Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2000
‎Ez ei da prozesua hondoratu dena, eredua baizik; beste eredurik duenak mahaigainera dezala bada, bestela Lizarra Garazikoa da duintasunez kudeatzeko moduko bakarra, eta horrek, jakina den moduan eta orain ikusten den legez, su etena eskatzen du. Lizarrakoa lehen urrats gisa, aurrerago ezinbestekoa baita espainiar identidadearekiko atxikimendua dutenak eta abertzaleen arteko beste prozesu bat. Lizarrak edo gisako batek gatazka armatua eta bere ondorioei eman behar dio amaiera, ez gatazka berari, euskal gizartean dauden ikuspegi desberdinek gatazka iraunaraziko dutelako. Bi. hiru, edo lau munduen arteko ikuspegi desberdinek gatazka iragartzen dute; gatazka hori modu zibilizatu eta demokratikoan eman dadin oinarriak jarri behar dira, eta armak baztertu behar dira etorkizuneko gatazka bideratze modu horietatik.
2004
‎Nolanahi ere, gure lan honen xedea ez da batez ere harako haren iritzi usteak arbuiatzea, honako honenak goretsi eta txalotzeko. Halere, kritikarik gabe ez goaz inora.15 Oroz gain, euskalgintzaren eremu kontraesankorrean dauden ikuspegien bilduma egin nahi genuke hemen kontrako iritzi jarreren ñabardurak agerian jartzeko.
‎Konbentzio zilegiak, erantsi behar da. Izan ere, historia guztiak orainalditik egiten baldin badira gaurko ikuspegiak abiapuntutzat hartuz, egun dauden ikuspegi eta identitate guztiek dute eskubide berbera beren begirada propioa pausatzeko iraganean. Eta, konkretuki, gure jendartean, euskal identitatea presente baldin badago (eta hala dago), ikuspegi horrek beste edozein ikuspegik bezalaxe (espainiarrak, frantsesak eta tartean egon daitezkeen orotariko konbinaziok), eskubidea du bere ikuspuntutik historia lantzeko.
2005
‎Beraz, begi mugimenduek Lurrari buruz dauden ikuspegien arteko desberdintasunak erakusten dituzte.
‎Eredurik ez dagoen lekuan ez da euskarazko irakaskuntza handirik sortu edo zabaldu. Ereduak ez du berez guztia konpontzen, inondik inora; baina gizarte anitz batean dauden ikuspegi, aukera, gogo eta jokabide desberdinei lekua ematen die eta horren barruan aukera dago euskarazko irakaskuntzak bere bidea egiteko eta garatzeko.
‎Gatazkari buruz dauden ikuspegi ezberdinak: gatazka gertatzen denean, gehienetan, aldeek ez dute arazoari buruzko ikuspegi berdina.
2007
‎Europar Estatu desberdinen artean kultura antolatzeko dauden ikuspegi ugariekeremu honetan europar erakundeek hartu behar duten jarrerari buruzko kezka piztudute. Gisa honetan kulturaren inguruan erantzunkizunak hartzeak edo erantzukizunikezak erreakzio bat sorrarazi du:
2008
‎Lehen aipatu dugu parte hartzeaz dauden ikuspegien arteko bereizketa oso arrunta dela, berau bitarteko gisa edo helburu modura hartzen duten begiratzea, bada, parte hartzaileen erabakitze gaitasun mailari dagokion sailkapena ere zabalduenetariko bat da. Kasu honetan oinarrizko galdera da ea zer neurritan dagoen erabakien gaineko kontrola aktore desberdinen artean sakabanatua, bereziki aurretiaz baztertuta zeuden subjektuei erreparatuta.
2010
‎Ikasleak irakasgai bakoitzak atzerriko hizkuntzan dituen berariazko testuinguru errealetan moldatzen ikasten du, eta horrek egoera onuragarrian jartzen du etorkizunerako. AICLE metodologiak klase tradizionaletatik urrunago dauden ikuspegi berriak erabili eta ikastera behartzen du irakaslea. Ikaslearen autonomia indartzeko ikaskuntza ingurune egokia eskaintzen du.
2011
‎Baldintza ezin hobeak daude erakundea izena baino askoz gehiago izan dadin.Caracasko adierazpenak idatzita utzi du hurrengo goi bilerak noiz eta non izango diren, eta berriro ere pragmatismoaren aldarria bidali nahi izan du CELACek bere erabakiaren bitartez: Txilen egingo dute datorren urtean; hurrengoan, 2013an, Kuban, eta 2014an Costa Rican.Halako esfortzu sinbolikoak ezinbestekoak izango dira hemendik aurrera kontinentean dauden ikuspegi politiko guztiek bat egin dezaten. Venezuelako edo antzeko ezkerreko prozesurik gabe, Latinoamerikak ez luke autonomoa den erakunde kontinental bat edukiko; baina, aldi berean, Mexiko, Kolonbia edo halako naziorik gabe ezinbestekoa den gutxieneko batasuna ez litzateke egongo CELACek aurrera egiteko.Aldagai eta horiek guztiak argitzen diren bitartean, eta zehaztasuna ematen, Latinoamerikaren eta Kariberen mezua argi dago:
‎Ezta berez, jatorriz, tradizioz eta aurrez ezarririk datorkion hiri imaginario bat. Gatazkan dauden ikuspegien ondorio, unean uneko botere harreman, gizarte aktibazio, diskurtsoen zabalpen eta faktore soziolinguistiko, ekonomiko eta politikoen araberako emaitza den ustezko hiri imaginario bakar eta definiturik ez dago. Kontradikzioz beteriko eta eraldaketaren menpe dagoen hiriari buruzko ikuspegi multzoa baino ez daukagu, gerora herritarrek hartu eta moldatu egiten dutena.
‎Bere hitzak erabiliz" Diglosiaren gaineko argitze saioa izan nahi du txostenak. Helburu batekin, gure artean indarrean dauden ikuspegi nagusiak zehazteko eta, ahal izanez gero, bateratu litekeena bateratzen saiatzeko". Hor dago, gure ustetan gakoetako bat:
‎Bai ordea, aski ilun eta nahasi daukagun alorrean argi izpiren bat edo beste bilatzen saiatzeko. Besterik ez balitz ere, gure artean indarrean dauden ikuspegi nagusiak zehazteko eta, ahal izanez gero, bateratu litekeena bateratzen saiatzeko. Berak baietz:
2012
‎Hala eta guztiz ere, gaur egun, europar eta europar jatorriko askoren buruan bizirik dauden ikuspegiak islatzen ditu eta eztabaida horren ondorioak herri indigenen aldekoak izan ziren, gure gairako interesgarria den mugarri bat ezarriz. Indigenen gizatasuna eta honi zegozkion eskubideak izan ziren eztabaidagai.
2013
‎Nire ustean, dualista modernoaren gotorlekuak aintzat hartzekoak dira. Horregatik sortu dira dualismo klasikoaren eta materialismoaren artean dauden ikuspegiak. Ikuspegi horiek ez dira ez erabat materialistak ez erabat dualistak (zentzu klasikoan).
2019
‎Atilio Boronen arabera (2009), harreman sozialen gainean dauden ikuspegi zatikatzaile eta reifikatzaileen aurrean osotasunari emandako garrantzia batetik, eta harreman sozialen konplexutasuna eta historikotasuna eraikitzea bestetik, marxismoaren bi ekarpen nagusi dira. Zentzu horretan, osotasunean arreta jartzeak ez duela aniztasuna ezeztatzen edo ezabatzen ohartarazten digu.
2021
‎«Adostu egin behar dugula sinetsita gaude, behetik gora, beste behin jendarte zibilaren protagonismoa aldarrikatuaz bake prozesuaren korapiloak askatzeko norantzan». Prozesu horren bidez «konpromiso soziala» lortu nahi dute, «oinarri partekatua» eraiki eta aurrerantzean «gure herriaren izanaren gainean dauden ikuspegi desberdinak bakean eta demokratikoki elkarrekin bizi ahal izan daitezen».
2022
‎Atzoko bilera luzea eta katramilatsua izan zen. Bizilagun batek baino gehiagok parte hartu zuen eta, oro har, alkatetzaren eta auzotar batzuren artean dauden ikuspegiak are gehiago urrundu ziren. Aurreko bi faseak eraiki dituen enpresa eraikitzailearen ordezkarien eta alkatearen artean, gainera, gezurretan aritzea leporatu zioten elkarri.
‎Ordezkagarritasunaren logika gainditu nahi du eredu honek, eta auzi baten inguruan dauden ikuspegien inklusioari ematen dio garrantzia. Hau da, auzi baten inguruko ikuspegien aniztasuna lortzea du helburu.
‎Ikerlanaren euskarri teorikoak Focus on Multilingualism eredua eta susperraldian dauden ikuspegi eleaniztunak dira, zeinek hizkuntzen arteko mugak malgu ulertzen baitituzte eta, aldi berean, euskara baitute ardatz. Hizkuntzen ikuspegi integratzaile eta abegikorrak zutabe dira lan honetan.
2023
‎Lan honetan, irudikapen sozialen ikuspegi teorikoa baliatzen dugu zahartzaroko mendekotasunari buruz gizartean errotutako esanahia soziokulturalak sakonago ulertzen laguntzeko, eta egungo tentsio eta kontraesanak zeintzuk diren ezagutzeko. Beraz, gaiari buruz dauden ikuspegiek egun gertatzen ari diren eraldaketa eta eztabaida sozialak azaleratzen laguntzea espero dugu ikerketa honekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia