2006
|
|
«1 Herri Ogasunak lehentasuna izango du muga eguneratuta baina ordaindu gabe
|
dauden
tributu kredituak kobratzeko, baldin eta berarekin batera agertzen diren hartzekodunak ez badira jabari, bahi zein hipoteka hartzekodunak, edo ez bada Erregistroan Herri Ogasunaren eskubidea agerrarazi baino lehen behar bezala inskribatu den beste eskubide erreal baten titularra, lege honen 73 eta 74 artikuluetan xedatutakoari kalterik egin gabe.
|
2007
|
|
Lege honen 32 artikulutik 36.erakoak, lehenengo xedapen gehigarria eta bigarren xedapen iragankorra eman dira Konstituzioaren 149.1.14 artikuluaren babesean, Euskal Herriko Herrialde Historikoetan eta Nafarroako Foru Komunitatean indarrean
|
dauden
tributu araubideei kalterik egin gabe.
|
2008
|
|
Zati berezian, lurraldeko herri erakundeek ezarritako tributu sistemak aztertzen dira. Hortaz, antolamendu bakoitzean
|
dauden
tributu mota desberdinak (Estatuko Administrazioak, foru lurraldeek, autonomia erkidegoek edota Toki Administrazioak ezarritakoak) jorratzen dira, baita tributuen arteko egokitasuna lortzeko teknikak ere.
|
|
Zuzeneko zenbatespena da metodorik ohikoena eta zerga oinarria neurtzeko sistemarik egokiena. TLOren 51 artikuluaren esanetan, Administrazioak eta zergadunak erabil dezakete zuzeneko zenbatespen eraentzapean
|
dauden
tributuen oinarriak zehaztea. Horretarako, aurkeztu diren aitorpen eta agiriak erabil daitezke, baita erregistroetan zein liburuetan agertarazten diren datuak ere, eta bestelako agiriak, ziurtagiriak eta datuak, betebeharrarekin zerikusia badute.
|
|
Konpontsazio erabakiak zorrak azkenduko ditu kredituekin bat datozen heinean. Beste aldetik, Administrazioak ofizioz betearazpen aldian
|
dauden
tributu zorrak konpentsa ditzake. Halaber, borondatezko epealdian zehar ere ofizioz konpentsa daitezke itzultzeko eta ordaintzeko kopuruak elkarren artean, egiaztapen mugatuko prozedura berean edo ikuskapen prozedura berean edota aurreko likidazioa deuseztu ondoren likidazio berri bat egin delako suertatu badira.
|
|
Arau hausteek eratorritako erantzukizuna azkentzen da zehapena ordaintzen denean, preskripzioa (edo iraungitasuna Bizkaian) gertatzen denean, konpentsazioa denean, zehapena barkatzen denean eta urratzailea hil denean. Subjektu urratzailea hilez gero, ordaintzeke
|
dauden
tributu betebeharrak, zehapenak izan ezik, jaraunsle edo legatu hartzaileei eskualdatzen zaizkie.
|
2023
|
|
Beste aldetik, Administrazioak ofizioz betearazpen aldian
|
dauden
tributu zorrak konpentsa ditzake. Halaber, borondatezko epealdian zehar ere ofizioz konpentsa daitezke itzultzeko eta ordaintzeko kopuruak elkarren artean, egiaztapen mugatuko prozedura berean edo ikuskapen prozedura berean edota aurreko likidazioa deuseztatu ondoren likidazio berri bat egin delako suertatu badira.
|
|
Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 75 artikuluaren ariora, eta Bizkaiko TFAOren 78 artikuluaren ariora (eta TLOren 77 artikuluaren ariora), mugaeguneratuta baina ordaintzeke
|
dauden
tributu kredituak lehenespenez kobra ditzake Ogasun publikoak, zordunaren gainerako hartzekodunen aurretik. Salbuespenez, Ogasunak ez du lehentasunik gainerako hartzekodunen gainetik hartzekodun horiek ondasunen jabeak, edo bahi, hipoteka ala Erregistro egokian behar bezala inskribatutako beste eskubide erreal baten titularrak badira eta Ogasun publikoak bere eskubidea jasoarazi duen eguna baino lehen inskribatu badira.
|
|
Nolanahi den ere, FALCON Y TELLAk adierazi duenez," isilpean eduki behar" hori hautsiko da urtero zordunen zerrendak argitaratzeko, tributu betebeharren inguruko ez betetze esanguratsuak badira. Ez betetzea esanguratsua izango da ordaintzeko
|
dauden
tributu zor eta zehapenen zenbateko osoa 600.000 euro baino handiagoa bada ez dira kontuan hartuko geroratuta edo etenda dauden zorrakbetearazpen aldian badaude aurreko urteko abenduaren 31n. Zerrenda horretan sartuko dira zordunak ere, erantzule solidario izendatu direnean.
|
|
Zuzeneko zenbatespena da metodorik ohikoena eta zerga oinarria neurtzeko sistemarik egokiena. Metodo horri begira, Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 50 artikuluaren esanetan, eta Bizkaiko TFAOren 49 Artikuluaren esanetan (eta TLOren 51 artikuluaren esanetan), Administrazioak eta zergadunak erabil dezakete zuzeneko zenbatespen araubidepean
|
dauden
tributuen oinarriak zehazteko. Horretarako, aurkeztu diren aitorpen eta dokumentuak erabil daitezke, baita erregistroetan zein liburuetan agertarazten diren datuak ere, Administrazioak egiaztatuz gero, eta bestelako agiriak, ziurtagiriak eta datuak, betebeharrarekin zerikusia badute.
|
|
Zati berezian, lurraldeko erakunde publikoek ezarritako tributu sistemak aztertzen dira. Hortaz, antolamendu bakoitzean
|
dauden
tributu mota desberdinak (Estatu Administrazioak, foru lurraldeek, autonomia erkidegoek edota Toki administrazioak ezarritakoak) jorratzen dira, baita tributuen arteko egokitasuna lortzeko teknikak ere.
|