2004
|
|
gogor kritikatuzutcn, haien ustez publikoki (intersubjektiboki) kontrastagarriak ez diren terminoek ezbaitute inolako esanahirik. Termino batek esanahia izan dczan eta termino hori zientzianerabilgarria izan dadin intersubjektiboki egiaztagarria izan behar du positibisten ustez, eta, horregatik, lehen pertsonan baizik egiaztatu ezin diren gogo cgoerci
|
dagozkien
hitzak esanahirik gabekoak direlako, diskurtso zientifikotik kanpo uztea proposatu zuten. Psikologiak7_ icr.t7.izi Tzan nab, bndu, intcrsubjektiboa?
|
2007
|
|
Janzkera, soineko edo jantzi atalei
|
dagozkien
hitzak: praka (bracam), galtza (calceam), sakela (sacellam).
|
|
Etxegintza, eza edota etxeko bizimoduarekin loturiko kontzeptuak eta
|
dagozkien
hitzak dira kopuruz eta edukiz pisu handienetakoa dutenak. Eraikuntza eta honen atalak:
|
|
Elkarteen izenera ezin izango dira bildu elkartearen nortasunari edo elkarte horren mota nahiz izaerari begira errakuntza edo nahasmendua sor dezaketen kontzeptu edo adierazmoldeak, bereziki, beste pertsona juridiko batzuei
|
dagozkien
hitzak, kontzeptuak edo ikurrak, akronimoak eta antzekoak, pertsona juridiko horiek elkartze izaera izan edo ez.
|
2011
|
|
Adibidez, ez du ulertzen «barkatu» edo «zoriontsu egin nauzu» esaldien esanahirik. Izan ere, emozioei
|
dagozkien
hitzen prozesaketa ez baita berdin egiten antisozialengan eta normalengan.
|
|
Adibidez, ez du ulertzen «barkatu» edo «zoriontsu egin nauzu» esaldien esanahia. Izan ere, emozioei
|
dagozkien
hitzen prozesaketa ez baita berdin egiten antisozialengan eta normalengan.
|
2012
|
|
hizkuntzaren gaitasuna frogatzea, euskarak, noranahiko? izan nahi hartan zein bidetatik ibili behar zuen erakustea baizik; Orixerentzat, giza-pentsamenduaren oinarrizko kontzeptuei
|
dagozkien
hitz nahitaez berriak euskararen baitako baliabideetatik abiatuta sortu behar ziren eta, horretarako, filosofia eta inguruko jakintza alorrak jorratu behar ziren euskaraz beste ezer baino lehenago, grekoak, latinak eta alemanak egin zuten bezalaxe alegia, berak aipatu ohi zituen adibideak ematearren?. Honetantxe saiatu zen Aitorkizunetan:
|
2014
|
|
Hala izango ez balitz, haurtxoek eta gurasoek zailtasunak izango lituzkete gauza horietaz hitz egiteko. Gainera, haur hizkeraren intonazio eta enfasi bereziak hitz espezifikoen eta objektu edo gertaerei
|
dagozkien
hitzen arteko loturak egiten laguntzen die haurrei.
|
|
Pertsona diskronikoak erabil ditzake denborari eta iraupenari
|
dagozkien
hitzak, baina horrek ez du esanahi denbora harremana ongi ulertzen duenik. Alderantziz, afasiko batzuek, denbora izendatzeko hitzak erabiltzeko gai ez badira ere, denboraren esanahia ongi uler dezakete.
|
2015
|
|
1 Osatu testuetako hutsuneak
|
dagozkien
hitzak idatziz:
|
2016
|
|
1 Osatu testuetako hutsuneak
|
dagozkien
hitzak idatziz:
|
2017
|
|
Zenbait azpitestetan aurkezten diren hitz eta irudiei
|
dagozkien
hitzetan maiztasuna (txikia vshandia), luzera (hitz labur vs luzeak, gure kasuan 2 vs 4 silabakoak) eta irudikagarritasuna (txikia vs handia) kontrolatzen dira. Azpitest horietan euskarazko egokitzapena euskaratikabiatuta diseinatu behar izan dugu, hala egin dugu, bereziki, 12 (hitzen irakurketa), 17 (objektuak izendatzea) eta 20 (hitzak irakurtzea) azpitestetan.
|
2019
|
|
: Familia harremanei
|
dagozkien
hitz batzuen adierak, gaurko errealitatera, moldatuko dituela adierazi zuen Euskaltzaindiak, sexu berekoen ezkontzak aintzat hartuz, besteak beste.
|
|
UFen barruko osagai lexikalizatuak dira markatzen direnak, hau da, UFan beti agertzen diren lemei
|
dagozkien
hitz formak. Nolanahi ere, euskararen izaera aglutinatiboa dela-eta, lexikalizatu gabeko morfema batzuk ereetiketatuta daude euskaraz, lexikalizatutako lemaren bati lotuta zeudelako.
|