2004
|
|
Globalizazioaren amaraunean sartu eta hor, euli errukarriaren gisa, norbaiten atzaparretan erori baino lehen aldez aurretikako zertzelada bat. Intentzio maltzurrenez ondutako adigai horren harian dagoeneko aski garatua
|
dagoen
diskurtsoan bikoizkeria adierazgarri bat agertzen zaigu hitzetik hortzera. Batetik, globalizazioa bera eragin duten indar ekonomiko eta teknologiko erraldoien sarea; bestetik, horren mirabe bihurtzen ari omen den Nazio estatuaren estatus indargea.
|
|
Euskaldunon eta munduko bost mila herri, kultura eta hizkuntzen problematikaren sakontasunaz ohartu nahi badugu, ezin dugu geureganatu gaur egun Mendebaldetik mundu zabalera hedaturik
|
dagoen
diskurtsoa. Diskurtso horretan bertan txertatuak eta zilegituak daude genozidioaren eta etnozidioaren zergatikoak.
|
2005
|
|
Bertsolaritza komunikazio estrategia terminotan ulertzea pertsona jakin baten azterketaren tesia da, eta tesi hori dago gaur egungo epai irizpideen oinarrian. Gaur bertsolaritza ulertzeko
|
dagoen
diskurtso osoa gizarte aldaketen izenean bentilatuta bi oker egiten dira: bat, bertsolaritzaren ikuspegi jakin bat neutraltasunera eramatea, eta horren gainean antolatzea bertsolaritzaren ekintza sozial eta mediatikorik handiena; eta bestea, ekarpen teoriko berria eta emankorra egin duenari bererik ez aitortzea.
|
2007
|
|
Desnazionalizazio eta asimilazio honen kontzientziarik ez dugu geureganatu nahi. Dirudienez, alegiazko euskal herriari buruzko diskurtso politiko abertzalearen iturritik edanazsegitu nahi dugu, nahikundez josita
|
dagoen
diskurtsoa, egiazko egoeraren kontzientzia hartzeak gure eskema mental batzuk hankaz gora jarriko lizkigukeelako.
|
2010
|
|
Eromena eta Absurdoa Aginteak bere egiten duen Logos arautzailearen erresistentzia gisara. Eromena zer den, Foucaultek erakutsi bezala, agintean
|
dagoen
diskurtsoak erabakitzen baitu. Horregatik aipatzen dira, Ionesco eta enparauez gain, Sargazo itsaso zabala bezalakoak.
|
|
A barrutia da sermoietako instantzia nagusia. Bera da sermoigintzan
|
dagoen
diskurtso oso eta bete bakarra.
|
2012
|
|
Badiouk bukaera hartatik ondorioak atera zituen. Garai hartan hasi zen bere filosofia berria eta berezkoa idazten; politikoa den horri zuzenki josia
|
dagoen
diskurtso teorikoarekiko erabat ezberdina den filosofia.
|
2014
|
|
Kontua da zigor osoa bete aurretik badirela aukerak espetxetik irteteko, baina ezker abertzalean
|
dagoen
diskurtso ofizialean horretaz hitz egitea saihesten dela. 3/ 4ak soilik aipatzen dira, denboraren epea ez dela kaleratzeko baldintza bakarra esan gabe; Batasuna izena aldatzea soilik Sortu legeztatzeko baldintza bakarra izan ez zen bezala.
|
2015
|
|
Irakasleen formaziotik horri guztiari erantzuteko beharra ikusi genuen, eta horrek euskararen sustapenean
|
dagoen
diskurtsoa egokitu beharra ekarri zuen: lehentasunak zehaztea eta irakasleen erdigunea zein den jakitea eta transmititzea.
|
|
Irakasleen formaziotik horri guztiari erantzuteko beharra ikusi genuen, eta horrek euskararen sustapenean
|
dagoen
diskurtsoa egokitu beharra ekarri zuen: lehentasunak zehaztea eta irakasleen erdigunea zein den jakitea eta transmititzea (hau da, irakasleak —irakasle rolean— nondik eragin dezakeen gehien eta eragin hori nondik den emankorren).
|
2016
|
|
Aurkezpen honen oinarrian dagoen abiapuntua bikoitza da. Batetik, susmoa dugu euskararen alde
|
dagoen
diskurtso mota ez dela erabat egokitzen gure gizarteak egun dituen baldintzetara; horren ondorioz, zailtasunak daude euskaltzaletasuna gizarte osora hedatzeko. Bestetik, gero eta euskaldun gehiago dira euskararen komunitatetik at bizi direnak; horiek, batez ere erdal giroan sozializatuak izanik, ez dute euskararekiko aldekotasun handirik sentitzen eta zaila zaie euskaraz bizitzeko ahaleginik egitea.
|
|
Batetik, susmoa dugu euskararen alde
|
dagoen
diskurtso mota ez dela erabat egokitzen gure gizarteak egun dituen baldintzetara; horren ondorioz, zailtasunak daude euskaltzaletasuna gizarte osora hedatzeko.
|
|
Jendea apur bat aspertua dago. Hutsik
|
dagoen
diskurtso bat ez da iristen jendearengana. Horrek ekarri du jende multzo handi batek pentsatzea euskararen arazoa konponduta dagoela; jende bat ari dela lanean, eta nahikoa dela horrekin».
|
|
Batetik, kultura hutsaltzen du, bai eta etengabe berritzeko exijentziara murriztu ere, merkatuak eskatuta, eta, paradoxikoki, kultura politiken gaitaKrisia une aproposa izan zen lehentasunak mahai gainean jarri eta kultur politikak garbitzeko. Murrizketek bultzatutako erabakiek erakusten digute zein diren politikak sustatu nahi dituen kulturaren balioak suna mugatzen du, ekonomiarekin lotutako erakunde arloek sormenaren diskurtsoa bereganatu baitute, I+G+B rekin gero eta nahasiago
|
dagoen
diskurtsoa, bada. Ondorioz, industria soilera murrizten da, eta kultur osagaia desagertzen joateko arriskua dago (Zallo 2016:
|
2018
|
|
Generoa «filosofiaren alorrekoa» izatea, Wittigentzat da izatea «kontzeptu ebidentziazkoen multzokoa(...), zeintzuk gabe [filosofoek] ezin baitute garatu inolako arrazoibiderik, eta zeintzuk esan gabe doazen haientzat, jatorrizko kontzeptutzat baitauzkate, edozein pentsamendu eta ordena sozial baino ere lehenago existitzen direlako, naturan». Genero identitateaz hain zabalduta
|
dagoen
diskurtso hori, genero eta «sexualitateekin» «izan» aditza ezer auzitan jarri barik erabiltzen duena, Wittigen iritzia berrestera dator. Norbait emakumea «dela» eta heterosexuala «dela» arazorik gabe esatea genero substantzien metafisika horren sintoma litzateke.
|
|
Norberak nahi duen taldera batu, eta aditu baten konpainian bakoitzak bere bizipenetatik esperientziak partekatzeko momentua izango da. Gizartean sexualitateari eta berdintasunari buruz
|
dagoen
diskurtsoa zein den badakigu, zer den egokia eta zer ez zehazten duena, eta horrekin gogaituta gaude.Urteetako eskarmentuaren poderioz ikusi dugu ez dela sexualitateari buruz natural hitz egiten, batez ere emakumearen sexualitatearen inguruan. Hutsune horretatik abiatu gara.Ibai Fresnedo:
|
2019
|
|
Eleberria, kontatzeko artefaktu moduan, oso trebeki egituratua
|
dagoen
diskurtsoa da eta halaxe aitortu dute aho batez aditu guztiek. Kontalariaren diskurtsoak ez du etenik, ez ordena jakinik.
|
2021
|
|
Adibide gehientsuenetan enuntziazio operadore da egia esan. Operadorea
|
dagoen
diskurtso atala bere egiazkotasunagatik nabarmentzen da aurretik esandakotik. Operadorea dagoen atalean adierazitakoaren benetakotasuna baieztatzen du esatariak.
|
|
Ez dakit irakasleak armairutik atera ohi diren, baina niretzat bada inportantea egitea," kaixo, hemen gaude, bollerak gara, marikak, transexualak, ez binarioak, irakasleak gara eta lasai egon" mezua zabaltzea, eskola identitate sexual guztientzat espazio seguru bilakatzeko bide horretan. Heterosexualen artean hedatuta
|
dagoen
diskurtsoa da" ze behar duzu hori esateko?", bada, hain juxtu, zuk ez daukazun beharra. Dena etiketatzeko beharrik ez dagoela esaten digute, baina ez dira konturatzen ezer esaten ez baduzu zuzenean duzun etiketa" heterosexuala" dela.
|
2022
|
|
Gauza bera gogoratu behar dugu hemen: batetik, herrialde bateko errealitatea dago; eta, bestetik, iruditerian herrialde horri buruz
|
dagoen
diskurtsoa. Azken horretan, musulmanak agertzen dira matxista eta homofobo gisara, baina aurrez txapelketak jokatu diren herrialde askotan ere arazo hori bera izan dute, eta ez da ezer gertatu.
|
|
...begiratzen ez dizuten begiraden hastapena da, eta horrela hitz egiten dudanean nire biziko gizonagan pentsa  tzen dut batez ere, bezero izango ez dudan gizon bakarrarengan, eta nire psikoanalista ere bada, esateko dudana bitan esateko ordaintzen diodan gizona da, eta beharbada hobeko luke jipoituko banindu, ukabilka erasoko balit heriotza  diskurtso berez okaztagarri hau, bizirauten nardaturik
|
dagoen
diskurtso hau isilarazteko, bere helburuak, gero eta gutxiago dituenak, behin eta berriz suntsitzen saiatzen dena, eta gizon horrek emazte bat du eta zer dakigu emakume horretaz, sufritzen ote du senarra makurtua ikusirik puta gazteen zorigaitza analizatzen, aukerarik sortzen bazaio pentsatzen ote du emaztearengan, pentsatzen ote du harengan niri aditzen ari denean, pentsatzen ote du nigan emazte...
|
|
Modan
|
dagoen
diskurtso" dekoloniala" erabiltzen duten ekintzaile eta intelektualek ere populazioaren eskubide linguistikoak praktikan etengabe urratzen dituzte, Denzelek salatzen duenez.
|