2023
|
|
Horiek horrela, Ekonomia Itunak araututako tributuak tributu itundu izango lirateke baldin eta Lurralde Historikoek tributuok arautzeko eta ordainarazteko ahalmenak badituzte; kontrara, tributu itundu gabeak dira Estatuari modu esklusiboan
|
dagozkionak
, hots, Estatuak Euskadin arautu, bildu eta ikuskatzen dituen tributuak.
|
|
(i) Benetan lan egindako denborarengatiko ordainsariak izango dira enpresan aplikagarri den hitzarmen kolektiboak kontratu modalitate horrentzako ezarritakoak edo, hitzarmen kolektiboan horren inguruan ezer jaso ezean, langile horrek gauzatutako eginkizunak zein izan eta eginkizun horien lanbide taldeari eta ordainsari mailari
|
dagozkionak
. Ordainsariak ezin dira izan prestakuntza eta inorentzako lan ordaindua txandakatzen dituen lan kontratuari (prestakuntza dualeko kontratuari) begira zein ordainsari ezarri eta ordainsari horiek baino txikiagoak, ezta lanbide arteko gutxieneko alokairua baino txikiagoak ere, benetan lan egindako denboraren proportzioan.
|
|
Zehatzago, ABLEk, gutxienez, 12 langile izan ditu, edo modu proportzionalean
|
dagozkionak
, aurreko urtean kontratatutako mila langileko; azken langile horien kopurua zehazteko kontuan hartuko dira langile horiek lagata izandako egun osoak, eta langile kopuru hori zatituko da hirurehun eta hirurogeita bostekin; ABLEk, gutxienez, 60 langile izan ditu, lagatako langile kopurua, aurreko erregelarekin bat etorriz kalkulatuko dena, bost milatik gorakoa denean. Gutxieneko betekizun hori bete behar da ABLEk jarduten duen denbora guztian, langile kopurua urtero egokituz kudeatutako kontratu zenbatekoaren bilakaerara.
|
|
Hezkuntzako goi ikuskapena, lege organikoan aurreikusia, aipatutako bigarren afektazioan kontrol prozedura zilegi gisa har daiteke —baldin eta haren erregelamendu erregulazioak konfigurazio organiko hori gainditzen ez badu— (7 OJ). EKren 27 eta 149.1.1 eta 30 artikuluetatik eratorritako estatu eskumenak" arauzko eduki hertsiki baten ahalmenak dira, eta ikuskapenaren bidez ezin dira beste eskumen betearazle batzuetara hedatu, arau edukiak betetzen direla fiskalizatzea (hau da, ‘Goi ikuskaritza’) eta fiskalizazio horri
|
dagozkionak
ez badira" (8 OJ)" 554 Ildo horretatik, goi ikuskaritza harreman bi horiek, koordinazioak eta kontrolak, helburu orokor berdina dute: administrazio sistema koherente eta harmonizatu bat eratzea, toki autonomiaren printzipioa muga bakarra izanik.
|
|
Finantza jarduerari dagozkion funtzioak, hau da, TAOLren 92.bis.1.b) artikuluan agertzen direnak, NGF den kontu hartzaileari dagozkio. Horiek guztiak dira izaera ekonomikoa duten ebazpenen kontrol jarduerari
|
dagozkionak
, diruzaintza eta diru bilketa izan ezik (azkenenko bi funtzio horiek diruzainari dagozkio). Kontu hartzailetzak hurrengo funtzioak dauzka TAOLren 92.bis artikuluaren arabera:
|