Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 45

2000
‎Bere jatorria zein den ez dago argi; litekeena da, tudanca arrazaren forma primitibo eta basatia izatea, Asón bailara, Nerbioi ibaia eta mesetako zerra septentrionalen arteko eremu menditsuetan babestutakoa. Gaur egun, Bizkaian, Enkartazioetan mantendu da soilik, eta Kantabrian ere gutxi batzuk daude.
2001
‎Testuetan agertzen direnez gain, beste hainbat adibide ere emango ditugu.Adibideak bata bestearen atzetik agertuko dira, eta inongo sailkapenik ezarri ezbadugu ere, ziur gaude sailkapen egokia osa daitekeela. Horretarako, zein irizpideerabili behar den ez dugu oraindik erabaki, adibideen corpusa laburra da eta.
‎Konkista musulmana gure lanaren abiapuntua da; VIII. mendean arabiarrak etaberbereak Iruñeko inguruetara iristean, zer egoera topatu zuten? Oraintsu artepentsatu den ez bezala, bere berezitasun etnografiko eta kulturalak gorabehera, lurralde horiek Toledoko erresumaren partea izan bide ziren. Bisigodoak InperioBerantiarreko erregimena luzatzen eta iraunarazten saiatu ziren, antzinako gizarteakrisialdian zegoenean.
‎Hitz zaharrak erabiltzerakoan, ordea, hitzok beti kontestualizatuta ematensaiatu nintzen. Maripolisa zer den ez dakienak, maripolisa sartu zuenburutik behera irakurtzen badu, badaki janzki batez ari naizela...
‎Literaturaren eremua ez da, ordea, gertakizun historikoa, erreka horretakourak behin eta berriro bere errotara erakartzen baditu ere. Gertatu gabea eta gertatuote den ez dakiguna edo gerta litekeena ere adierazten dizkigu literaturak, literaturaren helburua ez baita egia mugatu eta aztertzea, egia baino haragoko eremuetanbidaiatzea baizik.
‎Perfumegileen artean badaude hainbat desberdintasun substantzien hegazkortasunari buruz; beraz, substantzia batzuk hasierako noten multzoan kokatu arren, beste batzuk nota ertainen multzoan koka ditzakete. Dena dela, noten arteko muga lerroa zehatz mehatz non kokatzen den ez jakiteak ezer gutxi kentzen dio interpretazio erabilgarri honi: oso erabilia da benetan.
2002
‎Gehienbat, biografiaren erabilpenik hedatuena ospe handiko pertsonaiei loturik joan denean, historialari profesionalek ikerketa metodo horren aurkako kritika zorrotzak egin ditugu. Badirudi, betidanik eta betiko, garrantzi handiko pertsonaia historikoen bizitzaren deskribapenarekin erlazionatuta joan behar duela biografiak; eta, apropos aukeratutako portaeraizan den ez badakigu ere, ahaztu egin dugu biografia zein prosopografia metodohistorikoak baino ez direla.
‎Hizkuntza ikasteak pentsamenduaren estrukturazioa dakar. Hizkuntzak pentsamenduan du bere eragina, baina eragin hori norainokoa den ez dago argi gaur egun.
2003
‎Izan ere, kazetariak albistea zergatik den albistegi ez badaki, hau da, agentziatik iritsi den notiziaren gakoa zein den ez badaki, ezin izango du albisteabere testuinguruan kokatu eta behar bezala transmititu. Nazioarteko gaiak, kirolak, politika eta abar lantzeko kazetari espezializatuak dauden bezala ingurumenak erehorretara prestatutako kazetariak eskatzen ditu.
2004
‎Adibidez: ' (9) Atzo euria egin zuen hemenEzin esango dugu perpaus hori egia ala faltsua den ez badugu zehazten zer den, atzo, eta zer den, hemen?. Alegia, perpaus horren egia balioak ez dira berak izango Gorkak esanbadu Donostian urriaren 17an (Donostian urriaren I6an euria egin zuen), edo Iratik Bilbonuztailaren 2an (uztailaren lean ez zuen euririk egin Bilbon).
‎Eta hori ordezkapen kasu bat da, sinonimian oinarritutakoa, eta bere egia logikoa forma honetakoa izan daiteke, adibidez:. Edozein A, B, D klase edo propietaterentzat, ABD oro A da? (. Ez dago ABD den ez Arik?). Hortaz, analitikoa da Fregeren zentzuan.Fregeren azterketak a priori justifikagarriak diren proposizio guztiak analitikoak direladioen enpirismoaren bertsio bat sortu zuen (neurrizkp enpirismoa).
2005
‎Pilaketa horiek Baikal eremuko rifta berraktibatu zela adieraz dezakete eta, ondorioz, baldintzatu Japoniako arku sistemaren esfortzu erregimenaren aldaketa. Baina, Amur plakaren ekialderanzko mugimenduaren hasiera kuaternarioan zergatik gertatu den ez dago batere garbi.
2006
‎Une oro zer egin behar den ez jakitea gauzarik normalena da. Ingurukofamiliako kideei zein lagunei laguntza eskatzea zilegi izatez gain, tartekabeharrezkoa izaten da lagundua sentitzeko.
‎Faltzes: Bere forua noizkoa den ez dakigu, Funeskoarekin batera emango zen agian. 1236an Tibalt I.aren urtekarietan aipatzen da erregeari eman ziotela elizen patronatua arazoak zituztelako apaizak izendatzean.
‎Adorno k ondokoa esango digu hezkuntzaz, gaurkotasun handikoa gure ustean: «Egokitzapenaren helburua zein den ez baleki eta pertsonak prestatuko ez balitu munduan barrena orientatzeko gauza izan daitezen, hezkuntza indargabea eta ideologikoa litzateke. Baina, hortxe geratzen bada, well adjusted people (ongi egokitutako jendea) ekoiztera mugatzen bada, era horretan egungo egoeraren iraupena posible bihurtuz (bere alderdirik txarrenean, gainera), gauza bera gertatzen da, hezkuntza berdin gertatzen da problematiko eta auzitan jartzeko modukoa alegia.
‎Beraz, Lurraren gainazaleko puntu guztietatik esferako puntu batera luzatutako izpiak paraleloak izango dira. Zeruko esferaren erradio zehatza zein den ez digu batere ardura. Izan daiteke Unitate Astronomiko bat, argi urte bat, edo infinitu!
2007
‎Komunikazio korporatiboa enpresa mailan zer den edota komunikaziokomertziala marka munduan zer den ez dago oso garbi. Gurean, ñabardura horioso zaila izan da bereizten.
‎Pluraltasunaren ideologiak balio du identitate arazoen barrunbea azaltzekoeta argitzeko, ala lausotu eta estali egiten du bere ulermena? Zeren, hasteko, identitate ugaritasunak berez ez du ezer argitzen, identitate geruza horien funtzionamendua zertan den ez baldin badakigu. Hala ere askotarikotasunaren ideologiakzera pentsarazten digu:
‎Bainaaldi berean, ez da zilegi balio horren erabilera, azken helburua inguru hurbilekohabiak, familiarena, bakoitzaren intimitatearena? ordezkatzeko erabiltzen bada.Intimitatea zer den ez dakien gizakiak, hain zuzen ere, gizakiongan erakargarrienetakoa den bizipena falta du. Eta hori psikologikoki, zinez, kezkagarria da.
‎Ez omen dutemotibazio askirik horretarako. Erdaldunak, dirudienez, arrazoibide instrumentalaren zerbitzari leialak ditugu, eta, horren ondorioz edo, arrazoibide morala etademokratikoa zer den ez dakiten gizakumeak dira. Errealitate menderatzailera egokiro egokitzen diren gizakumeak, errealitate horren izaera morala eta demokratikoazertan den pentsatzeko gai ez den espeziea daukagu aldamenean.
‎Neurri honek, bestalde, Hitzarmen edo Itunaren autonomia auzitan jartzen du, politika ekonomiarako esparru autonomoa ixtear geratzen baita, hein handi batean, 1990ko testuan ez bezala. Halaber, presio fiskala nola neurtu behar den ez da zehazten, edonolako irakurketa egin ahal delarik, eta arlo honetan zehaztapenik ezak, nolabaiteko malgutasuna eman diezaio keela pentsa daiteke.
‎1307 Heidegger-en esanaren indar lakonikoa gizakiaren salbazio beharraren beharra bipilaitortzean adina aipatzen den salbatzailearen indeterminazioan dago: zer izango den ez dakigunJainko (ren) bat edo zer/ norbait jainko (zko) k bakarrik ahal izango gaitu salbatu, ez Jainkoak, zerden jada ba (omen) dakigun horrek. Irakurle alemanak, ordea, Jainkozkoaren indeterminazio horretanere bere klasikoen mintzamoldea berrezagutzen du, Schiller ezezik, Goethe, adibidez:
‎A da B; «zaldia (A) da [baiespena, judizioa] abere bat ugaztuna (B)». Hori ahor zaldi ala asto den ez deneko sentsazio deslai batzuk, ezagutza posible baterako lehen elementu materialak dira. Baina sentsazioak elkarri lotu eta zerkiaren bereizkuntza (identifikazioa) egitea lortu eta gero ere, «zaldia» bakarrik oraindik ez da ezagutza, baizik eta lehen «datu» gorri bat.
2008
‎Pertsonaren eta objektuaren elkarrekintzan jartzen du interesa, baina ez bi horiek ingurunearekin edo beste pertsonekin duten elkarrekintzan. Bestetik, egozentrismoa zer den ez zuen ondo azaldu; kontzeptua modu orokorregian erabili zuen, eta gaur egun erakutsi da umea zazpi urte izan baino
‎barnean dituen zalantzak agertzen ditu haurrak. Ekintza bat nork egin duen ez dakienean, objektu bat zer tamainatakoa den ez dakienean. Ziurtasun gabezia agertzen du.
2009
‎Lehenik, mikrofonoa ez da euskal tresna bat eta irratiaren inguruan badabil miztika azkar bat emeki emeki, jender buruz lan eginez hautsi behar dena. Bestalde, euskararen eremua nahiz aberatsa den ez da aski zabala mundu moderno hunen gaietaz solastatzeko?.
‎Ingurune grafikodun sistema eragilea erabiltzen baduzu, baliteke komando lerroa edo shell a zer den ez jakitea. Leiho eta ikonoen erabilera zabaldu baino lehen, konputagailuan eragiketa guztiak komando lerroaren bitartez egiten ziren, aginduak teklatu bidez idatziz (gaur egun ikonoen gainean klik eginez).
‎Bektoreekin lan egitean, sarritan gertatu ohi da beren elementu kopurua ez ezagutzea. Bektore baten azken elementua bistaratu nahi dugu, adibide bat jartzearren, baina azken elementu horren indizea zein den ez dakigu. Zer egin kasu horretan?
‎IP konfigurazio dinamikoa erabiltzen denean sortzen da egoera xelebre hori, gero ikusiko dugun DHCP zerbitzua erabiltzen denean, adibidez. Kasu horietan, beren nortasuna zein den ez dakiten konputagailuek 255.255.255.255 helbidea erabiltzen dute beren sareko konputagailu guztiei laguntza deia helarazteko. Espero da hartzaileetako batek erantzungo diola mezuaren bidaltzaileari bere nortasunaren berri emanez.
2010
‎> Ezaguna egiten den jendea topatu eta nondik edo zertaz ezagutzen den ez jakitea.
‎Egiten den diagnostikoaren arabera, tratamenduak ezaugarri batzuk edo bestebatzuk izango ditu. Hau da, diagnostikoa zuzena ez bada, gauzatuko den ez da pertsonaren benetako beharretara egokituko. Horregatik, ezinbestekoa da dementzia beste zenbait gaixotasunetatik bereiztea.
‎Desberdintasunekiko sentikortasuna aldakorra dakultura bakoitzean, bai errenta desberdintasunei dagokienez bai genero zeingizarte desberdintasunen alorrean. Berdintasun desiratuaren edo desberdintasunonartezinaren ideia zer den ez dator edozein kanpo arauk ezarria, testuinguruhistoriko bakoitzean gizarte bakoitzak hartzen duen erabakiaren menpe baitago.Aldi berean, erabaki hau, hainbat prozesu historikoren, partekaturiko balioen, egoera ekonomikoaren eta instituzio zein harreman sozialen emaitza da. Desberdintasunen aurrean tolerantzia handiagoa edo txikiago erakusten duten gizarteakexistitzen dira eta gizarte bateko berdintasunaren idealek eboluzionatu egiten duteeta zorrotzagoak izan daitezke une batean, beste une batean ahuldu egin daitezkeenarren.
2011
‎Horrela, KAren jurisprudentziarekin bat166 zitatzeko forma hau erabiltzeko ondorengo lau baldintzak bete behar dira: (1) pertsonalki zitatzeko, zedula emanez, gainerako aukerak agortu izana, ahaideekin eta auzokideekin burututako eta poliziak egindako ahaleginek ere porrota ezagutuz; (2) aurreko zitazio bide arruntak ahalegindu direla formalki jasotzea; (3) bake epaileak salatua non dagoen eta/ edo non bizi den ez jakiteko dituen arrazoiak, eta (4) akusatuaren adierazpena beharrezkoa ez delako ustea.
‎–Olabide?»), ABAn. Dena den ez ote zen Ibiñagabeitia egilez nahastu eta Gabirel Jauregiren Pisia Olabideri esleitu?
‎Euskal Herrian lehen hizkuntza modura zenbat hizkuntza egiten den ez dakigun arren, etorkinen hizkuntzei buruzko ikerketa batek aditzera eman du Hego Euskal Herrian 100 hizkuntzatik gora erabiltzen direla (Uranga et al., 2008).
‎Ikasleen artean gehienak dira teknika hau gaindituta dagoela defendatzen dutenak, ordenagailua ekoizpenaren erdigunean kokatuz. Beraz, aurrerapen teknologikoen berri badute ere, marrazki bizidunak egiteko ordenagailua erabiltzen dela baino ezin dute zehaztu, informatikaren parte hartze hori zelan gauzatzen den ez dakitela.
‎Ikasleek erremintak ezagutzen dituzte baina erreferentziak falta zaizkie. Zer egin edota nola egin daitekeen badakite, baina zertarako den ez daukate oso garbi. Sintesi ahalmena falta zaie.
2012
‎orainartean deslotuak/ desmobilizatuak egon diren gizarte eremuak kateatzea (euskal) herri (subirano) aren unibertsala hegemonizatu arte. Operazio horren adierazlehutsa zein izango den ez dago esaterik: «independentzia» leloa bera, kateatzehegemoniko horretan dagoen katebegi partikular unibertsalizatu (hustua, borrokaguztien leku bilakatuta) bat:
‎Mikroorganismo patogenoak elikagaira behin helduta ugaltzen dira, gehiago edo gutxiago egoeren arabera, eta osasun arazoak sor ditzakete zuzenean (elikagaiinfekzioak), zeharka (elikagai intoxikazioak, toxinen bidez) edo era bietara (elikagaitoxiinfekzioak), eta kasu askotan arazoa zer motatakoa den ez dago argi. Beraz, kasu batzuetan, kutsatuta dagoen elikagaian mikroorganismoak hiltzen dituen tratamendu bat erabili arren, mikroorganismoa toxinak ekoizteko gai bada eta hauek termoegonkorrak badira eta kantitate nahikoan ekoitzi badira, osasun kalteak jazo daitezke.
‎Hedabideek gertuko eta urruneko albisteak zabaltzen dituzte. Gurean zer gertatu den ez ezik, gure mugetatik kanpo ere zer jazo den erakusten digute hedabideek. Albisteak, beraz, bertakoak edo kanpokoak izan daitezke.
‎bat, eskaintzaren izakinak, iraupena eta erabilgarritasuna mugatuak direla esatea; bi, produktuak edo zerbitzuak sendatzeko balio duela esatea; eta hiru, gero emango ez diren sariak eskaintzea. Era berean, deigarriak dira zerrendan sartutako suposamendu jakin batzuk; esate baterako, saldu osteko zerbitzua zer hizkuntzatan emango den ez esatea, baldin eta saldu aurreko zerbitzua beste hizkuntza batean eskaini bazen.
2014
‎Kontraesan bizian ari naizela dirudi. Zer ikertu behar den ez dakidala esanaurrena, eta gero neure apetatxoak bota. Dena dela, ez da agian kontraesana ere:
‎Osbornek (2009: 28) dio «etxeko indarkeria» kontzeptuakinformazioa ezkutatu eta lausotu egiten duela; horrela, indarkeriaren objektua etasubjektua zein diren ez duela zehazten, eta, are gehiago, indarkeria horren azkenhelburua zein den ez duela argitzen. Bestalde, etxe barruan gertatzen den indarkeriaguztia aurreikusten duela eta etxetik kanpora bikote artean izan daitekeen generoindarkeriari ezikusia egiten diola.
2015
‎Baldintza osasuntsuetan, BAX nagusiki zitosolean eta BAK MKMeankokatzen dira, bi proteinen frakzio txiki bat Erretikulu Endoplasmatikoan (EE) eta Golgi aparatuan ereaurkitu daitekeelarik (Dumitru et al., 2012; Klee et al., 2009; Walensky, 2012; Wang et al., 2011). Apoptosian zehar BAX MKMan pilatzen dela argi dago. BOK proteina, bestalde, MKMan bezain ugariaizan daiteke EEan eta Golgi aparatuan, nukleoan ere aurkitu daitekeelarik (Echeverry et al., 2013); halaere, organulu hauetan BOKen funtzioa zehazki zein den ez da oraindik ondo ezagutzen.
2017
‎– DMA eta bere kudeaketa nola gauzatzen den ez dituzte ulertzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia