2006
|
|
Atal honetan ere, publizitate sorkuntzen eta obren imitazioak ere aipatu behar ditugu; izan ere, PLOren 6.b. artikuluak jasotzen dituen nahasketa jokaerekin eta besteren izen onaz baliatzeko jokaerekin erlazionaturik daude. Azpimarratu beharra
|
dago
publizitatearen sorkuntza obrak ez duela zeinu bereizleen funtzio bera betetzen; halere, arlo horretan, bere produktuekiko identifikazio eskubidea ere aitortu behar zaio iragarleari, publizitate mezuaren hartzaileari produktu edo zerbitzuaren ezaugarriak ezagutarazteaz gain, eskaintzailea nor den jakiteko ere balio baitu. Beraz, publizitatearen sorkuntza obra iragarlearen izen ona sortzeko eta zabaltzeko eragilerik garrantzitsuenetakoa izango da.
|
|
galaraziko du kasu gehienetan publizitate sorkuntzek bide horretatik babesa lortzea, zeren sorkuntza mota horietan ez baita naturako legerik erabiltzen helburu «industriala» lortzearren. Arazo tekniko bati konponbidea ematea litzateke hori, eta argi
|
dago
publizitate sorkuntzak ez direla xede horretarako sortu, iragarlearen produktu edo zerbitzuen kontratazioa sustatzeko baizik.
|
|
Egile eskubidearen informazio printzipioen arabera (jabego intelektuala zentzu hertsian), jabego intelektualaren mendekoa da «egun dagoen edo etorkizunean izango den edozein sorkuntza original, literatur arlokoa, artistikoa edo zientifikoa?, edonolako baliabide edo euskarritan adierazten delarik ere» (Jabego Intelektualaren Legearen testu birmoldatuaren 10.1 artikulua, aurrerantzean JILTB). Kasu horretan, argi
|
dago
publizitate sorkuntzek, erabiltzen den bitartekoa edo euskarria dena delarik ere, egile eskubidearen babesa jaso dezaketela hasiera batean.
|
2012
|
|
Atal honetan ere, publizitate sorkuntzen eta obren imitazioak ere aipatu behar ditugu; izan ere nahasketa jokaerekin eta besteren izen onaz baliatzeko jokaerekin erlazionaturik daude. Azpimarratu beharra
|
dago
publizitatearen sorkuntza obrak ez duela zeinu bereizleen funtzio bera betetzen; halere, arlo horretan, bere produktuekiko identifikazio eskubidea ere aitortu behar zaio iragarleari, publizitate mezuaren hartzaileari produktu edo zerbitzuaren ezaugarriak ezagutarazteaz gain, eskaintzailea nor den jakiteko ere balio baitu. Beraz, publizitatearen sorkuntza obra iragarlearen izen ona sortzeko eta zabaltzeko eragilerik garrantzitsuenetakoa izango da.
|
|
galaraziko du kasu gehienetan publizitate sorkuntzek bide horretatik babesa lortzea, zeren sorkuntza mota horietan ez baita naturako legerik erabiltzen helburu «industriala» lortzearren. Arazo tekniko bati konponbidea ematea litzateke hori, eta argi
|
dago
publizitate sorkuntzak ez direla xede horretarako sortu, iragarlearen produktu edo zerbitzuen kontratazioa sustatzeko baizik.
|
|
Egile eskubidearen informazio printzipioen arabera (jabego intelektuala zentzu hertsian), jabego intelektualaren mendekoa da «egun dagoen edo etorkizunean izango den edozein sorkuntza original, literatur arlokoa, artistikoa edo zientifikoa?, edonolako baliabide edo euskarritan adierazten delarik ere» (Jabego Intelektualaren Legearen testu birmoldatuaren 10.1 artikulua, aurrerantzean JILTB). Kasu horretan, argi
|
dago
publizitate sorkuntzek, erabiltzen den bitartekoa edo euskarria dena delarik ere, egile eskubidearen babesa jaso dezaketela hasiera batean.
|