2010
|
|
Baina nazioa eraikitzeko eskubidea borondate kolektiboaren ondorioa da, ez historiarena. Historiaren interpretazioaren nolanahikotasunaz aparte, historiaren
|
bidea
jarraitzea bezain arrazoizkoa eta bidezkoa izan daiteke historia aldatzea.
|
|
Frantziak Fezeko Tratatua sinatzera behartu zuen Mulei Hafid 1912ko martxoan, boterearen parte handi bat europarrei entregatzen ziela. Mulei Hafiden bizitzako paradoxa izan zen, anaiaren entregismoaren aurka altxatu eta, hala ere, sultan izan zen artean, anaiaren
|
bidea
jarraitu besterik ezin izan zuela egin.
|
|
1930etik aurrera kabilieraren erreibindikazioa indartsu bilakatu zen, kultura berberea bildu eta erakutsi zen, baina frantsesez zegoen guzia. Jean Amrouchek Les Chants berberes de Kabylie argitaratu zuen, eta amazigerari buruzkoak frantsesez idazteko
|
bidea
jarraitu zen harrezkero ere. Jean Elmouhoub Amrouche 1906an jaio zen, Kabilian, familia katolikoa batean.
|
|
Baliteke literatura txiki batzuk, herria nazio bihurtu eta estatu propioarekin, handitzea. Hala, literatura handitzat har daiteke gaur egun txekiar literatura, esate baterako, Jan Hus erreformatzailarearen
|
bidea
jarraitu zuten Jaroslav Hasek, Karel Capek, Jan Neruda, Vladirmir Holan, Buhomil Hrabal, Milan Kundera eta enparauei esker.
|
2011
|
|
Herritik Leitza aldera, 1,3 kilometrora gutxi gorabehera, parean ezkerrera goiti doan pista moldatua hartu eta Aitasemegiko baserririk gehientsuenetara iritsiko gara. Danbolinborda bidearen azpiko aldean dagoen lehenbiziko baserriautzi,
|
bidea
jarraitu, Juantxoenea baserrira iritsi baino lehentxeago azpiko aldetik dagoen bide sarrera hartu eta Aldaia baserrira iritsiko gara.
|
|
Egiazko zubitik Porrosta erreka igaro eta eskuinera goiti jarraitu; hurrengo bidegurutzean eskuinera hartu moldatutako
|
bidea
jarraituz beheiti antxean, Antokako zubitik erreka igaro, aldapa gogor bat igo eta hurrengo bidegurutzean eskuinaldera hartuz Antoka baserrira iritsiko gara (ezkerrera hartuz gero, Sarran eta Otsondo baserriak topatuko genituzke). Bertan bukatzen da moldatutako bidea.
|
|
Lehenbiziko bidegurutzean —Juanaren txokoa deitutako dermioan—, eskuinetara, atzera herri aldera, jo behar da. Atabaleroaren borda igaro eta hurrengo bidegurutzean —Bidezabaletan— ezkerrera eta goiti doan
|
bidea
jarraituz iristen da baserrira. Bertan bukatzen da bide moldatua.
|
|
Hernaniko errepidean Madalenako ermita igaro eta berehalaxe, goiti doan pista moldatua hartu, Porrostako erreka igaro Egiazko zubitik, eta eskuinera eta goiti hartu malda gogor bat igoz; kilometro batera, gutxi gorabehera, bidegurutze batera iristen da. Eskuinera doan bide moldatua jarraituz, zehar eta behe aldera, errekara iristen da; Antokako zubia igarota, beste igoera gogor baten ondoren dagoen bidegurutzean, ezkerrera eta goiti moldatugabeko
|
bidea
jarraituz, lehendabizi Sarran eta ondoan pasatuz, aurreraxeago, Otsondora iristen da. Sarran baserria azpiko aldetik gelditzen da.
|
|
Herriko plazatik atera eta Zubiaundia igaro, ezkerrera doan bide moldatutakoa hartu Juanikotenea eta Juandearanonea etxeen tartetik, Tartazu erreka igaro bihurgune itxi batean (han daude herriko uraren deposituak) eta aurrera jarraituz, Exkerrarenegi atzean utzi, Marijuangoneko (Maingeneko) bihurgune itxia igaro, eta Olaso azpiko aldetik utziz Arontziko bidegurutzera iristen da. Ezkerretara hartu eta Sorotxikiko antena eta Alkaizurengo baserri guztiak igaro ondoren moldatugabeko
|
bidea
jarraituz, lehenbiziko bidegurutzean ezkerrera hartu eta bide luzea eginez iristen da baserrira. Baita ere eskuinera eta zehar jarraituz, Baztanborda (errea) ezkerrera eta atzean utziz, Lazkutzeko bidegurutzean ezkerretara hartuz, baserriaren garaiko aldera iristen da.
|
|
Herriko plazatik abiatu eta Zubiaundia igaro ondoren ezkerretara hego mendebaldera— hartu moldatutako bidea Juanikotenea eta Juandearanonea etxeen tartetik. Tartazuko erreka igaro bihurgune itxi batetik, Exkerrarenegi alde batean utzi eta
|
bidea
jarraituz, Marijuangoneko (Maingeneko) bihurgune itxia igaro eta Olaso azpiko aldean utziz, Arontziko bidegurutzera iristen da. Ezkerretara hartu eta Sorotxikiko antena igaro ondoren, lehenbiziko baserria, bidearen azpiko aldean, sartu xamarra gelditzen da.
|
|
Berazkuren auzoan. Hernaniko errepidean, Madalenako ermita igaro ondoren, goiti doan eskuineko bide moldatua hartu, Porrostako erreka igaro Egiazko zubitik eta hemen eskuinera eta goiti doan
|
bidea
jarraituz, bidegurutze batera iristen da. Eskuineko bide moldatua Antoka, Sarran eta Otsondo baserrietara doa.
|
|
Zubiaundia igaro eta Sancti Spiritu kaleko Juandearanonea etxearen atzeko aldetik, lehen Otxoki etxea zegoen lekutik, behetik goiti doan bide xenda hartu behar da, mendi tartean estarta zahar bat igaro eta baserrira iristen da. Baserria ezkerrean utzi eta
|
bidea
jarraituz, Tartazu auzoko baserrietara irits daiteke.
|
|
Hernaniko bidean Madalenako ermita igaro ondoren, segituan goiti doan eskuineko bidea —hormigoizkoa— hartu, Porrostako erreka igaro Egiazko zubitik eta bidea gorantz jarraituz, kilometro batera gutxi gorabehera, bidegurutzea dago. Moldatutako pista utzi eta ezkerrekotik jarraitu aurrera; malda gogor bat igaro, Bordaxar azpiko aldetik eta Farola garaiko aldetik utziz,
|
bidea
jarraitu. Maioxar baserria eta Galartzuriko borda igaro eta iristen da baserrira.
|
|
Herriko plazatik atera, Zubiaundia igaro eta ezkerrera, Juanikotenea eta Juandearanonea etxeen tartean dagoen bide moldatua hartu. Lehenengo bihurgune itxia igaro (hantxe daude herriko uraren deposituak) eta
|
bidea
jarraituz, igoera gogorra bukatzen den lekuan, azpiko aldean dagoen lehenbiziko baserria. Herria ederki bistatzen da bertatik.
|
|
Kokalekua: Herrigunetik Goizuetara doan bidea hartu, eta Añarbeko errekari berari jarraituz Oronozko zubietaraino iritsi behar da (Artikutzatik 1,4 kilometrora); hemen, Elamako erreka igaro gabe, zehar antxean errekaren ondotik
|
bidea
jarraitu; aurrera bide luzean joan ondoren, zubi bat igarota Goizaringo ola eta etxearen hondakinetara iristen da (Artikutzatik 4 kilometrora.). Beste kilometro eta erdi aurrera jarraitu Elamako zubi berrira iritsi arte, eta zubi hori igaro gabe aurrera errekari jarraituz, kilometro erdira, Elamako labea, ola eta etxea daude (edo hauen hondakinak).
|
|
Herritik Goizuetara doan bidea hartu, frontoiaren ondotik eta Añarbeko erreka bera jarraituz Olazubietako eraikinetara iristen da (gaur egun hondakinak baizik ez dira gelditzen). Ezkerraldean dauden hondakin horiek igaro eta berehalaxe, Elamako errekaraino iritsi (Oronozko zubietako zubiraino), baina pasatu gabe (pasatuz gero, malda gogorra igoz, Unalbideko atakara joaten da) errekaren ondotik
|
bidea
jarraitu; aurrera bide luzean joan ondoren (Artikutzatik lau bat kilometrora), zubi dotore bat igarota iristen da Goizarinera. Ola, errota, etxea... denak elkarren ondoan zeuden.
|
|
Berazkuren auzoan. Hernaniko bidean, Madalenako ermita igaro ondoren, segituan eskuinaldean goiti doan hormigoiz egindako pista hartu eta Porrostako erreka igaro bezain laster, Egiazko (Izko) zubian bertan ezkerrera
|
bidea
jarraitu eta iristen da baserrira. Gaur egun bi eraikin daude elkarren ondoan:
|
|
Hernaniko errepidea hartu eta bi bat kilometrora eskuinera hartu Olatxotik goiti Arriurdiñeta (harrobi edo kantera) aldera. Deskargako lepoa deitzen den dermioan (lehen zabortegia zen), harrobiko bidea utzi eta eskuinera eta beheiti doan hormigoiz moldatutako
|
bidea
jarraituz zuzenean iristen da baserrira.
|
2014
|
|
Batzuetan
|
bidea
jarraitu ahal izateko leihatilako kristala jaitsi eta horrela gidatzen zuen, burua gaueko hotzerantz, lainoko ziurtasun gabeziarantz aterata. Bazterbideetako basurdeek, edonola, bazekiten gure aitak ez zuela eskopetarik.
|
|
Oihartzunak bere
|
bidea
jarraitzen du, gainezka egiten du, bere gisara.
|
|
Xamuiok ez ditu ikusi, ez du haien alto deirik entzun. Bere
|
bidea
jarraitu du. Erreketeak tiroka hasi zaizkio.
|
2015
|
|
Zurekin errodatu diren harriek euren
|
bidea
jarraitzen dute, beste iheslari baten bila, iheslari horren memoriari itsatsita maldan behera errodatzeko.
|
|
Gainontzean, Gabriel Urralburuk egindako
|
bidea
jarraitzera mugatu zen UPN bere lehen lau urteetan. Urralburuk beste alderditako ordezkariei tokia egiten bazien, ohitura hura jarraitzea deliberatu zuen UPNren lehen gobernuak, gainerako taldeei eserlekua emanda.
|
2016
|
|
Orduko alkateak esan ez ziguna denbora horren tamaina da. Zenbat denboraren buruan etorriko da konponbidea, baldin eta oraingo alkateak, aurrekoek urratutako
|
bidea
jarraitzen badu, konponbidearen alde ezer egiten ez badu. Bost urte, hogei, mende oso bat?
|
2017
|
|
Giltzak eskuan bilduta, poltsikotik ateratzen zituen bitartean, igogailuaren zulora gerturatu zen mesfidantzaz, eta momentuan, argiak pizturik eman behar zuten denbora agortu eta itzali egin ziren Iñigo ilunpetan utziz. Ustekabean harrapatu zuen argitasun ezak, eta urduritasunak erotuta, giltzak lurrera erori zitzaizkion, espaloietara, igogailuaren zuloan bertan, burdinazko makilek uzten zuten hutsunean bertan, txanponaren
|
bidea
jarraitzeko zorian.
|
|
DIETAK. Pisua zaindu berezko
|
bidea
jarraituz
|
2018
|
|
Erdi Aro bukaera aldera, herrialde bakoitzak bere autonomia galdetu zion Gaztelari.167 Hiru herrialde haiek ez zuten batasunik, bakoitzak bere
|
bidea
jarraitu zuen. Herrialde haien izaera administratiboa bera ere 1200eko konkistatik landa hasi zen egituratzen.
|
2019
|
|
Estatuaren Forma eta Botereaz", horixe da bere artikuluaren leloa. Aspaldiko partez, Antonio Gramsci eta Nicos Poulantzas en
|
bidea
jarraituz, Estatua ez du entitate edo" gauza" bat bezala tratatzen, erlazio bat bezala baizik. Fokatze" estrategiko erlazional" horrek nolabait Marx-en kapitalaren definizioari jarraitzen dio, hots, kapitala harreman sozial bezala aztertzea eskatzen zuen filosofo alemandarrak ere, ez kosifikazio bat legez.
|
2020
|
|
Geuk, irakurleok, poetaren
|
bidea
jarraituz, harekin bat eginez, infernura joanez, biziaren eta heriotzaren bazterretaraino bidaiatuz, Dicharryren intimotasun unibertsalaren lekukoak bilakatzen gara. Poesiei esker geure baitan ditugun sufrikarioekin harremanetan sar gaitezke.
|
2022
|
|
Liburuetan, idazleek, idazle onek, artelan eran darabilten hizkuntza edertu egiten dute. Malgutu egiten dute, gogoetaren ñabardurak adierazteko gai, hutsalkeriari, huskeriari itzuri egiteko tresna miresgarria bilakatuz, autokritikaren
|
bidea
jarraitzeko gida.
|
|
Ez zaio emakumea gurasoen soka berekoa iruditzen, dotoreegia, gazteegia ere bai; bai, ordea, bere helbidea eman diona. Gizonak ez du gurasoen
|
bidea
jarraitu, baina leiala da haiekiko. Ez zen horrela gazte garaian, ezta helduaroaren hasieran ere, baina aspaldian garbitu ditu gurasoekiko kontuak eta badaki berea dela bizitzan egin duenaren eta egin ez duenaren erantzukizuna.
|
|
Hortik aurrerakoa, ordea, ez zuen argi. Bazekien ez zuela amaren
|
bidea
jarraitu nahi, ezta izebarena ere, baina erantzunik gabe gelditu zen Karlosen galderaren aurrean. Burmuinean gelditu zitzaion galdera bueltaka eta edozein momentutan azaleratzen zitzaion, kalean, garbitzen zituen etxeetan eta batez ere oherakoan.
|