Emaitzak: 4
2021 | ||
Orokorrean diotenagatik, etxean indarrean dauden ohiturak funtsezkoak dira, ez irakurketa ohiturei | dagokienez soilik, bestelako literatur ohiturei ere eragiten baitiete, adibidez, sorkuntzari. Horrek ez du esan nahi etxean gurasoek sortu behar dutenik nahitaez seme alabek horri hel diezaioten, baizik eta eremu hurbil horretan sortzen den literaturaren inguruko kulturak geroz eta praktika konplexuagoei atea ireki diezaieketela: | |
Ez euskarriei | dagokienez soilik, izen eta izenburu kanonikoen artean desberdintasunak daudela zehazten du GIR1 ek, bere iritzian, ez baita gauza bera Etxepare, Lizardi edo Sarrionandia lantzea. Literatura modu kronologikoan lantzeak autore eta obra jakin batzuk modu sakonagoan lantzea dakar, agian, ikasleengandik urrunago dauden horiek, eta garaikideagoak diren horiek eta, akaso, atxikimendu eta motibazio handiagoa piztu dezaketenak, aldiz, azaletik lantzen dira (GIR1). | |
Marko teorikoan azaltzen zen moduan, literaturaren didaktikaren erronken identifikazioan, komunikazioarena kontzeptu gakoa dela uste dute IE6 k eta IE7 k, diotenez, ez horrenbeste ikuspuntu zabal batetik ulertuta, baizik eta ikuspegi soziokonstruktibista batetik eta ezagutzaren komunikazioari dagokionez, ezagutza modu kolektiboan eraikitzerakoan komunikazioak jokatzen duen roletik. Hau da, ezagutza sozialki eta elkarrekintza tarteko eraikitzen eta aldamiatzen aldez aurreko ezagutza egituretan txertatzen dela onartzen bada, ikasleek baita irakasleek ere duten konpetentzia komunikatiboak ikas prozesuaren arrakasta erabat baldintzatuko du, eta, ez trebetasun diskurtsiboei | dagokienez soilik, langai den gaiaz modu esanguratsu eta eraginkorrean hitz egin ahal izateko, arloan alfabetatua egotea oinarri oinarrizkoa baita (IE6, IE7). Hartara, arloaren alfabetizazioak arloko hizkuntzaz hitz egitea dakarrela zehazten dute: | |
Autorearen iritziz, ikasleen gela barruko zein kanpoko jarduna eta tempusa erregulatzen zuen sistema presentziala nonahiko eta noiznahiko sistema bihurtzen ari da, konstantea, denbora tarterik gabekoa eta zenbait kasutan amaigabea (op.). Ikaslea sarera konektatuta bizi da, baina ez aisialdiari eta sozializazioari | dagokienez soilik, hezkuntzaren digitalizazioak tarte eta esparru horiek zabaltzen ditu mundu digitalean, eta, gaur egun, mundu birtualean egoten den denboraespazioa handiagoa izan daiteke analogikoan ematen duena baino. Dena den, Z belaunaldi gisa ezagutzen diren gazteei batetik bestera erraztasunez igarotzeko gaitasuna kapituluan aipatzen da hau modu zehatzagoan egozten diete adituek (Csobanka 2016; Dolot, 2018). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egon | 4 (0,03) |
Lehen forma
dagokienez | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
Labayru | 4 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
egon soilik | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |