2008
|
|
394). Kasu honek azaleratzen duen duda 1992ko Tratatu Orkorraren 18 artikulotik
|
dator
, bertan esaten baita:
|
|
Gure lanean ondorioztatu dugu ingelesa eskola elebidunaren eremuan intentsitate baxuan ez dela eraginkorra. Ondorio nagusia, hortaz, bat
|
dator
adinaren auzia ikertu duten hainbat lanen emaitzekin (esate baterako, Muñoz 2000, 2003 eta 2006; Victori eta Tragant, 2003; Cenoz, 1998, 1999, 2002 eta 2003; Lasagabaster eta Doiz, 2003; Gallardo, 2004). Lan horiek nagusiki atzerriko hizkuntzaren azterketa egiten dute, ez ikasleen bestelako hizkuntzena; hurbilpen kuantitatiboa erabili ohi dute eta ikuspegi linguistikoa jorratzen dute gehienek.
|
|
Definizioan parte hartzearen garrantzia zuzenean antzematen ez bada ere, garapen jasangarriaren inguruko nazioarteko hitzarmen askotan arreta eskaintzen zaio, bereziki ingurumenaren babesa inplikatzen duten helburuak lortzeko estrategiak inplementatzeko garrantzitsua delako hainbat puntu kritikotan pertsona eta talde ororen inplikazioa. Batetik ingurumenaren jasangarritasunak exijitzen dituen eraldaketengatik
|
dator
kezka, zeren egungo eredu nagusitik eredu jasangarri batera iragateak eraldaketa ekonomiko, politiko instituzional eta kultural handiak eragingo bailituzke eta, beraz, bide hori, botere publikoen eta gizartearen interes anitzen arteko birdoiketa etengabea eta ikasketa prozesu jarraitua izango litzateke, zeina aktore ezberdinen parte hartzearen bidez gauzatu ezean, ezinezkoa litzatekeen (Font eta ... Bestetik, ildo beretik baina egiturazko taldeen arteko harremanetan bainoago jarrera mikroetan zentraturik, Olaizola eta Álvarez-ek (2003) diote ezen mundu jasangarri batek egungo eredu nagusian kokatzen den pertsona bakoitzaren aldaketa eskatzen duela, ostera produkzio eta kontsumo ereduak alda daitezen; horrek balio aldaketa dakar eta, beraz, herritarren inplikazioa eta parte hartzea premiazkoa da bizitza ereduak aldatu ahal izateko.
|
|
asmamen eta fantasiatik, idazleak bere egin duen bilaketaren errealitate autobiografikorantz: lehen Septentrio n, antzinako itsasgizonen kondairen ondotik, eleberri labur errealista bat
|
dator
, gero eguneroko baten zati bat eta bat bateko poetikoak, iparipar kanadiarreko inguru garaikidetik jalgiak. A. Arkotxa bere antzinekoen ondorio bererat halabeharrez heltzen da halere:
|
|
eman zuen meza, eta Labourt katedraleko artzapezak alokuzio hunkigarria. Gero, gonbidatuen zerrenda ia amaigabea
|
dator
, hemen errepikatuko ez duguna, baina nolabaiteko who is who zehatza damaiguna. Orobat, kronika horri esker jakin izan ditugu Albert Goienetxeren titulu bi, alegia, Charles III.aren komendadorea eta bai Isabela Katolikoarena.
|
|
Lexikoa da belaunaldi bien artean bariazio gutxien izan duen alorra, egindako 120 galderetatik 111 galderatan(% 92,5) erantzun berdina jaso baita eta 9 kasutan(% 7,5) ezberdina. Atzetik aditz morfologia
|
dator
,% 82, 05tan erantzun berdina izan zen, eta zazpi kasutan(% 17,94), aldiz, ezberdina. Hurrengo alorra izen morfologia izan da,% 69,56an erantzun bera jaso da eta% 26,08 ezberdina.
|
|
Hogeita hamalau kasutan(% 87,17) berdina izan da erantzuna eta bostetan(% 12, 82) ezberdina. Horren ondotik izen morfologia
|
dator
: % 81,81ean erantzun berdina jaso da eta% 18,18an ezberdina.
|
|
% 85 erantzun berdinak dira. Ostean, aditza
|
dator
,% 79,48 erantzun berdinak jaso dira. Azkenik, izen morfologia da.
|
|
Ondotik jarraitzen dio aditz morfologiak, helduaren eta gaztearen erantzunetan% 81 berdinak direlarik. Horren ostean, izen morfologia
|
dator
, erantzunen% 75 berdina da, eta azkenik, baina oso alde gutxirekin, sintaxia, erantzunen berdintasuna% 71koa delarik.
|
2009
|
|
Bai ba: 30 idatzita ikusiezkero, iru itza
|
dator
ezpañetara, ta ogei ta amar esan bear, ordea...
|
|
Gu lagunt zera
|
dator
|
|
Gaia ez da atzo goizekoa eta ez dauka zerikusi zuzenik egun bizi dugun munduko krisi ekonomikoarekin, nahiz eta krisiak ez duen batere laguntzen. Hala ere, ez
|
dator
krisiaren harira, euskarazko hedabideetako langileen egoerak urteak daramatza kinka larrian.
|
|
Esan nahi dut, Euskal Herrian garatzen diren politikak Europako politikaren norabidean garatzen dira eta, oro har, politika horiek aipatutako hiru ikuspegietatik egiten dira[?] Hasteko, herriaren garapena ziurtatu nahi badugu, bere azpiegituren egituratzeari erantzun behar diogu, herria bertebratu behar dugu, alegia. Euskal Y edo AHT herri hau antolatzera eta garatzera
|
dator
, eta proiektua ez dator Europatik, proiektua Europarekin batera garatu behar dugu. Europako garraio sistema jasangarriarekin bat egiteko proiektua da euskal Y, lehenago aipatutako irizpide horien barruan garatua izango dena.
|
|
Esan nahi dut, Euskal Herrian garatzen diren politikak Europako politikaren norabidean garatzen dira eta, oro har, politika horiek aipatutako hiru ikuspegietatik egiten dira[?] Hasteko, herriaren garapena ziurtatu nahi badugu, bere azpiegituren egituratzeari erantzun behar diogu, herria bertebratu behar dugu, alegia. Euskal Y edo AHT herri hau antolatzera eta garatzera dator, eta proiektua ez
|
dator
Europatik, proiektua Europarekin batera garatu behar dugu. Europako garraio sistema jasangarriarekin bat egiteko proiektua da euskal Y, lehenago aipatutako irizpide horien barruan garatua izango dena.
|
|
Aparteko Zuhaitza, Biotopo Babestua eta Parke Naturala. ...lurralde hedadura handiena duelako, balio handiko paisaia eta ondare ekologikoa barneratzen baititu eta, horrez gain, «gizakiaren ustiaketa eta presentziak asko aldatu ez dituen tokiak» direlako (14 art.). Garcíak (2007) era egokian adierazi bezala, Parke Naturalek kontserbazio, erabilera publiko eta garapen soziekonomikoko helburuei erantzuten diete, eta hori araudiaren planteamenduarekin bat
|
dator
. Zentzu horretan, legearen ikuspegia naturaren zaintzaren inguruko kontzepzio klasikotik urrundu egiten da, zeinaren arabera NEBak «naturaren santutegi» gisa mantendu liratekeen.
|
|
Arrazoi zuzen hori izan liteke herri batek Elizari ondasun horien lagapena egin izana. Baina gero 360 legea
|
dator
, eskubide itxuraren ingurukoa: «Norbaitek, bere kabuz edo beste inoren bitartez, aurkatasunik gabe egikaritzen badu berak itxuraz duen eskubidea, uste izanen da horren titularra dela, aurkakoa frogatzen ez den bitartean».
|
2010
|
|
Estetika, diskurtsoa eta gai sozialen uztardura, eszena markoak baitaratzen dituen ezaugarrietan adierazia
|
dator
, horrela, bertsolariaren irudia, estiloa, jarrera eta hitza, sinesgarritasunaren prozesu sozialak euskarritzen duen estetika baten baitakoak dira. Estetika horrek eredu diskurtsibo berriak (emakumearen pentsabide psikosoziala kasu) eta ikonizazio berriak (emakumea, janzkera, itxura, kantaera) irudikatzeko eta aurkezteko abagunea eskaintzen du.
|
|
Zentzuz beteta ageri den eszena markoaren testuinguruaren trinkotasunean, kolektiboaren gogo biziak abiarazi duen ekimen kulturala, eszenak duen balio estetikoa, emotiboa, diskurtsiboa eta gainerako osagai guztiak lotzen dituen bizipen partekatua da. Berebiziko garrantzia duen urrats hori memoria elikatzera
|
dator
, esan ekinak berridatzi duen oroimen kolektiboa ainguratzearekin batera. Ezagutza kultural hori, diskurtsoa eta praxi soziala uztardurakoa denez, denboran kateatzen den ezagutza da, aurrera berriz birsortua izan, eta tradizioaren eraikuntzan biziberritu ahal izateko.
|
|
Txapela janztea, sistema sinbolikoaren unitate analitiko txikienean, narrazioaren sintesia kondentsatzera datorren unean adierazia
|
dator
. Solemnea da haren janzkera.
|
|
Halatsu, ekimen performatiboaren bideari jarraiki, memoria orok behar duen zentzu itxiera gauzatzean, narrazio kulturalak egindako ibilbidean, oroimen kolektiboa iltzatua uzteko bidea ere egiten ari da, eta ordezkatutako balio biziberrituetan irudi berriak eta diskurtso berriak eraikitzeko eremua ireki zabaltzearekin batera, iruditegi kolektiboa eguneratzera
|
dator
. Tradizioaren iturritik edanez, oroimena biziberritzeko eremu sinboliko horretan, dispositibo sinbolikoak (Dan Sperber, 1978) ekimen performatiboaren jarduna antolatu du.
|
|
Era berean, urteak daramatza Oinarrizko Errenta jasotzen. Gizarte bazterkeria larriko testuinguru batetik
|
dator
, orain dela zazpi urte arte txabola batean bizi zen eta ez daki idazten eta irakurtzen. Hirugarrenik, Emilio (E 6), jubilatu arte enplegu eta soldata duinak izan dituen pertsona da.
|
|
6 Zenbait kasutan ez da erraza jakitea jatorrizkoa euskarazkoa den edo gaztelaniazkoa; badirudi Hegoaldeko zenbait argitaldarik (adibidez, Lur) berariaz eskatzen ziotela artikuluak gaztelaniaz (edo frantsesez) idaztea, gero beraiek euskaratzeko. Hortik ote
|
dator
Manexek inoiz edo beste aipatu izana bere euskara zela «pobrea eta Iparraldekoa». Baieztapen zinez harrigarria haren euskarazko hitzaldiren bat entzun zuen edonorentzat, baina niri hitzez hitz egina, euskarazko lan bat eskatu nion batean.
|
|
«Emakumeen aurkako indarkeria kultura aldaketatik
|
dator
, tradizionaletatik liberalagora, honek pertsona kontserbadoreengan talka gogorra suposatzen du eta onartu ezin duten egoera horren aurrean erantzun biolentoa ematen dute».
|
|
Gorputza, biologia ere aukeren eremua bihurtzen ari da, negoziaziorako tokia, arriskuen zelaia. Hortik
|
dator
kirurgia bidez gorputza manipulatzeko joeraren hazkundea ez ezik, osasuna, planifikazioa eta ingeniaritza genetikoaren aliantza. Jokabide horrek gorputza kanpoko kontrol sofistikatu batzuen mendean jartzera garamatza, manipulazioa fisiko biologikoaren mendera, halako moduan non boterea bere dimentsio biologikoa zabaltzen eta sendotzen baitabil, geure zelulak ere bere esku hartzearen ikusmiran jarrita.
|
|
naturaren aurrean, jainko baten antzera eta erabilgarritasuna balio nagusi izanik, dena menderatzea, arrazionalizatzea, planifikatzea, ikuspegi produktibista batetik, aniztasun guztia eredu bakar batera murriztea. Faxismoa Ilustrazioaren logikatik
|
dator
, ez salbuespen batetik (Horkheimer eta Adorno, 2009).
|
|
Benetako boteretik urrundu ahala, herritarrak gero eta urrunago sentitzen dira erakunde eta erkidego mota guztietatik. Joera, berriz, urrundik
|
dator
, Errenazimentuan hasi eta Ilustrazioarekin eredu bakarra bihurtu den indibidualismoaren ondorio zuzena denez gero. Lotura komunitarioak galduta, gizabanakoa, garai helenistako erromatarrean bezala, indarge, ezgai eta ezereza sentitzen da urrunak eta gero eta abstraktuagoak diren botereen aurrean.
|
|
% 97 baso autoktonoari dagokiolarik. Basoen balio produktiboa, ordea, ehizatik, larreetatik eta egurretik
|
dator
, gehiengo nagusia baso landaketetatik (basogintza) eratortzen delarik. Horren balioa 162 miloi?/ urtean balioztatu da baso inbentarioren datuak oinarri izanda.
|
|
Alegia, ez dauka... eta kitto!, Barren edo Karkara batek duen ibilbidea ezta filosofia ere. Ez
|
dator
80 hamarkadaren bukaeran izan zen loraldi horretatik, beste eredu batetik abiatu da eta eragiteko orduan, beste hirurek atzean zuten euskara elkarteen babes hori ez du izan Aikorrek»16.
|
|
Jatorri historiko askotarikoa adierazten duen diziplina bada ere, gaztea da oraindik, eta haren definizioa terminoaren lehen agerpenean koka dezakegu. Sherak epistemologia sozialaz egiten duen definizioa harira
|
dator
:
|
|
29 Gurekin bat
|
dator
, beste askoren artean, Manzanares (2009: 7).
|
|
Frantziako ordenamendu juridikoak zigor bitartekaritzarentzat aurreikusten duen hirugarren helburu hau zigorren eta segurtasun neurrien eboluzioarekin bat
|
dator
. Historiak argi utzi du zigorrak, delitugileari jartzen zaion «ordainketa» gisa, porrota ezagutu duela, porrot galanta gainera.
|
2011
|
|
Antxe, Jauna, ba dakizu, geldi nintzan bakarra./ Otoitz aspertu bat nai, ta debeku nun negarra./ Belaunen gain egoteko galdu nizun indarra./ Eseri naiz; ezin egon; ez
|
dator
deiadarra; Orduntxe, Jauna, nolako miña/ etorri zitzaidan neri!/ Zuk eta biôk bakar dakigu/ zazpi urte beltzen berri./ Zuk neri miñak bialdu eta/ ni guzien gain igeri./ Zure laguntzaz ezin nezaion/ ukorik egin ezeri. Ezin dut âztu Urli' ren bidez/ erauntsi zenidan lorra;/ ez Sandi arek bide erdian/ ipiñi zidan zoztorra;/ gero, Berendi egin nun topo,/ gogorrik bazan gogorra./ Guzi oiekin ordaindu bezat/ nere gaizkigiñen zorra(...) Gerta bearra gerta zanean,/ beste biderik ez neukan./ Ukatu, nola?
|
|
Administrazioek ezarritako lege prozedurei jarraitzen diete, baina horien bidez interes ezberdinak dituzten administrazioen, banakakoen edo taldeen jarduteko aukerak mugatu egiten dira. Erreferentzia egiten zaion legedia, lurralde planifikazioen tramitazioko prozesuen metodologia ezartzen duena bereziki, bat
|
dator
eskala administratiboekin eta mugatu egiten ditu eragile egituratuen aukerak bai denbora, bai baliabide, bai prozeduren aldetik. Eragile horiek era formalean esku hartzen dute, baina baita era ez formalean, planteaturiko prozesu instituzionalizatuen barruan eta kanpoan jardunez.
|
|
1 Disney faktoriak aurkezten duen emakume nerabearen eredua gizon eta emakumeen estereotipoei lotuta dago argi eta garbi. Emakume nerabearen irudi hori bat
|
dator
erabat arraza zuriko erdi mailako familia estatubatuarraren alabaren ereduarekin. Hots, modernoa eta pinpirina da neskatoa, baina nagusiek onartzen eta ezartzen dituzten arauak ez ditu inoiz hausten.
|
|
Tokiko gobernantzak azpimarratzen du parte hartze dinamikak integratzen dituzten erakundeak sortzearen garrantzia. Gobernantza sistemaren berrikuntza tokiko garapenaren demokratizazioaren eskutik
|
dator
, tokiko politiken aktibatze, erakundeen sinplifikatze eta mugimendu sozialen garrantzia hartzearekin alegia (Moulaert eta Nussbaumer, 2008). Oinarrizko beharren asetzean ezartzen da azken muga, eta bide horretan, hainbat prozesuren konbinazioa aurreikusten da.
|
|
Berrikuntza sozialak gobernantza eta lankidetzarako ereduetako berrikuntza lehenesten du. Lehenespen horretan, tokiko garapenean parte hartze eta lankidetza prozesuak barneratzearen beharra aldarrikatzen duen ikuspuntu eboluzionistarekin bat
|
dator
. Moulaert eta Nussbaumerrek (2005) landuriko komunitate garapenaren ontologia soziala hartzen dugu erreferentziatzat.
|
|
Lehen aipatu bezala, eragileen arteko gertutasuna, toki mailako errealitatearen kontsiderazioa eta, beraz, gobernantzaren lurralde dimentsioa azpimarratzekoak dira. Hemendik
|
dator
, sozialki berritzailea den lurraldearen kontzepturantz jotzeko garaian, kalitatezkoa eta barnerakoia eta integratzailea den tokiko gobernantza eredu aproposa garatzeko beharra (Estensoro eta Zurbano, 2010).
|
|
Horrela, pilaturiko ikerketa lanetan, batez ere ikerketa kasuen bilduma bat dela esan genezake oro har1 Teoria, funtsezko datuak eta informazioa edo berrikuntza nola antolatu aztertzen duten eduki analitikoak oso urriak dira. Gizartearen beharrek eragindako berrikuntzez ari garen neurrian, ulertzekoa da jasotako literatura kasu praktikoetan oinarritzea eta hortik
|
dator
definizioaren hegakortasuna.
|
|
Ekintza erritual bat performatiboa eta eraginkorra izan dadin, hitzak ondo esan behar dira, baina gainera beharrezkoa da autoritatea duen norbaitek hitz horiek esatea (konpetentzia esparru baten posizio zehatz bat duen norbaitek). Eraginkortasuna, beraz, hitzetik at dago eta legitimatutako autoritate batetik
|
dator
. Bourdieuren arabera (1985:
|
|
Errituaren eraginkortasun sinbolikoa, alde batetik, dituen ezaugarri formaletatik
|
dator
eta, bestalde, Bourdieuk deritzon «autoritatearen delegazio» horretatik, bere ustean, gaitasun performatiboa ez da sekula hitzetan edo ekintzetan soilik aurkitzen, baizik eta aktorearen kokapenean, legitimaturiko kokapen batean alegia, eta lehen aipatutako zorioneko baldintzetan.
|
|
Hiriaren iritzia da baserria edo landa mundua arima eta espiritu askoren gordelekua dela. Gaur mundua atzera liluratzen ari den honetan, kontsumoaren eta marketinaren eskutik
|
dator
liluratze hura: han markek badute zer egin asko.
|
|
Nahaste histrionikoa duenak ere, antisozialak bezala, iruzurra, sedukzioa eta manipulazioa erabiltzen ditu, baina ez du gizartearen aurkako portaerarik agertzen. Histrionikoaren oldarkortasuna haren estilo kognitibo barreiatutik
|
dator
; antisozialaren oldarkortasuna, berriz, berehalako saria lortu nahi izatetik; mugakoaren oldarkortasuna hutsuneak edo despertsonalizazioak sortzen dituen barne herstura sentimenduetatik dator. Antisozialaren inpultsibotasuna erasokortasunaren bidez agertzen da; mugakoarena, berriz, buru hiltzearen bidez.
|
|
Nahaste histrionikoa duenak ere, antisozialak bezala, iruzurra, sedukzioa eta manipulazioa erabiltzen ditu, baina ez du gizartearen aurkako portaerarik agertzen. Histrionikoaren oldarkortasuna haren estilo kognitibo barreiatutik dator; antisozialaren oldarkortasuna, berriz, berehalako saria lortu nahi izatetik; mugakoaren oldarkortasuna hutsuneak edo despertsonalizazioak sortzen dituen barne herstura sentimenduetatik
|
dator
. Antisozialaren inpultsibotasuna erasokortasunaren bidez agertzen da; mugakoarena, berriz, buru hiltzearen bidez.
|
|
Guk larrialdietako diru-laguntzen izapideak egiten ditugu bestelako laguntzak jasotzeko aukera izan arte. Arazoa ondoren
|
dator
. Arazoa beti dator ondoren, beste laguntzekin.
|
|
Arazoa ondoren dator. Arazoa beti
|
dator
ondoren, beste laguntzekin. Esaterako, erregulatu gabe dauden andreek ezin dute inolaz ere indarkeriaren biktimei zuzendutako prestazioa jaso; izan ere, ezin dute INEM zerbitzuan izenik eman.
|
|
Andre etorkinen gehiegizko presentzia genero indarkeriako estatistiketan bat
|
dator
immigrazioan tradizio handiagoa duten testuinguruetako literaturak aurreratutakoarekin. Ikerketa horien arabera, halako bortizkeria areagotu egiten da zenbait gutxiengo etnikotan eta etorkinen zenbait taldetan (Crowell eta Burguess, 1996; Gondolf, 2002, 2005; Straus, Gelles eta Steinmmetz, 1981).
|
|
Behinolako musika da Anaren hondo eta hutsuneak betetzen joango dena, sakrifizioaren momentua iristen den arte. Sonoritatea barru barrutik
|
dator
eta amaieran Anaren ahotik aterako da. Musikak hegan egitera bultzatzen du Ana, musikari esker hegan egiten du, baina ez soilik airean, baizik eta lur azpiko sakontasunean ere.
|
2012
|
|
Zertara
|
dator
aipaldi hau. Min egiten zion, nazionalismo sabindarrean, egitura politikoa eskuratzeko ahaleginetan, hizkuntza eta kultura gutxituak zirela konstatatzeak.
|
|
Saratxagaren esanetan (2007: 93), «jakintzaren sorkuntza handiena talde lanetik
|
dator
; hau da, esperientzia partekatutik(?) organizazioaren boterea bertan lan egiten duten pertsonek duten boterearen batura da. Partekatzea zabaltzea da.
|
|
Herrian jauzi handia eman da. Eta hor
|
dator
saio erreformista, langileeta herri borrokaren aurrerapena asimilatzen ahalegintzeko ihardespena dena (Castellsek aipaturik, 1977: 46).
|
|
Monte Carlo simulazioaren izenaren erreferentzia Monakoko kasinotik
|
dator
, ausazko jokoaren hiriburua izateagatik kasinoetan ausazko zenbakiak sortzen baitira.
|
|
3). Orrialde bat aurrerago ere honakoa
|
dator
: «Pertsona aurrean jartzen duen hizkuntza ez da zuzentasun politikoaren isla, gizalege eta errespetuarena baizik.
|
|
Hezkuntza sistemari dagokionez, begirada homogeneizatzailea ez
|
dator
bat ikerketa honetan aurkitu dugunarekin. Batetik, gure ikerketan ondorioztatu dugu joera orokor sendo, eraginkor eta hedatuak daudela.
|
|
Familiari dagokionez, halaber, begirada dimentsiobakarra ez
|
dator
bat ikerketa honetan aurkitu dugunarekin. Familiak erreprodukzio lanak etengabe egiten dituela ondorioztatu dugun arren, funtzio horri ihes egiten dioten beste hainbat fenomeno ere topatu ditugu.
|
|
Ikerketan dagoen hutsunea betetzen hasteko asmoarekin
|
dator
, hain justu, azterlan hau. Asmo horri jarraiki, bereziki ikertuko dira Goiena Komunikazio Taldea errealitate bihurtzen laguntzen duten ezaugarriak.
|
|
Bilboko hiriko partaidetza instituzioen diseinua bat
|
dator
Espainiako hainbat udalerritan garaturiko udal ereduarekin. Herritarren parte hartzerako tokiko mekanismoak nahiko berandu formalizatu izan dira Espainiako estatuan, frankismoaren garaiaren ostean udalek ongizate zerbitzuen eskaintza eraikitzen jardun baitzuten lehentasunez.
|
2013
|
|
UNISOLeko aholkulari juridikoaren aburuz, egokia litzateke zazpi bazkide eskatzea. Bat
|
dator
MCCko delegatua ere kopuruan, nahiz eta hark dioenez, kopuru txikiago bat ere izan daitekeen. ANTEAGeko kideek, berriz, ESaren (ekonomia solidarioa) barnean kokatzen diren arren, diote bazkide asko lortzeko aukerarik ez badago, hobe dela kooperatiba bat ez sortzea, baizik eta enpresa txiki bat.
|
|
Brasilen kooperatibetan ezin izan da autogestioa praktikatu eta autogestio prozesuak sustatu beharrean langileak ugazabarekin mendekotasun harremanak izan ditu. Fenomeno horretatik
|
dator
, beraz, kanpoko elementuak sartzeak eragiten duen beldurra; nolabait, kanpoko eragileek boterea eskuratzeko dagoen arriskuaren beldur direlako.
|
|
EAEn kooperatibek erregimen fiskal berezia dute, eta berezitasun hori sozietate izaeratik
|
dator
. EAEko kasuan, beraz, kooperatiba izaerak dakar erregimen fiskal berezia.
|
|
Quadros en diktadura garaitik
|
dator
(1961) Brasilen egun indarrean den legea eta hiru urte geroago (1964) sortua da OCB (Organizacao das Cooperativas Brasileiras) ere, kooperatibismoaren ordezkaritza ofiziala daraman erakundea. Legeak eta aipatu dugun egiturak ez dute lagundu kooperatibismoa garatzen (Gediel, 2005).
|
|
24). RADAR izendapena, ingelesezko adieratik
|
dator
: «Results», «Approaches», «Deploy» eta «Assess/ Refine», hau da, «Emaitzak», «Ikuspegia», «Hedapena» eta «Ebaluazioa/ Berrikuspena» (euskaraz, EIHEB).
|
|
Bizitzaren legea da. Etengabeko zalantzatik eta dakiguna auzitan jartzetik
|
dator
jakintzaren zabaltzea eta aurrerapena50 Komeni zaigu zergatien atzetik nekatzea eta lehenengoan dena ez sinestea. Horretarako, gaitasun kritikoa landu beharra funtsezkoa zaigu euskal munduan ere.
|
|
Orobat, aurrerantzean apurka apurka perfekzionatuz joango den genero mestizajearen alde egiten du. Haren apustua, hein handi batean, bat
|
dator
Antonio Weinrichter (2010: 13) zinema adituak genero hibridazio gisa definitzen duenarekin:
|
|
Hitz latz horien ondoren, iluntze iraungipena
|
dator
. Film laburra, ostera, ez da amaitzen.
|
|
«Medikuek behar besteko medikazioa erabili behar lukete gaixo sendaezinen oinazea arintzeko; baita erabaki horrekin gaixoaren bizitza laburtzen bada ere(% 55,4 guztiz bat
|
dator
horrekin eta %27, 2 nahiko ados dago). Horrek ez du esan nahi pertsona guztiek eutanasia onartzen dutenik, ez baita, bere horretan, erraz ulertzen den kontzeptua».
|
|
Bestalde, kontuan hartu behar da ikerketa honen emaitzen arabera% 52,0koa dela euskarazko ohiko irakurleen, euskarazko tartekako irakurleen eta euskaraz irakurtzeko gai direnen kopurua. Datu hori ez
|
dator
bat elebidunen kopuru erlatiboarekin(% 27), ezta aurretik aipatu ditugun euskaraz irakurtzeko zailtasunei buruzko datuekin ere.
|
2014
|
|
Azterketa edo begiratu kritiko bat jasotzeko prest egonda komunikatzen duen erakundea da gardena (Fort, 1996). Ideia hori ez da berria, 1990eko hamarkadan izandako mugimendu aurrerakoitik
|
dator
. Garai hartan, «argitasunaren publizitatea» deitua izan zen, eta hipotesia honakoa zen:
|
|
Historian zehar garatutako kultura ondare ez material (KOEM) aberatsaren eramaile dira munduan ijitoak, eta ondare hori bat
|
dator
, gutxiengo komunitateak babesteko esparruaren baitan, UNESCOk ezarritako irizpideekin. Turismoaren profesionalei egindako lehendabiziko inkestan egiaztatu dugu ijitoak deskodetzeko haiei buruzko estereotipoak baliatzen direla (marjinalak dira, arriskutsuak, letratu gabeak, etab.). Nolanahi den ere, estereotipo positiboak ere badaude (musikariak dira, artistak, artisauak, etab.). Ijitoen lorpen positibo horietatik abiatuta, beste inkesta bat egin dugu etorkizuneko turismo profesionalen artean, tokiko turismoaren bideragarritasunari buruzko iritziak jasotzeko.
|
|
azal beltzekoen komunitateak, ijitoak, adimen gutxikoak, emakumeak... Mailen nagusitasuna edo gutxiagotasuna aurrez emana
|
dator
.
|
|
Gure lagina 80 subjektuk osatzen dute, turismoaren esparruan lan egiten duten edo lan egin izan duten gizonek eta emakumeek (tokiko eragileak, bidaia agentzietako profesionalak, kanpinetako animazioetako arduradunak, gerenteak, hoteletako managerrak...). Azkenik, ordezkapen galdetegi itxia
|
dator
(bai/ ez motako aukera bakarreko galderak), 6 itemek osatua. Item horietan balizko turistak erakartzeko egonaldi etnokulturalak proposatzen dira ijitoen komunitateetan.
|
|
20 Baieztapen honekin bat
|
dator
besteak beste Narbaiza (2010: 7).
|
|
Bertan, Hegoaldeko lau probintzien egoera aztertu eta foru sistema defendatu zuen, separatismoari aurka egin eta espainiar federazioaren oinarri izan zedin. Horretarako, foruak eta probintzion autonomia beharrezkoak zirela aipatu zuen jada urte hartan; Liburuaren hasieran, Pi i Margallengandik jaso zuen eskutitz bat
|
dator
, tartean honako hau zioena: «».
|
2015
|
|
Alegia, (13) koan, ez da jakintzat ematen perpausak txori izenaren hiponimoei eragiten dienik, eta berez, inongo euskaldunek ez luke egiazkotzat joko enararik marraztu den ala ez. Hortik
|
dator
lehenengo bi aurresuposizioak ez gertatzea. Aurrerantzean, # ikurraren bidez adieraziko dugu jakintzat ematen ez den hori.
|
|
Era berean, edukiengatik kobratzen hasi edo jarraitu beharra dagoela azpimarratzen dute (Euskal Herriko profesionalek nabarmenago). Aterabide hori bat
|
dator
komunikazio enpresak egun burutzen ari diren praxiarekin.
|
|
Lan honetan deskribatu den inkestan, profesionalek kalitatezko kazetaritzaren aldeko hautua egin dute, baina joera hori ez
|
dator
bat komunikazioaren handikiak hartzen ari diren neurri murriztaileekin. Salmenten eta publizitatearen jaitsierari aurre egiteko neurri traumatikoak hartu dituzte:
|
|
Bikote horrek, negoziazioa aurrera eramatean, gustu pertsonalaren irizpidea erabiltzen du, eta, negoziazioa posible ez denean, bakoitzaren irizpidea inposatzeko saiakera
|
dator
. «Gustu pertsonal»en argudioa, rolen banaketa generizatua legitimatzeko erabiltzen da maiz eta banaketa desorekatuak ikusarazten ditu.
|
|
Oro har, bikote heterosexualetan dauden emakumeek adierazten dute gatazkez gizonek gutxiago hitz egiten dutela. Elkarrizketa horietan jasotakoa, beraz, ez
|
dator
bat egile askok formulatzen dutenarekin: emakumeek, oro har, konfrontazioa saihesten dutela (Valcárcel, 1997; Dema, 2004; Wiesmann et al., 2008).
|
|
Ibilbide horretan, bere aletxoa jartzeko asmoz
|
dator
2013ko Bertsolari Txapelketa Nagusiko finalean jarritako gaien, bertsolariek harturiko paperen eta sorturiko testuen gaineko eduki analisi hau1 Bertsolaritza neutroa ez dela jakitun, finaleko edukiak genero ikuspuntutik aztertzea da lan honen helburu nagusia. Hortik abiatuta, honako helburu zehatzago hauek ere baditu:
|
|
Farmazia antolaketari dagokionez, nahiz eta artikulu horretan jasota egon, Konstituzioaren 149.1.16 artikulua ere kontuan izan da, zeinek Estatuari farmazia produktuetan eskumena ematen baitio. Gauza bera gertatzen da higienearekin, hau da, artikulu horretan jasota
|
dator
, baina kontuan izan behar da eskumena garapen legegilera eta exekuziora mugatzen dela, zeren Konstituzioaren 149.1.16 artikuluan ere higienearen gaia jasotzen baita.
|
|
Patronatuak eskuordetu ezin dituen ahalmenak zehazteko «ohiko kudeaketako egintzen» aipamena ere kendu egin da. 15 artikuluan ahalmen horiek eskuordetu ezin izango diren kasuen zerrenda bat
|
dator
. Horrela konpontzen da «ohiko kudeaketa» kontzeptua interpretatzeko orduan sortzen zen arazoa; izan ere, fundazioen jardueren eta faktore ekonomikoen menpe dago, eta aldatu egiten da batzuetatik besteetara.
|
|
azkenik, bertze datu bat bi taldeen arteko kontrastea seinalatzeko: adituen% 45 bat
|
dator
bete betean erranaldiak atzerakargaren faktorearen arabera ordenatzeko, txikitik handira, txantiloian aurreikusten zen ordenaren arabera; baina, kontrastean, ikasleen% 6,5ek bakarrak egin du hautu hori.
|
|
Elkarrizketaturiko bost emakume preso ohien bizipenen oroitzapenetan oinarrituz, jarduera fisikoaren rola aztertu nahi izan da ikerlan honetan, betiere beraien bizi kalitatearekin erlazionatuta. Emaitzetan aurkeztutako aurkikuntzek erakutsi dutenez, emakume horientzat espetxean gauzatutako jarduera fisikoak eragin positiboa zuen eta hori beste hainbat ikerlanen ekarpenekin bat
|
dator
(Castillo, 2005 eta 2006; Chamarro et al., 1998; Courtenay et al., 2001; Hagan 1989; Martos Garcia et al., 2009). Era berean, jarduera fisikoaren bidez espetxean bizi kalitate maila hobetzen zela ere adierazi zuten (Hagan, 1989; Negro, 1995).
|
2016
|
|
Oso kutsakorra den gaixotasuna da eta gorputzeko fluidoen bidez transmititzen da. Saguzarretatik
|
dator
, hauek pertsonei kutsatu zieten lehenengo aldiz orain dela hamarkada batzuk Afrikan (X2= 23).
|
|
Jatorria: ebola (54), kasu (23), lehenengo (22), ibai (13), izena (12), gizaki (10) zonalde (9), saguzar (8), agertu (7), Kongo (7), agerraldi (5), animalia (5),
|
dator
(5), entzunda (5), espezie (5), tximino (5), umea (5).
|
|
Saguzar mota batean du bere jatorria. Izena Afrikan dagoen Ebola izeneko ibaitik
|
dator
. Sukar hemorragikoa da eta haren hilkortasun tasa nahiko altua da (X2= 43).
|
|
Zenbaiten ustetan (Vandenbroucke et al., 2011; Hemerijck, 2012: 50), inbertsio soziala ikuspuntu keynestarrarekin bat
|
dator
, politika sozialak hazkunde, lehiakortasun, aurrerabide sozial eta erresilientzia politikoa areagotzen dituelako. Ekonomia indartsuak Ongizate Estatu indartsua behar du.
|
|
Are gehiago, diru sarreren babes minimoa «inbertsio sozial efektiboaren aurrebaldintza da» (Hemerijck, 2011). Inklusio sozialaren ideia, ahul eta abantailarik gabekoei laguntzea, gizarte aktiboaren diseinuarekin bat
|
dator
; bizitza osoan zehar prestatzearen eta ikastearen estrategia herritarren malgutasuna handitzeko bidea da, parte hartze ekonomikoa eta inklusio soziala lortzeko (Perkins et al., 2004).
|
|
232) aburuz, bizitzako nekeak, ezbeharrak, gaixotasun eta miseriak aukeren kudeaketa eskasaren ondorio lirateke, arriskuak aurreikusteko ezintasunagatik sortzen dira. Inbertsio soziala neoliberalismoaren oinarri horrekin bat
|
dator
.
|
2017
|
|
Eta euskaraz. Uztaro aldizkaria, zentzu horretan, bere bide partikularra bertakotik eginez eta bere ikerketa eremua dibertsifikatuz
|
dator
.
|
|
Gure batzar liturgikoak ez dira nabarmentzen euren bizitasunagatik. Gazte eta ume gutxi
|
dator
euretara, eta gainera geldotasuna eta bakoizkeria dira nagusi, edo behintzat eurak gailentzen dira partaiderik gehienengan. Askok eta askok ez dute ikasketarik ez formaziorik Bibliaren inguruan.
|
|
Hartzaileaganako lehentasunezko arreta hori, gainera, irizpide pedagogiko eta pastoralekin bat
|
dator
. Eta irizpideok izan dira antolamendu liturgikorako Jainkoaren Hitzaren hautaketa egiteko erabili izan direnak, helburu nagusiaren bila:
|
|
Itzulpen literalak arazo larriak sortzen ditu eta esapidearen esanguraz ez aurrera eta ez atzera jartzen du irakurlea. Hori bai, oharra
|
dator
laguntza eskainiz: «Esapide biblikoa, biblia adierazpidea.
|
|
Hedabide gehienak Euskal Autonomia Erkidegoan kokatzen dira,(% 82,1), Nafarroa bigarren lekuan dago(% 11,4) eta Iparraldea(% 6,5) hirugarren tokian kokatzen da. EAEn kokatzen diren hedabide gehienak prentsa idatzizkoak dira(% 54,5), irratien indarra askoz txikiagoa da(% 22,8), ziberhedabideen pisua(% 14,6), eta azkenik telebista
|
dator
(% 8,1). Nafarroan eta Iparraldean irratiek pisu handiagoa daukate(% 50); prentsa, berriz, bigarren sektorea da:
|
|
Gazteak dira (M= 33,71; urte; SD= 8,82) eta 4 urte daramatzate Euskadin (M= 48,13 hilabete; SD= 39,94). Jatorriari dagokionez,% 50,4 Magrebetik
|
dator
(n= 204) eta% 49,6 Latinoamerikako herrialdeetatik (n= 201). Bi talde horiek hartu dira, kultur distantzia irizpide hartuta, talde horiek distatzia maila desberdinak irudikatzen dituztelako bertako kulturarekiko (Hostede, 1991).
|
2018
|
|
–Faktore ekonomikoak. Lokalak duen prezioak ere erabateko eragina du; izan ere, adin txikiagoko gazteen kasuan, gurasoak izaten dira alokairua ordaintzeaz arduratzen direnak (nahiz eta gazteek beren pagatik ordaindu, diru hori gurasoengandik
|
dator
).
|
|
50). Horrek plurala eta multidimentsionala izango den antolakuntza eredu berri baten borondatea isla dezake, baina ez
|
dator
guztiz bat mugimendu global berriek hartutako antolatzeko «sare» ereduarekin.
|
|
«Inperialismo» hitza oso gutxitan azaltzen da, aurreko garaiarekin konparatuz, eta «klase borroka» alboratu egiten da. Terminologia aldaketa hau bat
|
dator
bloke sozialistaren gainbehera gertatu eta gero Ezker Berria eta batez ere mugimendu global berriak garatzen ari diren diskurtsoarekin, hain zuzen ere «demokrazia errradikala» bere erdigunean kokatzen duena.
|
|
Oro har, bloke sozialistaren gainbeherak eragin handia du klase gatazkan oinarritutako diskurtsoa alboratu eta «demokrazia erradikalean» zentratutako diskurtsoa garatzean. Aldaketa hori bat
|
dator
Europako ezkerraren barruan gertatzen ari diren aldaketekin, eta HBk horren barruan kokatzen du bere burua. Hala ere, zailtasunak nabari dira kanpora begira aliantzak gauzatzeko orduan.
|
2019
|
|
Konplexutasuna ez
|
dator
diskoaren instrumentaltasunari lotuta bakarrik; aitzitik, erabiltzen diren instrumentuetan baino areago horiek jotzeko moduan dagoela zioa uste dugu. Zentzu horretan, bi elementu azpimarratuko genituzke:
|
|
Izaera oraindik irekiagoa lortzen da, eta, pluralagoa izatean, gizartearen espektro zabalagoan eragitea ahalbidetzen du, aniztasuna ezagutuz eta errespetatzen ikasiz. Horrekin batera
|
dator
hurrengo atalean landuko den ideia garrantzitsuenetako bat, zeinak jendartean gertatzen diren zapalkuntza, asimetria edo dominazioen arteko loturak ikustea ahalbidetzen baitu, modu askoz aberasgarriago eta sakonago batean ezagutuz.
|