2008
|
|
Tributu betebeharren ikusaldetik helduta, tributu kredituan hartzekodunaren egoera duen erakundea da subjektu aktiboa. Dena den, kontzeptu hori zabaldu behar da, betebeharra ordaintzeaz bestelako harremanak ekar ditzakeelako tributuak, edota beste prozedura batzuen bidez gauzatu daitekeelako tributu hori; izan ere, batzuetan, halako harreman edo prozeduren alde pasiboan, ez
|
dago
tributuaren zorduna. Horren guztiaren ondorioz, subjektu aktiboaren kontzeptuan sartu behar ditugu kasu batzuk, kasuon eraentza juridikoa betebeharren alorretik kanpo gelditzen bada ere.
|
|
Horiek horrela, Administrazioak balorazioa egindakoan, adierazi behar ditu erabilitako bidea eta bide hori aukeratzeko irizpideak. Horrez gain, tributu baterako egindako balorazioak ere gainerako tributuentzat balio du; ez
|
dago
tributu isolaturik, jurisprudentziaren antzinako irizpidea aldatu delako azken aldian.
|
|
Indarreko eraentzari dagokionez, formaren aldetik pentsa daiteke tributu batasuna dagoela Espainia osoan, izen berbera duten tributuak ezartzen direlako; edukiaren aldetik, ordea, ez
|
dago
tributu batasunik, Euskal Autonomia Erkidegoak zein Nafarroak zuzeneko zergen arauketa ezartzeko askatasun oso zabala dutelako, esan bezala. Nolanahi den ere, arautze lan horretan, Lurralde Historikoek errespetatu behar dituzte Konstituzioak nagusiarazitako oinarrizko printzipioak (printzipiook Estatuaren legegilearentzat ere muga dira).
|
2023
|
|
Tributu betebeharren ikusaldetik helduta, tributu kredituan hartzekodunaren egoera duen erakundea da subjektu aktiboa. Dena den, kontzeptu hori zabaldu behar da, betebeharra ordaintzeaz bestelako harremanak ekar ditzakeelako tributuak, edota beste prozedura batzuen bidez gauzatu daitekeelako tributu hori; izan ere, batzuetan, halako harreman edo prozeduren alde pasiboan, ez
|
dago
tributuaren zorduna. Horren guztiaren ondorioz, subjektu aktiboaren kontzeptuan sartu behar ditugu kasu batzuk, kasuon araubide juridikoa betebeharren alorretik kanpo gelditzen bada ere.
|
|
Tributuaren helburua da ekonomia ahalbidea erakusten dutenek gastu publikoetan parte hartzea. Argi
|
dago
tributuaren bidez lortu nahi diren helburuak direla Administrazioarenak ere. Dena dela, kontuan izan behar dugu herri erakundeak ekonomia ahalbidea agertzen duela, gastu publiko hori gauzatu nahi duenean; hortaz, tributuak ordaindu balitu, gastu publikotik kendu genuke diru kopuru bat, gero gastu publikoan berriro inbertitzeko.
|
|
Badago tributuzko arau hausteak gauzatzearen ziozko erantzukizunetik askatzeko beste kasu bat: borondatezko erregularizazioa25 Borondatezko erregularizazioa
|
dago
tributu betebeharpekoak bere egoera erregularizatzen
|
|
Nolanahi den ere, lurralde erkidean norbanakoen arteko itunen bidez tributu betebeharrak bere gain hartu dituenak legitimazio aktiboa du udal tributuen arloan (urriaren 30eko 1509/ 2019 eta irailaren 17ko 1169/ 2020 AGE). Argi
|
dago
tributu betebeharpekoa nor den xedaezina bada, tributu betebeharraren beste osagai batzuk ere xedaezinak direla, zerga oinarria edo karga tasa, kasu. Dena den, tributu legegileak ez du halako erabakirik esanbidez adierazi.
|