2000
|
|
Gizarteak antolatzeko
|
bide
honetan, euskaldunonak bezalako estaturik gabekohizkuntzak, kulturak, herriak eta nazioak, gizarte tresna eraginkorrik gabe suertatzendira beren iraupenerako. Areago, askatasuna geroa eraikitzeko ahalmen modura ulertuz gero, aipaturiko giza taldeak menpekoak izatera kondenaturik ditugu betiko5.
|
|
Azentuaz egin diren ikerketekin erkatuta, intonazioaz egin direnak urriak diraoraingoz; edozelan ere,
|
bide
honi ere lotu zaizkio euskal ikertzaileak. Hualde k eta lag. (1994), Uriarte-k (1995), Gaminde-k eta lag. (1996 eta 1997), Gandarias ek (1996), Elordieta-k (1997 eta 1999), Hernaez-ek eta lag (1997), Jun ek eta Elordieta-k (1997), Elordieta-k eta lag. (1999), Gaminde-k (1999b), Hualde k (1999) eta bestek burutudituzten lanek argiro erakusten dizkigute ikerketa lerro honen nondik norakoak.
|
|
Zazpigarrena, gizakiak berezkoa du komunikazio
|
bide
hau, eta jaio garenetikgaratzen dugu (Donegan ek dioenez, umeak honetarako entzumenaren feedbacka etasare propizeptiboarena darabiltza, besteak beste), eta honegatik suposatu behar da, badaudela hizkuntz oinarri komun batzuk gizakion adimenean; komunikazio aleak erealdi berean prozesatzen ditugu, sistema konbinatorio diskretu bat erabiliz, soinu kateaketa informazio trasbasea (bakoitza bere aldet...
|
|
Horrela, Estatuak (ez dezagun ahaztu nazioan oinarritzen den Estatuaz ari zela) bere gain hartuko luke hezkuntza nazionalaren antolaketaren ardura, horretan kokatzen baitu nazioaren etorkizuna. Ikus daitekeenez, neurri batean Estatutik naziora doan
|
bide
honek bat egiten du tradizio frantsesarekin; edo hobeto esanda, Fichte-k honen eredua bere pentsamoldean integratzen du, zentzu horretan tradizio erromantikoaren eta tradizio frantsesaren antinomia gaindituz. Bi hitzetan, eta ondorio gisa, Fichte-k funtsezkoa den errealitatearen aurrean jartzen gaitu:
|
|
Dena den, tartean
|
bide
honi urratzeko ahaleginak egin baziren ere, ikuskaritzaren benetako sorrera 1849an izan zen, orduan abiatu baitzen ikuskaritzaren antolaketa erregularra. Ruiz Berrio-k dioenez,, el nacimiento del cuerpo de inspectores se debió mucho al afán del gobierno por vigilar, controlar y dirigir la enseñanza en todos sus pormenores? 247 Zaindu, kontrolatu eta zuzendu, horiexek ziren ikuskaritzaren ardatz nagusiak.
|
2001
|
|
Irizpide hau, bere soiltasunean, oso lagungarri gertatu zaie irakasle etamaterialgileei, ikasgelarako proposamen berritzaileak eratzeko orduan. Azkenorduko argitalpen eta esperientzia askotan oraindik eusten zaio
|
bide
honi.
|
|
Beraz, eduki orokorrak funtziokomunikatiboekin estuki erlazionaturik daude, eta erlazio hau aprobetxatuko dugubeharrezkoak diren zehaztapenak lortzeko. Hala ere, eduki guztiekin
|
bide
hau ezinerabil daitekeenez, banan banan azalduko dizuet aurrerago eduki mota bakoitzakduen sailkapena. Interesgarria da eduki mota bakoitzari definizio txiki bateskaintzea, zertaz hitz egiten ari garen hobeki uler dezagun.
|
|
Hartara, inguruko errealitateari bizkarra emanez, isilduz, muzin egiten dio errealitate horri. Laster ikusikodugunez, isiltasunaren
|
bide
hau gure idazlearen poetikaren zutabe garrantzitsuenetakoa da.
|
2002
|
|
Esanguratsua da,
|
bide
honetan, 1982/ 83ko Unibertsitateko memorian azaltzen zirela EuskaraBatzordeko kideen izenak, baina ez egindako lanaren berririk.
|
|
Euskarazko irakaskuntzak, aldiz, urratsgutxi eman zuen jesuiten ikastetxean. Nabarmena da
|
bide
honetan, Deustuangertatutako istiluak zehaztasun eta gordintasun osoz azaldu zituen Jose RamonScheifler ek inon ez aipatzea euskarazko irakaskuntzarik, ezta horren ingurukoeztabaida edo protestarik ere (Torres, 1995). Garai horretako ekintzarik garrantzitsuenak 1986 urtean egin ziren.
|
|
Hasiera hasieran dago. Gogoeta sakona falta da,
|
bide
hau euskarazko irakaskuntzaren alde nola aprobetxa litekeen aztertzeko.
|
|
Hirugarren
|
bide
honetan bi puntu nabarmentzen dira:
|
|
Helduen euskara irakaskuntzan aspaldian hasi baginen ere, gure autoikaskuntzarako gelak urtebete besterik ez du. Duela hiru urte,
|
bide
hau jorratzeko beharraikusi genuenean, eredu desberdinak gurera nola ekarri aztertzeari ekin genion. Iaz, ekainean, gelaren inaugurazio ofiziala izan zen eta udako probatxoa pasa ondoren, gaur egun martxan dago erabat.
|
|
Esaterako, 2Hren irakaskuntzan, uste dugu badaukala zer ustiatu baliabide gisa ahozko hizkuntzaren zenbait alderdi jorratzeko. Ahozkoaren irakaskuntzannagusi den ezintasun pedagogikoari eskua luzatu gura diogu
|
bide
honetatik. Euskarazko ahozko formala lantzeko material didaktikoa osatzen doan artean helduleku bat izan daiteke.
|
2003
|
|
Bi multzo horiek, neurri handian, bizi bizi zeuden euskal autonomiaren eskakizunen aurkako taldean kokatu behar dira. Gogora dezagun
|
bide
honetan, gero Bilboko Unibertsitateko errektorea eta autonomista sutsua izango zen Echevarria Gangoiti 1968 urtean euskararen katedra sortzearen alde azaldu zela, baina Santanderren jartzea proposatuz, Bilboko alkatearen babesarekin, Bizkaia eta Gipuzkoa elkartzeko aitzakiak ekidin nahian3 Dena den, batzuek Euskal Barrutia eta Euskal Unibertsitatea bereizten zituzten eta barruti bakarra defendatz...
|
|
Esanguratsua da,
|
bide
honetan, 1982/ 83ko Unibertsitateko memorian azaltzen zirela Euskara Batzordeko kideen izenak, baina ez egindako lanaren berririk.
|
|
UEUko kideen aniztasunak, bere zereginetarako euskal sektore gehienekin kontatu beharrak eta lerrokatze politiko esplizituen faltak, talde moduan, garaiko borroka guneetatik urrundu zuen UEU, nahiz eta askok Euskal Nazio Askapen Mugimenduarekin identifikatu aztertzen ari garen erakundea. Beharrezkoa da,
|
bide
honetan, zera gogoraraztea: EAEren Autonomia Estatutuak sortutako itxaropenak eta martxan jartzeko zailtasunek, EAJk bere gobernu jardunean erakutsitako nagusikeriak, Espainiako gobernuen jarrera zentralistak, ETAren bi adarren eta talde parapolizialen ekintzek ekarritako ehundaka hildakoek, eta erakunde sortu berrien zilegitasuna eta indar korrelazioa onartu ez eta kontrabotere bilakatu nahi zuen Ezker Abertzale indartsuaren portaera rupturistak ez zutela ezertan lagundu garaiko eztabaidak giro baketsu eta arrazionalean gertatzen.
|
2004
|
|
MCC erakunde horiekin harremanetan jar liteke, gure kooperatiben printzipioakezagutarazi, kanpoan sortu nahi diren enpresetan printzipio horiek sustatzeko dugunasmoa azaldu eta horiek ezartzea bideratzeko lankidetza eskatu, ohiko kapitalenpresetatik desberdindu nahi duen
|
bide
honetan gizarte eta langileak gogoz duten formulak aurkitzeko. Herrialdea eta bertako lan egoera ezagutzenduten eta enpresarengandik independente izan eta sartuta gauden edo sartu nahidugun herrialdean gizartearen oniritzia duten herri mailako erakunde zibilekinelkarlanean parte hartzeak, aberastu egingo gintuzke ezagutzan, eta proiektuarisinesgarritasuna emango lioke langileen eta bertako gizartearen aurrean.
|
|
Egite ekonomikoa
|
bide
honetako azken etapan dago, bere alde sozial eta psikologikoengatik adimeneko mailan koka dezakegulako: produktu berriak materiatransformatuz sortzen dira, eta zerbitzuak bizitzako gaitasunak erabiliz eskaini daitezke, baina horiek beti izango dira adimeneko mekanismoen erabilpenaren menpeegindako jarduerak.
|
|
Asegarritasunaren nozioaren bidez definitzen da formula bat noiz den egiazkoa. Esanbezala,
|
bide
hau aukeratu zuen Tarskik formulak egiazkoak noiz diren era formaleandefinitzeko. Aurretiaz asegarritasuna deñnituz aldagai libreak zituzten formulen arazoariaurre egin zion.
|
2005
|
|
Zabaldutako
|
bide
honen lehen emaitza garrantzitsuak honako bi epaiak izanziren: 1998ko urtarrileko EAEko Auzitegi Nagusiaren 15/ 98 epaia eta urte eta hilabete bereko 16/ 98 epaia.
|
|
Hausnarketa
|
bide
hau (ziklo hau) arazoen arabera errepikatzen da eta irakaslearen garapen profesionala sendotzeko paregabea da.
|
|
Bigarren bidea landuko dugu gehiago, lotura semantikoarena. Baina nola lortuko dugu bigarren
|
bide
hau. Alborakuntzaz egindako loturekin.
|
2006
|
|
Ezin da zalantzan jarri adopzioa hazkunde ikusgarria izan duen guraso izatekomodua dela. Hala ere, guraso izateko hautazko
|
bide
honek azken bi hamarkadetanaldaketa garrantzitsuak izan ditu; horrela, duela mende laurden adopzioarenprozesuaz eta haren protagonistez (adopzioko familiak eta adin txikiko adoptatuak) genituen estereotipo tradizionaletatik ezer gutxi geratzen da. Horrela, Fuertes etaAmoros ek (1996) jasotzen duten moduan, adopzioaren praktikan gertatutakoaldaketa garrantzitsuenak honakoak dira:
|
|
Esan nahi baita, halakoetan testuak maila esplizituan zerbait diola igarrikodugu irakurleok (eta maila honetan egindako irakurketak zentzua eduki badaukanez, irakurketa honekin gera gaitezke), baina atzean beste zerbait ere badagoelasumatuko dugu (alegia, komunikazio inplizituaren bidez testuak beste zerbait erebadiola edota inplikazioak eratorriz beste irakurketa bat ere egin daitekeela). Ezgara gure baitakoak eta Han izanik hona naiz lanetan dagoeneko baliatu zenSarrionandia
|
bide
honetaz, baina itxura guztien arabera Hnuy illa nyha majahyahoo poema liburuan eta Hitzen ondoezan bereziki hartu zuen estrategia haumakulutzat (adibide zenbait aukeratzearren, ikus HINMYko. Zaurituarekin lubakian?,. Solas metereologikoa, eta. Gereziak jateko sasoia iritsi da?
|
|
Bilakaera horretan zehar, apurka apurka eremu sistemikoak agertzen joango dira eta, ondorioz, konplexutasuna areagotuko da. Ikus dezagun modu garbiagoan zertan datzan mekanismo sistemikoen agerpen hori,
|
bide
honetatik hobeto ulertuko baitugu modernitatearen izaera:
|
2007
|
|
Orain hitzetik hortzera darabilgun kontzeptu mapa bat garatzea izan daiteke baliagarria lan hori egiteko. Horretarako,
|
bide
honi ekin dakioke:
|
|
Printzipioz bederen, EAEn, beste edozein autonomia erkidegotan antzera, Legebiltzarrak zergak sortzeko ahalmena badu, baldintza batzuen pean; hauen artean, estatuak erabiltzen duen egitate zergagarririk Euskal Legebiltzarrak ezin dezake erabil zerga berri bat sortzeko. Baina
|
bide
hau oso testimoniala da, azken finean, presio fiskalaren gain eragina izango bailuke eta presio fiskala gehiago handitzea ez da batere komenigarria. Beraz, bide hau ezin erabili daiteke gehiegi, zergadunek ez luketelako behar den moduan ulertuko6 Nafarroaren kasuan Ekonomia Hitzarmenean egin diren aldaketen arabera, legebiltzarrak zerga berriak sortu ditzake eta hitzartutako zerga modura kontsideratu, baina hala ere, alde handirik ez dagoela deritzot EAEk 2002an eta Nafarroak 2003an eskuratu zuten zerga testuen artean.
|
|
Baina bide hau oso testimoniala da, azken finean, presio fiskalaren gain eragina izango bailuke eta presio fiskala gehiago handitzea ez da batere komenigarria. Beraz,
|
bide
hau ezin erabili daiteke gehiegi, zergadunek ez luketelako behar den moduan ulertuko6 Nafarroaren kasuan Ekonomia Hitzarmenean egin diren aldaketen arabera, legebiltzarrak zerga berriak sortu ditzake eta hitzartutako zerga modura kontsideratu, baina hala ere, alde handirik ez dagoela deritzot EAEk 2002an eta Nafarroak 2003an eskuratu zuten zerga testuen artean.
|
|
Kontutan izan behar litzateke gastu horien balioa konputa daitekeela zuzen zuzenean; hau da, zehatz mehatz neurtu daitezke Madrilek Nafarroan egiten dituen gastuak. Baina
|
bide
hau, zailagoa denez, ez da erabiltzen, baizik zenbatespenaren bidez kalkulatzen da Ekarpen ekonomikoa. Eta honetarako, egozpen indizea finkatu behar da eta estatuak egingo dituen gastu orokorrak ezagutu.
|
|
Hurrena, Kupoaren kalkuluan, konpentsazioak datoz eta hauek hiru arrazoigatik egiten dira. Badakigu, orain arte esan denarekin, estatuak zenbait diru iturri beretzat gordetzen dituela eta beraz, EAEn,
|
bide
honetatik, sarrerak ere erdiesten dituela. Orduan, logikoa da, Kupoa kalkulatzerakoan kontuan izatea eta berauen balioa kalkulatzea gero konpentsatzeko.
|
|
Eta hizkuntza hori tresna naturala denean komunitate kultu baten komunikazioan, jada ez da erraza, teoriak erraz ebaki dituen maila objektibo eta subjektiboak apartatzea. Eszeptiko samar gelditzen zara,
|
bide
hau inora ba ote doan. Agian horregatik, batzuek, hizkuntza osoaz mintzatzea baztertu eta, nahiago izango dute hizkuntz zatitxo txikiekin ikertzen jarraitu.
|
2008
|
|
Hala ere, merkataritza arloko legelariek eta legegileek ez dute behar den sentsibilitatea arazo honen garrantziaz eta berari irtenbideak bilatzearen interesaz konturatzeko. Hori dela-eta, ziur asko, kooperatiben legelariak izan dira
|
bide
honetatik lehenengo urratsak emango dituztenak.
|
2009
|
|
Ezadostasunahitzezko agresioa definitu eta neurtzetik eratortzen diren zailtasunen eskutikdatorkigu. Gauzak horrela, adierazpen
|
bide
honen inguruan egindako ikerketekondorioztatzen dute neskato eta mutikoen artean ez dagoela ezberdintasunik, edotaagresio bide hau mutikoek neskatoek baino gehiago erabiltzen dutela.
|
|
Ezadostasunahitzezko agresioa definitu eta neurtzetik eratortzen diren zailtasunen eskutikdatorkigu. Gauzak horrela, adierazpen bide honen inguruan egindako ikerketekondorioztatzen dute neskato eta mutikoen artean ez dagoela ezberdintasunik, edotaagresio
|
bide
hau mutikoek neskatoek baino gehiago erabiltzen dutela.
|
|
Perl ez da mugak ezartzearen aldekoa, eta komando lerrotik nahi adina argumentu pasa dakizkioke programari. Hala ere,
|
bide
hau argumentu gutxiko programetarako da batez ere egokia.
|
|
Hau da taulan bilatzeko gako nagusia. Helbide sorta bat da (helbide bakarra izatea ere posible da, 32 maskara erabiliz),
|
bide
honetatik atzigarriak ditugun helbideak biltzen dituena. Datagrama bat bideratzean, IP entitateak bilatuko du bere taulan zein helbide sortari dagokion datagramak daraman helburu helbidea, eta taulako lerro horretan aurkituko duen informazioa erabiliko du datagrama bideratzeko.
|
|
Datagramak bere bidean bisitatu behar duen sarearteko hurrengo bideratzailearen IP helbidea da. Gure konputagailua eta helburukoa sare berean badaude, ez dago hurrengo urratsik
|
bide
honetan.
|
2010
|
|
Itunaren arabera errefuxiatu askok lana lortu zuten estatuak Landetan zituen armamentu industrietan, hala nola Tarbes ko lehergailuenfabrikan. 1940ko martxorako 5.216 lagunek lortu zuten lana
|
bide
honen bitartez29.Guztira 59.000 errefuxiatu zirela kontutan izanik, guztizkoaren% 8,84 suposatzendu horrek; eta, errefuxiatuen artean adin bateko pertsonak eta haurrak zeudelakontutan izanik, zenbaki handia da hau.
|
|
Munduko merkatuaren
|
bide
honek utopia negatiboa adierazten du. Mundukoazkeneko bazterrak eta eremuak ere munduko merkatuan integratzen ari direnneurrian, mundu bakarra sortzen ari da, baina horrek ez dakar munduaren aniztasunaren ezagutza, ugaritasunaren eta elkarrekiko irekitasunarena alegia, baizik etamerkataritza mundu bakarra, aldiz.
|
|
Nazioarteko lan merkatua oso zurruna da etazatikatua dago eta nazioarteko giza eta lan arloko araugintza hutsaren hurrengoada5 Bestalde, finantza baliabideen edo kapitalen nazioz gaindiko zirkulazioa iaerabat librea den arren eta nazioarteko finantza merkatuak oso indartsuak izanik, oraindik nazio merkatu diferentziatuak egon badaude. Finantzagai sofistikatuentzako prezioak eta salerosketa baldintzak ia berdinak diren arren, oraindik errentagarritasun diferenteak aurki daitezke finantza plaza desberdinetan, eta
|
bide
hau dafinantza mugimendu etengabeak munduan zehar sortzeko iturria. Antzekoa esandaiteke bestelako finantza aktibo tradizionalentzat, dibisak kasu.
|
|
Ohar gaitezen
|
bide
honetatik merkatu perfektuaren balizkoetatik urruntzen arigarela, edo bestela esanda, merkatuko inperfekzioen existentzia aintzat hartzenduen ikuskera batean kokatzen dela azalpen ildo hau.
|
2011
|
|
Dena dela, hipotesi genetikoei kasu egiten badiegu, paranoia nozitzen duten pertsona askok, baita eskizofrenia pairatzen dutenek ere, HLA A 03 aleloa dutela aurkitu da, hau da, eldarniozko nahastearen adierazlea izan daitekeen aleloa (Mur, 2010). Hala ere, esan beharra dago
|
bide
hau oraindik ere jorratzeke dagoela.
|
2012
|
|
Euskal kohesioaren
|
bide
honi herrigintza edo nazio eraikuntza ere deitu izanzaio. Udalbiltzak bere sorrerako adierazpen politikoan (1999) 42 nazio eraikuntza«prozesu dinamiko eta demokratiko gisa» definitu zuen, hain zuzen ere, EuskalHerri osoko udalerrien arteko harremanak eraikitzen laguntzen duen prozesua, eta zenbait esparrutan, hala nola hizkuntzan, kulturan, kirolean, ingurumenean, lurraldearen antolaketan, ekonomia garapenean eta ongizatean udal ordezkarienekintza bateratuei aukera ematen dien dinamika.
|
|
estatuarekiko negoziazio prozesubatzabaldu beharkolitzateke eskubidehistorikoen xedapeneanoinarrituta eta 1978ko Konstituzioaren berrikuntzarik gabeHego Euskal Herrirako Kanadako diktamenaren doktrinaeskatu. Bide honek arazoak sortzen ditu lurraldetasunarenikuspegitik; izan ere,
|
bide
honek Nafarroa bere baitan harbadezake ere, ez du Frantzian eraginik.Nafarroarekiko hitzarmen historikoaren bidea. Eskoziareneredua gurera ekartzea litzateke eta Gaztelako Koroarekinomen dagoen hitzarmena formalki apurtu.
|
|
Edozelan ere, salbuespenezko
|
bide
honi ekin dakion, prozedura aldetik honakobeste baldintza hau bete litzateke: akordio politikoren bat lortzeko bideansaiatu arren, aukera guztiek zapuztuak behar dute izan.
|
|
Gaur egun Palestinako herria ari da alde bakarreko
|
bide
hau jorratzen, beraz, tentuz jarraitu diogu aurrekari interesgarri horri.
|
|
Planetan bestelako mundua nahi eta behar dugun herritarrok aurrean dugunerronkarik handiena gaurko gizarte iraunezin hau (krisirik krisi gero eta begibistakoagoa) iraunkortasunerantz bideratzea da, trantsizioak trantsizio, lurraldezlurralde, estaturik estatu,
|
bide
honek ezinbestean hiru zutabe nagusi dituela: soziopolitikoa (gizartea), sozioekonomikoa (ekonomia) eta sozio lurraldekoa (ingurumena). Hala ere, sarritan hiru zutabe horiek maila berean jartzen badira ere (maila berekoak bailiren!) maila desberdinak izan badirela aitortu genukeiraganetik datorren inertzia indartsutik behingoz askatuko bagina!
|
|
Baina, testu honetan gai horri zuzenean heldu ezarren, liburu honetako beste kapitulu batzuetan jorratzen baita, nazio estatuarenbi osagaietako baten eraikuntzak, nazio (sozial) aren eraikuntzak alegia, askolaguntzen du zeregin horretan. Horregatik iruditzen zait Euskal Herrian oraindikprobatu ez dugun
|
bide
hau lagungarria izan daitekeela lehenago azaldu dugunhelburu zabalagoa bultzatzeko. Arrisku ugari ditu zeregin horrek, eta oso konplexuaeta korapilatsua da, inondik ere, baina zein ez?
|
|
Erabaki horretan pisu handia izan zuten 1980ko hamarkadan Bankuak berak bultzaturiko proiektuen aurka mundu mailan egindako mobilizazioek. Geroxeago,
|
bide
honi heldu zioten Banku Interamerikanoak eta beste nazioarteko finantza erakundeek. Hau garrantzi handikoa gertatu zen horrelako erakundeek kontuan hartu dituztelako herri indigenak.
|
|
mikroorganismo askoren gordailua da lurra, bai elikagaien ekoizpenean erabiltzen diren batzuena (hartzidura alkoholdunerako baliatzen den Saccharomyces cerevisiae legamia adibidez) bai patogenoak diren beste batzuena (Clostridium botulinum esaterako). Lurretik jasotako elikagaiak oso ondo garbitzea eta elikagaien prozesatzean lurrarekiko kontaktua ekiditea ezinbestekoa da kutsadura
|
bide
hau saihesteko edo, behintzat, txikiagotzeko.
|
2015
|
|
hitzeko zerrenda eta 2 edo 3 hitzeko konbinazioak erabilita lortzen dira emaitzarikonenak. Hala ere, beti 125 milioi hitz inguruko corpusak lortu dira, eta hazte abiadura osomantsoa da amaieran, beraz ez da ikusten
|
bide
honetatik corpus askoz handiagoak lordaitezkeenik.
|
|
Jatorrimesodermikoak duten zelula multipotentzialak dira eta ehun konektibo gehienen aitzindariak. Izaeramesodermiko eta neuroektodermikoa duten zelulen muga handia bada ere emaitza faboragarriak izandira,
|
bide
honetatik lortu diren zelulak neural/ glial funtzionalak edo efekto artefaktual bat baino ezbadira ere (P. Lu et al., 2004).
|
|
Ikerketa honetan arreta berezia jarri gura izan da ikus entzunezkoak interneten partekatzeko ohituran.Bada, Mondragon Unibertsitateko gazteen %67, 7k bideoak partekatzen ditu interneten. Partekatzekobaliatzen den bideari erreparatuz, Whatsapp bezalako bat bateko mezularitza zerbitzuak diramaiztasun handienarekin erabiltzen direnak, %72k askotan edo beti erabiltzen baitu
|
bide
hau edukiak partekatzeko, eta %66, 7k sare sozialak baliatzen ditu, askotan edo beti, bideoakpartekatzeko.
|
|
Epe luzera, hizkuntza eta sistema motorraren elkarreraginak sakonago aztertzera bultzatzengaitu. Ikerketa
|
bide
honek, hizkuntzaren prozesamendua ulertzen laguntzeaz gain, burmuinarenfuntzionamendua osoki hobeto ulertzen lagun diezaguke. Etorkizunera, burmuina ulertzea dugugaixotasun neurologoikoei aurre egiteko modu bakarra, eta ikerketa alor honek sistema motornahiz hizkuntzazkoan eragiten duten gaixotasunak aztertzen beren eraginak samurtu ahalizateko.
|
|
Honetaz lehengo urteko jardunaldietan ere hitzegin zen; ikastolen mugimendua zer izan zen ba ez bada arnasguneak sortzea? Eta geroba ekinean, hemen euskararen bueltan ekintzailetasun handia izan da, eta hor ere ez garahain ahulak,
|
bide
honetatik eta besteetatik konplementagarriak dira jarraitzeko.
|
|
Aliatu bezala aritugara ordutik hona, eta jarrai dezala horrela. Beste esparru batzuetara ere zabaldu dugu, guk lurralde antolamenduari lotuta abiatu baikenuen
|
bide
hau, baina ez gara horretan geldituko, etahain zuzen ere zabaldu egin dugu ikuspegi hori, lurralde antolaketarekin abiatu zena. Lurralde antolaketaren arloan prebentzio ikuspegia txertatzearekin abiatu ginen, baina bokazio zabaltzea da.
|
|
Harresia bota, asentamenduak suntsitu eta kolonoek alde egin arte ez litzateke posible bide hau. Batzuek
|
bide
hau lehenengo pauso bezela ikusten bazuten ere, gaur egun gehienek estatu baten bidea hobesten dute.
|
2017
|
|
Tutoreek talde hausnarketaren garapenean duten garrantzia (Harford eta MacRuairc, 2008; Gelfuso eta Dennis, 2014) baieztatua ikusi dugu ikerketa honi esker. Gure ikerketaren emaitzek tutoreek hausnarketa prozesuak sustatzerako orduan ematen dituzten laguntzak aurre ezagutza edo esperientziekin nola teoria eta ikerketekin loturak egitera bideratuta egon behar dutela erakutsi digute,
|
bide
honek beraien praktika modu esanguratsuagoan egokitzen lagunduko baitie ikasle edo irakasle gaiei (Berliner, 1988).
|
|
litzateke lan hau amaitu berau osatzen lagundu duten pertsonei aipamen berezi bat egin gabe. Nola ez, Gasteizeko Udaletxeko Gazteria Zerbitzuko langileei, bereziki lan honen sustatzaile izandako teknikariari, Modesto Amestoy jaunari, eskerrik asko bihotzez
|
bide
hau irekitzeagatik. Bigarrenik, baina ez garrantzi urriagoarekin, aldamenean izandako bi lankideei, Ixone Santamaria eta Unai Redondo, beraiek gabe lan honetarako beharrezkoak izan diren datu eta ondorioak oraindik bidean egongo zirelako.
|
|
Zuhaitz honen egitura aztertuz, nabigazioportaerak diskriminatzeko garaian garrantzitsuen diren atributuak ezagutu ahal izan ditugu. Beraz,
|
bide
honetatik ere nabigazio ereduak lortzen ari gara.
|
|
Lanhonetan IMU aren arkitektura bakarrik landuko dugu; izan ere sentsore mota hau da gutxien erabilidena orain arte trenen testuinguruan (GNSS arekin batera) eta honen inguruko ezagutza mugatuagoada. Lan honek
|
bide
hau urratu nahi du dagoen jakintza maila areagotuz.
|
|
IMUak gutxienez 6 DOF izan behar ditu (Azelerometro eta giroskopioaren balioakalegia) baina magnetometroaren eta barometroaren neurketak ere onartu ditu. Orain arteko lanetan ez da azken bi sentsore hauek egin dezaketen ekarpenik zehaztutrenen testuinguruan. Hortaz,
|
bide
honetatik jotzea beharrezkoa dela esan daiteke.
|
2019
|
|
Aitorri berriz ere bere pazientziaagorgabearengatik, bioinformatika eta estatistikako zalantza guztiak gutxi izan ez direnak edozeinmomentutan argitzeko prest egoteagatik. Azkenik, Nerea ikaskide eta lagunari
|
bide
hontan elkarren sostenguizanagatik eta. Jokamoldearen ekologia eta eboluzioa, ikerketa taldeko kide guztiei kurtso hontan zeharkide eta lagun izanagatik.
|