Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2003
‎" Dios en la poesia actual" izenburua badu ere, Gabriela Mistral, Dulce Maria Loynaz, Concha Mendez edo Gloria Fuertes bezalako beste hamaika emakume poeten lanak jasotzeaz gainera, berdin agertzen ditu hartan Unamuno, Miguel Hernandez, Lorca, Blas de Otero, Cesar Vallejo edo Rafael Alberti bezalakoen poemak, eta hitzaurrean garbi uzten du zergatia. Berarentzat, poesia beti dela poesia edo ez dela ezer, eta benetako poesian beti dagoela Jainkoa, nahiz eta olerkariak espresuki ez izendatu. Horregatik jaso dituela berak antologian Jainkoaren presentzia zein ez egotea islatzen duten poemak.
2009
‎eta San Frantzisko). Honezkero biek daukaten problema da, denak kontziente direla, giza mintzairarik ez dagoela Jainkoaz modu egokian mintzatzeko; eta batak zein besteak, Jainkoaz hitz egiteko, antropomorfismoez behar dutela nahitaez baliatu. Jainkoa gizon emakumearen antzera irudikatuz.
‎Deskribapen lasai lazgarria da Pliniok egiten duena, jendea nola zalapartaka ihesi doan sumendiak jaurtiriko hauts hodeiaren peko ilunpetan, gaua bera baino ilunagoan, ikaratua, aztoratua, nora ez dakiela, zer jazotzen ari den ulertzen ez duela. Andreak adiaka, zinkurinka umeak, gizonak alarauka, gurasoak haurrei eta haurrak gurasoei hoska, senar emazteak elkarri deiadarka, eta, euren desesperazioan, anitz jendek eskuak Jainkoengana jasotzen zituen, eta beste askok inon ez dagoela Jainkorik jada, interpretatzen, zuen, eta heldua zela munduaren azkena eta betiko gaua?
2010
‎Aitor dut eta onartzen dut, hasteko, ez dagoela Jainkoaren existentziaren ez aldeko eta ez aurkako froga erabatekorik, eta horra hor nire lehen muga. Hala eta guztiz ere, ez nago, ez, isiltzeko, ea nik irekitzen dizudan bidea, nire gogoeta pertsonalez gain, irakurketa askoren ondorioa ere badena?
‎Baina jainkozaleak egoskorrak zarete, bai, eta, erantzukizuna zuen gainetik egotzita, hara zer asmatu duzuen orain: . Bueno, ongi da, onartzen dugu ez dagoela Jainkoaren existentzia frogatzeko arrazoibide sendorik, baina froga al dezakezue zuek aurkakorik??. Eta guk amua irentsi, eta frogak asmatzeari ekiten diogu?
‎Aitor dut eta onartzen dut, hasteko, ez dagoela Jainkoaren existentziaren ez aldeko eta ez aurkako froga erabatekorik, eta horra hor nire lehen muga. Hala eta guztiz ere, ez nago, ez, isiltzeko, ea nik irekitzen dizudan bidea —nire gogoeta pertsonalez gain, irakurketa askoren ondorioa ere badena— aintzakotzat hartzen duzun... baita ulertu ere Jainkoagan ez sinestea arrazionalagoa izan daitekeela —hori gutxienez! — sinestea baino.
‎Baina jainkozaleak egoskorrak zarete, bai, eta, erantzukizuna zuen gainetik egotzita, hara zer asmatu duzuen orain: " Bueno, ongi da, onartzen dugu ez dagoela Jainkoaren existentzia frogatzeko arrazoibide sendorik, baina froga al dezakezue zuek aurkakorik?". Eta guk amua irentsi, eta frogak asmatzeari ekiten diogu... jakin dakigun arren ez dagoela erabateko frogarik... nahiz eta niretzat errealitatea bera den, Darwinen teoriei esker gero eta hobeto esplika dezakeguna, frogen arteko froga... esan ere, esan baitezaket %99an nagoela konbentzituta esaten dizudanaz —%99an sentitzen naizela ateoa, alegia, eta %1ean agnostiko—, nahiz eta onartu beharrean nagoen, halaber, Kanten kasuan bezala, nire desio sutsuek ere izan dezaketela portzentaje hauetan beren zerikusia, irtenbide guztien artean Jainkoaren existentziaren posibilitatea jotzen baitut beldurgarrientzat.
‎zeruko gorputzen mugimendu antolatuak eta eraginak berarekin dakar modu jakin batean jarduteko destinoa edo beharrizana, eta horixe da, hain justu ere, zeruko legea. Hortaz, baiezta daiteke zeruko lege hori ez dagoela Jainkoaren probidentziaren mende edo gauza guztiak baldintzatzen dituela, baita gizakiak ere, arimari dagokionez eragiketetan. Baieztapen horrek, bistan denez, doktrina faltsu eta heretikoa barruratzen du, eta hori Jainkoaren gobernuaren aurkako eta determinazio askatasunaren aurkakoa da.
2015
‎Nork esan du ez dagoela Jainkorik?
‎–Esentziaz, presentziaz eta potentziaz? dagoela Jainkoa ariman gehitu zuen A. Graciánek lerro artean.
2020
‎Azurmendirenean, mugarik esanguratsuena ez da fededuna eta fedegabea bereizten dituena, baizik tolerante librearen eta dogmatiko fundamentalistaren artekoa. Azurmendirekin ados, Andre Comte Sponville ateistaren esanetan, ergela da aldarrikatzea" badakit badela Jainkoa" edota" badakit ez dagoela Jainkorik". Zeren eta Jainkoa eta zentzua ez baitagozkio jakiteari.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia