Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2000
‎Izan ere, eleberri hau modu bitxian egituratua dagoenez , istorio hauek guztiak lotzea askotan zaila izaten da, irakurketa pausatua eskatuz. Aitzitik, arretaz eginiko irakurketa baten bidez Arrietak eskaintzen digun mundu iradokitzailea barneratzeko zailtasunik ez dugu izango.
‎Ondorioz, uharte honek ere leit-motiv modura funtzionatuko du. Izan ere, itsasoa zenbaitetan heriotzarekin hertsiki loturik dagoenez (ibaien heriotza baitakar), uharteak heriotzaren ezinbestea irudika lezake. Hots, itsasoarekin harremanetan egon beharra.
2001
‎3 Robbe Grillet, A., Por una novela nueva, Bartzelona, Seix Barral, 1973, 16 orrialdea. bilakaerarekin loturik dagoenez , Saizarbitoriaren nobeletan ikusiko dugun eraldatze narratiboa XX. mendean nobela modernoaren baitan egin denaren parekoa dela ikusiko dugu.
‎" Diskurtso" mailara pasatuz, nobela lehenengo pertsona narratiboa erabiliz kontatuta dagoenez , narratologiaren terminologian narratzaile intradiegetikoaz hitz egin daiteke. Fokalizazioa barrukoa da gehienetan (pertsonaiaren barruan kokatua), nahiz eta, nobelan zehar kontatzen diren historia desberdinetan, fokoak bere baitan hartzen duena kanpoan ala barruan egon daitekeen (objektu edo gauza sumagarri/ sumagaitzak fokalizatuz).
‎Mugimendu horretako egileen nobelak" objektuz jositako nobelak; nobela objektiboak" gisara definitu izan badira, teknika berriaz haratago planteiatzen duten" errealismo" berriagatik izan da (Robbe Grillet ek" erabateko subjektibotasuna" izendaturikoa). Dagoeneko subjektu objektu dikotomia apurtua dagoenez , hiz11 Mende hasiera honetan" begiaren diktadura" horren kontrako erasoak Arte guztietan ikus daitezke. Adibide bat jartzekotan, Zinemaren kasuan aipagarria da dagoeneko 1929an Buñuelen" opera prima" n, Un chien andalous filman," begiak" jasaten duen erasoa. kuntzak munduaz hitz egin ez diezagukeen moduan (cf.
‎Dakusagunez, XIX. mendeko nobelagintzaren ezaugarri zen narratzaile dezimononiko edo orojakilearen oinarriak dira zalantzan jartzen direnak, eta ondorioz, jainko baten modura dena dakien eta dena ikusten duen izakirik ez dagoenez (gogoratu Nietzsche-k Jainkoaren heriotzaz esandakoaz), nobelagintza sinesgarriagoa izatea lortzearren, ikuspuntuaren auzia funtsezko bihurtzen da.
‎Gizakia munduan egoera jakin batean, situazio berezi batean dagoenez , irakurleari egoera hori sentiaraztea izango da idazlearen zeregin nagusia. Dagoeneko, nobelagintzaren garapena emana dela dakusagu, izan ere, jadanik nobelak mundu bukatu eta definituaren azalpena baztertuz, nobelaren sorketa bera bihurtzen baitu gai nagusi.
‎Baina, orain arte, idazle biongan ispiluak ipuingintzan izan duen lehen esanahiez aritu gara, baina gure liburuaren helburua batez ere poesiari begira dagoenez , genero bien arteko orekan aztertuko dugu sinbolo honen eragina, Atxagaren eta Sarrionandiaren lana, beraz, poesiaren ikuspegitik begiratu dugu, beti ere ispiluaren esanahia aztertzeko asmoarekin.
‎Garbi dagoenez zuzenketa egin beharrean gaude, autobiografia hau ez baita prosaz, bertso lerroz egina baino. Egia da, hala ere, bertso narratiboak direla, historia baten inguruan moldatuak hemen agertzen direnak.
‎Deformazio prozedura horren eragilea dugu irudia, eta deskripziorik ez dagoenez , irakurleak interpretatu egin du poemak aurrean jartzen diona.
2002
‎Alabaina, gure ikerketa honetan hori guztia aztertzeko lekurik ez dagoenez , eskura dauzkagun zenbait informazio iturriz soilik baliatuko gara narratzaileek gaurko euskal literatur sisteman duten leku hegemonikoa zehazteko. Hauen artean gurean egin diren zenbait inkesta soziologiko erabiliko dugu, garaiko euskal literaturaren kanona iradoki dezaketen heinean.
2007
‎Betsoon azkenean idatzita dagoenez , 1952ko ekainekoak dira.
2009
‎Gizakiaren bizimodua eta lana bere etxebizitzan igartzen dira, inguruneak ezarritako zailtasunak gainditzeko eran eginda dago eta. Etxebizitza, inguruko lehengaiekin eginda dagoenez , bere berezitasun, neurri, estilo eta erresistentziarekin, paisaian guztiz integraturik ageri da. Etxeak sakabanatuta egotea ohikoa da hemengo paisaian eta isurialde atlantiko osoan.
2015
‎Besterik gabe, eta gehiago ez luzatzeko, agurtzeko ordua iritsi zaigu. Eta herrialde saindu eta autoktono honetan Oteizaren diszipulo zintzo izatea baino ohore handiagorik ez dagoenez , metodo sonematiko batez saiatuko naiz agurra ematen (poetika 1 delakoan daudenok bere ezjakintasunez jabe daitezen, eta poetika 2 delakoan daudenok huts ortografikoetaz ohartaraz nazaten: $6&! okipé, Þ123?
2017
‎Horrezaz gain, postmodernismotik ezin da bere horretan onartu Izagirrek errealitateari atxikitako telos dudagabe eta ezinbesteko hori, errealitatearen berezko burutzapen modura seinalaturiko telos transzendental hori. Izan ere, errealitate irudikapen postmodernistan mundu honetako gauzei berezko zer zaien eta zer ez zehatz mehatz determinatzerik ez dagoenez , zentzugabekeria da ezein egoera idealik postulatzea errealitateak geroan erdietsi lukeen jomuga modura. Hala egiteak irudi ideal horretatik kanpo geraturiko soberakinei berezko zaiena ez aitortzea lekarke berekin, injustizia luzatzea, alegia.
2019
‎bere okerra, hain zuzen ere, horixe izan baita, zartagina jotzea. Baina patetismoak gain hartzen du sukaldaritza eta bikoteak izan ez dituen umeen argudioa elkartzen dituenean, edota andreak baloratu egiten duenean bere" ahalegina", eta" Berokia kendu eta oraintxe jasoko dut dena" (183) esanez etxeko gauzen ardura bere gain hartzen duenean, Senarra, deprimituegia dagoenez , eseri egiten den bitartean. Ezin adierazgarriagoa da eszena osoa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia