Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5

2021
‎Orokorrean diotenagatik, etxean indarrean dauden ohiturak funtsezkoak dira, ez irakurketa ohiturei dagokienez soilik, bestelako literatur ohiturei ere eragiten baitiete, adibidez, sorkuntzari. Horrek ez du esan nahi etxean gurasoek sortu behar dutenik nahitaez seme alabek horri hel diezaioten, baizik eta eremu hurbil horretan sortzen den literaturaren inguruko kulturak geroz eta praktika konplexuagoei atea ireki diezaieketela:
‎Ez euskarriei dagokienez soilik, izen eta izenburu kanonikoen artean desberdintasunak daudela zehazten du GIR1 ek, bere iritzian, ez baita gauza bera Etxepare, Lizardi edo Sarrionandia lantzea. Literatura modu kronologikoan lantzeak autore eta obra jakin batzuk modu sakonagoan lantzea dakar, agian, ikasleengandik urrunago dauden horiek, eta garaikideagoak diren horiek eta, akaso, atxikimendu eta motibazio handiagoa piztu dezaketenak, aldiz, azaletik lantzen dira (GIR1).
‎Marko teorikoan azaltzen zen moduan, literaturaren didaktikaren erronken identifikazioan, komunikazioarena kontzeptu gakoa dela uste dute IE6 k eta IE7 k, diotenez, ez horrenbeste ikuspuntu zabal batetik ulertuta, baizik eta ikuspegi soziokonstruktibista batetik eta ezagutzaren komunikazioari dagokionez, ezagutza modu kolektiboan eraikitzerakoan komunikazioak jokatzen duen roletik. Hau da, ezagutza sozialki eta elkarrekintza tarteko eraikitzen eta aldamiatzen aldez aurreko ezagutza egituretan txertatzen dela onartzen bada, ikasleek baita irakasleek ere duten konpetentzia komunikatiboak ikas prozesuaren arrakasta erabat baldintzatuko du, eta, ez trebetasun diskurtsiboei dagokienez soilik, langai den gaiaz modu esanguratsu eta eraginkorrean hitz egin ahal izateko, arloan alfabetatua egotea oinarri oinarrizkoa baita (IE6, IE7). Hartara, arloaren alfabetizazioak arloko hizkuntzaz hitz egitea dakarrela zehazten dute:
‎Autorearen iritziz, ikasleen gela barruko zein kanpoko jarduna eta tempusa erregulatzen zuen sistema presentziala nonahiko eta noiznahiko sistema bihurtzen ari da, konstantea, denbora tarterik gabekoa eta zenbait kasutan amaigabea (op.). Ikaslea sarera konektatuta bizi da, baina ez aisialdiari eta sozializazioari dagokienez soilik, hezkuntzaren digitalizazioak tarte eta esparru horiek zabaltzen ditu mundu digitalean, eta, gaur egun, mundu birtualean egoten den denboraespazioa handiagoa izan daiteke analogikoan ematen duena baino. Dena den, Z belaunaldi gisa ezagutzen diren gazteei batetik bestera erraztasunez igarotzeko gaitasuna kapituluan aipatzen da hau modu zehatzagoan egozten diete adituek (Csobanka 2016; Dolot, 2018).
2023
‎Gainera, partida gehienak zuzenean ematen dituzte telebistaz». Duen indarra erakusteko, beste adibide bat jarri du. «Klubaren futbol taldeko zalerik sutsuenak gure partidak ikustera etortzen dira, batez ere Txapeldunen Ligakoak». Jokalariek dituzten baldintzak ere oso bestelakoak dira, eta ez soldatei dagokienez soilik. «Adibidez, etxetik kanpoko partidetan, nahiz eta gertu jokatu, bezperan bidaiatzen dugu beti.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia