Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2011
‎Mitxelenaren artikulu hartan, zerua zer den ez da espresuki adierazten. Are gehiago:
‎Ba al da hori baino gauza anormalagorik? kontura gaitezen kontzeptu nahaste larri horietan guztietan diglosia aipatzen dela oparo. diglosia hori zer den ez da ordea zehatz definitzen: aurretik emanak daude Ferguson-en eta Fishman-en definizioak, laburturik baina zuzen oro har, eta haiek ontzat ematen direlako ustea aditzera ematen da.
‎Latza. halere, muinean, bat gatoz zalbide jaunak dioenarekin, hiztun elkartea zein egoeran bizi den jakin barik nekez asma dezakegu aurrerabidea nondik nora doan. hori gertatzen baita: bizi garen egoera zein nolakoa den ez dakigula, alegia. Badakigu jakin, egoera zertan den, agian, baina ez gatoz bat berau izendatzerakoan eta deskribatzerakoan. zenbat buru hainbat aburu.
2012
‎Bidegurutzeetara heltzerakoan dagoen arrisku handienetako bat noraezarena da, gure helmuga zein den ez jakitearena. Mapa berriak egiteko garaia da, GPSa programatzeko garaia eta horretarako, abiapuntua eta helmugak argitu behar ditugu lehen lehenik.
2013
‎Hala ere, hiztun berrien auto pertzepzioaz duen eraginagatik euskara batua eta euskalkien gaia eztabaidatzen denean hiztun berriarentzat hiztun komunitate zehatz bateko kide izateko garrantzizkoa zer den ez dago garbi: tokian tokiko aldaera erabiltzea ezinbestekoa da?
‎• Euskaldunen leialtasun maila: kalean euskaldunen leialtasunmaila zein den ez badakigu ere, ez dugu uste euskaldunak kalean enpresan baino leialagoak garenik, ez dugu uste hori horrela izateko pisuzko arrazoirik dagoenik.
2014
‎Aipatzekoa da, Gabiria eta horrelako herri txikietan haurrek 12 urte bete arte herriko eskolan ikasten dutela eta DBH ikasketak egitera herri handiago batetara joaten direla (Gabirian ohikoena Beasaina joatea izaten da). Grabazioan gaztetxo batek aipatzen du aurreko belaunaldiekin konparatuz hizkera aldatu den ez den ari ginela, berak Beasaina joan aurretik beste modu batera esaten zituela hainbat gauza eta orain nolabait kutsatu egin dela
2015
‎Argi dago, ahozkoa, curriculumaren atal inportantea izanda, sistematikoki planifikatu eta landu behar dela eta irakasleen arteko koordinazioa, elkarlana eta gelako esperientziak partekatzeko beharra dagoela. entzuneko materialak (testu motaren eta adinaren arabera sailkatuta ez izatea), ebaluazio txantiloirik ez izatea, zer ebaluatu behar den ez jakitea, intuizioz jokatzea. Nabarmen ikusi dugu, ahozkoa sistematikoki ez lantzeaz gain, ez dela behar den bezala ebaluatzen.
2016
‎Alderaketan, joera hori beste herrietan ere antzera izaten den ez dakigu, herriz herriko kale erabileraren datuak oso bakanak direlako14 Aiaren inguruan Zarauzko eta Zestoako datuak ditu bilduak Soziolinguistika Klusterrak, 2011ko Hizkuntzen Kale Erabileraren VI Neurketaren baitan; neurketa horietan, baina, ez da kode aldaketaren produkziorik jasotzen, eta beraz ondorio handirik ezin atera. Datuok agertzen dira, nolanahi:
‎Medikuntzaren arazo etikoak, komunikazioaren oinarriak eta profesionalen eta pazienteen arteko harremanak ere jorratzen dira. Baina hizkuntzak osasun laguntzan duen garrantzia jorratzen den ez dago esaterik; eremu elebidunen ezaugarriak ez direla sakon aztertzen esan daiteke. Erizaintzako Eskolan Antropologiaren oinarrizko ezagutzak, osasun arloko legeak eta kode deontologikoa jorratzen dira, osasunaren faktore soziokulturalak aintzat hartuz.
2017
‎14 hizki horiek Populazioaren bariantza adierazten dute, eta biak berdinak izateak (p= q) populazioan aniztasuna erabatekoa den hipotesiaren alde egiten du. benetan aniztasun hori zenbatekoa den ez dakigu, eta jakingo bagenu ez genuke inkesta egin beharrik izango; horregatik, ohiko ikerketetan biei balio bera ematen zaie. informazio gehiago hemen: MoraleS, pedro (2012):
2019
‎VII.2 Teoria landuena eta ebidentzia enpiriko sendoena eskuratu, proba eginez ikasi, zentzuz jokatu gorago esan denez, erronka nagusiei probetxuz erantzuteko zer egin behar den ez dakigu nahi bezain ondo. orain arteko interbentzioneurri gehienak aho biko ezpata gertatu izan dira: alde batetik mesedezko, bestetik kaltegarri.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia