Emaitzak: 7
2013 | ||
Artikulu honetan agertzen den ikerketaren jomuga HUHEZIko unibertsitatean, Lehen Hezkuntzako Graduan, CLIL/ EAHII metodologiaz (Edukien eta Atzerriko Hizkuntzaren Ikaskuntza Integratua) baliatzen den irakaslearen diskurtsoa aztertzea da. Horretarako, ikerlanak bi norabide izan ditu, batetik, irakasleak | darabiltzan estrategia diskurtsiboak zeintzuk diren identifikatzea. Bestetik, ikasgelan estrategia komunikatiboekin batera susta tzen diren jarrera komunikatiboek, nolako giroa sortzen duten aztertzea. | |
Azterlan honetan ikusi ahal izan dugu, Sainz eta Sagastak (2005) diotenaren harira, unibertsitate mailan eta CLIL metodologiaren baitan gauzatutako hezkuntza testuinguruan, irakasleak | darabiltzan estrategia diskurtsiboek eta sustatzen diren jarrera komunikatiboek eragin zuzena dutela gelan ematen den ikaste irakaste prozesuan. Ikerketa honek azaleratzen du irakasleak erabiltzen dituen estrategia diskurtsiboak eta jarrera komunikatiboek sustatzen duten giroa zuzenean itsu itsuki daudela lotuta ikaste irakasteko moduaren gainean eraikita daukagun kontzepzioarekin (Coll eta Onrubia 2001), nahiz eta ikerketan, irakasleari gauzatutako elkarrizketan horren ebidentzia zuzenik jaso ez den. | |
Irakasleak ikasgelan | darabiltzan estrategia diskurtsiboen erabileraren gainean egindako ikerketa zehatzek hezkuntza praktikarako ekarpen esanguratsuak izan dituzte. Ikerlan anitzek erakutsi izan dutenez, irakasle anitz ikaste irakaste prozesuan giltza diren estrategien erabilerarekin konprometituta agertzen dira (Sinclair eta Coulthard 1975). | |
1 Irakasleak | darabiltzan estrategia diskurtsiboak zeintzuk diren identifikatzea. | |
1 Zeintzuk dira irakasleak | darabiltzan estrategia diskurtsiboak? | |
Analisia batik bat gela barruko interakziotik eratorritako errealitatearen azterketan zentratzen da, ikasgela barruan, irakasleak | darabiltzan estrategia diskurtsiboak aztertu eta gelako giroa aztertzean. Irakasleari egindako elkarrizketa ere aztertu da transkripzioen bidez. | |
Pasarte honetan ikusten den bezala, irakasleak erabiltzen dituen estrategien inguruko kontzientzia maila ez da altua (106), litekeena delako barneratuta izatea eta automatikoki | erabiltzea estrategia diskurtsiboak, geroxeago onartzen duen bezala (110). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
erabili | 7 (0,05) |
Lehen forma
darabiltzan | 6 (0,04) |
erabiltzea | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Uztaro | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
erabili estrategia | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |