Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2004
‎Deiak iristean poza hartzen nuen, baina herri horretara abiatzeko autoa hartzean pentsatzen nuen, ‘dedio, zergatik eman ote nien baiezkoa! ’. Aldarte horrekin ez dago bertsotara joaterik. Unea gerturatzen ari zela ikusten nuen, eta egun hartan, taula gainean nengoenean, ‘hauxe da unea’, pentsatu nuen.
2005
‎Zein herrik du ziurtatuta hurrengo 5 urtetako martxa? Zeren esku dago bertso eskolen iraupena. Klaseen kalitatea hobetzen ari al da?
2008
‎E. Arozena. Hezkuntza arautuan iristen garen eskualde guztietan dago bertso eskola. Bortziriak, Baztan, Malerreka, Leitza, Sakana, Iruñerria, Larraul, Agoitz, eta Gares eta Lizarran hezkuntza arautuan ematen hasi gara aurten.
2009
‎Baina testigantzak gutxi badira, testuak eta adibideak gutxiago edo ia bat ere ez. Ez dago bertsoen azterrenik ia XVIII. mende amaierara arte. Hala ere, gehienak bat batekoak barik jarriak dira, XIX. mendeko corpusa, bat bateko bertsoen corpusa, ez da handia.
‎Hogeita zortzi urte ditu Antonio gazteak. Ordurako, buru belarri sartua dago bertso munduan. Bi urte daramatza lanean.
2010
‎Miren Amuriza: Parrandan, beti dago bertsoa eskatzen didan baten bat
2011
‎Kanpotik dirudiena bezainbesteko feeling a dago bertso munduan?
2012
‎Borrokaldiko joan etorrietan, ordea, amorrazioak jota, Urnieta suntsitu egin zuten, esan bezala, bost etxe eta eliza baino ez zuten utzi, eta ez osorik. Bertakoek jasan behar izan zutenaz ez dago bertsoren bat eta herri kondairaren bat baino informazio handiagorik. Hernani eta Andoain artean Urnieta inoren menpe ez geratu izanak gerran zehar, aurrerago, eraso berririk jasan behar izatea ekarri zion.
2013
‎Hauek izan ziren arrakastarik handiena erdietsi zutenak, enkarguz eta kobratuz ere egin baitzituzten: euskal XIX. mendean ez dago bertso egilerik enkarguz eta kobratuz jardun zuenik bertsopaper egile hauetatik kanpo. Arrunki bertsopaper egiletzat jotzen direnak eskola gutxikoak dira.
‎Eskuarki bertsopaper deitua, Lore Jokoen urtez urteko oroitidazkiak edo aldizkariak ditu argitalpen leku XIX. mendeko bertsoak. Ez dago bertso egilerik bertso libururako jauzia egiten duenik, elkarrekin harremanetan dagoen bertso multzoa moldatzea xede duenik. Lotura bertso soltera murriztu eta bertso solteak pilatuz doaz.
‎Jende igurtzi askotarikoa martxan dago bertsoaren inguruan, bere neurritxoan. Eta jende igurtzi horrek sortu, eutsi eta erreproduzitu egiten du gogoa, afizioa, kuriositatea, pasioa, eta sormen apur bat.
2014
‎Azpiohar bat: Xamuiok bertsoak jarri zizkion kontzilioari, hori gogoratzen dute behintzat haren senideek, baina ez dago bertso haien inongo aztarnarik.
2015
‎Txapelketa batean puntuari emandako erantzuna. Garai hartako testuinguru soziala kontuan hartuta, ez dago bertso hoberik botatzerik. Ez zaio ezer falta, ez dauka ezer soberan, ez dago betelanik.
2017
‎Ez zuten kezka kolektibo edo kulturalik. Horregatik ez dago bertso tailerrik, transmisioa naturala da hemen duela asko egiten zen bezala. Dokumentazioa, adibidez, barreiatua dago; inprobisatzaile bakoitzak dauka bere altxorra.
2018
‎Mikel Taberna idazleak Bertsolari aldizkariaren 110 zenbakian argitaratu duen ikerketa lanean kontatu du guztia xeheki, eta penaz adierazi du iturri guztietara jo arren ez duela bertso sorta aurkitu. Auzitegiko epaian, gaztelaniaz jasota dago bertso sorta horren itzulpena.
‎Diskurtso koherentea, ulergarria (bat batean ulertzeko modukoa). Arau horiek errespetatzean dago bertsoaren zailtasuna. Hori erranik, bistan da, diskurtso bat eraiki behar da, gure gogoetetan aberastuko gaituena, harridura eraginen diguna, irria, negarra edo emozioa piztuko diguna, poesiarekin txundituko gaituena… Bertsoak zerbait utzi behar dio entzuleari.
‎Hori ote da isiltze horren arrazoia? Nekez aurkitu da historian zehar, Joxe Mari Lopetegi bezala bertsoen bitartez kausa politiko bati horren gartsurik atxiki zaion bertsolaririk, eta haren bertso jardunean gorabeherak nabariak diren arren, “txarrik ezean ez dago bertso onik”, liburuak egin zaizkion asko baino bertsolari hobea izan zela esango genuke beldurrik gabe.
2019
‎Argi dago bertsotan eginez ikasten dela, baina ikasketak, bertso eskolak, lagun giroa, gizartea oro har, denak dira eragile inportanteak. Horregatik, garai bakoitzeko andre bertsolariek oso modu diferentean bizi izan dute euren bertso munduratzea.
2020
‎Pello Mari Otaño bertsolari zizurkildarra gogoan, bertso-paper lehiaketa antolatu ohi du Hernandorena Kultur Elkarteak, Harituz Bertsozaleen Elkargunearekin lankidetzan. Zazpigarren edizioa izango da aurtengoa, eta dagoeneko zabalik dago bertsoak bidaltzeko aukera. Urriaren 11n amaituko da horretarako epea.
‎–Ez dago bertso batzuk prestatu beharrik! Etorriko dira!
2021
‎Ez dago bertso eskola bat beste baten berdina denik. Hainbat aldagai daude, bakoitzari ezaugarri bereziak ematen dizkiotenak:
‎Min batetik, zauri batetik, hurbilago dago bertsoaren sormen indarra. Beraz neure gaizki izatea, edo geure gaizki izatea, edo munduaren martxa aldrebesa, gehiago aldarrikatzen dut, inoren ongizatea baino.
‎Lehenik eta behin, argi dago bertso eskolek DLH orok ardatz duen hezkuntzaasmo garbia dutela (Ruiz de Gauna, 2012), bertako parte hartzaileen alderdi kognitiboa garatzea xede izanik. Izan ere, nerabeek berek azpimarratzen dute burua lantzeko ariketa bat dela bertsoa:
2022
‎Eta hori angustia pixka batekin bizi nuen. Orain oso dibertsifikatuta nabil, nire zorion emozionala ez dago bertsoen menpe, eta horrek laguntzen du kanpotik ikusten gertatzen ari dena, angustiarik gabe.
2023
‎Baina bestetik, etorkizunari begira bizi da bertsolaritza: transmisioa ziurtatuta dago bertso eskolen eta bertsozale elkartearen bidez, eta bertso ekitaldi asko eta asko antolatzen dira. Txapelketak ere sartzen dira eboluzio bide horretan, gaiak eguneratuz, planteamenduak egokituz, bide berriak urratuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia