2004
|
|
Gidari elkarteek
|
bide
segurtasuneko plan integrala eskatu dute
|
2005
|
|
Espainiako errepideetako heriotza tasa Erresuma Batukoa, Herbeheretakoa edo Suediakoa baino %54 handiagoa da. Herrialde horiek
|
bide
segurtasuneko plan aurreratuak dituzte, milioi bat biztanleko heriotza kopurua murriztuz hertsapen eta disuasio neurriak aplikatu dituztenak. Sailkapen horretan, Espainia hamabosten ilaran dago, 130 heriotzarekin, eta Belgikak, Luxenburgok, Greziak eta Portugalek bakarrik gainditzen dute.
|
2007
|
|
Udal handiek beren
|
bide
segurtasuneko planak izango dituzte
|
|
Eredu galiziarra Atzo Senatuko Barne Batzordean izan zen agerraldian, Pere Navarro Trafikoko zuzendari nagusiak Galiziako 2006 Bide Segurtasuneko Plana hartu zuen eredutzat. “Galiziako plana nabarmendu nahi dut, batez ere haren filosofia eta edukia gustatzen zaizkigulako, eta DGTn eredu gisa hautatu dugulako izan behar duenaz eta
|
bide
segurtasuneko plan autonomiko bat sartzeaz”, adierazi zuen Navarrok. Plan horren helburu nagusia da aldi horretan trafiko istripuan hildakoen kopurua% 40 murriztea.
|
|
Horretarako, 74 ekimen edo jarduera zehazten ditu, eta horien deskribapena, lehentasuna, egutegia, arduradunak, adierazleak eta aurrekontua jasotzen dira. Galiziaz gain,
|
bide
segurtasuneko plan estrategikoak egin dituzte Euskadiko, Kataluniako, Gaztela eta Leongo eta Nafarroako gobernuek, eta Valentziako Erkidegoa, Andaluzia eta Gaztela Mantxa ere ari dira prestatzen. Nafarroak, bere esku hartzean, azpimarratu zuen hiru administrazioek (estatukoak, autonomikoak eta tokikoak) elkarrekin lan egin behar dutela, errepideetako segurtasuna “erantzukizun partekatua” baita.
|
|
Trafiko Zuzendaritzak motorrentzako berariazko
|
bide
segurtasuneko plana egin du
|
|
Gobernuak muga jarri nahi die estatistika tragiko horiei. Horretarako, Alfredo Pérez Rubalcaba Barne ministroak motorrentzako berariazko
|
bide
segurtasuneko plana iragarri du. Baimena aldatu nahi da, zilindrada handiko motorrak gidatzen dituenak “aldez aurretik arrazoizko esperientzia” izan dezan.
|
2008
|
|
Eta hara non Iruñeko Udalak
|
bide
segurtasuneko plan bat abiatu duen, 2010 urte artekoa, harrapaketak gutxitzeko, eta estreinako informazio kanpaina biktimei begira egin duen. Eta zera diote:
|
2011
|
|
Mugikortasun eta
|
bide
segurtasuneko planak dituzten enpresek Gizarte Segurantzari egiten dizkioten kotizazioak murrizten dituzte.
|
|
Horietatik 283 heriotzakoak izan ziren. Lanarekin zerikusia duten trafiko istripu horiei aurrea hartzeko, Barne Ministerioak eta Lan eta Immigrazio Ministerioak lankidetza hitzarmen bat sinatu dute, besteak beste, Gizarte Segurantzako kotizazioak murrizteko, mugikortasun eta
|
bide
segurtasuneko planak egiten dituzten enpresentzat. Hitzarmena sinatzean, Lan Sailak konpromisoa hartzen du Mugikortasuneko eta Bide Segurtasuneko Planak izan behar duen gutxieneko edukia zehazteko; Herrizaingo Sailak, berriz, enpresen bide segurtasuneko planak egiteko gida prestatu eta Laneko Segurtasun eta Higieneko Institutu Nazionalaren eskura jartzeko konpromisoa hartzen du.
|
|
Lanarekin zerikusia duten trafiko istripu horiei aurrea hartzeko, Barne Ministerioak eta Lan eta Immigrazio Ministerioak lankidetza hitzarmen bat sinatu dute, besteak beste, Gizarte Segurantzako kotizazioak murrizteko, mugikortasun eta bide segurtasuneko planak egiten dituzten enpresentzat. Hitzarmena sinatzean, Lan Sailak konpromisoa hartzen du Mugikortasuneko eta Bide Segurtasuneko Planak izan behar duen gutxieneko edukia zehazteko; Herrizaingo Sailak, berriz, enpresen
|
bide
segurtasuneko planak egiteko gida prestatu eta Laneko Segurtasun eta Higieneko Institutu Nazionalaren eskura jartzeko konpromisoa hartzen du. Akordioa 404/ 2010 Errege Dekretuaren jarraipena da, laneko ezbeharrak gutxitzen eta prebenitzen laguntzen duten enpresei kontingentzia profesionalengatiko kotizazioak murrizteko sistema ezartzea arautzen duena.
|
2017
|
|
Badute lanean hasteko tresna: 50.000 euroko diru saila ekarri duen
|
bide
segurtasunerako plana. Iruñea mantsotzea da helburua; berandu baino lehen.
|