Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2000
‎Idazlea prozesu batean kokatua dagoen subjektua da. Eta hori horrela delako izan liteke testu bat esangura anitzekoa, eta are interpretazio kontrajarriak ere onartzen dituena.
2004
‎Anaiogia horren haritik gogo egoerak honcla identif' ikatuko lirateke: Segoeran dagoen subjektuari/ estimuluaren aurrean O erara erreakzionarazten dion funtziobitartekaria.
2007
‎Horrek guztiak ez du esan nahi, jakina," euskal" partikula beti zentzu horretan erabiltzen denik —horren kontrako adibideak ugariak dira—, baina bai hitz horren bestelako esanahiak edo erabilerak —nola edo hala— nahitaez daudela aipatutako jatorrizko adierari lotuta. Horrenbestez, eta gurera itzuliz, ezinbestekoa iruditzen zaigu" euskal hezkuntzaz" hitz egiten hasterakoan, eta gure hausnarketen marko orokorra zehaztu nahian, berorren oinarrian dagoen subjektuaz," euskal hizkuntz komunitateaz", zerbait esatea.
2008
‎TLOren 36.3 artikuluak xedatzen duenez, zergadunaren ordezkoa da legearen aginduz eta haren lekuan tributu betebehar nagusia betetzera behartuta dagoen subjektu pasiboa, baita betebehar nagusiari datxezkion formazko betebeharrak ere.
2009
‎Nietzschek" egia ezagutzearen" ideia baztertzera bultzatu gaitu, eta, beraz, perspektibismora zuzenean (ez dena batere erlatibista, askok horrela ulertu nahiko dizuten arren). Kantek ezagutzaren subjektu hutsa aurkeztu digu, nahimenetik aske dagoen subjektua, minetik eta denboratik aske. Baina hori ez da existitzen.
2010
‎Subjektu enuntziatarioa ri dagokionez, ez da nahastu behar solaskide nozioarekin (interlocutor> zentzuan). Izan ere, solaskide presente dagoen subjektua litzateke; eta enuntziatarioa (guk enuntziatzaile kide izendatuko duguna) destinatario ideala, kristaua. Nozioen artean bada katramilarik, egile eta ikusputu desberdinen hautuei zor baitzaizkie.
2012
‎1 Beharrezkoa bada, 20 artikuluaren 1 zenbakiaren arabera erantzukizun kriminaletik salbuetsita dagoen subjektuari barnealdiko segurtasun neurria ezarri ahal izango zaio, subjektuari antzematen zaion anomalia edo aldakuntza psikiko mota kontuan hartuz, osasun sendabidea edo hezkuntza berezia jaso dezan establezimendu egokian, edo 96 artikuluko 3 paragrafoan ezarritako segurtasun neurrietatik beste edozein ezarri ahal izango zaio. Barnealdia ezin da izan subjektua erantzulea dela adierazi izan balitz zigor askatasun gabetzaileak iraungo zukeen denbora baino luzeagoa; eta, ondore horretarako, epaile edo auzitegiak gehieneko muga hori epaian ezarriko du.
‎Braidottik planteatzen digun ikuspuntua interesgarria da gizaki eta animalienarteko harreman modu berrien irudikapen horiek, halabeharrez, gainerakoanimaliekin harremanetan jartzeko gizakiaren subjektibotasuna, kontzientziaeta identitatea modu diferentean ulertu eta eraikitzetik pasatu behar direlako.Postmodernitatea subjektu modernoaren eraikuntzak sortu zituen Besteenkontra subjektibotasunen, edo subjektibotasun subalternoen, jaiotzaren aroa da: gizonaren Beste sexuala, emakumea; subjektu eurozentrikoaren Beste natiboa etakultura antropozentrikoaren Beste naturala. Braidottik argudiatzen du Deleuzerenbilakaeran dagoen subjektuaren teoria beste hauen guztien diskurtsoekin sormeneangaratzen dela. Braidottik Deleuzerengandik jasotzen duen nomadologia filosofikoaksubjektibotasun modernoaren eredu dominatzailea desegiteari egingo dio ekarpena.Bilakaeraren teoria nomadak Besteen diskurtsoaren berrestea baino gehiago, dominantearen, Bataren, berdinaren diskurtsoa deseraikitzea du helburu.
‎...eta autonomoak direla uste duten, baina ez diren, gizabanakoak ekoizten dira, egungo instituzioek holako subjektuak nahi baitituzte; baina, orain, askatasuna eta autonomia ez dago rol finko batek determinaturik, abenturak eta esperimentazioak baizik, jada ez zaio diziplinarik ezartzen subjektuari, ez da subjektu esperimentaturik behar; kontrara, motibatua eta esperimentazio berriak izateko irrikan dagoen subjektua baizik?. Bestetik, Modernitateko errelato handiek ere galdu dute beren garrantzia eta jada gizakiak proiektu handiekiko itxaropena galdu du; egun, jainkozko planekiko zein plan naturalekiko mesfidantza nagusitu da, eta horri guztiari lehen aipaturiko autoritate eta hierarkizazioarekiko mesfidantza gehitzen badiogu, gizakia bakarrik aurkitzen da bat batean kanpoan bestelako oinarririk aurkitu beharrarekin.
‎Aurrekoan hasitako lanaren jarraipena izan nahi duen honetan, beraz, euskal postmodernitate literarioaz kontu teoriko batzuk laburki komentatu ondoren, zeregin kritikora pasatu naiz eta postmodernitatea XXI. mendeko bi narratiba lanen analisi kritikoan aplikatu dut, fokua krisian omen dagoen subjektu postmodernoaren irudian jarrita. Teoriatik testu praktikaren esparrura igaro nahi izan dudanez, hurrengo pausoa subjektu ezegonkor hori pertsonaia postmoderno berreraiki batean bihurtzean zetzan, kasu honetan euskal pertsonaia eroekin parekatuz lortu dena.
2013
‎Jokaera horrek badu bere logika, baina: bakearen eta justiziaren aldia izanik urrezko aroa, aro horretan bizi dela sinetsita dagoen subjektu inperialari onartezina zaio nonbait itsasketa eta armagintza bezalako jarduerek adieraz lezaketen biolentzia, eta bere buruaren defentsa mekanismo gisa ukapena (deni, disavowal) erabiliko du inperioaren bertuteen kontrako diren bizioak burdin aroan bizi diren euskaldunei egotzita. Esandakoarekin erabateko koherentzia du Euskal Herria poetarik gabeko lurralde legez irudikatzea (hori ere burdin aroaren seinale) eta urrezko aroaren gailurrean bizi den gortea ez bezalakoa, non poesia eta arteak loraldi betean dauden.
2015
‎Estatuaren errepresioaren adierazpen gisa irakurri da erbestea, baina baita nazioaren metafora gisa ere: bertan egonik ‘erbestean’ dagoen subjektuaren irudikapenak ‘beste’ aberri baten utopiaren beharra espresatzen du. Joseba Sarrionandiak, poesia eta testu laburretan ertz ugaritatik erbesteaz jardun ondoren, 2001ean argitaratutako Lagun izoztua eleberrian indar berriz heldu zion gaiari.
2016
‎alegia, filosofo hauentzat feminismoa ez da borroka garrantzitsua eta unibertsala, halaber borroka nazionalista eta independentzia zalea, edo borroka antiarrazista eta etorkin zalea. Borroka guzti hauek esanguratsu dira bakarrik kapitalismoari jazartzen zaizkien heinean eta beren borrokaren erro edo oinarri historiko diferentzialari uko egiten dioten heinean (emakume bat antikapitalista da ez emakumea delako, baizik eta kapitalismoaren aurka dagoen subjektu diferentzia gabea delako). Hala, eta Ernesto Laclauren hitzetan, Zizek" martzianoen zain" geratu da, hots, ez dagoen subjektu politiko baten zain, eta gauza bera Badiou, ez dagoen klase proletario bat noiz sortuko zain, Joan Bataiatzailearen fedeaz etorkizun hurbilean etorriko dela iragarriz.
‎Borroka guzti hauek esanguratsu dira bakarrik kapitalismoari jazartzen zaizkien heinean eta beren borrokaren erro edo oinarri historiko diferentzialari uko egiten dioten heinean (emakume bat antikapitalista da ez emakumea delako, baizik eta kapitalismoaren aurka dagoen subjektu diferentzia gabea delako). Hala, eta Ernesto Laclauren hitzetan, Zizek" martzianoen zain" geratu da, hots, ez dagoen subjektu politiko baten zain, eta gauza bera Badiou, ez dagoen klase proletario bat noiz sortuko zain, Joan Bataiatzailearen fedeaz etorkizun hurbilean etorriko dela iragarriz.
2017
‎Ondorioz, argi esan behar da Trumpek bere burua zilegitu duela, ez bakarrik boterean dagoen subjektu bezala, baizik eta eremu politikoa egituratzen duen fantasiaren adierazle eta eratzaile bezala. Are, Ipar Amerikako eremu politikoa eta berau sostengatzen duen botere fantasia ondoen ordezkatzen duen adierazle nagusi bihurtu da.
‎Lotsa, beldurra eta harrotasuna dira, beraz, nire oinarrizko erreakzioak eta Bestea nire eskumenetik kanpo dagoen subjektutzat hartzeko moduak; euren baitan nire ipseitatearen ulerpen bat biltzen dute, motibazio gisa balio izan ahal eta behar didana Bestea objektu gisa eratzeko.
2018
‎ondorio kontraesanezko hau daukate: alde batetik, errealitatea ematen diote adierazle horretan dagoen subjektuari, eta, bestetik, irreal bihurtzen dituzte adierazi beharreko harremanak.
‎Marilyn Strathern eta Carol MacCormack antropologoek argudiatu dutenez, natura/ kultura diskurtsoak eme irudikatu ohi du natura, eta kulturak menderatua izateko premian; kultura, berriz, ar, aktibo eta abstraktu irudikatzen da beti. Misoginiaren dialektika existentzialean legez, berriz ere aurkitzen ditugu arrazoia eta gogoa maskulinotasunari eta agentziari lotuta, eta gorputza eta natura, berriz, femeninoaren faktualtasun mutuari, zeina zain dagoen berarekin oposizioan dagoen subjektu maskulinoak esanahia eman diezaion. Dialektika misoginoan legez, materialtasunak eta esanahiak elkar baztertzen duten terminoak dira.
‎Estrategia inperialista ohartuki desafiatzaile batez, Wittigek argudiatzen du nahitaezko heterosexualitatea suntsitzeko modu bakarra dela ikuspegi unibertsal eta absolutua hartzea, hau da, mundu osoa lesbianizatzea. Gorputz lesbianoa n ni femeninoak (j/ e) lesbiana ezarri nahi du subjektu gisa, baina ez subjektu erdibitu gisa, ezpada semantikoki eta sintaktikoki lesbianari jazarri zaion «munduaren» kontra gerra linguistikoa jotzeko prest dagoen subjektu burujabe gisa. Haren asmoa ez da «emakumeek» edo «lesbianek» norbanako gisa dituzten eskubideak aldarrikatzea, ezpada episteme heterosexista globalizatzaileari kontra egitea pareko irismena eta boterea duen alderantzizko diskurtso batekin.
2021
‎Fernando Ramallok dioen moduan, soziolinguistika garaikidea" se ha constituido y desarrollado a partir de una diversidad de sujetos, cuyas caracter� sticas son reflejo de la propia complejidad social" (Ramallo 2020, 229), baita une historikoaren isla ere, gure ustetan. Egungo soziolinguistikan, dudarik gabe, susperraldian dagoen subjektua da hiztun berriena, behintzat mendebaldeko gizarteetan eta, bereziki, Europan. Edonola ere, kontzeptua berria izateak ez du esan nahi fenomeno berri bati buruz hitz egiten ari garenik (Ó Murchadha et al. 2018, 1).
‎Horretarako, sarrera honetaz gain, artikuluan beste hiru puntu landuko dira. Lehenik, babesgunearen nozioari ikusten diogun aplikagarritasuEgungo soziolinguistikan, dudarik gabe, susperraldian dagoen subjektua da hiztun berriena, behintzat mendebaldeko gizarteetan eta, bereziki, Europan.
‎Nik uste dut hor dagoen galdera inportantea dela: nor da teknologia horien atzean dagoen subjektua. Zientzia eta teknologia, etikarik gabe, itsu itsuak izan daitezke.
2022
‎Amantala zabala duen emakumea irudikatu dute, dena dago bere ardurapean, kultur transmisioa barne. Besteentzako egina dagoen subjektu zaintzailea da, indartsua baina isilik egon behar duena” (Fernandez, 2021). Erantzukizunen banaketa faltaren inguruan, prozesuan zehar, emakume parte hartzaile batek familiako gizonek etxeko lanak egiteari uko egiten ziotenean argudiatzen zutena jaso du Fernandezek artikuluan:
2023
‎Pertsona batek gertaera baten aurrean jasango duen estresa berak ematen dion esanahiarekin lotua dago. Egoera berrian dagoen subjektuak eduki dezakeen gizarte sostengua ere faktore garrantzitsua da, estresik egongo den ala ez jakiteko. Ez da gauza bera situazio estresatzaile bati norberak bakarrik aurre egitea edo gizarte sostenguaz aurre egitea.
‎Arabako eta Gipuzkoako TFAOen (eta TLOren) 36.3 artikuluak, eta Bizkaiko TFAOren 35.3 artikuluak, xedatzen duenez, zergadunaren ordezkoa da foru arauaren (edo legearen) aginduz eta haren lekuan tributu betebehar nagusia betetzera behartuta dagoen subjektu pasiboa, baita betebehar nagusiari datxezkion formazko betebeharrak ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia