2001
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Aizarna, S. (1998): . Meandros
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la memoria. (Los pasos incontables)", El DiarioVasco, 98, 17 (Aipamena).
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2005
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–la psicología general ha mostrado que de una serie de objetos, de nociones, de elementos, se retienen mejor los que están colocados al principio y al final. En lo que concierne al principio, la razón es la frescura
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la memoria y la novedad de los materiales; en lo que respecta al final, la explicación se basa en el hecho de que la percepción es reciente, y que la última impresión no ha sido cubierta por ninguna otra?.
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2009
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12.4.3 Centro Documental
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la Memoria Historica (CDMH)
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Perez Perez, J. A. (2004): Los espejos
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la memoria. Historia oral de las mujeresde Basauri().
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Lavabre, M. C. (2006): . Sociologia
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de
la memoria y acontecimientos traumaticos?, in J. G. Arostegui, François (arg.), Guerra Civil. Mito y memoria, Casa de Velazquez.
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Horien guztien artean aparteko tokia izan dute gerran fusilatutako zein desagerrarazitako pertsonen senideek, eurak izan baitira neurri handibatean mugimendu zabal hau gizarteratu dutenak. Horren adibide dugu ARMH, Asociacion para la recuperacion
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de
la memoria historica delakoa, urtetan aitonaren bila ibili zen Emilio Silvak sortu zuena haren gorpua topatu ondoren. Elkartehauen oinarrian dauden irizpideak askotarikoak dira, hala nola ideologikoak, lurraldetasunari dagozkionak, zein gertakari jakin bati dagozkionak1.
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Centro Documental
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la Memoria Historica (CDMH), Salamanca, Santanderfuntsa, 43 karpeta, E seriea, 176 folioa.
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Centro Documental
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de
la Memoria Historica (CDMH), Salamanca, Santanderfuntsa, 45 karpeta, E seriea, 804 folioa.
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Centro Documental
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de
la Memoria Historica (CDMH), Salamanca, B 1496paper sorta, 122 folioa.
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Centro Documental
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de
la Memoria Historica (CDMH), Salamanca, B 1477.paper sorta, 323 folioa.
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Centro Documental
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de
la Memoria Historica (CDMH), Salamanca, Gijon funtsa, 30 karpeta, F seriea, 104 folioa.
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Centro Documental
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de
la Memoria Historica (CDMH), Salamanca, SantanderPolitiko Soziala funtsa, 13 kaxa, 1 expedientea. Nominas de haberes, supletorios y haberes pendientes de los meses de octubre de 1936 a julio de 1937 de losjefes, oficiales, suboficiales, clase y tropa correspondientes al batallon n° 8 Rusia de los JSU?. 1936ko abenduko lehen eta bigarren hamabostaldiko gudariensoldata orria eta 1937ko urtarrileko gaixotutako gudarien soldata agiria.
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Ruiz Torres, P. (2006): . Los discursos
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Todorov, T. (2000): Los abusos
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la memoria, Paidos, Bartzelona.
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Apoderarse
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de
la memoria y del olvido es una de las maximas preocupaciones de lasclases, de los grupos, de los individuos que han dominado y dominan las sociedadeshistoricas. Los olvidos, los silencios de la historia, son reveladores de esos mecanismos de manipulacion de la historia colectiva(...) La memoria colectiva no es solouna conquista:
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, (2008): Politicas
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la memoria y memorias de la politica, AlianzaEditorial, Madril.
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2015
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Jelin, E. (2002): Los trabajos
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la memoria, Siglo XXI, Madrid.
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lau adibide atalean (ikus 5.4 atala), transmedia dokumental hauen ekarpenak aztertuko ditugu: Las voces
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la memoria (RTVE, 2011), Calles perdidas (DocuMedia, 2013), Las sinsombrero (RTVE, 2015) eta Mujeres en venta (DocuMedia, 2015). Lau dokumental horien ahots arkitektura aztertuz, transmedia produktuek ahots narratiboak eraikitzeko harturiko bide zenbait azalaraziko ditugu.
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Las voces
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la memoria. Un documental interactivo sobre el alzheimer y el poder curativo de la música (http://vocesdelamemoria.rtve.es/).
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5.1 irudia. Las voces
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la memoria (2011).
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Las voces
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de
la memoria dokumentalaren abiaburuko interfazean hainbat osagai grafiko agertzen zaizkigu. Egitura nagusia bi narrazio lerrotan bereizten da, bata goiko aldean, «La historia del coro» izenburukoa, eta bestea beheko aldean, «Los protagonistas» izenburukoa.
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Jakina, transmedia ekoizpen hauetan ez da logika narratibo bera eraiki, batzuek besteek baino malgutasun handiago erakutsiz narrazioaren adarkatzeak ibiltzeko: Las sinsombrero k eskaintzen du adarkatzeetan aske aritzeko aukera gehien; Las voces
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de
la memoria k bi narrazio lerroetan jauzika aritzeko aukera eskaintzen du, nahiz eta lehen narrazio lerroaren hurrenkera zehaztu; Calles perdidas ek hurrenkera esplizituki adierazten ez badu ere, ezkerretik eskuineranzko lerrokatzeak hurrenkera hori lehenesten dela iradokitzen du; eta azkenik, Mujeres en venta k hurrenkera esplizitua irudikatzen du narrazio lerro batean, baina, transmedia ibilbide...
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Las voces
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la memoria n honako plataforma eta dispositiboen bitartez eraikitzen da narrazioa: ikus entzunezko ekoizpenen bilduma (on line), eskuko telefonoentzako aplikazioa (besteak beste, alzheimerdunak zaintzen dituzten pertsonak kontaktuan jartzeko), Youtube ko kanala (www.youtube.com/lesveusdelamemoria), edo Facebook kontua (https://www.facebook.com/lasvocesdelamemoria/, fref= ts).
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RTVEk garaturiko dokumentaletan, berriz, ez dago narratzaile nagusi bat, eta ahots aniztasuna askeago egituratu da. Las voces
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la memoria dokumentalean bada ahots narratibo bat posizio diskurtsibo nagusia duena, narrazioa egituratzea helburu duena: atalen izenburuek narrazioaren sekuentziak laburbiltzen dituzte, bideo puska bakoitzak lehen narrazio lerro horretan duen lekua adieraziz.
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doku web edo webdoc (Fracking8, JFIK sombras de un magnicidio9), interaktiboak (Estafeta 110), datu kazetaritza (Caídos en el Muro11), live events, informazioaren tratamendua sare sozialetan, eye candy, gamifikazioa, eta transmedia ekintzak (MonteLab12). TVEko transmedia ekintza sonatuenetako bat Voces
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de
la Memoria proiektua izan da. Telebistako dokumental emankizunaz gain, dokumentalaren bideoak jarri ziren Youtuben istorioan sakontzeko; gainera, erabiltzaile bakoitzari bere playlista egiteko aukera eman zitzaion, bere bizitzako uneak gogorarazten zizkioten abestiekin.
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2019
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De la Cuesta, J L; Odriozola, M. (2018),. Marco normativo
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la memoria historica en España: legislacion estataly autonomica?, Revista Electronica de Ciencia Penaly Criminologia, 20 (08), 1
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Mayo del 68 y sus vidasposteriores. Ensayo contra la despolitizacion
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de
la memoria, AcuarelaLibros & A. Machado, Madril.
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