Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2001
‎Filologo bat edo beste bada iritzi emaileen artean, baina gehienak" orojakileak" dira. Ñimiñokeria izango da baina, uste dut bildu ditudan iritzien egile batek ere ez dakiela euskaraz.
2002
‎Dioenez, ezagutzaren datuei so eginez, ezaugarri beretsuak dituzten herriekin alderatuz egoera ez da txarra, baina erabilerari dagokionez" kaxkar samarra" da. Bere ustez," argi dago jende gero eta gehiagok dakiela euskaraz, baina aisialdira bideraturik dauden eskolaz kanpoko ekintza gehienetan erdara da nagusi. Kirolean adibidez, entrenatzaile erdaldun bat izanez gero jokalari guztiak erdaraz aritzen dira, eta berdin musika ikasten ari direnek andereño erdaldun bat baldin badaukate".
2004
‎Beharbada, euskal hiztun izateari dagozkion ezaugarrietan dago gure arteko aldea, ezaugarri horien zer nolakoan. Batzuen irizpidean oroz gain ikasi aditzaren zentzua azpimarratzen da, hots, dena delakoak jakin badakiela edo ez dakiela euskaraz, erabili, erabiltzen ez badu ere. Aldiz, erabileraren irizpideari jarraitzen gatzaizkionok, berriz, erabiltzeko moduan ikasi duen gaitasun komunikatiboa hartzen dugu irizpide nagusitzat.
2005
‎Problema lazgarria hauxe da: jakin gero eta gehiagok dakiela euskaraz, baina askok ez duela erabiltzen. Gaztetxoek ikastola barruan egingo dute (ez beti) baina kanpoan ez.
2006
‎Lagun artean politikaz hitz egiten da baina nik ez dut ia ezer ulertzen.Franco hiltzen den arte. Orduan bizitzazko leherketa bat bezalakoa da, eta batbatean badirudi jende guztiak dakiela euskaraz Elgoibarren. Lehenago ez, lehenagooso euskara gutxi entzuten zen kalean.
2010
‎Dibertsitate hori erakustea ere aberatsa da, errealitatearen isla. Hasieran pelikulak elebiduna izan behar zuen, beste gauza batzuen artean Maite argentinarra zelako, eta interesgarria iruditzen zitzaigulako gizartean zegoena erakustea, nola baserritik hirira joatean askok uste duen inork ez dakiela euskaraz eta erdarara jotzen duen, nola erdaldun bat dagoenean erdarara jotzen dugun… Noizbait hori ere kontatzea polita litzateke. Baina produkzioak baldintzatu gintuen:
‎Beraz, esaten ari garena ez da pertsona horrek erdaraz (gaztelaniaz) dakiela. Esaten ari garena da ez dakiela euskaraz, eta hori informazio errelebantea da. Identifikatzen laguntzen du, bilaketan herritarren %90 kanpoan uzten duelako; baina bestelako informazio bat ere ematen duela esanen nuke:
‎Beraz, esaten ari garena ez da pertsona horrek erdaraz (gaztelaniaz) dakiela. Esaten ari garena da ez dakiela euskaraz.
‎Ba al dago integraziomaila jakinik zeinetan euskaraz jakitea beharrezkoa baita? Ideia hauek bi mundu deitu den dimentsioaren bidez argituko dira. azpimarratu behar da euskal nortasuna taxutzeko euskara hizkuntza nagusia dela erantzun dutenen ehuneko handia (ia laginaren erdia), inkestatuak denak erdaldunak direla eta gizartearen %100ak gaztelania hitz egiten duen bitartean heren batek baino ez dakiela euskaraz kontuan hartuta.
2012
‎6 irudia: Lekandape ikastetxean egindako Branka diagnosiaren emaitzen zatia hau da, euskararen indarberritze planik gabe ezagutza eta erabileraren artean, gehienetan, 20 puntuko aldea, gutxi gora behera, egoten dela. demagun herri batean biztanleriaren %20k dakiela euskara, bada, herri horretako erabilera indizea 0tik oso hurbil egongo litzateke. Araka ditzagun sakonago diagnosiaren emaitzak ikastetxe honi buruz arestian egin dugun baieztapena zertan oinarritzen den ikusi ahal izateko. zuzendaritzako kide guztiek dakite euskara. hau da, ahoz zein idatziz erabiltzeko gaitasuna dute, beti ez dute horretarako aukera, ordea; sarri, aurrez aurre daukaten solaskidea ez da euskaraz jarduteko gai, horregatik zuzendaritzakoei dagokie euren jarduna solaskidearen gaitasunetara egokitzea.
‎Telefonoa hartu du, baina zenbakia markatzerakoan, bat batean gogoratu zaio medikuak ez dakiela euskaraz. Gure Berbelitz dontsuak, berriz, ezin du gogoratu erlakaiztenaren gaztelerazko ordaina.
2015
‎Iparraldean, euskara frantsesarekin dago ukipenean; eta hegoaldean, berriz, gaztelerarekin. Jakin badakigu, gainera, euskaldun elebakarrik apenas geratzen dena, eta erdaldun hiztun horietako askok ez dakiela euskaraz (edota ez duela hitz egiten, behintzat).
‎Baita, Iparraldeko biztanle lautik bat (%25, 7) elebiduna da, hamarretik bat (%9, 3) elebidun hartzailea, eta hirutik bi (%64, 2) erdaldun bakarra. Horrek garbiki erakusten du Iparraldean gehiengo batek ez dakiela euskara. Beraz, norekin erabiltzen ahal du euskara, dakien gutxiengoak?
2017
‎Horrela esan dit, astelehen, asteazken eta ostiralero bezala, ingeleseko akademiako irakasleak. Berak dio ez dakiela euskaraz, baina nik amarekin entzun diot telefonoz euskaraz hitz egiten.
2019
‎Hautemateez ari garela, hurrengo datuak argi erakusten du gure portaerek hautemate batzuk sortzen dituela eta alderantziz, ditugun hautemateek askotan gure portaerak baldintzatzen ditu. Elebakarren ia erdiak (%49, 4) uste du auzotarren artean inork, edo ia inork, ez dakiela euskaraz. Elebidunen hautemate hori askoz apalagoa da, %19 zehazki.
2021
‎Badirudi gero eta jende gehiagok dakiela euskaraz, baina esparru digitala eta erabilera beste kontu bat da. " Nola soinu, hala dantza", esan ohi dute, eta gazteei digitalki euskaraz sozializatzeko aukerarik eman ezean, erabilera erasateko arriskua larria dela dirudi.
2022
‎Jarrera honen argibide bat gehiago izan dugu berrikitan, hain zuzen ere," saltegiak ere euskaraz" kanpainaren barruan, Atarratze eta Mauleko merkatari guztien ikusterat ibili garelarik, euskarari leku bat ematea onartuko zutenez jakin guraz. Mauleren kasua, laburki aipatzeko lehendabizi, aurrenez ongi genekiena egiaztatu da tamalez, hau da mauletar denda jabe oso gutxik (bizpahiruk) dakiela euskaraz eta, hortaz, kanpaina horretan esku hartzea ezinezkoa zaiela. Alabaina, zin zinez ho ri pentsatzen dutenez ez bada ziurtatzen ahal ere, euskararik ez jakitea dolugarritzat daukate eta minez bizitzen dutela aitortu digute batzuek.
‎(50) lortzen dugu(...) aste bat edo(...) baina gero ya azkenean beti e jotzen diogu gaztelerari. (...) ze beti etortzen da norbait ez dakiela euskaraz (BE I)
‎(64) gaudenez beste pertsona batzuekin agian ez dakitela euskaraz, ba kostatzen zaigu gehiago edo, ez dakit, baldin bagaude talde batean e badagoela norbait ez dakiela euskaraz, gero ateratzen gara talde horretatik, ba ya hasi garenez gazteleraz hitz egiten, kostatzen zitzaigun gehiago ba euskerara itzultzea eta gehienetan geratzen ginen gazteleran. (BE J)
‎Nicok beste zerbait esan zezakeen. Oso gutxi dakiela euskaraz, pozgarria izango litzatekeela euskaraz moldatzea... Ez du hori egin.
2023
‎Edukiak gurasoen euskararen ezagutza mailara egokitzen dira. Hau da, euskaraz argitaratutako artikuluetan, aholkuak eta mezuak guraso euskaldunei begirakoak dira, eta gaztelaniaz idatzitako artikulu horren ispiluak, aldiz, kontuan hartuko du irakurleak agian ez dakiela euskaraz eta, beraz, batzuetan mezu eta aholku ezberdinak helarazi behar zaizkiola.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia