Emaitzak: 5
2007 | ||
Gizabanakoaren ezagutzaren prozesua aztertzerakoan, ikusi dugu gizakia ezdela bere kabuz hazten. Izan ere, frogatua | dago gizakiak giza taldearen laguntzabehar beharrezkoa duela bere garapenaldian zehar. Alde horretatik, talde horrenkultur ezaugarriak taldekideenak dira. | |
gure jarreraren aurrekari historikoadugu: «Kultura denaren bitartez, gizakia, gizakia denez gero, gizakiago egiten da, eta hartan jokoan | dago gizakiaren destinoa bera. Are gehiago, bere benetakoizaerari hurbiltzen zaio». | |
Gainera, erlazio estua ei | dago gizakiak eskolan izandako bizipenen etaetorkizuneko gizarte funtzionamenduaren artean (Minuchin eta Shapiro, 1983). Hain zuzen ere, eskolan izandako bizipenetatik abiatuz, haurrak gizarte sistemareninguruko ezagutza garatzen du, eta ezagutza hori helduaroan gizarte erakundeeiburuz izango duen ezagutzaren oinarria da. Ondorioz, esan daiteke helduaroangizabanakoak gizarte sistemaz izango duen ezagutza neurri handi batean eskolanizandako bizipenen araberakoa izango dela (Emler, Ohana eta Moscovici, 1987 inBuchanan Barrow, 2005). | |
2015 | ||
Hitzen arteko antzekotasuna oso errotuta | dago gizakiongan, guztiz naturala da gure egunerokotasunean, eta bere erabilera esparrua oso zabala da; eguneroko hizkuntza arrunteko antzekotasun konkretuan hasi, eta literaturako eta olerkietako metaforen eta metonimien sofistikazio abstraktuetara arte joan daiteke.Eguneroko hizkuntzaren erabileraren adibide moduan, gizakiok badakigu jaguar eta katu hertsiki erlazionatuta daudela, eta, era berean, j... Ahalmen horigakoa da hizkuntzan parte hartzen duten prozesu kognitiboen ulermenerako, eta Lengoaia NaturalarenProzesamenduan (LNP) itzulpen automatikoan, esaterako, hainbat aurrerapen ahalbideratu ditu. | |
2019 | ||
Edozein kasutan ere, argi | dago gizakion adierazpen sinbolikoek ezin dutela kultura eratuZuzenbideari dagokionez, edo kultura ondasun juridiko gisa ulertzen badugu. Ildo horretan etajarraian aztertuko ditugun arauek biltzen dituzten kultur adierazpenen aurka zeinAdministrazioak babestu beharreko ondasun gisa sailkatzen dituen kultur ondareen aurka egingabe, kulturaren kontzepzio irekia aurreikus dezakegu, kultura gertakarien numerus apertusdelakoa, zeinaren kultur balioa eta sailkapena unean eta tokian bertan ditugun arau edokonbentzio sozialen araberakoak izango diren. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egon | 5 (0,03) |
Lehen forma
dago | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
UEU | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
egon gizaki | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
egon gizaki adierazpen | 1 (0,01) |
egon gizaki destino | 1 (0,01) |
egon gizaki eskola | 1 (0,01) |
egon gizaki gizatalde | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |