Emaitzak: 7
2003 | ||
Azkenik, hirugarren ikuspegian, eragileek aldaketa soziala produzitzeko | daukaten boterearen azterketa dugu. Hau da, ondorio arruntak ez dituen agentzia, modunabarmenean eta enpirikoki behagarrian gizarte egituren arauak, baliabideak etaharremanak eragiten dituzten praxi sozialak. | |
2011 | ||
Skutnabb Kangasek aipatzen duen azken irizpidea, eta erabakigarriena bere ustez, botere politikoa da. Hiztunek | daukaten botere politiko erlatiboa funtsezkoa da eurek egiten duten hizkuntza edo aldaera hori zer den erabakitzeko orduan. Argudio hau muturrera eramanda, hauxe baiezta liteke: | |
2012 | ||
Ikuspegi horretatik, esan liteke hezkuntza sistemaren barruan curriculuma hautatu, ordenatu eta aldatzeko modua ezartzen duen hezkuntza politikaren alderdi zehatza dela curriculum politika. Horretarako, eragileek curriculumean ezagupena banatzean eta hezkuntza jardueretan eragitean | daukaten boterea eta autonomia argitzen ditu. | |
2015 | ||
Teknologia gero eta gehiago erabiltzen den gure mundu honetan, enpresa horiek | daukaten boterea (eta izango dutena!) ikaragarria da. Merkatua bereganatua dute, eta oso zaila da, ia ezinezkoa, haiekin lehiatzea. | |
–... | daukaten boterea izanda, gerra erregaiengatik egitea da negargarria. Burka derrigor eraman beharraren aurka edota ablazioa bezalako ohitura basatiak galarazteko egin izan balute gerra, ni ere alde izango ninduten, baina, noski, ez zaie askorik interesatzen ni alde izatea, barre egin zuen. | |
Kontuz ibili beharra dago nitromen hauekin. Ez dira arriskutsuak, baina | daukaten boterea erakustea gustatzen zaie, eta horrek izaera aldakor eta apetatsua ematen die. Modu arin edo ozarrean tratatzen badituzu, irribarre neurriz kanpokoaz hitz egin edo begirada zuzenez behatu, malo!, gehiegizko konfiantzaz ari zatzaizkien susmoa hartzen dute. | |
2018 | ||
Sorburuan kokatzen diren asmoak nolakoak, ondorioak halakoak: gogoeta misoginoetan jaio eta bizi diren goiandereak ez zaizkigu baliatuko, | daukaten boterea handia ezin dute ordenamendu soziala artezteko erabili; ez dute horretarako bokazioa eta inork ez die eskatu. Erligioaren irudien esanahia eta eragina neurtzeko orduan, ingurugiro ideologikoa eta ohiturak kontuan hartzekoak dira, elkarrekin dituzten harremanen logika igartzeko; zuzen lotuak edo denak bat direla baieztatzea sinpleegia da. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
eduki | 7 (0,05) |
Lehen forma
daukaten | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
UEU | 2 (0,01) |
ELKAR | 1 (0,01) |
LANEKI | 1 (0,01) |
Elhuyar Zientzia eta Teknologia | 1 (0,01) |
Susa | 1 (0,01) |
Booktegi | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
eduki botere | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
eduki botere azterketa | 1 (0,01) |
eduki botere erakutsi | 1 (0,01) |
eduki botere handi | 1 (0,01) |
eduki botere politiko | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |