2002
|
|
5 eskulturen oinarria berbera da: xafla luze batek hanka bat, enborra eta
|
burua
hartzen ditu, beste batek beste hanka, eta horren gainean, hirugarren pieza batek postura bat edo bestea ematen du. «Pilotan bezala, lehenik ondo jartzea da garrantzitsua eta gero dator postura».
|
|
Ikusiko dena aurreratuz, modernizazio erreflexiboak, funtsean, hauxe esan nahi du: modernizazio prozesua erreflexibo bilakatzen dela, modernitateak bere
|
burua
hartzen duela gai eta arazo modura. Garai oso baten autosuntsiketa sortzailea zatekeen modu honetan, modernizazio erreflexiboa?:
|
|
Modernizazioren dinamismo autonomizatuaren ondorioz, gizarte batetik beste gizarte batera emaniko nahigabeko trantsizioa (ez, ordea, erabakirik hartu gabe!). Arriskuaren gizartean, garapen teknoindustrialak sortu dituen arriskuekiko kontzientzia hartzen da, eta horren ondorioz, bere
|
burua
hartzen du aztergai. Bere burua da gaia eta arazoa.
|
2003
|
|
(gainerakoak dira gure sufrimenduaren errudunak edo, aitzitik, geure
|
burua
hartzen dugu besteren arazoen arduraduntzat),
|
|
XVIII. mendean turroiaren asmatzailetzat katalandarrek euren
|
burua
hartzen zuten, baina XVI. mendean Alikanten eta Iruñeko ordenantzetan (1568.ekoak) argizarigileek egindako lehenengo adibideak daude. Beraz, pentsa daiteke XV. mendetik bazegoela, Gabonetan edo festa berezietan hedatzen hasita.
|
2007
|
|
Garapenhorrek antzekotasun handiak ditu norberaren ezagutzaren garapenarekin. Hala ere, bada bien arteko ezberdintasunik; izan ere, besteak deskribatzeko garaian, gizabanakoak askotan deskribapen horien ardatz gisa bere
|
burua
hartzen du; bereburua deskribatzen duenean, berriz, gehienetan ez ditu erreferentziatzat hartzenbeste pertsonak.
|
|
Ez zuen bere jatorriari buruzko ikastaro trinkorik ematen hasteko gogorik, eta aitzakia bila saiatu zen. Alde batera eta bertzera mugitu zuen
|
burua
hartz zuriek egin moduan, baina ez zitzaion fundamentuzko deus ere bururatu. Horrela, bada, isilik geratu bertze erremediorik ez zuen izan.
|
2008
|
|
— Denbora da hor dagoen eta intuizio hutsa bezala kontzientziari agertzen zaion kontzeptua bera; horregatik gogoa agertzen da nahitaez denboran, eta bera agertzen da denboran, harik eta bere kontzeptu hutsa atzematen ez duen arte, hau da, denbora ezabatzen ez duen arte. Denbora kanpoko, intuizionatutako Norbera hutsa, ez Norberak aditutakoa, bakarrik intuizionatutako kontzeptua da; kontzeptuak bere
|
burua
hartzen duenean, gainditzen du bere denbora forma, aditzen du intuizioa, eta bera aditutako eta aditzen duen intuizioa. — Denbora da, horregatik, bere buruan burututakoa oraindik ez den gogoaren patua eta beharrezkotasuna; autokontzientziak kontzientzian daukan parte hartzea aberasteko beharrezkotasuna, Berebaitanaren bitartekotasuna —substantzia kontzientzian egoteko forma— mugitzeko beharrezkotasuna, edo, alderantziz, Berebaitana Barrukoa den horitzat hartuta, hasieran barrukoa den hori burutzeko eta erakusteko, hau da, bere buruari buruzko ziurtasuna bere gain hartzeko beharrezkotasuna (Gogoaren fenomenologia, azken kapitulua).
|
|
Aipatutako ikasle gazteek askatasunaren zuhaitza landatu zuten herriaren inguruetan. Hegelen tesi baten arabera, garai bakoitzean herrialde batek mugimendu politiko eta kulturalaren
|
burua
hartzen du eta besteengan eragiten du, maila ezberdinetan. Zalantzarik gabe, Hegelen mendean Frantzia zen herrialde hori, horregatik onartu zuen.
|
2012
|
|
Supituan Emmak
|
burua
hartzen zion bi eskuen artean, musu ematen zion fite bekokian, oihukatuz: «Agur!» eta eskaileretara oldartzen zen.
|
2013
|
|
Esku hurbila lepauztai eta eskapula gainean jartzen da. Beste eskuak humeroaren
|
burua
hartzen du, hatz lodia besaburuko atzealdean eta gainerako atzamarrak aurre erdiko marran.
|
|
Pazientearen aurrean jesarrita. Alboko aldean dagoen eskuarekin hanka erdiko herenean finkatzen du, beste eskuarekin 1 metatarsoaren
|
burua
hartzen du.
|
2015
|
|
kaiolak auzokoen leihoan zeuden, Animaliak bertan itxirik edo giltzapean edukitzeko alanbre, burdin barra, makila eta abarrez egiten diren kutxa moduko egitura itxiak; hiru egun zeramatzaten txir txir txir etengabean, auzoko jainkoxkoek emandako ogi papur ardoztatuen eraginez, kilkerren kantak euren harrokeria ergela elika zezan. Hirugarren gauean atera nintzen leihotik, eta txikitu egin nituen; eta orain, egoera hura gogoratzean, ez dakit ondo zergatik egin nuen; txir txir nekagarri hark
|
burua
hartzen zidalako, edo jainkoxko jarrera haren kontra egitearren.
|
|
19 Informatu ama prioreak norbaitekin aparteko adiskidetasuna duen, haren alde besteen alde baino gehiago eginez; gainerakoan ez da kasu handirik egin behar, guztiz gehiegizkoa ez bada; izan ere, ama prioreek harreman handiagoak izan behar dituzte beti gauzak hobeki ulertzen dituzten eta zentzu onekoak direnekin. Eta gure izaerak garen bezalakotzat geure
|
burua
hartzen uzten ez digunez gero, bakoitzak uste izaten du badela horrenbeste, eta horrela tentaldi honetan jarriko ditu deabruak batzuen batzuk; kanpoko arriskuen gauza larririk ez denean, barruko txikikerietan aritzen da, gerra izan dadin beti eta erresistentzian merezimendua; eta horrela uste izango dute hura dela edota haiek direla bera gobernatzen dutenak. Gehiegikorik ezer balego, neurrira etortzen saiatu behar da, ahulentzat tentaldi handia litzatekeelako; baina ez harremana guztiz etetea, pertsona batzuekin, diodanez, beharrezkoa izan daitekeelako; baina betiere saiatu behar da aparteko harreman handirik inorekin ere izan ez dadin.
|
|
Batzuek, kausa baten alde militatzea uniforme bat janztea bezala irudikatzen dute. Pertsona indibidualak bere
|
burua
hartzen du haintzat, norberaren buruari ematen dio lehentasuna, eta norbanakoaren haziera moduan ikusten da parte hartze politikoa.60, 61
|
|
– Bakar batzuk edozein egunetan datozkit larri. Eskua zakuan sartu eta iletik tiraka ateratzen duten aurreneko
|
burua
hartzen dute. Berea zakuan bota, berria lepo gainean nola edo hala ipini eta alde egiten dute dantza pausoak eginez.
|
2017
|
|
bera ‘barnealde’ horren beste ezaugarrietako bat besterik ez da, eta konpara daitekeena inprima litekeen pelikula batekin argazki tresna baten kamera ilunean. Beste bat egotea nik ahalbidetzen dudalarik, nire
|
burua
hartzen dut Besteak nitaz duen ezagutzaren sorburu asketzat, eta Bestea ageri zait nire izateaz duen ezagutza hori bere izatean atxikita duela, hain zuzen, nik berari bestetasuna atxiki diodan neurrian. Ezagutza horrek izaera subjektiboa hartzen du orduan, baina zentzu berri batean ulertuta, zentzu ‘erlatiboan’, hau da, ezagutza hori subjektu objektuan gelditzen da neronek aitortu diodan bestetasunaren ezaugarri erlatibo bezala.
|
|
Sentimendu anbiguoa da: harrotasunean, Bestea hartzen dut objektutasuna nire izatera datorreneko subjektutzat, baina, gainera, nire
|
burua
hartzen dut nire objektutasunaren erantzuletzat; arreta nire erantzunkizunean jartzen dut eta nire gain hartzen dut. Nolabait ere, beraz, harrotasuna lehenik etsimendua da:
|
|
hori izateaz harro izateko, etsi egin behar izan dut lehenik hori baino ez izatera. Lotsaren aurrean izaten den lehen erreakzioetako bat da, baina iheseko eta asmo txarreko erreakzioa besterik ez da, ezen nire
|
burua
hartzen baitut, Bestea betiere subjektutzat joz, nire objektutasunarekin Besteari eragiten diokeena bezala. Hitz batean esateko, bi jarrera autentiko daude:
|
|
Hitz batean esateko, bi jarrera autentiko daude: lehenengoan, Bestea hartzen dut ni objektutasunera natorreneko subjektutzat eta hori lotsa da; bigarrenean, nire
|
burua
hartzen dut Bestea Bestetasunera datorreneko proiektu libretzat eta hori buru estimua da, edo nire askatasunaren baieztapena Beste objektuaren aurrean. Baina harrotasuna, eta hantustea, orekarik gabeko eta asmo txarreko sentimendua da:
|
2018
|
|
Hain justu, Sasayako sukalderako altzariak egiten lagundu zidanetik. Odolak
|
burua
hartzen dionean, sugeak ateratzen zaizkio ahotik Xuani.
|
2019
|
|
Atzo bertan izan balitz bezala gogoratzen dut, kontatu zuen bizarginak?. Bere maiestatea gau eta egun lo hartu ezinik zebilenez, intziri etengabean batera eta bestera, lortu gazteluko txanbelan handi jaun gorenaren baimena, bildu botikariaren lorategitik mairu belarra eta erabelar beltza, eta haiekin hautseztatu nuen gelako zorua, zeren belar horien usainak
|
burua
hartzen baitu eta loa eragiten; gainera, katu odolez bustitako zapi bat jarri nion bere maiestateari bekokian, horrek ere loa erakartzen baitu; gaixoari lagundu egin behar zaio, modu batean edo bestean. Orduan, bere maiestatea arnasa lasaitzen hasia zenean, auhenik eta hatsankarik gabe, non sartzen den Jessenius doktorea?
|