Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2002
‎Komunikazioa horixe da, momentuko jario hori, sentimenduak botatzea. Landua dagoen pentsamendua faltsua da. Momentuan sentitutakoa bota behar da, datorkizun bezala.
2003
‎(etorkizuna ez dago han kanpoan, hemen barrenean baizik) esaldian bilduta dagoen pentsamendua, ziur baikaude esaldi polit hutsaz haratago doala. Baina ikusirik ez dagoela kulturaren edo kultur prozesuaren esanahiaren ulermena bideratzerik indarrean dauden kontzeptuak argitugabe, gogoeta honek kontzeptuzko elementuak ekarri nahi ditu kultur prozesuaren ulermenean sakontzeko, hori nahitaezkoa baita kultur proposamen egokiak egin eta, oro har, gizadiaren egoera, naturaren egoera eta norbanakoaren egoera hobetzeko, gizatasunaren balio guztiak barne harturik (hau da, Europako kulturak beti aintzat hartu izan dituen balioak.
2004
‎Moses Mendelssohn-ek 1785ean Jainkoari buruz idatzitako liburuan kritikatzen zuen" Kant orosuntsitzailea", bereziki" froga tzen" zuelako Jainkoaren ezagutza ezinezkoa dela. " Jainkoa ez da Nitaz at dagoen izakia, Nigan dagoen pentsamendu soila baizik. Jainkoa arrazoimen etiko praktiko legegilea da".
2007
‎Gure helburuak osotara erabilgarri izan nahi du, guk geure egiten baitugu Thefuture isn, t out there. It, s in here (etorkizuna ez dago han kanpoan, hemenbarrenean baizik) esaldian bilduta dagoen pentsamendua. Indarrean dauden kontzeptuak argitu gabe kulturaren edo kultur prozesuaren esanahiaren ulermena bideratzerik ez dagoela ikusirik, gogoeta honek kontzeptuzko elementuak harira ekarrinahi ditu kultur prozesuaren ulermenean sakontzeko; nahitaezkoa baita kulturproposamen egokiak egitea, oro har, gizadiaren egoera, naturaren egoera eta norbanakoaren egoera hobetze aldera.
‎Humboldt gaztea Parisera sartu delarik, hiriburuan puri purian dagoen pentsamendua Condillac-ena da, filosofia ingelesari Frantzian eman zaion garapen/ itzulpen sentsualista erradikala584 Humboldt Jenatik dator, enpirismo ingelesari Alemanian Kant eta Fichte-k eman dioten tornuarekin burua betea. Zein da ideien, ezagutzaren (beraz, hizkuntzaren) azken azkeneko sorgia, eta nola eratzen da hortik hara ideien sarea ezagutzan?
2010
‎Egun, egia, errealitatea eta objektibotasuna ezerezean geratzen ari dira. Jakina, modan dagoen pentsamendu hori zuzena balitz, hemen esandako guztia (edo gehiena) oker legoke edo gutxienez larriki kolpatua geratuko litzateke.
2011
‎Gizakiek etengabe interpretatzen dutenez, Dalí ren ustez paranoia ere giza psikismoaren osagai normala da. Desirarekin elkartua dagoen pentsamendu paranoikoaren bidez, besterentzen gaituen itxurazko errealitate materiala edo objektiboa eraldatu egin behar da.
‎Bestetik, autoeraketarako bulkada eta esperientzia historikoa dugu. Beharbada munduan inor gutxik erakuts dezakeen neurrian garatu dugu autoeraketa ekonomikoa (landa munduaren minfundismoak milaka urtez jaten emateaz gain, testuinguru modernoan metro koadroko sortu dugun kooperatiba kopurua eta ekonomia sozialaren inguruan dagoen pentsamendu dentsitatea); autoeraketa hezkuntzan (ikastolen mugimendu historikoa, nagusiki); eta nortasunaren aldeko autoeraketa kulturala (euskararen mugimendua, batez ere); ahaztu barik gazte mugimenduak espazio propioak autogestionatzeko agertu duen ahalmena, jai herrikoiak sortzeko bulkada, Korrika bezalako masa fenomeno erraldoiak bi urterik behin, edo azken urteotako kontsumo taldeak (2010e... Praktikan aurreratuta gaude, protagonista zuzenen mende baitaude egitura asko.
2012
‎Eta ez autore jakin batengan, askorengan baizik. Orduan ulertu nuen bizitzaren ulermenarekin zuzenean lotuta dagoen pentsamendu edo filosofia hedatu baten aurrean nengoela, bi oinarri sendo zeuzkana, bi hitz garbi zutabetzat: DESIKASI eta ASKATASUNA.
‎Erosotasunean eta inertzian kokatua eta desaktibatua, automatismoan lokartua dagoen pentsamenduaren aurkako latigazoak espontaneoki eta edozein unetan ateratzen zaizkio Benitori. Bazkari batean Aita Santuak heriotzaz esan zuen zerbaitekin kezkatua agertu zitzaion hari bota ziona, kasu:
‎garatzen. Teoria horien oinarrian dagoen pentsamendu moderno eta positibista, ordea, ez da bateragarria Sarrionandiak eta Pott bandak itzulpenaren eta literaturaren inguruan zuten filosofiarekin, eta ez
‎Kultura indigenan eta honek duen mundua ulertzeko irudian oinarrituko dira. Gizabanako zein talde indigenen ekintzen gibelean dagoen pentsamendu eta jarrera filosofikoa dugu. Herri indigenek gizaki, natura eta unibertsoarekin harmonia bilatzen dute euren harreman politiko, ekonomiko eta sozialak eraikitzeko orduan, errespetua eta berdintasuna funtsezko kontzeptuak direlarik.
2013
‎Postmodernitatean gozamena da pentsamenduaren muina; beste helbururik bilatzen ez duena eta, hortaz, modernitatearen arrazoiak azpiratu ezin duen pentsamendua. b) Pentsamendu kutsatua hizkera joko aniztasunari zabalik dagoen pentsamendua da. Modu horretan, jakintzaren eta bizitzaren mundu ezberdinetatik bidaiatu daiteke aurre irizpide finkorik gabe.
‎Teknika da, hain zuzen ere, modernitatearen arrazoiaren fruiturik gorena. Modernitateak dakarren teknikaren zibilizazioaren aurrean, erresistentzia da zabaldu behar den jarrera, kontuan izanik modernitateak bere hondamendiarekin batera gizateriarena ere badakarrela. d) Adi adi dagoen pentsamendua. Gauza bakoitza, errealitate bakoitza, lehen aldiz gertatzen da; subjektua errealitatearen aurrean, ondorioz, adi adi kokatzen da, dena gertatzear baitago, dena inauguratu egiten baita une bakoitzean.
2014
‎bereizten ditu bakoitzak betetzen duen eginkizunaren arabera: ...t; lo> que> piensa.? 16> > Honen aurrean,, la función social de la palabra literaria (la del? écrivain?) es precisamente la de transformar> el> pensamiento> (o la concien cia, o el grito) en mercancía> (184). > Arestiren poesia mailu bat da, poetaren ahotsa mailu bihurtzen da eta, lanabes honi esker, eralda dezake Euzkadin indarrean dagoen pentsamendua: bere baitan helburua duen sorkaria gabe, jomuga jakinaren menpe dagoena da:
‎Herria hartzaile aukeratzen duen poetak, bide erakusle, gidari, aitzindari izatearen eginkizuna gordeaz berarentzat, ahotsaz baliatuz bete ko du bere buruari egotzitako lantegia. Ahots hau mailu bilakatu eta iltzatzen ari da bere egunetako aberrian indarrean dagoen pentsamendua, heriotza horretatik aberri berri bat birjaio dadin. Baina, ez da bakarkako lana, gizatalde mailakoa baino.
2016
‎Batzuetan erreminta, modelatzaile sinple gisa hartzen da; beste batzuetan, proiektuaren ekoizpen prozesuan beharrezkoak diren diziplina guztien integraziorik gabe erabiltzen da, atzemandako azpierabilera karakterizatuz. Esperientzia akademikoek joera dute BIM erabiltzeko, CADen eta, bereziki, AUTOCADen erabilerak sortzen duen diseinu logikaren oinarriek kutsatuta dagoen pentsamendu batetik abiatuz.
2017
‎Hizkuntzari buruzko teoria murriztailearen arabera, non hizkuntza ez den giza errealitatearen sortzaile, hizkuntzak ez luke aldez aurretik sortua dagoen pentsamendu eta jakintza komunikatu besterik egingo. Hartan, hizkuntzak ez du gizarte errealitaterik sortzen, sortua irudikatzen du, komunikazio tresna hutsa denez183 Asimilazioaren politikak teoria murriztaile horren laguntzaz zuritzen ditu hizkuntzen aurkako, linguizidioak?.
2022
‎Eta gazteei begira jarri da: «Hor azpian dagoen pentsamendua aztertu eta ondorioak ateratzeko».
‎Eta ez tresnen dignifikatzekeriari. Dignifikatze behar horren azpian ez ote dagoen pentsamendu hagitz kolonizatua: Errespetagarria?
2023
‎Filosofia anarkistari oso lotuta dagoen pentsamendu antimilitarista gerraren eta gorputz militarren kontrako jarrera eta ekintzetatik haratago doan pentsamendua da. Nahiz eta gerra inperialisten eta derrigorrezko zerbitzu militarren kontra egiteagatik ezaguna egin den, pentsamendu antimilitarista eraldaketa sozialaren alde dagoen edozein eragile sozialen oinarrian egon daiteke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia