Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2008
‎batzuen> (7r, 43v), batzugaz> (26r). Aditzagazko komunztadura pluralez egiten dute, ohi den bidetik. Deklinatzeatzizkiak zu> horren gainean erantsiak direla esan daiteke, modu mugagabeaz beraz, eta ez, e (k) > plura hizkiaren gainean, erdi sartaldeetan nagusi den bidetik (b).
‎Aditzagazko komunztadura pluralez egiten dute, ohi den bidetik. Deklinatzeatzizkiak zu> horren gainean erantsiak direla esan daiteke, modu mugagabeaz beraz, eta ez, e (k) > plura hizkiaren gainean, erdi sartaldeetan nagusi den bidetik (b). Zenbait kasutan bakarrik erabilia da sintagman (c):
2009
‎Denok degu xede berdiña, baiño xede ori lortzeko ibilli bear den bideaz edo egin bear diren egikizunezaz, danok ez gera iritzi bateko. Batek euskera garbia bear degula, besteak berriz uste du, gaurko egokera ontan, euskera ulerterreza ta erritarra zaigula bearrezko; urliak, euskera kultur tresna bear degula biurtu, eta orretarako idea goratuetarako mintzabide egin; onek, gizon eskolatuen eta
2010
‎gaitasuna transmititu behar die eskolak EAEko ikasle guztiei88 Erabateko eskakizuna dakar baldintza horrek bertako eskola mundura. Hartzen den bidea hartzen dela, azken xedea komuna da sistema osoarentzat: euskaraz eta gaztelaniaz jarduteko gai diren gazteak (parez pareko elebidunak, nolabait esanik) sortu behar ditu eskolak.
‎deialdi ofizialez (kurtsoa bertan ikasiz) batetik, eta deialdi librez bestetik. Ondoko taulek erakusten dute azken hamar hamabi urtean zenbat jende matrikulatu izan den bide ofizialetik edo libretik, eta bide bakoitzetik zenbatek gaitasun maila egiaztatu duen142.
‎Beste zenbait alor ere kontuan izan dugu V. atalean: irakasle elebidunak lortzeko hartu diren neurriak, ikasmaterialen prestaera bultzatzeko zer egin den, euskararen erabilera bultzatzeko eraman den bidea eta abar. Zein da, ordea, gaurko egoera konkretua?
‎Badago azken multzo honetan, halere, 1982an nekez antzeman zitekeen desadostasun edo atsekabe giro zabala, oso gogoan izan beharrekoa: eraman den bideak atentzio, baliabide eta esfortzu gehiegi eskaini dio euskarari, bere ustean, eta euskaraz ez dakitenak kaltean atera dira. Hezkuntza mundua izango da, seguru asko, iritzi horren agerleku argiena.
‎Lana segurtatua izateko euskaldundu behar zorrotza buru gainean izatea nekez gerta liteke inoren gozagarri, hartarako eman diren aukerak arras esku zabalak izanik ere. Etekin edukatiboaren aldetik, orobat, aukeratu den bidea ez da ezinbestean hoberena. Euskarazko irakaskuntzaren kalitatea nekez atera da jokabide horrekin irabazian.
‎Asko egongo da hor ere, seguru, ikasteko eta hobetzeko. Eraman den bideak hainbat aukera eskaintzen du ordea, zuzendu beharrekoa zuzendu eta hobetu beharrekoa hobetzeko. Aurrera egin da hor ere, dudarik gabe.
2012
‎nolabait, negatiboa? den jarraipen bat aurresuposatzen du; hau da, argumentazioa negatiboa den bide batetik eramatea. Halarik ere, enuntziatu parentetikoari esker, esatariak argumentazioari norabidea aldaraziko dio, justu negatiboa zen ibilbide edo arrazonamenduari mugak jarri eta alderdi positiboa azpimarratuz.
‎maiz, Igerabidek (1993) esango digun bezala, orainerako baliagarriak edo erabilgarriak ez diren edukiak eta oroitzapenak beren funtzioa galduta geratzen dira, eta desagertzera egiten dute. Hori da ahozkotasunean erabiltzen den bidea oreka mantentzearren. Beraz, mezua bizirik mantendu eta egoerari lotzeko egokia gertatzen zaio; konkrezioari, alegia.
‎Alkarrizketa basaeresi bat emanik da, hiru sonü dütüan rekto tono batetan. Igitaldiak pikoan emanik dira eta ontsa antolatürik den bide batetan.
2019
‎Arabako> egoeraren> eta> bilakaeraren> irakurketa, > datuen> argira> izenburuko saioak jarraitu zion agur instituzionalari. Horretan, ikerlerro soziolinguistiko nagusietatik tira eginez, gure lurraldean azken urteotan egin den bidearen emaitzak aurkeztu ziren. Saioaren pisua Agurtzane Ortiz de Landaluzek (Eusko Jaurlaritzako Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzako teknikaria), Asier Etxenikek (Aztikerreko zuzendaria) eta Olatz Altunak (Soziolinguistika Klusterra.
‎Denok degu xede berdiña, baiño xede ori lortzeko ibilli bear den bideaz edo egin bear diren egikizunezaz, danok ez gera iritzi bateko. Batek euskera garbia bear degula, besteak berriz uste du, gaurko egokera ontan, euskera ulerterreza ta erritarra zaigula bearrezko; urliak, euskera kultur tresna bear degula biurtu, eta orretarako idea goratuetarako mintzabide egin; onek gizon eskolatuen eta ikasien maillako liburuak falta zaizkigula esango dizu; ark, berriz, erri xearen maillako lanak baizik eztitu ondo ikusten.
2021
‎Ibili al zara inoiz leku honetatik?; Pasatzen naizenean zure leihopetik, negarra irteten zait begi bietatik. Hauetan argi dago ez dela jatorria edo iturburua adierazten, zeharkatzen den bidea baizik, pasabide bat edo kokagune bat, besterik gabe. Batzuetan, honen ordain garbia[...
2023
‎Hori da, justuki, Bertsolaritzak Hezkuntza Arautuan eskaini dezakeen berezitasunetako bat; ikasleek bertsotan jardun ahal izateko lantzen dute hizkuntza. Xedea, beraz, bertsogintzan trebatzea da, eta hizkuntzaren lanketa, helburura iristeko egiten den bidea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia