Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2001
‎Batzuek antzinako kondairetara, jainko sortzaileengana, nekez sinets daitezkeen mitoetara jotzen dute. Ez dago diskurtso hauen historikotasuna finkatuko duenik. Kanpotik kritika erraza duten diskurtsoak dira, ez baitaukate frogagarria den oinarririk.
2005
‎Hau da, Eginek zentzua edo iritzi publikoa bezalako eraikigai moldakorrak erabiltzen ditu egunkariaren lerro editorialaren lekuko bailiran, bide batez esanda, kazetaritzako praktika hau komunikabide gehienek darabilte?. Dena den, ikusita dago diskurtsoaren estrategiazuzenagoetara jotzeko erreparorik batere ez duela.
2007
‎Atal honetan aitortu beharra dago diskurtsoak bilduma honetako ildoari eutsi diola, inolako salbuespenik gabe. Zernahi gisaz, hiru dira ñabardurak:
‎Aldi berean, gutxienez ikasien artean kasik dogma dela, esango litzateke (diskurtso mailan behinik behin), hizkuntza bakoitzak hiztunen pentsaera taxutzen duela, mundu ikuskera original bat esan nahi duela, pentsaerak eta mundu ikuskerak hizkuntzaren arabera erlatiboak direla hortakoz, hizkuntzen ugaritasunak erabakitzen duela gizadiaren pentsaera basamortu bat izan elebakarra ala jardin bat loreanitza, etab. Hizkuntzen ugaritasunaren eta bakoitzaren aldeko arrazoibideak. Pentsaera hori txit zabaldua dago diskurtsoan, batez ere pentsamen
2009
‎Argi dago diskurtso homofoboa, nabarmena eta mingarria, presente dagoela gizarte eremuetan eta botere zirkuluetan. Proiekzio mediatiko handiko pertsonaien ahotik entzun daitezke horrelakoak; izan ere, beren arlotik (politikaren, erlijioaren, ikaskuntzaren... arlotik) gogor erasotzen diote kohesio kulturalarentzat eta gizarte moralarentzat atentatu dela pentsatzen duten, edo pentsarazi nahi diguten kontzeptu horren aurka.
‎Artean, janarian, jantzian eta are bidaietan ere bere neurrian baloratzen jakin behar da bertakoa ez dena. Argi dago diskurtso eta planteamendu politiko hori berezkoa denaren biziraupena, dena dela berezkotzat hartzen den hori, galtzeko bidean ez dagoen ardatz batzuetatik baizik ezin dela formulatu.
2011
‎"... hemendik kanpo ezagutu ere ez da ezagutzen! Gizartean ez dago diskurtsorik". ekologiaren alorrean diharduen mugimendu ekologistan bertan nabarituko litzateke hizkuntza ekologiaren sozializazioaren eskasia. hainbat kidek azpimarratzen duenez, euskal herriko mugimendu ekologistetan ez da hizkuntzari buruzko hausnarketarik agertzen. ekologia ulertzen dela ematen du, baina hizkuntzarekin konexioa nola egin ez da bizitzaren aniztasunaren klabean agertzen:...
‎6 hizkuntza ekologiaren teoriaren garapenerako antzematen diren alderdi ahulenei dagokionez, teoriaren beraren planoan honako hauek aipatzen dira: diskurtsoaren alorrean gabeziak, ez dago diskurtso egituratua, marko teoriko kontzeptualean sakontzeko premia, komunitatearen kontzeptua garrantzia galtzen ari da. Teoriaren indargune gisa etikaren aspektuak bereganatzen duen indarra aipatzen da.
‎Ez dago adimenik, obedientzia baizik. Ez dago diskurtsoaren garapenik, eskema itxien inposaketa baizik.
‎egia logikoak ukatzen ditugunean diskurtsoa bera deuseztatzen dugu. Ez dago diskurtsorik. Egia faktikoak, berriz, errealitate enpirikoari buruzko egiak dira, eta ondorioz ez dira ez erabatekoak, ez beharrezkoak, eta ukatzen ditugunean ez gara kontraesanean erortzen.
2012
‎218 Garbi dago diskurtso idatzian ez dugula aurrez aurreko erreferentziarik,, mintzakiderik?. Ondorioz, idazleak inferentziak egin behar ditu irakurlea den horretaz, irakurleak dakienaz eta ez dakienaz, eta abar, ez baitu feedback ik jasotzen.
2015
‎Erailketa denean bai, baina bestelako indarkeriak direnean zalantza asko dauzkagu, erantzuna ez da tinkoa, inondik ere. Ez dago diskurtsorik indarkeriaren continuumaz, bere konplexutasunaz, alegia, eraso sexista dela iraintzea, lerdea dariola ibiltzea edo igurztea.
‎Baina Boris Groys filosofo eta arte kritikariak ondo dioen bezala, erabiltzaileak ezin du Googlek erakusten ez dion beste ezer ikusi, eta, beraz, bilaketa horretan agertzen dena besterik ez da gatazka. ...noetatik oso bestela, zeinetan hitza erabilera, testuinguru eta arau batzuen arabera definitzen den, munduari galderak egiteko dugun modu nagusi honekin, Googlerekin, alegia, gatazka hitz solte bat da, hitzen lainoan dabilen beste milioika hitzetarik bat, eta hizkuntza (lengoaia) hitzetan desegin duenez, ez dago esanahi artikulatu bati edo gehiagori lotua, ez da azaltzen bere erdoka semantikoa, ez dago diskurtso baten baitan sartuta, hor dabil, airea da, gatazka.
‎Kitxua elebakarren kopurua, elebidunen kopurua eta gazteleradun elebakarren kopurua kolore banatan adierazita, hiru belaunaldiren arteko bilakaera begietatik sartzen da. Ez dago diskurtso handien beharrik: grafiko horiek esaten dute esan beharrekoa.
2016
‎Euskalgintzan ere ikusten du zer zuzendua, batez ere euskarara hurbildu diren migratzaileen irudiari dagokionez: «Airean dago diskurtso bat: –Euskara ikasi lukete?.
2017
‎Nekeza egiten zait diskurtso bera erabiltzea administrazioari begira, euskaldunei, erdaldunei begira… Diskurtso bat baino gehiago erabiltzen dugu. Azken boladan modan dago diskurtsoaren gaia, eta uste dut esperantza gehiegi jartzen dela diskurtsoaren egokitasunean, hau da, diskurtsoan asmatuz gero sekulako aldaketak gerta daitezkeen ustea irenstea gaitz samarra egiten zait. Horrez gain, oso garrantzitsua da bakoitzak bere diskurtsoa zabaltzeko zer baliabide dituen kontuan izatea.
‎Hiru diskurtso horiek hor daude, zalantzarik gabe. Koldok gehiago hitz egiten du politikatik, nik gehiago hitz egingo dut euskararen aldeko mugimendutik, eta mugimendu horretan ere ez dago diskurtso bakarra, diskurtsoak baizik. IKAn argi bereizten ditugu norbanako elebiduna eta gizarte elebidunaren kontzeptuak.
‎Nola dago diskurtsoaren eta teknikaren arteko tentsioa?
‎Auzi hau muin muinera ekarrita, zer dago diskurtso horren mamian. Guk Pérez Iglesiaren ideiak zuzen antzean ulertu baditugu, euskaltzaleok ez genioke euskararen normalizazio sozialari euskal nazioaren estatus politiko juridikorik esleitu behar, eta hemengo espainolek eskubide osoa leukakete, egungo statu quoari esker, beren erdalduntasun nazional hegemonikoan nahi bezala bizitzeko.
2018
‎Nola baloratu diskurtsoa? Epaimahaia ez dago diskurtso baten egokitasuna baloratzeko. Anorexiaren gaia umoretik hartu zuten.
‎herriak eta baliabideak, boterea bera, bortxaren bidez kontzentratu dira, halako moldez non konkistatu eta menderatzeko eskubidetik sortu baitira estatuak, inperioak eta zuzenbidea. Ondoren botere antolakuntzaren diskurtso legitimatzaileak datoz, eta mundu guztia behaturik dago diskurtsoa sinestera, bizirik iraun edo gizartearen etengabeko lehian aurrera egingo badu. Botereak askotariko aldeak ditu, baina bortxa da eragingarrienetariko bat.
‎Rosek modu konbentzigarrian dio: «Lacanentzat, ikusi dugun legez, ez dago diskurtsoaren aurreko errealitaterik(. Zelan itzuli, ezpada diskurtso berezi baten bitartez, diskurtsoaren aurreko errealitate batera??), ez dago legearen aurreko tokirik, irisgarria eta berreskuratzeko modukoa denik». Irigaray zeharka kritikatuz idazkera femenino bat proposatzeagatik ekonomia falikotik kanpo, Rosek hau gehitzen du:
‎Baina, Boris Groys filosofo eta arte kritikariak ondo dioen bezala, erabiltzaileak ezin du Googlek erakusten ez dion beste ezer ikusi, eta beraz, bilaketa horretan agertzen dena besterik ez da gatazka. ...rnoetatik oso bestela, zeinetan hitza erabilera, testuinguru eta arau batzuen arabera definitzen den, munduari galderak egiteko dugun modu nagusi honekin, Googlerekin alegia, gatazka hitz solte bat da, hitzen lainoan dabilen beste milioika hitzetarik bat, eta hizkuntza (lengoaia) hitzetan desegin duenez, ez dago esanahi artikulatu bati edo gehiagori lotua, ez da azaltzen bere erdoka semantikoa, ez dago diskurtso baten baitan sartuta, hor dabil, airea da, berez hain astuna dena: gatazka.
2019
‎Azkenik, diskurtso hauek sortu eta transmititzeko tresnez aritu da. . Argi dago diskurtso etengabeak sortu behar direla. Batzuk izango dira zeharkakoak, eskolako diskurtso pedagogiko hutsak, eta beste batzuek izan behar dute kulturalak.
‎Portotik Lisboarako bidaiak hiru egun iraun zuelarik, ez da izugarrizko imajinazioa eduki behar pentsatzeko bi artzainek, bidean zihoazela, eta lana aurreratze aldera, zirriborroa prestatuko zutela, argudioak neurtuz, iradokizun asko sartuz, ahal zena aurreikusiz, promesa ezin liberalagoak buruko zuhurtzietan bilduz, lausengua ahaztu gabe, honek banitatea puzten du eta fruitu ale baten trukean mila ematen ditu, lurra antzua eta ereilea dorpea izanik ere. Raimundo Silvak, beroturik, tapakia erortzen utzi du, antzerkiari dagokion keinuaz, alaitasunik gabeko irribarre egiten du, Ez dago diskurtso hau sinetsiko duen ama semerik, Shakespeareren pasartea dirudi herriko gotzainen izkribua baino gehiago, eta mahaira itzultzen da, eseri egiten da, burua astintzen du, bentzuturik, Latza da pentsatzea inoiz ez dugula jakingo On Afonso Henriquesek gurutzatuei benetan zer esan zien, egun on behintzat esango zuen, eta zer gehiago, zer gehiago, eta ebidentzia honen argi itsugarria, sekula e...
‎Bai, aitortzen dut gogaituta naukala Espainiar politikak (orainarte gogaituta ez banindu bezala), zirkoa da eta egunero dena okerrago ra doa gainera. Gaur egun Espainiako politikan ideien lekuan, burutazioak daude eta ez dago diskurtsurik, esloganak baizik (edo twitak kasurik onenean). Gutaz dabiltz barrezka hizketan.
2020
‎Eta sinetsi egin dugu. Baina zer dago diskurtso horren atzean. Skolastikako Josune Muñozek (Bilbo, 1967) gai honen inguruko ikastaroak eman ditu Iurretan.
2021
‎nazio aitortza, Espainiako Estatuarekiko aldebikotasun harremana eta berme sistema bat gatazkak konpontzeko. Alde batera utzita nazio aitortza hori zer terminotan garatu daitekeen —ondorio politikorik gabeko aitortza kultural bat defendatu izan du PSE EEk—, aldebiko harremana nola mamituko litzatekeen edota egungo eredu autonomikoak zenbaterainoko marjinak eskaintzen dituen berme sistema bat ezartzeko, moldaketa bat dago diskurtso jeltzalean: erabakitzeko eskubidetik erabakitzeko gaitasunera:
2022
‎Euskal eremutik, ezinezkoa da langileriaren botere jarrerari eustea Euskal Estatu Sozialistaren sorrera aldarrikatu gabe. Ez dago diskurtso subiranista edo independentistarik zehaztasunik gabe. Nora goazen jakin behar da, nola eta norekin goazen.
2023
‎Argi dago diskurtso hori gogorra eta onartezina dela, kontuan hartuta XXI. mendeko bigarren hamarkada erretzen ari garela. Horregatik azpimarratzen da bakarkako aukera librea onargarriagoa delakoan, baina gauza bera da.
‎Diskurtsoa. Gakoa beti dago diskurtsoan. Bere adiera azalekoenean, noski.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia