2008
|
|
Harrigarria bada ere, Bolibarren gertatzen denaren kontrako fenomenoa gertatzen da Etxebarriko hiztunen arteko hizkera bariazioan; hau da, Etxebarriko gazteak Bolibarko helduak
|
darabiltzan
formak ematen ditu. Badirudi adina ez dela beti faktore pisutsua izaten, kasu hau horren froga garbia baita.
|
2010
|
|
Alderantzizkoa ere gertatzen da, ia bestea adina, non helduak ondare zaharreko berbak
|
darabiltzan
(mainder, burruntzali, orratz, aitaordeko eta, kilima, errita (egin), bere burua il edo bere buruaz eginsabana, kazo, alfiler, padrino, koskiya, bronka (bota), suizidatu) eta gazteak, aldiz, maileguak().
|
|
Hartara, heziketa moduko bat da alfabetizazio mediatikoa eta, bere zentzurik demokratikoenean, ahalbidetu lioke herritarrari nahikoa trebetasun eta abilezia komunikatzailea, egun munduak
|
darabiltzan
media formatu guztietan, modu egokian igorle nahiz hartzaile papera bereganatzeko.
|
2013
|
|
Artikulu honetan agertzen den ikerketaren jomuga HUHEZIko unibertsitatean, Lehen Hezkuntzako Graduan, CLIL/ EAHII metodologiaz (Edukien eta Atzerriko Hizkuntzaren Ikaskuntza Integratua) baliatzen den irakaslearen diskurtsoa aztertzea da. Horretarako, ikerlanak bi norabide izan ditu, batetik, irakasleak
|
darabiltzan
estrategia diskurtsiboak zeintzuk diren identifikatzea. Bestetik, ikasgelan estrategia komunikatiboekin batera susta tzen diren jarrera komunikatiboek, nolako giroa sortzen duten aztertzea.
|
|
Azterlan honetan ikusi ahal izan dugu, Sainz eta Sagastak (2005) diotenaren harira, unibertsitate mailan eta CLIL metodologiaren baitan gauzatutako hezkuntza testuinguruan, irakasleak
|
darabiltzan
estrategia diskurtsiboek eta sustatzen diren jarrera komunikatiboek eragin zuzena dutela gelan ematen den ikaste irakaste prozesuan. Ikerketa honek azaleratzen du irakasleak erabiltzen dituen estrategia diskurtsiboak eta jarrera komunikatiboek sustatzen duten giroa zuzenean itsu itsuki daudela lotuta ikaste irakasteko moduaren gainean eraikita daukagun kontzepzioarekin (Coll eta Onrubia 2001), nahiz eta ikerketan, irakasleari gauzatutako elkarrizketan horren ebidentzia zuzenik jaso ez den.
|
|
Irakasleak ikasgelan
|
darabiltzan
estrategia diskurtsiboen erabileraren gainean egindako ikerketa zehatzek hezkuntza praktikarako ekarpen esanguratsuak izan dituzte. Ikerlan anitzek erakutsi izan dutenez, irakasle anitz ikaste irakaste prozesuan giltza diren estrategien erabilerarekin konprometituta agertzen dira (Sinclair eta Coulthard 1975).
|
|
1 Irakasleak
|
darabiltzan
estrategia diskurtsiboak zeintzuk diren identifikatzea.
|
|
1 Zeintzuk dira irakasleak
|
darabiltzan
estrategia diskurtsiboak?
|
|
Analisia batik bat gela barruko interakziotik eratorritako errealitatearen azterketan zentratzen da, ikasgela barruan, irakasleak
|
darabiltzan
estrategia diskurtsiboak aztertu eta gelako giroa aztertzean. Irakasleari egindako elkarrizketa ere aztertu da transkripzioen bidez.
|
|
Segidan, analogia moduko bat sortzen da naturaren eta eskulangileak
|
darabiltzan
makinen artean. Makina bakoitzak bere elkarrekikotasuna du naturan.
|
2019
|
|
Modalizazioaren bidez, igorleak gaiarekiko duen jarrera edo atxikimendua islatzen du. Atxikimendu hori islatzeko
|
darabiltzan
mekanismoen arabera, igorleak irakurleari gogoetak bideratu diezazkioke eta haren iritzian eragin dezake (Cuenca, 2007). Mekanismo horien barruan sar daitezke harridura nahiz galderak, batik bat, erretorikoak, maiz ondoriorako bitarteko gisa erabiltzen direnak.
|
|
karga erotiko nabarmena, aski modu gordinean adierazia. Halako tonuko poemak ez ziren ezohikoak XVI. mendean, eta Lazarragak
|
darabiltzan
elementu erotiko berberak aurkitu ditugu gaztelaniazko poema batzuetan. Hala ere, guk erabilitako lekukotasunetan ez da halakorik ageri, beraz, gaur gaurkoz Lazarragak gaiaren trataera originala egin zuela esan dezakegu.
|
2022
|
|
Heteropatriarkatuak genero indarkeriei edo indarkeria matxistei buruz ezagutza sortzeko eta diskurtsoak eratzeko
|
darabiltzan
moduei eta prozesuei (epistemologia heteropatriarkalak) aurre egite aldera, erresistentzia feministak lan eskerga egin du esanahi eta interpretazio marko berriak eratzen. Prozesu horren ekarpen gisa, emakumeen aurkako indarkeriaren analisi feministarekin bat datorren proposamen metodologikoa partekatuko da artikulu honetan.
|
2023
|
|
Liburua ezagutzaz janzteko erabili diren iturriak oparoak eta gizenak dira; zinemari, euskal kulturari eta kultura orokorraren jakintza arlo zenbaitzuei dagozkienak; filmografia, hemeroteka eta kontsultarako artxiboak. Ahozko iturriak ere inportanteak, noski, eta ohiko bibliografiaren alorrean nahiz eta autoreak, ene iritzi zintzoan, ahalegin bereziz jokatu, orotara
|
darabiltzan
ehun eta hamabost idazlanetatik berrogeita bost besterik ez dira euskaraz, eta horietatik dozena bat bakarrik zinemari buruzkoak, modu zuzen edo zeharkakoagoan. Euskaldunon patua, berrekiteko aukera!
|