Emaitzak: 5
2009 | ||
Hala azaldu du behintzat Pedro Pablo Villasante Espainiako Banketxeen Elkarteko idazkari nagusiak. Era berean, datuok ekonomia atzeraldi sakonean | dagoen testuinguru batean kokatu behar direla esan du. | |
2011 | ||
Berez, kontzeptu horren definizioaren ezaugarria iraupena da (gutxienez hiru belaunaldiz iraun behar du egoera batek, diglosikoa izateko) eta Reversing Language Shift ereduan hizkuntzen arteko banaketa sozio funtzionalean oinarritzen da. Alegia, eredu horren arabera, hizkuntza bat baino gehiago | dagoen testuinguru batean, bi hizkuntzen iraupena ziurtatzeko banaketa sozio funtzionala derrigorrezkoa da. Fishmanek bere eredua garatu egin izan du gizartearen aldaketen arabera. | |
2016 | ||
Horrez gain, ezin dugu asturieraren pisu demografikoa ahaztu, oraindik nagusia garai hartan. Ondorioz, urte horretan jaiotakoek, testuinguru tradizionaletik oso urrun | dagoen testuinguru batean (50eko eta 60ko hamarkaden testuinguruan) sozializaturik egon arren, hizkuntza kontzientzia sendo bati eusteko argumentu onak zituzten orduan ere. Handik aurrera, frankismopeko asturiar gizartearen norabideak ez zion, inondik inora, ez asturieraren finkapenari, ez bere garapenari mesederik egin. | |
2022 | ||
Hezkuntza eraldatzen ari da, egungo ekoizpen eredu kapitalistaren beharretara moldatzeko, eta prozesu horretan, Ikasle Greba honen bitartez seinalatu nahi ditugun LOMLOE hezkuntza erreforma eta EAEko Hezkuntza Legeak hezkuntzaren eraldaketa prozesua formalizatzeko eta aurpegia garbitzeko funtzio nabarmena betetzen dute. Hezkuntza erreformak beraz, hezkuntzaren egoera erreala ezkutatu eta bikaintasunerako bide faltsu bat saltzen duten tresna moduan ulertu behar ditugu, eta ez hezkuntza gainbeheran | dagoen testuinguru batean hau hobetzeko bidean aplikatzen diren baliabide moduan. | |
2023 | ||
Hala ere, dauden datuen arabera, hezkuntza sistemak nekez identifika dezake gaitasun handiko 10 adingabetik bat; zama horrek, azken batean, eragina izan dezake haren errendimendu akademikoan. f534 Eskola porrota “Ez dago kausa efektu erlaziorik esanez haur batek, atenditua ez izateagatik, eskola porrota izango duela, baina bistakoa da hori gertatzeko aukerak gora eta gora egingo duela, haurra motibaziorik gabe | dagoen testuinguru batean dagoelako, erritmoa motela delako behar duenerako, elementu errepikakor asko baitaude; eta horrek guztiak hezkuntzarekiko eta eskolarekiko interesa galduz doa. Haur horiek ebaluatzea beharrezkoa dela adieraztea da, arreta jasotzeko eskubidea agerian jartzea”, eskatu du Rosabel Rodríguezek. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egon | 5 (0,03) |
Lehen forma
dagoen | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Consumer | 1 (0,01) |
EITB - Sarea | 1 (0,01) |
Jakin | 1 (0,01) |
aiurri.eus | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
egon testuinguru | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
egon testuinguru bat | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |