2001
|
|
Maitatzeak maitea/ maitatua badela baiesten dit. Ni ez naiz nire
|
buruko
fantasmak amesten maitatzen dihardudan fantasma hutsa, benetan benetako izakiak maitatzen ari naizena baizik, adibidez nire aurrean dagoen nire emaztea. Beraz, ezagutu ezina baiestea, faltsua da.
|
|
Nolabait esateko, gizakiaren hezur guztiak, mami zoragarriz jantziak. Baina inoiz ez zait azaldu gizakia osatuta, gizakiaren
|
buruko
, besoetako eta hanketako hezurrak bereizi eta behar bezala elkarri lotuta. Beste modu batera esateko, gizakia den puzzlearen zati guztiak bai, zoragarri; baina puzzlea osatuta ez.
|
2004
|
|
Horixe erakutsi eta fermuki azpimarratua zuen Kantek, enpirismo eta razionalismoaren arteko eztabaida luze nekagarria gaindituz. Esan liteke, Kantek esplikabide sendo bat aurkitu ziola Aristotelesen ororen
|
buruko
egitasmoaren saihestu ezinezko porrotari: izate den heineko izatea ren (to on he on) zientziaren eraikuntzan porrot egina baitzuen Aristotelesek, halabeharrez eta ezinbestez.
|
|
Ahaidetasun egitura guztiek ezkontza trukearen rol nagusia erakusten dute, zeinak intzestuaren debekua inplikatzen baitu, batetik, eta aliantzan oinarritzen baitu ahaidetasuna, bestetik. Areago, egiturok
|
buruko
errealitate unibertsal batzuei datxezkie: a) arauaren beharkizuna arau den aldetik; b) erreziprozitatearen nozioa; c) oparien izaera sinbolikoa; d) hizkuntzaren balio sinboliko eta izendatzailea.
|
2005
|
|
Erlijioari dagokionez, kalbinista zen aita; ama, aldiz, katolikoa. Grotius bera ere kalbinista izan zen, erlijioaren gorabeherek
|
buruko
min handiak sortu zizkiotela bizitzan zehar.
|
2006
|
|
• Gerrarako trebakuntza teknikoa: armen erabilpena, kirola, norgehiagokak, buruz
|
buruko
ehiza...
|
2007
|
|
Helburu batera jotze horrek bereizten du, hain zuzen, negoziazioa adibidez eztabaidatik. Azken horrek borroka motaren bat izaten jarraitzen du, hori bai,
|
buruko
armekin eta —ohi denez— esparru zientifikoan ematen den borroka bat. (Horren adibide dira, hain zuzen, jardunaldi hauetan hitzaldien ondoren izan ditugun.) Eztabaidan batek bere ikuspuntua nabarmentzen du, argudiatu egiten du, bere tesiak demostratzeko saiakera egiten du, e.a. Bertan, sakonean, pentsatze monologikoaren forma tipikoak mantentzen dira, batak bestearen kontra erabiltzen dituenak.
|
2016
|
|
abiapuntuan norbanakoa bera bakar bakarrik dago bakoitzaren askatasun mugabakoarekin; edo, nahiago bada, anabasa sozial totala dago, ez dago gizarterik. Nola printzipioz munduan dena edozeinena eta guztiena den eta dena edozeinentzat libre dagoen, eta nola edozeinek edozeini edozer gauzaren gozamena norgehiagokatu ahal dion, eta nola norgehiagokan edozeinek duen edozein jo eta akabatzeko ahalmena, eta nola horrela bizi segurtasunik sekula ez dagoen inorentzat, eta nola biziraupena den guztion goien eta
|
buruko
nahikaria: handik eta halatan, bada, den denek elkarrekin itun bat egin dute, bakoitzak bere askatasun osoa Botere baten eskuetan osoki uzteko, Botere (Estatu) horrek bakoitzaren bizia jagon eta gizon emakumeen arteko elkarbizitza zuzen dezan.
|
|
Pertsonalismoa ere mugimendu filosofiko garaikidea da, gehienbat XX. mendekoa, berein eskola diferente izan duena USAn eta Europan. Arestian aipaturiko erreakzio minkortuak bezalaxe, iraultza industrialak eragindako txikizio sozial eta moralaren buruz
|
buruko
erantzuera da bera ere. Bestelako tonu batean eta norabidean, noski (pertsonalismo kristaua batik bat).
|