2011
|
|
Abenduaren 15ean," Solas" en umore garratzeko emakume baten eta gozotuko duen bere amaren historia izango dugu ikusgai. Urtarrilaren 19an," La linterna roja" k hiru emazte dituen gizon batekin ezkontzera behartuta
|
dagoen
neska gazte txinatar baten erretratua emango digu. Otsailaren 16an," La casa de los babys" proiektatuko dute.
|
2015
|
|
Emakumearen rolei begiratzen badiegu, zenbaitetan problematizatuta aurkezten zaigula ohartuko gara: haurdun
|
dagoen
neska gaztea, gurasoa espetxean duen alaba, zahar etxean burua galduta duen ama... Horrek testuinguruaren atalean azaldutakoa berresten du.
|
2018
|
|
Yezidiz gainezka dago. Izkina batean etzanda
|
dagoen
neska gazte batengana hurbildu gara. Xalide du izena, diosku haren amaginarrebak:
|
2019
|
|
Senarraren nagusitasunetik babestuko du, eta mendekua hartuko die amaren maitale izan zirenei eta izan ez zirenei; amaren askatzailea izango da, amaren salbatzailea. Semearen aurrean, berriro erabiltzen ditu printze urdinaren zain
|
dagoen
neska gaztearen sedukzio eta limurtze portaera berberak; semearen ondoan paseoan dabilenean, dotore, oraindik xarmagarri, pentsatzen du haren, arreba zaharrena, dirudiela; poza hartzen du semea zirika eta xaxaka hasten bazaio, irribarrez eta begirunez, Ameriketako Estatu Batuetako filmetan bezala:
|
|
emakumeak badaki zein diren helbiderik onenak, eta badu nahiko diru arta egokia ordaintzeko, haurdunaldia oso aurreratua egon arte itxaron gabe; adeitsuki tratatuko dute; emakume pribilegiatu horietako batzuek argudiatzen dute ezbehar txiki hori ona dela osasunerako eta azalerako. Beste muturrean, horra hor bakarrik
|
dagoen
neska gaztea, dirurik gabea,, krimen, bat egitera behartua, inguruak barkatuko ez liokeen, hoben?
|
|
Colettek dioen bezala: . Anaien ardurapean
|
dagoen
neska gazte diru eta ofizio gabeak ezin du egin isildu, bere zortea onartu eta Jainkoaz arnegatu besterik!?.
|
|
Poemako gai nagusia hau da: ezkontzeko irrikaz
|
dagoen
neska gaztea. Ikusiko dugun bezala, Europa mendebaldeko herri literaturako topiko bat izan zen, gutxienez, Erdi Aroaz gero.
|
|
Gaiari dagokionez, ikusi dugu Europa mendebaldeko gai topiko bat izan zela ezkontzeko irrikaz
|
dagoen
neska gaztearena, eta XVI. mendean (gutxienez Frantzian eta Espainian) haren azpigenero bat ezagutu zela, aitari zuzendutako mehatxua ageri duena. Tradizio horri helduta, Lazarragak euskal literatura bere garaiko Europako eta Espainiako korronteekin batu zuen.
|
|
Magrit Frenkek Nuevo corpus de la antigua lírica popular hispánicalaneko«Madre, ¡ casar, casar!» atalean, XVI. mendean dokumentatutako hainbat gaztelaniazko poematxo jaso ditu ezkontzeko irrikaz
|
dagoen
neska gaztearen gaiarekin loturik. Besteak beste:
|
|
Gure aztergai nagusiak izan dira: poemako gai nagusia (ezkontzeko grinaz
|
dagoen
neska gaztea) eta haren hedadura mendebaldeko Europan, poemaren metrika (bilantzikoa), gaztelaniazko ereduek errefrauekin duten lotura estua eta poemaren tonu erotiko gordina. Atal horiek garatu ahala, agerian geratzen dira batez ere Lazarragaren poemaren eta garai bereko gaztelaniazko literaturaren arteko loturak, baina, halaber, mendebaldeko Europako literaturarekin izan dezakeen harremana, bai eta garaiko euskal literaturarekin batzen duen ezaugarriren bat ere.
|
2020
|
|
Martina Tomasari begira gelditu da, oso ongi konprenitu gabe zer gertatzen ari den. Oihu egin dio jada bentako atean
|
dagoen
neska gazteari.
|
2022
|
|
Atearen ondoko mahaira jarrita
|
dagoen
neska gazteak eskailerak seinalatu dizkio.
|