2000
|
|
Ondorengo esperientzia eta bizipenak lehen oinarri horren gainean finkatuzjoango dira bizitzan zehar, subjektuak bere
|
buruarekiko
duen ideia, mundua etabesteekikoa, harreman dialektiko honen ondorioz osatuz doala.
|
2002
|
|
– Ikasleak bere
|
buruarekiko
duen konfiantza areagotzen du prestatutako lanak. Irakurketan landu beharrekoak aukeratzean eta prestatzean, bat batekotasunak duen porrot egiteko arriskua ekiditen da.
|
2004
|
|
Munduarekiko eta bere
|
buruarekiko
duen ardurari (eginbeharraren matrizeari, alegia) uko egin diezaioke gizakiak eta ez gutxitan hala egiten du; baina hori egitean, bere arduragabeziak bere izatea kolokan jartzen du, gizakiak abiarazia zuen izate proiektutik urrunduz. Nortasun guztiz egolatriko eta patologikoak ez badira, askatasunaren eta arduraren arteko dialektika tentsio handiz bizi ohi dute gizakiek, tentsio hori maila eta era askotakoa izan daitekeelarik.
|
2005
|
|
Plaken artean osatutako bikote bakoitzaren mugimendu erlatiboa berezko Euler-en poloak definitzen du, E AB,. BEC= E CB, etaE CA. Euler-en polo bakoitzak dagokion abiadura angeluar erlatiboa izango du, AB, BC eta CA. Puntu hirukoitzaren inguruko edozein ibilbidek plaken arteko hiru mugak zeharkatuko ditu. Hiru muga horietako abiadura erlatiboaren batuketak zero izan behar du, azken batean, batuketak plaka batek bere
|
buruarekiko
duen abiadura islatzen baitu. Beraz, abiadura angeluar erlatiboetarako,
|
2009
|
|
Hala, generoa, sexu biologikoaren inguruan kulturakeraikitzen dituen balio eta sinesmenak izateaz gain, gizon eta emakumeak barnetikkanpora ezberdintzen dituzten sinesmen sare, sentimendu, jarrera, balio, nortasunezaugarri, jokabide eta ekintza bilakatzen da. Genero identitatearen baitan, gizoneta emakumeak beren
|
buruarekiko
duten hautematean, sentimendu subjektibo etasozialean, eta besteekiko harremanean ezberdindu egiten dira.
|
|
Hura kentzeko mendira joatea izanen dela onena pentsatzen dugu, baina azkeneko urteetan ideia hori bera bururatu zaigunez eta mendiko zapatilak jartzera ere ez garenez iritsi, geure
|
buruarekiko
dugun exijentzia maila jaitsi eta paseatzera atera gara. Ea lortzen dugun uda baino lehen egunero ateratzea.
|
|
Gizakiaren bere buruarekiko harremanaren antzaldaketa erradikalak gizon eta emakumearen arteko harremanen aldaketan aurkitzen du bere egiaren froga. " Emakumearekiko harremanetan, emakumea atseginzaletasun kolektiboaren ehiza eta zerbitzaria baita, gizakiak bere
|
buruarekiko
duen degradazio mugaezina adierazten da. Zeren harreman horren sekretuak, ekibokorik gabeko adierazpen erabatekoa, agerikoa eta desestalia aurkitzen du gizonak emakumearekiko dituen harremanetan eta generikoa, naturala eta zuzena den harremana atzemateko moduan.
|
2011
|
|
Bere buruaren irudi ideala edukita, irudi horrekin bat ez datozen datuak distortsionatu egiten ditu. Nartzisistak bere
|
buruarekiko
duen irudi puztua zauritzen bada, haren autoestimua jaitsi egiten da eta egonezina sortzen dio. Egoera hori gainditzeko drogak kontsumitzera jotzen du sarritan.
|
2012
|
|
Izan ere, norbanako edo nortasun bakoitza tentsio eta jakintza kontraesankorrez osatzen da (generoa, klasea, ogibidea...). Ondorioz, testu bat ongi aztertu ahal izateko, irakurleak ongi ulertu behar du lan hori nola erlazionatzen den bere
|
buruarekiko
duen kontzeptu pertsonalarekin. Nork bere buruaz duen pertzepzio horrek izugarrizko garrantzia du norberak testu baten zentzuaz egiten duen interpretazioan.
|
|
Autokontzeptuak pertsona batek hainbat arlo edo alderditan bere
|
buruarekiko
dituen pertzepzioen eta sinesmenen multzoa adierazten du; hau da, faktore intraindibidualak dira. Norberaren esperientziatik eta guretzat garrantzitsuak diren pertsonek egiten diguten atzeraelikaduratik datorren informazioa balioetsi, aztertu eta integratzeko prozesuaren emaitza da.
|
|
Autoestimua subjektu batek bere
|
buruarekiko
duen estimutzat har daiteke, eta onarpenekoa edo errefusekoa izan daiteke. Honako faktore hauek bultzatzen dute autoestimu txikia edo handia:
|
|
Informazioa hobeto prozesatzen du, ezagupen gehiago eskuratzeko gauza da eta bere pentsamenduari buruz pentsa dezake (metaezagutza). Etapa honetan, bere
|
buruarekiko
duen irudi psikologikoa eta fisikoa berregituratzen da.
|
|
Autore horiek, zortzi pentsaera distortsionatu mota bereizten dituzte, depresioa duten pertsonei aplika dakizkiekeenak: ...auza bera egiten dugu eta aspertua nago» gisako pentsamenduak); 5) pertsonalizazioa, hau da, norbere inguruan gertatzen diren gauza negatibo guztien ardura norbere buruari leporatzea (adibidez, inguruneko norbaitek esaten badu«, pentsatzea besteak hori dioela bere erruagatik, berari plan dibertigarririk bururatzen ez zaiolako); 6) gogamenaren irakurketa, hots, gainerakoek ere banakoak berak bere
|
buruarekiko
duen irudi negatiboa dutela uste izatea (adibidez, «zergatik begiratzen ote dit hark. Ziur begira ari zaidala gero bere lagunei kontatzeko inozo bat naizela eta haiekin nitaz barre egiteko» gisako pentsamenduak izatea edozein delarik ere beste pertsona begira egotearen arrazoia); 7) kontrol gabeziaren ustea, hau da, banakoak uste izatea ezer ez dagoela bere esku eta egiten duena egiten duelarik ere, gauzak izan behar duten modukoak izango direla (adibidez, pertsona batek uste izatea gauza negatiboak gertatzen zaizkiola zorte txarra duelako eta zorte txar hori gainditzeko ezin duela ezertxo ere egin); eta 8) arrazoiketa emozionala, hots, pertsonak argudio logikoetan oinarritutako arrazoiketa erabili ordez, arrazoiketa bere emozioetan oinarritzea (adibidez, pozik dagoen pertsona batek pentsa dezake bere bizitza primerakoa dela, baina, bihar triste badago, bere bizitza desastre hutsa dela pentsatuko du).
|
2014
|
|
Irudizko entzuleak zerikusia du beste gertaera batekin: nerabeek uste dute berek beren
|
buruarekiko
duten interes bera izan dezaketela beste pertsona batzuek ere. Gainerakoek berengan berek duten interes bera dutela uste izango balute bezala da; etengabe epaitzen ari direla uste dute.
|
2016
|
|
237. " Gogoan dugu[...] natura osoan nahimenaren objektibazioaren maila guztietan derrigor etengabeko borroka bat zegoela espezie guztietako banakoen artean eta horren berorren bitartez bizitzeko nahimenak bere
|
buruarekiko
duen antagonismo barnekoa adierazten zela. Objektibazioaren maila gorenean [gizon emakumearenean] beste guztia bezala fenomeno hori ere argitasun jasoagoan aurkezten da, eta horregatik areago deszifratzen da.
|
2017
|
|
Neska hark bere
|
buruarekiko
zuen konfidantza ikusita, berarengana hurbildu eta aurkezpen gehiago egin ordez, jendeak bere gauzak kontatzen zizkion betidanik ezagutuko balute bezala.
|
|
Micaelarekiko hurbiltasun erabatekoaz jabetzeko nuen aukera patuak emandako dohain gisa hartu beharrean, gabezi larritzat jo nuen arazoren bat edo besterengatik bakardadearen hoztasunera bultzatzen ninduen haren ukapena. Eta Micaelaren amodioaz zoratzeko betarik ez nuenean, maistrak bere
|
buruarekiko
zuen autonomia miresten nuen, zeren neure etengabeko irrikiak preso mantentzen ninduen, etxe, kotxe, arratsaldeko beila eta gaueko besarkaden lokarria apurtu ezinik.
|
|
–Garenaren zati hori kentzen zaigunean, identitate borroka hasten da, etiketa profesional horietatik haratago nor garen aurkitzeko. Langabeziak kalte egiten dio bai norberak bere
|
buruarekiko
duen irudiari, bai besteek hari buruz dutenari ere?.
|
2018
|
|
Horregatik, honako alderdi hauek aztertzen dira: zein den pertsonaren emozio egoera, arauak onartzen dituen, lan egiteko prest dagoen, zenbaterainoko autokontrola duen eta bere
|
buruarekiko
duen eskakizun maila.
|
2019
|
|
...a hautematea, bagarela hautematea da (existitzea hautematea eta pentsatzea baitzen), eta bizi garela hautemate berez atsegina bada (bizitza berez ona baita, eta gure baitan ongi bat dagoela hautematea atsegina da), eta bizitza nahigarria bada, eta gehienbat onak direnentzat haientzat izatea ona eta atsegina baita (ona berez denaz kontzienteak direnak gozatzen baitira); eta gizaki bertutetsuak bere
|
buruarekiko
duen egoera adiskidearekiko ere badu (adiskidea beste ni bat baita), orduan izatea bera bakoitzarentzat nahigarria den modu berean, horrelakoa izango da adiskidearena ere, edo antzekoa".
|
2020
|
|
Burua apropos botatzen badut sutara, ordea, suari edo suaren sortzaileari erreklamatzerik ez dudala iruditzen zait, eta neu naiz errudun bakarra. Nire burua konbentzitzerik banu eskubidea dudala gizonen egungo izaerarekin pozik izateko eta haiek horren arabera tratatzeko eta ez, hainbat alorretan, haiekiko eta neure
|
buruarekiko
ditudan nahia eta itxaropenen arabera, orduan, musulman eta fatalista prestuak legez, egoerarekin kontentatzen saiatu eta jainkoaren nahia dela esan nuke. Beste ezeren gainetik, indarkeria horri edo indar basati edo natural bati aurre egiterakoan dagoen aldea honakoa da:
|
|
Baina datuak hor daude, I. eta II. Kapituluetan. Kontu da pertzepzio kontuetan gizonek oro har beren
|
buruarekiko
duten iritzia jendeak haiei buruz duena baina hobea dela, eta emakumeen kasuan alderantziz, horregatik da beharrezkoa biolentzia sinbolikoaren eta kapital sinbolikoaren funtzionamendua ezagutzea. Efektu horri, illusiory superiority?
|
|
• Ariketa mota hauek, hala nola begiak hestea eta barnera begira jartzea, batzuei zail gertatzen ahal zaie, bai nork bere
|
buruarekiko
dituen zailtasunen ikuspegitik (barneko zauriak, mementoko arazoak...), bai bestearen begiradaren ikuspegitik.
|
2022
|
|
Eta horretatik zer hartu dugu eta zer ez? Konfiantza lantzean, nork bere
|
buruarekiko
duen maitasuna, segurtasuna zein epaia sartzen dira tartean, eta aurreiritziek ere konfiantza baldintzatzen dute.
|
|
Emozio horiexek elikatzen dituzte gizonen artean gerora azaltzen diren erreakzioak. Jokaera horien artean daude maitasun objektu gisa sozialki beherago dauden emakumeak hautatzeko joera, bai eta emakumeek beren buruekiko duten errespetuari modu aktiboan azpiak jateko ohitura, betiere," ‘gizon arruntak’ bere
|
buruarekiko
duen errespetu beti ezegonkorrari" eusteko14.
|
|
Bazkalondoko lo sustaren ondoren, Zhilin errudun sentitzen hasi zen. Errudun sentitzen zen emaztearen, semearen eta Anfisa Ivanovnaren aurrean, eta samin jasanezin batek hartzen zuen bazkalorduan gertatutakoa gogoratze hutsarekin, baina bere
|
buruarekiko
zuen estimua handiegia zen, eta ez zeukan sentimenduak zintzoki adierazteko adinako ausardiarik; horregatik jarraitu zuen zapuztuta eta purrustadaka.
|
|
feminizazioak espazio horietan emakumeen presentzia edo emakumeei lotutako ezaugarriak txertatzeak beraien maila sozialaren berezitasunari, eta, ondorioz, maila sozial horren balioari, eta, nolabait, berezitasun horretaz gozatzen dutenen sexu identitateari dakarkien arriskuaren ulerkuntza nahasi eta oso emoziozkoa. Egile horrek adierazten du emakumeak honelako edo halako lanbidean sartzearen aurkako erreakzio emozional batzuen indarkeria ulertzen dela baldin badakigu posizio sozialak berak sexuatuta daudela eta sexuatzaileak direla; eta, beren postuak feminizazioaren aurka defendatzean, gizonek beren
|
buruarekiko
duten ideiarik sakonena babestu nahi dutela. Batez ere, eskuzko langileak edo militarrak bezalako kategoria sozialen kasuan ematen da, zeintzuek beren balioaren zati handi bat, osotasuna ez esatearren, gizontasun irudiari zor dioten, baita beren begien aurrean ere (Bourdieu, 2000: 119).
|
2023
|
|
Hitz horiek hitz batez definituko bagenitu, maitasuna izango litzateke hitz hori. Beraz, baloratu dituzun harremanak, eta, ezer baino gehiago, baloratu zure
|
buruarekiko
duzun harremana. Maitatu zeure burua.
|