Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2008
‎Harrigarria bada ere, Bolibarren gertatzen denaren kontrako fenomenoa gertatzen da Etxebarriko hiztunen arteko hizkera bariazioan; hau da, Etxebarriko gazteak Bolibarko helduak darabiltzan formak ematen ditu. Badirudi adina ez dela beti faktore pisutsua izaten, kasu hau horren froga garbia baita.
2010
‎Alderantzizkoa ere gertatzen da, ia bestea adina, non helduak ondare zaharreko berbak darabiltzan (mainder, burruntzali, orratz, aitaordeko eta, kilima, errita (egin), bere burua il edo bere buruaz eginsabana, kazo, alfiler, padrino, koskiya, bronka (bota), suizidatu) eta gazteak, aldiz, maileguak().
‎Hartara, heziketa moduko bat da alfabetizazio mediatikoa eta, bere zentzurik demokratikoenean, ahalbidetu lioke herritarrari nahikoa trebetasun eta abilezia komunikatzailea, egun munduak darabiltzan media formatu guztietan, modu egokian igorle nahiz hartzaile papera bereganatzeko.
2013
‎Artikulu honetan agertzen den ikerketaren jomuga HUHEZIko unibertsitatean, Lehen Hezkuntzako Graduan, CLIL/ EAHII metodologiaz (Edukien eta Atzerriko Hizkuntzaren Ikaskuntza Integratua) baliatzen den irakaslearen diskurtsoa aztertzea da. Horretarako, ikerlanak bi norabide izan ditu, batetik, irakasleak darabiltzan estrategia diskurtsiboak zeintzuk diren identifikatzea. Bestetik, ikasgelan estrategia komunikatiboekin batera susta tzen diren jarrera komunikatiboek, nolako giroa sortzen duten aztertzea.
‎Azterlan honetan ikusi ahal izan dugu, Sainz eta Sagastak (2005) diotenaren harira, unibertsitate mailan eta CLIL metodologiaren baitan gauzatutako hezkuntza testuinguruan, irakasleak darabiltzan estrategia diskurtsiboek eta sustatzen diren jarrera komunikatiboek eragin zuzena dutela gelan ematen den ikaste irakaste prozesuan. Ikerketa honek azaleratzen du irakasleak erabiltzen dituen estrategia diskurtsiboak eta jarrera komunikatiboek sustatzen duten giroa zuzenean itsu itsuki daudela lotuta ikaste irakasteko moduaren gainean eraikita daukagun kontzepzioarekin (Coll eta Onrubia 2001), nahiz eta ikerketan, irakasleari gauzatutako elkarrizketan horren ebidentzia zuzenik jaso ez den.
‎Irakasleak ikasgelan darabiltzan estrategia diskurtsiboen erabileraren gainean egindako ikerketa zehatzek hezkuntza praktikarako ekarpen esanguratsuak izan dituzte. Ikerlan anitzek erakutsi izan dutenez, irakasle anitz ikaste irakaste prozesuan giltza diren estrategien erabilerarekin konprometituta agertzen dira (Sinclair eta Coulthard 1975).
‎1 Irakasleak darabiltzan estrategia diskurtsiboak zeintzuk diren identifikatzea.
‎1 Zeintzuk dira irakasleak darabiltzan estrategia diskurtsiboak?
‎Analisia batik bat gela barruko interakziotik eratorritako errealitatearen azterketan zentratzen da, ikasgela barruan, irakasleak darabiltzan estrategia diskurtsiboak aztertu eta gelako giroa aztertzean. Irakasleari egindako elkarrizketa ere aztertu da transkripzioen bidez.
‎Segidan, analogia moduko bat sortzen da naturaren eta eskulangileak darabiltzan makinen artean. Makina bakoitzak bere elkarrekikotasuna du naturan.
2019
‎Modalizazioaren bidez, igorleak gaiarekiko duen jarrera edo atxikimendua islatzen du. Atxikimendu hori islatzeko darabiltzan mekanismoen arabera, igorleak irakurleari gogoetak bideratu diezazkioke eta haren iritzian eragin dezake (Cuenca, 2007). Mekanismo horien barruan sar daitezke harridura nahiz galderak, batik bat, erretorikoak, maiz ondoriorako bitarteko gisa erabiltzen direnak.
‎karga erotiko nabarmena, aski modu gordinean adierazia. Halako tonuko poemak ez ziren ezohikoak XVI. mendean, eta Lazarragak darabiltzan elementu erotiko berberak aurkitu ditugu gaztelaniazko poema batzuetan. Hala ere, guk erabilitako lekukotasunetan ez da halakorik ageri, beraz, gaur gaurkoz Lazarragak gaiaren trataera originala egin zuela esan dezakegu.
2022
‎Heteropatriarkatuak genero indarkeriei edo indarkeria matxistei buruz ezagutza sortzeko eta diskurtsoak eratzeko darabiltzan moduei eta prozesuei (epistemologia heteropatriarkalak) aurre egite aldera, erresistentzia feministak lan eskerga egin du esanahi eta interpretazio marko berriak eratzen. Prozesu horren ekarpen gisa, emakumeen aurkako indarkeriaren analisi feministarekin bat datorren proposamen metodologikoa partekatuko da artikulu honetan.
2023
‎Liburua ezagutzaz janzteko erabili diren iturriak oparoak eta gizenak dira; zinemari, euskal kulturari eta kultura orokorraren jakintza arlo zenbaitzuei dagozkienak; filmografia, hemeroteka eta kontsultarako artxiboak. Ahozko iturriak ere inportanteak, noski, eta ohiko bibliografiaren alorrean nahiz eta autoreak, ene iritzi zintzoan, ahalegin bereziz jokatu, orotara darabiltzan ehun eta hamabost idazlanetatik berrogeita bost besterik ez dira euskaraz, eta horietatik dozena bat bakarrik zinemari buruzkoak, modu zuzen edo zeharkakoagoan. Euskaldunon patua, berrekiteko aukera!
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia