2008
|
|
Bigarrenik, 35.4 artikuluko nortasunik gabeko erakundeetako kideen kasuan. Hala ere, bigarren kasu hori sasisolidaritatea da, kide bakoitzak ez duelako erakundeari
|
dagokion
tributu zor osoaren gaineko erantzukizuna; egin eginean ere, kideak erakundean duen partaidetzak mugatzen du kidearen erantzukizuna.
|
|
Kasu bietan (atxikipen eta konturako sarreren kasuan) diru sarrerarik egin ez bada, hori atxikitzailearen erantzukizun osoa da; betiere, subjektu pasiboa erantzukizunetik aske gelditzen da, nahiz eta berak hartu atxiki behar diren errentak. Subjektu pasiboak berari
|
dagokion
tributu kuotaren eta aurretiaz sartutako kopuruen arteko diferentziaren gain bakarrik du erantzukizuna. Zatikako ordainketa egiteari dagokionez, subjektu pasiboak du horren gaineko erantzukizuna, berak baitu sarrera horiek burutzeko betebeharra.
|
|
Kontsulta, bestalde, idatziz egin behar da. Edukiari dagokion aldetik, kontsultak izan daitezke egileari
|
dagokion
tributu eraentzari, sailkapenari edo kalifikazioari buruzkoak, eta eurokin batera, behar diren agiriak aurkeztu behar dira. Zehatzago esateko, ondoko datuak argi eta sakon azaldu behar dira:
|
2023
|
|
Prozesu penalean delituaren egilearen largespena edo absoluzioa erabakitzen bada, baliogabeturik geratuko da haren erantzukizunaren adierazpena. c) Erantzule solidario dira nortasun juridikorik gabeko erakundeetako kideak. Hala ere, kasu hori sasi solidaritatea da, kide bakoitzak ez duelako erakundeari
|
dagokion
tributu zor osoaren gaineko erantzukizuna, solidaritatean gertatu ohi den bezala; egin eginean ere, kideak erakundean duen partaidetzak mugatzen du kidearen erantzukizuna. Erantzukizuna tributu zor osoaren gainekoa eta, halakorik badago, zehapenen gainekoa izango da. d) Erantzule solidario dira ekonomia ustiapen edo jardueraren titulartasunean nahiz egikaritzan oinordekoak direnak.
|
|
Tributu betebeharrari
|
dagokion
tributu zorra zehazteko eskubidearen preskripzio epea geldiarazteak, era berean, tributu betebeharpeko beraren tributu betebehar lotuen preskripzio epeak geldiaraztea dakar, tributu zorra zehazteko edota tributu betebeharpekoak itzulketak bermeen kostuen berreskurapena eskatzeko, baldin eta lehenengo betebeharra baldintzatuko badu horrekin lotutako betebeharren ordainketa.
|
|
Kasu bietan (atxikipen eta konturako sarreren kasuan) diru sarrerarik egin ez bada, hori atxikitzailearen erantzukizun osoa da, baita atxikipenak egin ez dituenean ere; edozein kasutan, subjektu pasiboa erantzukizunetik aske gelditzen da, nahiz eta berak hartu atxiki behar diren errentak. Subjektu pasiboak berari
|
dagokion
tributu kuotaren eta aurretiaz sartutako kopuruen arteko diferentziaren gain bakarrik du erantzukizuna. Atxikipenak egiteko betebeharraren autonomia malgutuko da zenbait kasutan.
|
|
Oinarrizko Arauak hemen nahi izan du toki korporazioek beraien tributuak ezartzea edo exijitzea, Konstituzioarekin berarekin ez ezik, legeetan xedatutakoarekin bat egitea ere, eta horrek esan nahi du, orain axola duenari dagokionez, zerga ahal eratorri hori ezin izango dela baliatu ordenamenduaren sektore honetan dagoen lege erreserbaren kaltetan (eta legegilea, horregatik, ezin izango da mugatu, 133.2 azken tartekian, bitartekaritza formal hutsa, zeinaren bidez toki korporazioei ematen baitzaie, inolako aurre zehaztapenik gabe, kasuan kasuko zerga eratzeko ahalmena. Konstituzioak azken manu horretan erreklamatzen dituen legeak ez dira, toki korporazioei dagokienez, jatorriz Estatuari bakarrik
|
dagokion
tributu ahala egikaritzeko gaitzen dutenak soilik. Era berean, ‘Tokiko’ gisa kalifikatutako zergak antolatzeko legeak dira —baita modu partzialean ere, udalen autonomiaren merezimenduan—, Konstituzioak hemen legegileari agintzen diolako lurralde erakundeari autonomia eremu bat aitortzea ez ezik, berak ezartzen duen lege erreserba bermatzea ere (31.3)...".
|