Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2001
‎Gauza jakina da didaktikarion artean trebetasunen berezko ordena ezerrespetatzeak hainbat arazo sortzen duela. Entzutetik idaztera zuzen pasatzenbadira, arazo asko sortzen dira, ez baita esaten idazten den guztia; eta entzun gabeirakurtzen bada, bi hizkuntzetan dauden desberdintasun fonetikoek arazoak sortzendituzte. Beraz, trebetasunen berezko ordena errespetatzea oso garrantzitsua da.
2002
‎Eta hirugarren fasean, telefonoan bezala, aurretik ez dakiten lan bat, galderanagusiarekin harremana izaten du, batzuetan gaia da oinarria eta besteetan testu era; adibidez, eguneko efemerideak emanda, gertaera historiko bat kontatu, EuskalHerrian dauden desberdintasun klimatologikoak, jokoak edo denbora pasak...Estrategiak aktibatu behar ditu, aurrekoan prestatu duen lan hori honetaraekartzeko, ikasi dituen mekanismoak bat batean aktibatzeko. Ekintzek eginkizunbat edukitzea garrantzitsua iruditzen zaigu, ikasleek helburu bat izan behar dutezati honetarako.
‎Globalizazio garaiotan, Mendebalde eredugarrian, agintari klaseetan, oro har, errazago ikusiko dira zuriak beste arrazetakoak baino. Arrazakeriaren oinarri sasizientifikoa arrazen artean omen dauden desberdintasun kualitatiboetan eta biologikoetan oinarritzen da, horien arabera explikatzen omen baita zuriak zibilizatuak izatea eta ilunak basatiak; hartara, zuriak gailendu dira ilunen kontrako borrokan. Ikuspuntu arrazista horretatik begiratuta, ekonomia ez zuri deituko diogunaren porrota ez da bilatu behar sistema kapitalistaren justiziarik gabeko funtzionamenduan, ilunen inferioritatean baino(!).
2009
‎Gure lanean, sintomatologia aztertu denean ez dira desberdintasun estatistikoki esanguratsuak aurkitu, arlo depresiboan izan ezik. Dena den, ongizateaneragina duten faktoreak kontuan hartzen direnean, ikus daiteke beren egoerapsikosozialean dauden desberdintasunek adierazten dutela beren ezinegon maila.
‎Kioskora joan eta begi bistakoak dira kirol egunkarien eta bestelako kazetenartean dauden desberdintasunak. Kirol egunkarien diseinua bera ere guztizadierazgarria da.
2010
‎lan duina, osasun eta hezkuntzazerbitzuak, politikan eta gizartegintzan parte hartzeko aukerak, teknologia berriak, etab. Gainera, desberdintasunei buruzko edozein azterketak emakumezkoen etagizonezkoen artean dauden desberdintasunak zehaztu behar ditu, hori egin ezeanberonen oinarrizko dimentsioetariko bat ezkutuan geratuko bailitzateke. Hala ere, desberdintasunei buruzko estatistikek ez dute genero desberdintasuna beharbezainbeste jasotzen.
‎batetik herrialde garatuetan dagoenkapitalaren kontzentrazioa eta teknologia eraketa eta, bestetik, hauek ondasunen eta zerbitzuenmerkataritzan duten grabitazio handia. Ordena globalaren asimetria bereizgarri hauek dira nazioartekoerrenta banaketan dauden desberdintasun sakonen iturburu nagusia.
2012
‎Euskal Estatura bidean, lehentasun osoa izan luke nazio mailakoekimenakbultzatzeak, baina ahaleginhorretan ez dira gutxietsi behareuskal lurraldeanzehar dauden desberdintasunak. Hezkuntza sistema nazional batez ari garelarik, beraz, saihestezina da gutxieneko homogeneotasuna bermatzea, baina horrekin ezdira ezabatzen ez baztertzen lurralde bakoitzak eduki litzakeen bereizgarriak; alegia, errealitateari bizkar ematea litzateke Euskal Autonomia Erkidegoa, Nafarroa etaIpar Euskal Herria hezkuntza egoera bertsuan baleude bezala aritzea.
‎Hauda, «herri mugimendu» deritzenak. Horrek esan nahi du badagoela oinarrizko herriidentitate bat, funtsezko errebindikazio jakin batzuk bereganatzen dituena, gizartekapitalista orotan dauden desberdintasun sozial, kultural eta politikoak alde baterautzita.
2019
‎Minbiziaren garapenean ezohiko E2F proteinen funtzioa aztertzeko gure taldeak E2F7 proteinahautatu zuen osteosarkoma modelo batean. E2F7ren adierazpena isilarazita duten eta isilarazi gabekoU2OS zelula populazioetan estrategia transkriptomiko bat jarraitu zen bi baldintza hauen artekogeneen adierazpenean dauden desberdintasunak neurtzeko. Honela, E2F7k, transkripzio faktorebezala, erregulatutako geneen identifikazioa lortu zen bere funtzioa hobeto karakterizatuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia