2001
|
|
antropologoa, filosofoa, zientzialaria, era guztietako langile den gizakia, gizakia denez, besterik gabe. Gero
|
dator
gizakiaren izaeraren zehaztasunak eta era guztietako jardunak —banaka eta taldeka— jorratzea, antropologia osoa eta kosmos osoa —zientzia guztiak— gizakiagan. Eta antropologiaren barruan filosofia.
|
2003
|
|
Arrazoimena bete eta, horrekin batera ere, borondatea mugiarazten dute. Hortik
|
dator
gizakiak, orokorrean, euron bitartez beteagoak eta jakitunagoak egotea, beste zientzietako egien bidez baino.
|
2004
|
|
Ezin pentsa daiteke gizakirik (hots, giza mintzamenaren jabe denik) gizarterik gabe. Gizartetik (giza-artetik, alegia)
|
dator
gizakia, berez eta halabeharrez. Adimenaren eboluzioa eta arrazoimenaren gauzapena ezin ere daitezke irudika gizarterik gabe.
|
2006
|
|
Hortaz, ez da inondik inora ezinezko uhinok beste giza garun batean beste pentsamendu prozesu batzuk sortzea, irakurririko nahiz entzuniko hitzek egiten duten bezala. Egitez, gizakiek Bergerren uhinek bideratzen duten pentsamendua ulertzea, bat
|
dator
gizakiek hotsezko morfema baten soinu uhinek gauzatzen duten mintzoa ulertzearekin, edo morfema grafiko batek proiektaturiko argi uhinek gauzatzen dutena (hauek ere elektromagnetikoak bestalde). Eta Kojevek hemen azpimarratzen du puntua ez dela telepatia onarraraztea, edo telepatiaren gainean esaten eta egiten diren tentelkeriak salatzea, baizik garbi uztea solaskidearen jarduna ulertzea mirari bat dela eta ez diola mirari izateari utziko nahiz eta ulertze prozesuaren ezkutukiak eta xehetasunak goitik behera azaldu ahal izan.
|
2010
|
|
Barnean, dena betetzen da eta Zeru Berriaren eta Lur Berriaren artean
|
dator
GIZAKIA.
|
2012
|
|
Hori indibiduoariez dio gizarteak, historiak, etabarrek ematen, baizik eta «bera izate hutsagatik, bere zereginik gabe, hain zuzen kontra bai gizartearen eta bai gizadiaren historiafaktikoarekiko ere, da» kontzientzia hori. Erlijioak, Jainkoaren seme alabak garelako, edo Kantek, moralitatearen iturri garelako, indibiduoa sakratua dela ulertzen da.Hortaz, nondik
|
dator
gizakiaren duintasunaren ukiezintasuna? «Gizaki norbanakoedo pertsonaren duintasunaren ukiezintasun horren inspirazioa erlijiotik hartu da, agerian dago.
|
|
Hori indibiduoariez dio gizarteak, historiak, etabarrek ematen, baizik eta «bera izate hutsagatik, bere zereginik gabe, hain zuzen kontra bai gizartearen eta bai gizadiaren historiafaktikoarekiko ere, da» kontzientzia hori. Erlijioak, Jainkoaren seme alabak garelako, edo Kantek, moralitatearen iturri garelako, indibiduoa sakratua dela ulertzen da.Hortaz, nondik
|
dator
gizakiaren duintasunaren ukiezintasuna? «Gizaki norbanakoedo pertsonaren duintasunaren ukiezintasun horren inspirazioa erlijiotik hartu da, agerian dago.
|
2016
|
|
izan erlijioek gizakiaren sorrerari buruz ziotena onartzeko. Baina nondik
|
dator
gizakia. Eta nola
|
|
Nondik
|
dator
gizakia. Zer etorkizun du gure espezieak?
|
|
Nondik
|
dator
gizakia. Zer etorkizun du gure espezieak?
|
|
Nondik
|
dator
gizakia. Zer etorkizun du gure espezieak?
|
|
Nola sortu zen bizia? Nondik
|
dator
gizakia?
|
2017
|
|
Urte luzez, zientzialariek ez zuten arazorik izan erlijioek gizakiaren sorrerari buruz ziotena onartzeko. Baina nondik
|
dator
gizakia. Eta nola eboluzionatu du?
|
|
Nondik
|
dator
gizakia. Zer etorkizun du gure espezieak?
|
|
Nondik
|
dator
gizakia. Zer etorkizun du gure espezieak?
|
|
Nola sortu zen bizia? Nondik
|
dator
gizakia?
|
|
askatasunaren barruan doa". 58 Hortaz, Izateari dagokion heinean, askatasuna Ezerezari ere badagokio: " Askatasuna funtsean bat
|
dator
gizakiak barruan daraman ezerezarekin. Nahikoa ez delako da giza errealitatea aske, beragandik erauzia delako etengabe". 59
|
2019
|
|
Indar menperagaitz hori, natura lotan geratu denean, ia hilzorian dagoenean, negu gorrian, alegia, hor
|
dator
gizakia, Bedezia, txamana, aztia eta bere aparteko boterea erabiliz, Amalur, Pitxu esnatzea lortzen du.
|