2004
|
|
Baina subjektu metafisikoa ez da mundutik ateratzen —ezin da! —, munduaren parte baita halabeharrez. Mundua ez
|
dago
subjektu metafisikoarengandik kanpo. Subjektuak mundua (gauzak, bere burua, beste gizakideak) begien aurrean jar dezake, nolabait esatearren, hura hobeki edo modu berezi batez objektibatzeko, baina munduaren parte izateari utzi gabe, bere mundua baita.
|
|
Eta kontzientzia etikoa dugu kulturaren ahal izateko baldintza perspektiba psikologiko eta antropologikotik. Kontzientziarik gabe ez
|
dago
subjekturik ez kulturarik. Kontzientzia ere dugu, hartara, etikaren oinarria eta zimentarria.
|
2007
|
|
Biopolitikak, subjektibotasunaren era ezberdinak ekoitziz, bizitza eta botere harremanak lotzen ditu elkarrekin. Ez
|
dago
subjektuari buruz hitz egiterik, aldi bereanbotere harremanek subjektuaren gorputzean uzten duten aztarna aintzat hartzen ezbadugu: biopolitika, zentzu horretan, halako zubi bat izango litzateke, bi muturrakelkartzen dituena.
|
|
Badakigu erlatibo hori alperrik dagoela eskumatara duela izen propioa (Nafarroa Bai koalizioaz). Gainera, aditza (hitz egin du) lar urrunduta
|
dago
subjektutik (Txentxo Jimenez Aralar alderdiko Nafarroako legebiltzarkideak).
|
|
kokatuta baitago izen propioaren ezkerretara alperrik. Gainera, aditza ere (eskatzen dugu) urrunegi
|
dago
subjektutik (Guk). Has gaitezen askatzen erlatiboak eragiten duen marapiloa.
|
2008
|
|
Datu hauek ikusirik, argi
|
dago
subjektu argumentua hitz elkartuaren barruan ase ezin daitekeelako baieztapena urratzen dela. Kiefer-ek (1992) ere azpimarratu zituen horrelako adibideak hungarieraz, gure prezio jaitsiera, prezio igoera ren baliokideak.
|
|
Etxepareren etsenpluetan ez
|
dago
subjektu partikularrik: ez, ni, a erai kitzen da subjektu partikular moduan, ezta, ni?
|
|
hau zoratzen duen andrea ere. Are gutxiago
|
dago
subjektu partikularrik etsenplu hauen aurretik doazen kopletan: –Doktrina Kristiana, n lehen pertsona pluralaren erabilera nagusitu egiten zaio lehen pertsona singularraren erabilerari;. Amorosen gaztiguia, n edo. Emazten fabore, n ere bada lehen pertsona pluralaren erabilerarik.
|
2009
|
|
Honen guztiaren ondorio filosofikoak tamainakoak dira: infinitu potentzialak balio mugatua du; ez
|
dago
subjektu edo instantzia transzendenterik; Bataren erresuma ere amaitu da; akabo, baita ere, egoeren osotasuna: edozein egoera jakin, araututik kanpo infinitu aukera daude.
|
|
Espazio eta denboraren zati batean, punttu zehatz eta jakin batean. Niarengan
|
dago
subjektua, nia bakarrik pentsatu eta izan daitekeelako batera. " Nia" da subjektu berria, alegia.
|
2010
|
|
Esataria eta solaskidea enuntziazio instantzia gisa ulertzen dira, berbaldiaren bidez eta berbaldian zehar onduak eta mamituak. Enuntziazio instantzia, horrela bada, ez
|
dago
subjektuen psikologiari atxikitua. Subjektuak ez dira existitzen enuntziazioaren aurretik, beti ere enuntziazioaren garaikide baitira.
|
2011
|
|
NI hori guztia naiz, guztia naiz, eta beraz, ez naiz ezer. Ez
|
dago
subjekturik. Pentsatzen dut, beraz, banaiz?
|
2012
|
|
Ez da normala oroimen kolektiboa berreskuratzeko ahaleginei erasotzeko tema hori, memoria horrek hainbesteko balioa, hainbeste adierazpen, hainbeste erreferente dituenean, eta hainbeste pertsonarentzat pizgarri denean, eta ondo dakite hori arerioek, UPNk eta enparauek, guk gutxietsitako erreferente nafarrak erabiltzen baitituzte. Garbi eduki dezagun hau; historiarik gabe ez
|
dago
subjektu nazionalik. Beraz, geuk egin behar dugu kontakizun hori, edo bestela beste batzuek egingo dute gure ordez.
|
|
Hiru kasuotan, ez
|
dago
subjektuaren teoria formalik.
|
|
Teoria Kritikoaren ibilbide guztiko ideia gidarietako bat gizarte emantzipatu baten bilaketa da. Gizarte emantzipaturik gabe ez
|
dago
subjektu emantzipaturik. Emantzipazio sozialaren kontzeptua da ziurrenik korronte filosofiko sozial horren guztiaren giltza.
|
2013
|
|
Ez
|
dago
subjektu edo Ni rik, nahi aniztasuna ezkutatzeko unitate imajinario asmatuak dira. Ni-a gure pentsamenduak baino ez du jarri, itxurazko orokortasuna da.
|
|
Baina alternatiba orokorra, metakontakizun perfektua izan nahi ez duen ereduak arazo garrantzitsua izan dezake arrakastarekin, tamainarekin; tamainak bai baitu inporta auzi hauetan. Larregi hazteak komunitatearen lurraldetik kanpo aritzera behartzen du, eta hortxe jadanik ez
|
dago
subjektu homogeneorik, ez kultura komunik, ez helburu kolektiborik... Hor kanpoan merkatua baino ez dago, edo besterik ez da egon neoliberalismoaren urte loriatsuetan.
|
2014
|
|
Objektuak, egonez gero, esplizituki agertzen dira esaldian, edo erreferentziazuzena egiten dion izen baten bidez edo izenordain baten bidez. Ingelesez are etainformazio gutxiago aurki genezake aditzean bertan; denbora, modua eta aspektuaagertzen dira, baina orainaldiko paradigmetan bakarrik aurkituko dugu subjektuahirugarren pertsona singularra denaren s marka. Ez
|
dago
subjektuaren, objektuzuzenaren eta zehar objektuaren informaziorik. Horiek, egonez gero, esplizitukiagertzen dira esaldian, gaztelaniazko objektuen antzera.
|
|
honako hau gehigeniezaioke modu apur bat baikorragoan: ez
|
dago
subjektu bilakatzerik, lehenagoedo beranduago, subjektu horren protesta politikak eratu gabe. Edonola ere, berrikusketa horrek ez dio heltzen atalaren hasieran planteatzen genuen arazoarenmuinari («emakume»en aspektu «positibo»ak talde gisa).
|
2015
|
|
Epe laburrak, errealismoa eta gradualismoa inposatzen dira. Ez
|
dago
subjektu handirik, modernitatean bezala; gizakiaren autonomia baloratzen da orain, eta bat egiten da indibidualtasunaren tradizioarekin.
|
2018
|
|
«The Site of Action», 135 or. Artikulu honetan Wittigek gizarteko «lehen» kontratua eta «bigarren» kontratua bereizten ditu: lehen kontratuan erabateko elkarrekikotasuna
|
dago
subjektu hiztunen artean, eta trukatzen dituzten hitzen bidez «bermatzen» dute hizkuntza osoa hiztun bakoitzaren eta guzti guztien esku dagoela» (135); bigarren kontratuan hitzak erabiltzen dira besteak menderatzeko, zehatzago esanda, besteei hitzerako eskubide eta gaitasun soziala kentzeko. Elkarrekikotasun molde «andeatu» horretan, dio Wittigek?
|
|
Esan beharrik ez
|
dago
subjektu euskaldunaren adierazpenek hemen mugatu den diskurtso multzoa askogatik gainditzen dutela. Euskal kulturan horren garrantzitsu izan diren apologisten diskurtsoan bada subjektu euskaldun garatu bat, zeinaren konplexutasun eta kontraesanak dagoeneko ondo azalduak izan diren, modernitatearen definizio multikultural batean txertatzearekin batera (Gabilondo, 2012).
|
2021
|
|
Hizkuntzak sailkatzeko orduan honako hau aurkitu zuen, besteak beste: adierazpen perpausetan joera handia
|
dago
subjektua osagarri zuzena baino lehenago agertzeko (SOV); SOV hizkuntzak arruntean postposiziodunak dira (etxera), Greenbergen 4 unibertsala; genitiboa, hizkuntza preposiziodunetan, izenaren ondotik doa (la casa de Juan; la maison de Jean), baina hizkuntza postposiziodunetan aurretik ageri da (Jonen argazkia); SOV hizkuntza batean genitiboa izenaren ondoren ageri bada, orduan adjektiboa ere izena... Berehala itzuliko gara hona.
|
|
Esan dugunez, izatea eginean da eta subjektu izateduna ez da egiten duen hori baino. Ez
|
dago
subjektu oro definitzen duen giza esentzia edo natura finkorik, ezta horien etorkizuna determinatu dezakeen aldez aurretiko destino aldaezinik ere.
|
2022
|
|
Subjektu politikoak borrokan, kontrakotasunean, eratzen dira. Beraz, ez
|
dago
subjektu politikorik borrokaren aurretik, borrokaren beraren ondorio direlako. Hortaz, proletariotzak klase kontzientziarik ez duela esatea kontraesanezkoa da, aurrez ziurtzat jotzen delako proletariotza hori existitzen dela eta ahazten delako proletariotzaren eraikuntza borroka kultural bat izan zela.
|