2005
|
|
Nolatan alda daitezke pertsonak hainbeste, gauetik goizera? Zer ostia
|
dago
arimaren itzalean ezkutaturik, betiere ezustean baikaitu harrapatzen?
|
2011
|
|
Larrazkenaren koloreak darabilten dantzan murgiltzeko asmoz abiatu naiz Oteizaren Agiñako eskultura zigortuaren bila. Orbela haizeak bezalaxe uxatu bide du jendea igande arratsalde honetan, eta ez
|
dago
arimarik ere ingurumari guztian; futbolak eta telebistak irentsiko zituen herritarren buruak. Beherakoan Lesakatik igarotzean, jendearen buila hotsa nabaritu dut, eta jende multzoaren barrenean sartzea bururatu zait; non eta futbol zelaian, hain zuzen.
|
2012
|
|
Gure giroa berriz, gaikoia. Futbola dala, diruadala, negoziuak dirala... ez bide
|
dago
arimarik. Ez esan, arren, elizak beteta daudenik.Barkatu, bañan ez dakit nik askotan zertarako joaten geran mezetara.
|
2013
|
|
Gorputza arimaren ziega izatera ere igarotzen da, alegia, arimaren berezko jarduerek aurrera egitea eragozten duen oztopo gisa ulertzen da gorputza. Errealitatea gorputzaren bitartekaritzaz ikuskatzera behartuta
|
dago
arima.
|
|
Zertaz ari garen arimaz ari garenean zehaztea komeni da. Nahasketa handia
|
dago
arima hitzaren erabileraren inguruan: aldaketak gertatzen dira garai, lurralde eta egilearen araberakoak.
|
2014
|
|
Leihoak adreiluz estaltzen dituzten bi langileez gain, ia ez
|
dago
arimarik Errekaleor auzoko kaleetan. Elizak itxita dauzka ateak, baita frontoiak ere, eta ez dago dendarik.
|
|
Non
|
dago
arima?
|
2015
|
|
11 Oso ziurra da, arimak berari han itsasten zaionaren partaide egiten dituela gazteluan dauden guztiak, eta baita gorputza bera ere; hau askotan ez dela sentitzen dirudi; baina adoretua
|
dago
arimak ardandegi honetako ardoa edanez duen adoreaz; bere Senarrak ekarri du hara eta ez dio irteten uzten; arimak, bada, gorputz ahularen indartzea dakar, urdailean ezartzen den janariak buruari eta gorputz osoari hemen indarra ematen dion bezala. Eta horrela, bizi den artean nahikoa zoritxar du; izan ere, eginahalak egin arren, askoz ere handiagoa da barruko indarra eta egiten zaion gerra; beraz, guztia iruditzen zaio ezereza.
|
|
Hori, esan dudanez, samin hau sentitzen laguntzeko izan ezik gainerako guztirako zentzumen eta ahalmenen liluramendu bat da. Izan ere, adimena oso bizi
|
dago
arima hura Jainkoagandik bereiz egotea sentitzeko dagoen arrazoia ulertzeko; eta Haren Maiestateak laguntzen du une hartan bere buruaren albiste bizi biziaz; horrek samina hainbesteraino handiagotzen du, non oihu handiak emateari ekiten baitio. Eraman handikoa eta asko ikusia den pertsona izan arren, une hartan ezin du gehiago; izan ere, sentimendu hau ez da gorputzean, esanda geratu denez?, arimaren barruan baizik.
|
|
10 Egoera honetan dagoenari ohar bat egin nahi diot bene benetan: kontu handia izan dezala Jainkoa iraintzeko arriskuan ez jartzeko; izan ere, hemen ez
|
dago
arima oraindik hazita, titia hartzen hasten den haurtxo bat bezala baizik, eta bere amaren bularretik aldentzen bada, zer itxaro dezakegu harentzat heriotza baino besterik. Ni benetan beldur naiz, Jainkoak mesede hau egin eta otoitzetik urruntzen denari, horixe ez ote zaion gertatuko, bestela arrisku handi handian egongo da edota otoitzera laster batean itzultzen ez bada, gero eta txarrago joango da.
|
|
Hain zizelkatua
|
dago
ariman ikuste hura, non beraren desira guztia hartaz berriro gozatzea baita. Esan dut otoitz honetan ez dela ezer ikusten, ikustea esan daitekeenik, ezta irudimenaz ere; ikustea diot, jarri nuen konparazioagatik.
|
|
–Gorentasun eta edertasun hura hain grabatua geratzen delarik, ez dago ahazterik, Jaunak arima geroago azalduko dudan lehorte eta bakardade handian sartzea nahi duenean izan ezik; orduan, Jainkoaz ere ahaztu egiten dela dirudi. Guztiz aldatua
|
dago
arima, beti murgildua. Iruditzen zaio Jainkoaren maitasun bizi berria goren graduan hasten dela berriro, nire iritziz; esan dudan lehenagoko ikuskaria, Jainkoa irudirik gabe agertzen duena, goragoko mailakoa bada ere, gure ahultasunaren arabera oroimenean gordetzeko, pentsamendua ongi okupaturik izateko, gauza handia da halako jainkozko presentzia irudikatua eta irudimenean ezarria geratzea.
|
|
Barruan ezin da kabitu, ur hura lurrean kabitu ez eta lurrak kanpora botatzen duen bezala. Honela
|
dago
arima sarri askotan, duen maitasunaren handiaz egon ezinik eta gainez eginik; bera honezkero aserik dago. Besteek edan dezatela nahi luke, berak ez baitu behar, Jainkoa goresten lagun egin diezaioten.
|
|
5. Egoki dator konparazio hau, horrela baitago arima goratua eta bere adimenaz baliatu gabe, hein batean, esku erakutsi hura hartzen duen eta hartan atsegin hartzen duen haur bat bezala, baina ez du adimenik ondasun hura nondik datorkion ulertzeko. Lehengo mozkorraldiko lokartzean ez
|
dago
arima erabat egintzarik gabe; zerbait ulertzen eta egiten du, Jainkoagandik hurbil dagoela konturatzen delako; eta horrela arrazoiz dio: Gozoagoak dira zure bularrak ardoa baino.
|
|
Inork ez du Jimmy behar. Ez
|
dago
arima bat Jimmy behar duena.
|
2016
|
|
Zuzenean infernura eramaten duen bekatua da hori, Karmen. Ez
|
dago
arima horrentzako salbamenik.
|
2017
|
|
Greziatik joan da Bibliara). Bekatu handiren baten kastiguz
|
dago
arima gorputzean sartuta; espetxeratu edo, hobiratuta?, Platonek gero topikoa egin den soma/ sema hitz jokoarekin adieraziko duenez: gorputza (soma) arima lurperatuta dagoen hilobia da (sema).
|
2019
|
|
Beharbada ez
|
dago
arima ezkuturik hemen, pentsatu zuen. Beharbada hobe izango da hemendik alde egin eta beste norabait joatea.
|
|
Baina badakigu nolako sentimendu anbibalenteak dituen gizonak Natura dela eta. Gizonak ustiatu egiten du natura, baina naturak zapaldu egiten du gizona; naturatik sortu eta naturan hiltzen da gizona; natura du bere izatearen sorburu, eta natura da nahieran menderatzen duen erreinua; ganga material hartan preso
|
dago
arima, eta hura da errealitate gorena; kontingentzia eta Ideia da, finitutasuna eta osotasuna; hura da Espirituaren kontrakoa eta Espiritua bera. Noiz aliatu, noiz etsai, bizia sortzen den kaos beltz hori da, bizia bera, eta bizia hedatzen den haraindia:
|
|
Ez
|
dago
arimarik.
|
2023
|
|
Liburua hiru atal nagusitan banatua
|
dago
arimaren premiak, errogabezia eta erroztamendua, eta ugari bezain konplexu azaltzen zaio irakurleari, egileak azken zuzenketarik egin gabe utzi baitzuen, eta haren heriotzaren ondoren hala argitaratu zuelako, 1949an, Albert Camusek Gallimarden. Irakurleak, hortaz, testuaren gaineko epai arinik ez luke egin behar.
|