2011
|
|
Mitxelenaren artikulu hartan, zerua zer
|
den
ez da espresuki adierazten. Are gehiago:
|
|
Ba al da hori baino gauza anormalagorik? kontura gaitezen kontzeptu nahaste larri horietan guztietan diglosia aipatzen dela oparo. diglosia hori zer
|
den
ez da ordea zehatz definitzen: aurretik emanak daude Ferguson-en eta Fishman-en definizioak, laburturik baina zuzen oro har, eta haiek ontzat ematen direlako ustea aditzera ematen da.
|
|
Latza. halere, muinean, bat gatoz zalbide jaunak dioenarekin, hiztun elkartea zein egoeran bizi den jakin barik nekez asma dezakegu aurrerabidea nondik nora doan. hori gertatzen baita: bizi garen egoera zein nolakoa
|
den
ez dakigula, alegia. Badakigu jakin, egoera zertan den, agian, baina ez gatoz bat berau izendatzerakoan eta deskribatzerakoan. zenbat buru hainbat aburu.
|
2012
|
|
Bidegurutzeetara heltzerakoan dagoen arrisku handienetako bat noraezarena da, gure helmuga zein
|
den
ez jakitearena. Mapa berriak egiteko garaia da, GPSa programatzeko garaia eta horretarako, abiapuntua eta helmugak argitu behar ditugu lehen lehenik.
|
2013
|
|
Hala ere, hiztun berrien auto pertzepzioaz duen eraginagatik euskara batua eta euskalkien gaia eztabaidatzen denean hiztun berriarentzat hiztun komunitate zehatz bateko kide izateko garrantzizkoa zer
|
den
ez dago garbi: tokian tokiko aldaera erabiltzea ezinbestekoa da?
|
|
• Euskaldunen leialtasun maila: kalean euskaldunen leialtasunmaila zein
|
den
ez badakigu ere, ez dugu uste euskaldunak kalean enpresan baino leialagoak garenik, ez dugu uste hori horrela izateko pisuzko arrazoirik dagoenik.
|
2014
|
|
Aipatzekoa da, Gabiria eta horrelako herri txikietan haurrek 12 urte bete arte herriko eskolan ikasten dutela eta DBH ikasketak egitera herri handiago batetara joaten direla (Gabirian ohikoena Beasaina joatea izaten da). Grabazioan gaztetxo batek aipatzen du aurreko belaunaldiekin konparatuz hizkera aldatu
|
den
ez den ari ginela, berak Beasaina joan aurretik beste modu batera esaten zituela hainbat gauza eta orain nolabait kutsatu egin dela
|
2015
|
|
Argi dago, ahozkoa, curriculumaren atal inportantea izanda, sistematikoki planifikatu eta landu behar dela eta irakasleen arteko koordinazioa, elkarlana eta gelako esperientziak partekatzeko beharra dagoela. entzuneko materialak (testu motaren eta adinaren arabera sailkatuta ez izatea), ebaluazio txantiloirik ez izatea, zer ebaluatu behar
|
den
ez jakitea, intuizioz jokatzea. Nabarmen ikusi dugu, ahozkoa sistematikoki ez lantzeaz gain, ez dela behar den bezala ebaluatzen.
|
2016
|
|
Alderaketan, joera hori beste herrietan ere antzera izaten
|
den
ez dakigu, herriz herriko kale erabileraren datuak oso bakanak direlako14 Aiaren inguruan Zarauzko eta Zestoako datuak ditu bilduak Soziolinguistika Klusterrak, 2011ko Hizkuntzen Kale Erabileraren VI Neurketaren baitan; neurketa horietan, baina, ez da kode aldaketaren produkziorik jasotzen, eta beraz ondorio handirik ezin atera. Datuok agertzen dira, nolanahi:
|
|
Medikuntzaren arazo etikoak, komunikazioaren oinarriak eta profesionalen eta pazienteen arteko harremanak ere jorratzen dira. Baina hizkuntzak osasun laguntzan duen garrantzia jorratzen
|
den
ez dago esaterik; eremu elebidunen ezaugarriak ez direla sakon aztertzen esan daiteke. Erizaintzako Eskolan Antropologiaren oinarrizko ezagutzak, osasun arloko legeak eta kode deontologikoa jorratzen dira, osasunaren faktore soziokulturalak aintzat hartuz.
|
2017
|
|
14 hizki horiek Populazioaren bariantza adierazten dute, eta biak berdinak izateak (p= q) populazioan aniztasuna erabatekoa den hipotesiaren alde egiten du. benetan aniztasun hori zenbatekoa
|
den
ez dakigu, eta jakingo bagenu ez genuke inkesta egin beharrik izango; horregatik, ohiko ikerketetan biei balio bera ematen zaie. informazio gehiago hemen: MoraleS, pedro (2012):
|
2019
|
|
VII.2 Teoria landuena eta ebidentzia enpiriko sendoena eskuratu, proba eginez ikasi, zentzuz jokatu gorago esan denez, erronka nagusiei probetxuz erantzuteko zer egin behar
|
den
ez dakigu nahi bezain ondo. orain arteko interbentzioneurri gehienak aho biko ezpata gertatu izan dira: alde batetik mesedezko, bestetik kaltegarri.
|