Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2002
‎Bestela esanda: publikoa, pribatua, bestelakoa?; indarrean dagoen unibertsitateren bati lotua, autonomoa?; osoa, berezitua?; eraikin konbentzionalean kokatua, birtuala?;...
‎3. Euskal unibertsitatearen izaerak argitu beharreko alde asko ditu, dudarik gabe. Nire ustez, oinarrizkoenak diren bi puntu besterik ez ditut aipatuko, hots, dagoen unibertsitateren bati lotua ala autonomoa izango litzatekeen.
‎hizkuntzen tratamendua...). Horrek bere ondorioak ekarri ditu, eta egun indarrean dagoen Unibertsitate Publikoak besteek dituzten akatsak ditu:
‎bat, euskal unibertsitatea egiterakoan behetik gora egingo litzatekeen heinean egingo litzateke goitik behera ere, alegia, berehala ikerketa zentroak irekiz eta doktorego programak bultzatuz, hain zuzen lehenbailehen barnee rreprodukzioalortu ahal izateko. (Ez dut konfiantza handirik gaur Euskal Herrian dagoen unibertsitateetako irakasle euskaldun asko honelako proiektu batean sartuko litzatekeenik: bizimodu on samarra daukate, egiten duten lanarekiko ordain ekonomikoa ez da batere txarra eta, jakina, euskal unibertsitatea hutsetik eraikitzeak militantzia gogorra eskatzen duen ekintza da.
2004
‎Azken bi hamarkadetan errektoretzarako izandako lehiekin erkatuta, oraingo ezustekoa bi euskaldun eta bi euskaltzale izatea izan da, eta biak eremu abertzaleak edo honen gertukoak hautatuak. Oraindik ere ikuspegi askotatik lotuegia dagoen unibertsitatean, epe motzean kudeaketa moldeetan aurrerapauso izugarririk ezin izango du eman irabazleak. Euskarazko eskaintza unibertsitarioan, aldiz, bultzada berri esanguratsua eman daiteke, eta hor beste jauzi bat eskatuko zaio errektore berriari.
‎–Hala ere, hizkuntza arazoa garrantzitsua izanik ere, ez da bakarra. Euskal Herriaren zerbitzuan dagoen unibertsitatea behar dugu, eta, horretarako, euskal gizarteak unibertsitate horren arloetan erabaki behar du: curriculuma, irakasleria, antolaketa...
‎Baina, zer da Euskal Unibertsitatea? Euskaldun askorentzat, Euskal Unibertsitatea, Euskal Herrian dagoen unibertsitatea da. Niretzat, berriz, Euskal Herrian egotea ez da nahikoa.
2006
‎Esan bezala, kontakizun horiek nire bigarren eleberrian agertuko ziren gero.Bertan ETAk mehatxatuta dagoen unibertsitateko irakasle baten istorioa kontatzenda. Mehatxatuta dagoenez, eta Euskal Herriaz zeharo aspertuta, Italiako unibertsitate batera doa lan egitera.
2007
‎Prestatu ondoren, ikasleak azterketa beldurgarriari aurre egin behar dio, bi saiotan banatutako sei ariketa, RSMEk izendatutako epaimahai batek kalifikatuak. Fase honetan aurkezten diren 2.500 ikasleetatik, gehienez ere hiru ikasle hautatuko dira Autonomia Erkidegoan dagoen unibertsitate publiko bakoitzeko. Ikasle horiek, estatuko fasera pasatzeaz gain, MECeko Beken eta Hezkuntza Sustapenaren Zuzendariordetza Nagusiaren eskutik 380 euroko saria jasoko dute lehenengoan eta 284 eurokoa bigarrenean eta 220 eurokoa bigarrenean.
2008
‎Eta zergatik ez dugu sakontzen daukagun unibertsitatea erregulatzen duen arau markoak ematen digun aukeran? Eta zergatik ez gara, orain artean behintzat," Euskal" kontzeptua garatzeko indarrean dagoen Unibertsitate Lege horrek eskaintzen dituen bideak garatzeko gai izan (hau da, unibertsitateen arteko elkarlana bultzatzea, edonon kokatuta egon arren, izaera hori elkarlanean lantzea euskaraz eta euskal gaiez arituz ikerketan, berrikuntzan, irakaskuntzan eta abar). Beraz, horretarako mugak ez dira Bolognaren planteamenduarekin etorriko, jada geuregan ditugulakoan nago.
‎Bestela ezin liteke. Baina, aldi berean, eta arrazoi bertsuengatik ez dugu gustuko gaur egun indarrean dagoen unibertsitatea. Gure dilema da, okerra eta txarraren artean hautu behar izango dugula.
2009
‎Horrekin lotuta, ezinbestekoa da historialarien eta bestelako ikertzaileen lana, baina, kontuan hartubeharrekoa da, 40 urtetan egon zirela unibertsitatea bera suntsitzen. Europan edoEstatu Batuetan dagoen unibertsitate ereduaz ari bagara, eredu desberdinak direnak, 200 urte daramatzate lanean. Horrek egonkortu egin du haien funtzioa, haien papera, haien funtzionatzeko modua, baita gizartearekin egon behar den interlokuzioaere.
‎Unibertsitate pribatu baten kasuan, zenbatekoa ez da izango bere autonomia erkidegoan titulazio bererako ezarritakoak baino handiagoa. Langabeentzako laguntza Langabezian dagoen unibertsitateko tituluduna, dagokion prestazio ekonomikoa jasotzeko eskubidea aitortua duena. Horixe da ikasturtean Hezkuntza Ministerioak (MEC) deitutako laguntza berrien onuradun izan daitekeen ikaslearen profila, master ofizial batean matrikulatzen direnak.
2010
‎– Merkatutik hurbil dagoen unibertsitatea.
‎Bertan inskribatuko dira, eman aurretik, graduatu, master edo doktoregoko ikasketa planak amaitzen dituzten Espainiako unibertsitateetako etorkizuneko ikasketak. 1987tik indarrean dagoen Unibertsitateko Titulu Ofizialen Erregistro Nazionalean dagoen informazio guztia ere jasoko da. Tituludunek ez dute itxaron egindako prestakuntzaren aitorpena lortzeko, tasa ordaindu arte.
2012
‎Horrek kanpora begiratzera bultzatu ninduen. Hemen, Saudi Arabian dagoen unibertsitate batean lan eskaintza interesgarria sortu zitzaidan, eta buruari buelta batzuk eman ondoren, hona etortzea erabaki nuen. Doktoretza ondorengo beka batekin nago, printzipioz urtebeterako.
‎Eragozpen hori gorabehera, ikasketak arrakastaz burutzen dituzten ikasleek dagokien titulua lortzen dute, ikastetxeen konfigurazio juridikoak horretarako aukera ematen baitu. Titulu horiek ofizialak dira eta ikastetxea atxikita dagoen unibertsitateak ematen ditu. Batzuetan, ordea, sarrera proba bat gainditu behar izaten da.
‎Batzuetan, ordea, sarrera proba bat gainditu behar izaten da. Ikasleek ikastetxea atxikita dagoen unibertsitateak emandako titulu ofizial bat jasotzen dute. Unibertsitate publikoek, askotan, atxikitako zentroak izaten dituzte, kudeaketa pribatua izan arren.
‎NBEn parte hartu nahi duten unibertsitarioek 25 urte izan behar dituzte, ingeles maila ona eta plaza hutsen profilari egokitua. Milurtekoko Garapen Helburuen (MGH) aurrean Nazio Batuetan dagoen Unibertsitateko Boluntarioen Espainiako Programako lanpostu hutsak lortzeko, baldintza batzuk bete behar dira. Ikasleek aurreko ikasturtean matrikulatuta egon behar dute, edo 2012/ 2013 ikasturtean egon behar dute, eta 25 urte izan behar dituzte boluntario lana hasteko unean.
2013
‎Goirizelaiaren demarik gabeko «garaipena» ez dugu uste unibertsitarien artean dukeen karismagatik, edo kudeaketa ezin hobea garatu duelako, edo bere merito politikei esker, edo jendearentzat proiektu erakargarria aurkeztu duelako izan denik. Areago, Goirizelaiaren irudia teknokrata gris batena izan da, ideia neoliberalekiko ongi egokitua eta «bikaintasuna» eta «konpetitibitatearen» aurrean gero eta makurtuago dagoen unibertsitateari aplikatua. Hori bai, maila akademikoan normaltasun kontserbadore batez gozatzeko aukera izan du.
2015
‎Bigarren diskurtso gisa identifikatu dena, berriz, bigarren belaunaldian sustraiturik ikusi da, batik bat. Diskurtso horrek eten handia agertzen du aitzindarien belaunaldiarenarekin, bai hizkuntza jarrerei dagokienez bai lanbide identitatearen eraikuntzari dagokionez, azken hori indarrean dagoen unibertsitate ereduaren eskakizunei erabat egokiturik agertzen baita.
‎Jarrera instrumentalak agertzen dituzten bigarren belaunaldiko irakasleen adierazpenetan, indarrean dagoen unibertsitate ereduaren onarpen inplizitua hautematen da, baita nazioartekotzeak eta lehiakortasun ekonomikoak ekarritako kulturaren barneratze naturalizatua ere. Bestela adierazita, irakasle ikertzaile horien identitate akademikoen eraikuntza eredu berriaren baitan hezurmamitu da, zeharo.
‎Aiko hemen, Bilboko eraikinik altueneko kadira gorenean laketzen dena. Aiko hemen, talaia horretatik begirakune nagi batera dagoen unibertsitateko errektorea. Beste hau ezagutuko dun, filologiarik ikasi ez zuen gure alkate unibertsala.
2016
‎Hori guztia lizentzia garaian izan zen. Horren ostean, Central European Universityra joan nintzen, Budapesten dagoen unibertsitate estatubatuarra da, eta masterrean antropologia egitea erabaki nuen. Euskal kulturari buruz zeozer banekienez, euskal kultura eta euskal abertzaletasunari buruzko master lana egitea aukeratu nuen.
2021
‎Gaur egun dagoen unibertsitate mailako eskaintza eta, ondorioz, ikaslekopurua, handitu litzateke hurrengo urteetan. Izan ere, Euskal Elkargoaren nahia da (Urteaga, 2017) Iparraldea" unibertsitate lurralde" batean bilakatzea, non formakuntza nahiz ikerketa eskaintzak baita ere etxebizitza, garraio eta bizimodu ereduek hobeki erantzungo dieten ikasleen beharrizanei (Communauté Pays Basque, 2020).
2022
‎Agintari frantsesek, izan ere, zirrikitu batzuk utzi dituzte orain arte lehen hezkuntzan, bigarren hezkuntzan ere, euskaraz ikasi ahal izan dadin, baina brebeta euskaraz egitea jada gehiegi iruditu, hasten dira komeriak, unibertsitatea egiteko Bordelera, eta euskaraz kasik paradarik ez Paue Baionako unibertsitate aukeran. Diaspora hasten da, Frantziara; izan ere, Ameriketako Guyanan edo Hendaian bizi den gazte batek antzeko mataza burokratikoa kausituko du Bidasotik hogei kilometro mendebaldera dagoen unibertsitatean estudiatzeko. Euskaldunen desartikulazioa ia erabatekoa da, Donostiako campus horrek (Bilbokoak, Gasteizkoak...) EHU izenean eraman arren.
‎Derridaren jarrerari erantzunez, bada baldintzagabetasunerako beste proposamen bat: izan luke horren partez, ‘izan behar du’ bat; agian horren ordez, ‘oraingoz’ bat; etortzeke dagoen unibertsitatearekiko fede profesa erabatekoaren ordez, gaur egun existitzen den unibertsitatean jarrera hartze konkretu bat. Zertan datza jarrera horren baldintzagabetasuna?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia