2006
|
|
Jarraian azaltzen den ikerketaren helburua bikoitza da, alde batetik, Bizkaikoprobintzian
|
dauden
gaitasun handiko haurrak identifikatzea eta, bestetik, haur horien familia testuinguruak zehaztasunez ebaluatzea. Hala ere, gai honen hurbiltasuna dela eta, jarraian, aldagai familiarrei erreferentzia egiten dieten emaitzak, identifikaziorako erabilitako prozedura zehaztu gabe, azaltzen dira.
|
2007
|
|
Vygotsky ri eginiko beste kritika baten arabera, ez zuen kontuan hartuhaurtzaroko ikaskuntzan dauden zenbait muga. Izan ere, egiaztatu da zenbaitetanhaurrek, beren GHEn
|
dauden
gaitasun batzuk eskuratzeko, hilabeteak behar izatendituztela, nahiz eta gurasoen edo irakasleen laguntza egokia jaso (Eysenck, 2000).
|
|
Bistan da teknologia hori ordaindu egin behar dela, eta hortik dator aldea. Sor daitekeen beste galdera bat errepidean, mendian edo baso pistan
|
dauden
gaitasun eta portaera desberdinei buruzkoa da. Egia esan, lur orotako ibilgailu puruen eta pick up en artean funtsezko aldea dago aztertu ditugun gainerako ereduekiko.
|
2008
|
|
balioesten duen teoria orokor bat ere. Teoria horrek balio handia ematen die jarduleen gorputzean eta jardueraren inguruko egituretan
|
dauden
gaitasunei eta aukerei (Bourdieu, 1997: 7).
|
2012
|
|
Egungo testuinguruan, murrizketa eta dekretu batzuek itolarrian daukate ikerketarako gaitasuna eta goi hezkuntzarako irispidea, eta horrek zail egingo du ZTBP2015ek ezarritako helburuak erdiestea. Tresnez eta ekimenez gain, beharrezko izango da gure jardueretan eta I+G+ Ba kudeatzeko moduetan irekitasuna eta malgutasuna nagusitzea, ahalik eta gehien baliatuz
|
dauden
gaitasunak eta baliabideak, eta konektibitatea eta lankidetza sustatuz norberaren interesen gainetik. Izan ere, jokoan daukaguna ez da geure etorkizuna, baizik eta ondorengo belaunaldiena.
|
|
2 taula. Adimen emozionalaren oinarrizko elementuak eta horietako bakoitzean
|
dauden
gaitasunak.
|
|
Ideia horrekin bat etorriz, Siegfried Kracauerrek, Frankfurteko Eskolako kideak, duela 70 urte baino gehiago," teorialari kritikoaren" eginbeharra" gugan eta gure inguruan
|
dauden
gaitasun mitiko oro suntsitzeko" lan moduan definitu zuen (Kracauer 1990, 353). Kracauerrek" gaitasun naturalak"" mitiko" gisa ulertzeaz gain, eginbehar denaren zein ez denaren eta egin daitekeenaren zein ezin denaren forman gugan egokitzen diren aurreiritzi kontzeptual guztiak ere" mitikotzat" jotzen ditu.
|
2014
|
|
Mapa edo tradizio tradizionalen bidez, felinoentzako sare sozialak animalia horien beste maitaleak aurkitzeko plataformak dira. Baina, gainera, maskoten bertuteak partekatzeko aukera ematen dute, oro har, familiaren intimitatera mugatuta
|
dauden
gaitasunak.
|
|
Fabrikazio Aurreratuan
|
dauden
gaitasunak bertatik bertara ezagutzeko.
|
2017
|
|
Gaitasun pertsonalak. Lanarekin bereziki lotuak ez
|
dauden
gaitasunak dira. Larrialditako arreta emateko beharrezko direnen artean, besteak beste, inplikatzeko gaitasuna, burujabetasuna, ardura, zuzentasuna, taldean lan egiteko gaitasuna eta oreka emozionala daude.
|
|
Gaitasun profesionalak. Lanarekin zuzenean lotuta
|
dauden
gaitasunak dira. Lanbide heziketaren eta esperientziaren bidez eskuratzen dira.
|
2021
|
|
Beraz, konpetentzia emozionalean gaitzea garrantzitsua izango da, baina, era berean, printzipio berari jarraiki, konpetentzia literarioan gaitasun maila egokia eskuratzea ezinbestekoa izango da arloak eskaintzen duen esperientzia literarioari, erantzun afektibo emozionala ez ezik, kognitiboa eta soziala ere emateko, alor horietan garapena lortu nahi bada. Hau da, gure kasuan eta ikuspegitik, literatur konpetentzia ere helburu izango da, eta, heziketa emozionalari dagokion zeharkakotasuna aitortzen diogun arren, elkarreraginean
|
dauden
gaitasunen garapen holistikoa sustatzea komeni da. Elkarrekiko menpekotasunean dauden eta elkar elikatzen duten trebetasunak dira, noski, baina ez bata bestearen menpe modu konstante batean.
|