Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2004
‎Baina subjektu metafisikoa ez da mundutik ateratzen —ezin da! —, munduaren parte baita halabeharrez. Mundua ez dago subjektu metafisikoarengandik kanpo. Subjektuak mundua (gauzak, bere burua, beste gizakideak) begien aurrean jar dezake, nolabait esatearren, hura hobeki edo modu berezi batez objektibatzeko, baina munduaren parte izateari utzi gabe, bere mundua baita.
‎Eta kontzientzia etikoa dugu kulturaren ahal izateko baldintza perspektiba psikologiko eta antropologikotik. Kontzientziarik gabe ez dago subjekturik ez kulturarik. Kontzientzia ere dugu, hartara, etikaren oinarria eta zimentarria.
2007
‎Biopolitikak, subjektibotasunaren era ezberdinak ekoitziz, bizitza eta botere harremanak lotzen ditu elkarrekin. Ez dago subjektuari buruz hitz egiterik, aldi bereanbotere harremanek subjektuaren gorputzean uzten duten aztarna aintzat hartzen ezbadugu: biopolitika, zentzu horretan, halako zubi bat izango litzateke, bi muturrakelkartzen dituena.
‎Badakigu erlatibo hori alperrik dagoela eskumatara duela izen propioa (Nafarroa Bai koalizioaz). Gainera, aditza (hitz egin du) lar urrunduta dago subjektutik (Txentxo Jimenez Aralar alderdiko Nafarroako legebiltzarkideak).
‎kokatuta baitago izen propioaren ezkerretara alperrik. Gainera, aditza ere (eskatzen dugu) urrunegi dago subjektutik (Guk). Has gaitezen askatzen erlatiboak eragiten duen marapiloa.
2008
‎Datu hauek ikusirik, argi dago subjektu argumentua hitz elkartuaren barruan ase ezin daitekeelako baieztapena urratzen dela. Kiefer-ek (1992) ere azpimarratu zituen horrelako adibideak hungarieraz, gure prezio jaitsiera, prezio igoera ren baliokideak.
‎Etxepareren etsenpluetan ez dago subjektu partikularrik: ez, ni, a erai kitzen da subjektu partikular moduan, ezta, ni?
‎hau zoratzen duen andrea ere. Are gutxiago dago subjektu partikularrik etsenplu hauen aurretik doazen kopletan: –Doktrina Kristiana, n lehen pertsona pluralaren erabilera nagusitu egiten zaio lehen pertsona singularraren erabilerari;. Amorosen gaztiguia, n edo. Emazten fabore, n ere bada lehen pertsona pluralaren erabilerarik.
2009
‎Honen guztiaren ondorio filosofikoak tamainakoak dira: infinitu potentzialak balio mugatua du; ez dago subjektu edo instantzia transzendenterik; Bataren erresuma ere amaitu da; akabo, baita ere, egoeren osotasuna: edozein egoera jakin, araututik kanpo infinitu aukera daude.
‎Espazio eta denboraren zati batean, punttu zehatz eta jakin batean. Niarengan dago subjektua, nia bakarrik pentsatu eta izan daitekeelako batera. " Nia" da subjektu berria, alegia.
2010
‎Esataria eta solaskidea enuntziazio instantzia gisa ulertzen dira, berbaldiaren bidez eta berbaldian zehar onduak eta mamituak. Enuntziazio instantzia, horrela bada, ez dago subjektuen psikologiari atxikitua. Subjektuak ez dira existitzen enuntziazioaren aurretik, beti ere enuntziazioaren garaikide baitira.
2011
‎NI hori guztia naiz, guztia naiz, eta beraz, ez naiz ezer. Ez dago subjekturik. Pentsatzen dut, beraz, banaiz?
2012
‎Ez da normala oroimen kolektiboa berreskuratzeko ahaleginei erasotzeko tema hori, memoria horrek hainbesteko balioa, hainbeste adierazpen, hainbeste erreferente dituenean, eta hainbeste pertsonarentzat pizgarri denean, eta ondo dakite hori arerioek, UPNk eta enparauek, guk gutxietsitako erreferente nafarrak erabiltzen baitituzte. Garbi eduki dezagun hau; historiarik gabe ez dago subjektu nazionalik. Beraz, geuk egin behar dugu kontakizun hori, edo bestela beste batzuek egingo dute gure ordez.
‎Hiru kasuotan, ez dago subjektuaren teoria formalik.
‎Teoria Kritikoaren ibilbide guztiko ideia gidarietako bat gizarte emantzipatu baten bilaketa da. Gizarte emantzipaturik gabe ez dago subjektu emantzipaturik. Emantzipazio sozialaren kontzeptua da ziurrenik korronte filosofiko sozial horren guztiaren giltza.
2013
‎Ez dago subjektu edo Ni rik, nahi aniztasuna ezkutatzeko unitate imajinario asmatuak dira. Ni-a gure pentsamenduak baino ez du jarri, itxurazko orokortasuna da.
‎Baina alternatiba orokorra, metakontakizun perfektua izan nahi ez duen ereduak arazo garrantzitsua izan dezake arrakastarekin, tamainarekin; tamainak bai baitu inporta auzi hauetan. Larregi hazteak komunitatearen lurraldetik kanpo aritzera behartzen du, eta hortxe jadanik ez dago subjektu homogeneorik, ez kultura komunik, ez helburu kolektiborik... Hor kanpoan merkatua baino ez dago, edo besterik ez da egon neoliberalismoaren urte loriatsuetan.
2014
‎Objektuak, egonez gero, esplizituki agertzen dira esaldian, edo erreferentziazuzena egiten dion izen baten bidez edo izenordain baten bidez. Ingelesez are etainformazio gutxiago aurki genezake aditzean bertan; denbora, modua eta aspektuaagertzen dira, baina orainaldiko paradigmetan bakarrik aurkituko dugu subjektuahirugarren pertsona singularra denaren s marka. Ez dago subjektuaren, objektuzuzenaren eta zehar objektuaren informaziorik. Horiek, egonez gero, esplizitukiagertzen dira esaldian, gaztelaniazko objektuen antzera.
‎honako hau gehigeniezaioke modu apur bat baikorragoan: ez dago subjektu bilakatzerik, lehenagoedo beranduago, subjektu horren protesta politikak eratu gabe. Edonola ere, berrikusketa horrek ez dio heltzen atalaren hasieran planteatzen genuen arazoarenmuinari («emakume»en aspektu «positibo»ak talde gisa).
2015
‎Epe laburrak, errealismoa eta gradualismoa inposatzen dira. Ez dago subjektu handirik, modernitatean bezala; gizakiaren autonomia baloratzen da orain, eta bat egiten da indibidualtasunaren tradizioarekin.
2018
‎«The Site of Action», 135 or. Artikulu honetan Wittigek gizarteko «lehen» kontratua eta «bigarren» kontratua bereizten ditu: lehen kontratuan erabateko elkarrekikotasuna dago subjektu hiztunen artean, eta trukatzen dituzten hitzen bidez «bermatzen» dute hizkuntza osoa hiztun bakoitzaren eta guzti guztien esku dagoela» (135); bigarren kontratuan hitzak erabiltzen dira besteak menderatzeko, zehatzago esanda, besteei hitzerako eskubide eta gaitasun soziala kentzeko. Elkarrekikotasun molde «andeatu» horretan, dio Wittigek?
‎Esan beharrik ez dago subjektu euskaldunaren adierazpenek hemen mugatu den diskurtso multzoa askogatik gainditzen dutela. Euskal kulturan horren garrantzitsu izan diren apologisten diskurtsoan bada subjektu euskaldun garatu bat, zeinaren konplexutasun eta kontraesanak dagoeneko ondo azalduak izan diren, modernitatearen definizio multikultural batean txertatzearekin batera (Gabilondo, 2012).
2021
‎Hizkuntzak sailkatzeko orduan honako hau aurkitu zuen, besteak beste: adierazpen perpausetan joera handia dago subjektua osagarri zuzena baino lehenago agertzeko (SOV); SOV hizkuntzak arruntean postposiziodunak dira (etxera), Greenbergen 4 unibertsala; genitiboa, hizkuntza preposiziodunetan, izenaren ondotik doa (la casa de Juan; la maison de Jean), baina hizkuntza postposiziodunetan aurretik ageri da (Jonen argazkia); SOV hizkuntza batean genitiboa izenaren ondoren ageri bada, orduan adjektiboa ere izena... Berehala itzuliko gara hona.
‎Esan dugunez, izatea eginean da eta subjektu izateduna ez da egiten duen hori baino. Ez dago subjektu oro definitzen duen giza esentzia edo natura finkorik, ezta horien etorkizuna determinatu dezakeen aldez aurretiko destino aldaezinik ere.
2022
‎Subjektu politikoak borrokan, kontrakotasunean, eratzen dira. Beraz, ez dago subjektu politikorik borrokaren aurretik, borrokaren beraren ondorio direlako. Hortaz, proletariotzak klase kontzientziarik ez duela esatea kontraesanezkoa da, aurrez ziurtzat jotzen delako proletariotza hori existitzen dela eta ahazten delako proletariotzaren eraikuntza borroka kultural bat izan zela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia