2015
|
|
Hau, gauza bera dela badirudi ere, esan nuen gelditasunezko otoitzaz bestelakoa da, alde batetik, han arimak ez duelako nahi ez zirkinik egiterik ez mugitzerik, Mariaren astialdi santuaz gozaturik; otoitz era honetan, Marta izateko ere aukera du. Beraz, ia aldi berean bizitza aktiboan eta kontenplatiboan jarduten du, eta bere egoerari ongi datozkion karitatezko egintza eta zereginei emana dago, eta irakurtzeari, ahalmenak guztiz beren
|
buruaren
jabe ez badira ere, eta arimaren parterik hoberena beste aldean dela ikusten bada ere. Pertsona batekin hitz egiten ari eta beste aldetik beste batek hitz egingo baligu bezala da, halakoan ez baikara egongo ez batarekin ezta bestearekin ere.
|
|
Ez naiz orain ari Haren Maiestateak arima bat estasian eta gainezkaldian sartzeaz, horretaz beste toki batzuetan asko idatzi baitut, eta horrelako gauzaz ez baitago zer esanik, guk ezin dugulako ezer, kontra egiten eginahalak egin arren, benetako liluramendua bada. Honetan, geure
|
buruaren
jabe ez garela egonarazten gaituen indarrak, ez du asko irauten. Hala ere, sarri gertatzen da gelditasunezko otoitza hastea, espirituzko loaren antzera, arima bere baitan murgiltzera daramana; honetan nola jokatu ez dakigunean, denbora asko galdu daiteke eta indarrak agortu geure erruz eta merezimendu gutxirekin.
|
|
6 Eta ahulaldi hauek ez baditu ere, irudimena gauza batean guztiz ezarria badu, otoitzeko gauza gorenetan izan arren, esandako hori egin behar da, batzuetan bere
|
buruaren
jabe ez baita izaten. Batez ere, Jaunagandik ohikoa ez den mesederen bat hartu dutenean edota ikuskariren bat ikusi dutenean, arimak beti hura ikusten ari dela uste izango du, eta ez da horrela, behin baino gehiagotan ez baitzen izan.
|
|
Izan ere, deabruak, galdu ahal baditu edo, beraiei eragiten dizkien oihu eta etsi gaiztoak nahiko izan direla batzuetan ikusten badute, galduak dira, eta halako bakarra nahikoa da monasterio oso egon ezinik jartzeko; izan ere, deabruak ezartzen dizkion gauzetatik babesteko gaixoak bere aldetik baliabiderik ez duenez gero, prioreak arreta handiz jokatu behar du hura gidatzeko, ez kanpotik soilik, baita barrutik ere; gaixoarengan ilundua dagoen arrazoiak argiago egon behar du priorearengan, deabruak bere mende har ez dezan arima hura, gaixotasun honetaz baliatuz. ...da, umore honek arrazoia harrapatzeraino estutzen duenekoak aldian aldian izaten direnez gero (arrazoia hala dagoenean ez dago errurik, zoroengan izaten ez den bezala, handienak egiten badituzte ere; dena dela, zoraturik ez baina adimena gaixo dutenengan, bada nolabaiteko errurik, eta beste une batzuetan ongi daude), gaizki dauden aldian ez dute hasi behar nahi dutena egiten, ongi daudenean beren
|
buruaren
jabe ez izateko eran, deabruaren amarru ikaragarria baita. Eta horrela, ongi begiratzen badugu, haiengan gehien nabari dena beraiek nahi dutena egitea da eta ahora datorkien guztia esatea eta besteen hutsegiteei erreparatzea beraienak estaltzeko, eta atsegin ematen dienaz gozatzea; azken batean, erresistentzia jarriko dionik ezer ez duenaren antzera.
|
|
gorputzeko ahultasun handitik edota, askoz ere txarrago dena, irudimenetik. Izan ere, zoro bat, zerbait burutara datorkionean, bere
|
buruaren
jabe ez denez gero, eta barreiatu eta beste ezertan pentsatu ezin duenez eta hura handik ateratzeko arrazoirik ez denez, bere arrazoiaren jabe ez delako, horrela gerta daiteke hemen ere, hemengoa zorotasun gozoa bada ere, edota malenkoniazko umorea badu, kalte handi handia egin diezaioke. Nik ez dut aurkitzen arrazoirik ona izan daitekeela esateko, arima Jainko berberaz gozatzeko gai baita.
|