Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2002
‎Zenbatetan ez ote zen ibili, bada, umetan, Domundeko eltzeitsuarekin hara eta hona dirua biltzen, bere buruari esaten ziola: " Gaur, hemendik konbertituko ditinat Kristoren fedearen berri ez dakiten haur fedegabeak, neure otoitzekin eta neure limosnatxoekin, eta bihar, berriz, handik, berandu gabe moja izango bainaiz eta Txinara joango bainaiz, misioetara". Auskalo bere xede hura bete izango ez ote zuen, baldin eta bere bidean beste irakasle hura tartekatu izan ez balitzaio, batxilerra Donostiako mojetxe batean ikasten ari zela!
2006
‎2001ean %88, 7koa baitzen erabilera. Jaitsiera honetan eragina izan du kanpotik euskaraz ez dakiten haurrak herrira etortzeak. Bestalde, ikusi dute umeak elkarrizketako parte direnean erabilera %74, 2koa dela eta ez direnean, berriz, %48, 5ekoa.
2007
‎Halaere, badute mugarik: alde batetik, irakurtzen ez dakiten haurrek ezindituzte erantzun; bestetik, badago arriskua galderak gaizki ulertzeko edotaadinaren arabera gizabanakoek hainbat modutan ulertzeko. Azkenik, galderakegiteko moduak gizabanakoen erantzunetan eragina izateko arriskua ere badago (Rice, 1997).
2008
‎Tokian tokiko hizkera dakiten haur eta nagusiei euskara batua irakastean, sarritan, ez dira oso kontutan hartu izan ohi batetik besterako bidea egiteko nahitaez eman behar diren urratsak, eta ondorioz, elkar osagarri eta bizigarri izan luketenok benetako zubirik gabe geratu ohi dira, bion kaltetan gainera.
‎Gaur egun, hitzak identifikatzeko arazoen sustraiak errepresentazio alfabetikoan, deskodetze fonetikoan eta fonemen segmentazioan dautzala uste da. Hala, ahozko hitzak silabatan eta fonematan zatitzen dakiten Haur Hezkuntzako haurrek kontroleko haurrek baino hobeto ikasten dute irakurtzen. Beraz, hitz idatziak identifikatzeko gaitasun handiagoa izango du fonemak identifikatzen ikasi duenak.
‎Ingelesa ez dakiten haurrei hizkuntza ikasteko baliagarriak zaizkie udalekuak eta ingelesa erabat menderatzen dutenek, aldiz, gaztelania ikasten dute. Helburua haurrek ingelesa edo gaztelania ikastea da, bai eskoletan eta bai horietatik kanpo egiten dituzten aisialdiko ekintzetan ere.
2010
‎euskalhezkuntza, nazioarteko ikuspegitikbegiratuz tetan desberdintasunak ikusi dira hizkuntza horien jabekuntzarekiko, eta baita emaitza akademikoei dagokienean ere; laborategian neurtutakoetan eta baita testuinguru berezietan hartutakoetan ere; murgiltze programetan eta bestelako programetan izandakoetan. Gai horren inguruko ikerketak egin izan dira Kanadan, Katalunian elebidun katalana/ espainiera, Holandan etorkin italiarrak, italiera/ frantsesa dakiten haurrak, nederlanderaz irakaskuntza egiterakoan, Estatu Batuetan frantsesa ikasterakoan, ingeles elebakarrak eta ingeles/ espainiera elebidunen artean, eta abar.
‎Gure adineko jendea lur jota dago euskara baztertu beharrarekin, hable en cristiano eta kontu horiekin. Diputazioaren izenean euskara dakiten haurrak saritzen hasten bagara, horrek sekulako kate efektua egingo du??.
2012
‎Hori lortzeko, beharrezkoa da jarduerak planifikatzea, eta plangintza horrek, ezinbestez, pertsona bakoitzaren izatetik abiatu behar du. Jakin egin behar du zer dakiten haurrek, zer pentsatzen duten, nolakoak diren, zer ikasi nahi duten eta zer ikas dezaketen (hasierako ebaluazioa), horiek guztiak aintzat hartu eta hezitzailearen esku hartzea horietara moldatzeko.
2013
‎Uretako kirolak egiten dituzten haurrak zaintzea Arreta berezia jarri behar zaie urarekin zerikusia duten kiroletan eta jolasetan hasten diren haurrei (urpekaritza, eskia, bela, surfa, motoak…), baita ur parkeetan ere; izan ere, oso adin txikikoak direnean, oraindik ez dira gai zenbait jarduera egiteko. Nahitaez erabili behar da salbamendu jaka igeri egiten ez dakiten haurrentzat, batez ere uretako kirolen bat egiten badute. Izan ere, itotzeak dira Espainian adin txikikoak istripuz hiltzeko bigarren kausa.
2014
‎Baditu, ordea, desabantaila batzuk. Alde batetik, ezin erabil daitezke irakurtzen ez dakiten haur txikiekin. Bestalde, gerta daiteke galderak ongi ez ulertzea edo adin desberdinetako parte hartzaileek modu desberdinetan ulertzea.
‎Deklamazioa menturaz baina ez da ere. Euskara ez dakiten haur bahitu batzuk behartuak dira ulertzen ez dituzten bururik ez buztanik gabeko esaldi batzuen ikastera eta puntuazio eta hats neurkadarik gabe berriz botatzera. Gorputza ezin dute martxan jarri.
2017
‎Ezta hori ere, ordea. Izan ere, desirak ezinbestez ekarri behar duen porrota ahazteko proposatuta, desira esanahi orotatik haratago bizitzera bultzatzen ari zaigu Mintegi, geure burua indar boteretsu horri baldintzarik gabe errenditzera, kontzientzia izpi oro bazter utzita, hizkuntz aurretiko egoerara itzulita, desirari men egitea besterik ez dakiten haur jaio berriak bagina bezala. Desira ez interpretatzea da proposamena, desirari ezein esanahirik ez lotzea, alegia.
2018
‎Akaso, esango dit norbaitek gaur eta hemen zabalegia dela baieztapen kategoriko horretara iristeko. Esango dit zorionez gaur eta hemen badirela eremu oso euskaldunak, badirela arnasguneak, esate baterako, 6 urterekin apenas gaztelerarik ez dakiten haurrak topa ditzakegun herriak –frantsesarekin ez dut uste halakorik gertatzen denik, eta gaztelerarekin ere zalantzak. Baina hori hala izan arren, arnasgunerik arnasguneeneko biztanle arnasgunetsuenak baita kezka ezkuta ezina sorrarazten digun ume elebakar horrek ereuneren batean hautatu egin du euskaraz ardaztutako pertsona eta herritar izatea, gazteleraren eta frantsesaren berezkotasuna eguneroko bizitzako aztura eta keinu txikienetaraino baitago sartuta.
‎Eguneroko barazkiak ur gehiagorekin Egarriaren arabera edan behar da. haurtxoak oraindik ez direla solidoak jaten hasi (6 hilabete baino gutxiago dituztenak), ondo hidratatuta daudela, ama esnearekin edo formula esnearekin elikatzen direlako, eta uraren proportzioa handia eta ezin hobea dela bi iturri horietan. Beren beharrak, nerabeak eta helduak, adierazten dakiten haurrei dagokienez, ez da bultzatu behar hainbat ingurunetan aipatzen den adina ur edatera. Deshidratazioa, osasuntsu bagaude, uste baino askoz gutxiagotan gertatzen da.
2022
‎Hori dela eta, eskerrak eman dizkie proposamenak egin eta Udal Euskaltegiko" eskaintza borobiltzen" lagundu duten eragileei. Profil desberdinetako herritarren beharrei erantzun asmoz eskainiko dituzte ikastaroak, eta besteak beste, euskaraz ez dakiten haur euskaldunen gurasoei, Azpeitian" integratzeko bidean" dauden herritarrei edo lana tarteko hizkuntza ikasteko nahikoa denbora ez dutenei zuzenduta daude.
‎Hierarkia hobeto onartzen dute eta etxekoagoak dira. Txakurrak zaintzen dakiten haurrak Haurrak txakurra zaintzeko eguneroko lanak. Paseatzera atera, ilajea orraztu, ur garbia izateaz arduratu eta albaitariari lagun diezaioke. Horrela, haurrak erantzukizunaren zentzua garatuko du, eta txakurrak bere burua zainduko duen eta errespetatu behar duen laguntzat hartuko du.
2023
‎Seigarren zentzumen hori adinarekin desagertzen doala esango nuke. Pentsa, hitz egiten ez dakiten haur txikiak, hitz egiten ez dakiten beste haur txikiekin komunikatzen direla. Telepatia da hori!
‎Demi Lovatoren arazo mentalak eta gaindosia datozkit burura. Disney ekoiztetxea, antzezten, abesten eta dantzatzen dakiten haurrak ustiatzeko makina bat dela denok badakigu, inork ez du zalantzan jartzen, baina nork jartzen ditu haurrak Disneyren atzaparretan. Nork jarri zuen Lucía zure aititaren atzaparretan?
‎%29, 1 ziren 2011n, eta %26, 7 dira orain. Hau da, euskaraz zerbait dakiten haurrak gehiago dira orain; euskaraz maila ona dutenak, aldiz, apur bat gutxiago.
‎ezer asmatzen ez dakiten haurrek,
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia