak?. Tira, ez dizut deitu bakeak egiteko bakarrik.
2013
‎Iñaki Perurena, erosketak egin ostean, jar dezagun bi kilo otarrainxka, 24 sagardo botilako pack bat, talko hautsak?, merkataritza gune handi bateko parkingean utzi duen autora itzuli da. Giltza sartzera doala, hara, konturatzen da atea erdi irekia dagoela, sarraila bortxatua; konturatzen da, barrura arin begiratuta, Goenkale ko denboraldi berriko gidoiak lapurtu dizkiotela.
‎Noiz sentitzen zara deserosoago, irakurri gabe egon behar duzunean edo idatzi gabe? Eman dezagun bi hilabete eman behar dituzula egoera horretan, noiz zaude deserosoago?
‎Bihoakio, beraz, egileari, Euskaltzaindiaren izenean gure agurra eta har ditzan gure goresmenak, honelako eginahalek goratzen baitute Euskaltzaindiaren argitalpen lana. Goresmenak eta eskerrak, orobat, Mondragon Unibertsitateari, Euskaltzaindiarekin batera bultzatu baitu liburu honen argitalpena eta izan dadila hau etorkizuneko pausu berrientzat oinarri sendoa, lankidetzan jarrai dezagun bi erakundeok euskara eta euskal kulturaren mesederako.
‎Eman dezagun bi kulturako jendea nahasten dela, eta kultura horietako batean izugarrizko aldea dagoela gizonezkoen eta emakumezkoen bizimoduen artean. Bigarren kulturan, ordea, egoera orekatuagoa da.
‎Kanpo hedapenaz hitz egitean, hitz egin dezagun bi geruzaz: bata, euskararen lurraldeko beste hiztun komunitateetara egindako hedapena, etxekoa; bestea, euskal komunitatearen nazioartekotasuna garatzea.
‎Inor inoiz igarotzen ez den herri bateko jende txiro eta gaixoko baserri hagitz ezkutura eramana izan zen. Ahaztu arren behingoan temakeria hori, eta bete dezagun biok jauregien jauregian hitzartua.
2014
‎Gogora dezagun bi trantsizio aldi barnebiltzen dituen etapa dela nerabezaroa: Alde batetik pertsona horiek haur izateari uzten diote eta
‎–Ederki, onartu zuen lasai?. Bazkal dezagun biok bakarrik.
‎Ongi da! Eman dezagun biak elkarrekin goazela, pausoa batera emanez, soldaduak desfilean bezala, eta, oraingoz behintzat, bat etor gaitezen, nahi baduzu, eta batak ez dezala bestea aurreratu.
‎Jarrai dezagun bi lan hauen gainean kritika akademikoak aztertzen ari garengaiari buruz esandakoei begira. Beste batzuen artean Joseba Gabilondok (1999) etaMari Jose Olaziregik (2005) Zeru horiek lana aztertu dute eta jarraian lan horietansexu/ genero gaiari buruz esandakoak ekarriko ditugu.
‎e) Jo dezagun bi objektu neurtu behar dituzula:
‎Pentsa dezagun bi lagunen arteko distantzia 320 cm dela, etzanda dagoen pertsonatik zuhaitzaren oinerainoko distantzia 640 cm eta zutik dagoenak 1,80 m neurtzen duela. Hiru datu horiekin, Tales en teorema baliatuz, erraza da zuhaitzaren altuera neurtzea.
‎Proba dezagun biok.
2015
‎oso bestera gertatzen da, Jainkoaren errukiz probatu duzuenok ulertuko duzuenez. Hobeki ulertzeko, egin dezagun bi iturri ikusten ditugula urez betetzen diren bi askarekin, espirituzko gauza batzuk azaltzeko ez baitut aurkitzen besterik uraren hau baino egokiago datorrenik; eta nik gutxi jakin eta agudeziak lagundu ez eta elementu hau hain maite dudanez gero, beste gauza batzuei baino arreta handiagoz begiratu diot; hain Jainko handiak, hain jakintsuak, kreaturiko gauza guztietan egon behar dute gu haietaz...
‎Ejenplu hau dakarsku gauzak egoki argitzeko: . Hobeki ulertzeko, egin dezagun bi iturri ikusten ditugula urez beteten diren askarekin, espirituzko gauza batzuk azaltzeko ez baitut aurkitzen besterik uraren hau baino egokiago datorrenik. (?) Bi aska hauek era desberdinez betetzen dira urez:
‎Goazen, altxa dezagun bi kontatzean.
2016
‎Jo dezagun bi herensuge pasatu zirela hemendik. Alaitzek bizi bizi?, urrutitik etorritako bi herensuge, beren herrira bidaian zihoazenak; eta arrazoi arraroren batengatik, hemen geratu zirela eta arrautza jarri. Teilatu hori gustatu egin zitzaielako, edota larritasunean zeudelako.
2017
‎– Baina... jo dezagun biak pertsona berak egiten dituela.
‎Disoluzioa bi substantziaren edo gehiagoren arteko nahaste homogeneoa da. Eman dezagun bi substantziaren arteko disoluzioa daukagula: proportzio handienean agertzen den substantziari disolbatzailea deritzo, eta proportziorik txikienean agertzen dena solutua da.
‎Besarkada amaigabe bat lagun eta senideei, Olatzi eta Elsari. Pentsa dezagun bi izar gehiago dauzkagula eguneroko bidea argitzen.
‎Joan diren aldietan (ikus HERRIAn, 2016ko azaroaren 24ko eta 2017ko urtarrilaren 19ko kronikak) entseatu gira ulertzen zer den" genero teoria" eta zergatik Frantses Aita Sainduak hain gogorki salatu duen. Oroitaraz dezagun bi hitzez nola, ideologia horren arabera, gizakiaren sexual izaera ez dela bere sexu biologikoaz dependitzen, baina norbera zertara isuria sentitzen denaz baizik," generoa" deitua, bakoitzak hauta lezakeena. " Sexu" hitza baztertzen du," genero" hitzaz ordaintzen, sexu biologikoari ez begien edo ileen kolorea baino inportantzia handiagorik emanez.
‎Pollita ginuke hori! Eman dezagun bi hazpandar biak elgarrekin zurgintzan ari. Beti euskaraz mintzo beren artean.
2019
‎" Jeiki, jeiki, etxekoak" Nork ez du ezagutzen aspaldiko kantu hori, duela zonbait mende gure arrantzaleek jadanik errepikatzen zutena," Jeiki, jeiki etxekoak, argia da zabala"? Kantu xahar hori bat batean jin zait gogorat, entzutearekin gobernuak biziki kartsuki luzatzen daukun deia, denek parte har dezagun bi hilabete iragaitekoa duen galdeketa edo kontsulta handi hortan. Ernatu behar dugula, ez dela lo edo erdi lo egoiteko keinka, geroari buruz munta handikoak izanen direla kontsulta hortan bilduko diren ikusmolde guziak...
‎Estatuaren bozeramaileak dira. Egin dezagun bi aldiz oihu gehiago estatuaren kontra». Eta gazte guziak, saltoka eta oihuka.
‎–Eraiki dezagun bion artean! –erantzun zion Asierrek.
‎–Ez kezkatu. Etorri, biok ere saltsan sartu baino lehen, ez dezagun biok labean bukatu.
2020
‎Tokiei buruzko azken xehetasun gisa, esan dezagun biak daudela Brocas eta Labrit lotzen dituen errepidearen eskuin aldetik, Labriteko noranzkoan; eta errepide horren beraren beste aldean, A ren eta B ren arteko tarte horretan, tailer mekaniko bat dagoela.
‎Parisen bizi zen eta Landesetan, Narrosse herrian, ehortzia izan da. Otoitz egin dezagun bi familia horientzat.
2021
‎40.2b Eman ditzagun azken ideia hau azaltzeko adibide batzuk. Pentsa dezagun bi gertakari ditugula: ‘diruak gastatzea’, eta ‘etxera itzultzea’ Eta ‘diruak gastatzearen’ ondoren gertatzen dela ‘etxera itzultzea’ Gertakariak horrela direlarik, egoera batzuetan hiztunak ondokotasunezko adiera nabarmendu nahiko du (Diruak gastatu zituenean, etxera itzuli zen); beste batzuetan bi gertakarien arteko kausa ondorio erlazioa edo azalpena azpimarratu nahiko du (Diruak gastatu zituenez gero, etxera itzuli zen); edo perpaus nagusiko gertakaria nola gertatu zen, modua, azaldu nahiko du bereziki (Diruak gastatuta itzuli zen etxera).
‎Hizkuntza bat ergatiboa denetz jakiteko, bere kasu sistemari begiratzen diogu eta sistema hori nola atontzen den ikusten dugu. Jo dezagun bi perpaus hauek ditugula: Zu berandu etorri zara; Zuk ni ikusi nauzu.
2022
‎MONTREAL, QUEBEC. Kantaldi eta hitzordu berezi eta hunkigarria hain segur heldu den ostiralekoa Montrealen, euskaldun eta Mi’kMaq herrietako musikak elgarrekin entzunen baitira. Oroit dezagun bi herrien arteko harremanak XV. menderaino eramaten gaituela, euskal baleazaleak Ternua eta San Laurendi aldeko eremuetara joaten ziren garaietara, eta Mi’kMaq tarrek euskarazko hitzak zeuzkan pidgin bat sortu eta mintzatzera heldu zirela, euskaldunekin tratuetan. Historia gogoan, eta bi herriok bizirik segitzen dugula, geroari buruzko ahaleginean, aipatu kantaldiak Claudine Arhancet en botza eta Mixel Etxekopar-en txirula, tunttuna eta kantua bilduko ditu, euskaldunen partetik; eta Darlene Gijuminag en botz eta perkusioa Mi’kMaq tarrenetik.
‎«Hementxe zahar egoitza bat daukagu, eta gure ikasleak astero joaten ziren, bertakoekin lanketa batzuk egitera. Espero dezagun bi urteren ondoren berriro proiektu horri eustea».
‎Aurrera eta atzeraka doala ebaki dezan, bi zorrozketa egingo diogu labana handiari. Eman dezagun bi alderdi dituela, A eta B. Esku batean zorroztailua eta bestean labana hartuta, A aldeari kirtenetik muturrerantz igurtziko diogu, gureganatz, 15° ko inklinazioz, 4 — 6 aldiz. Ahoa begiratuko diogu, zer lortu dugun balioztatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia