2000
|
|
" Mundu ederrak eraikitzen laguntzekoa da hizkera hori (sirenak, marinel zaharra, geltoki desertuak, printzesak, e.a.) bai, egunekotik nahikoa urrun dagoen heinean." (9 or.) Iñigo Kaminok ere(" Joseba Sarrionandia. Narrazioak", Argia, I, 4 or)
|
bide
beretik jotzen du: " Josebak bere ipuinetan aldi iraganetara labaintzeko joera dauka,() Baditu lehen aldian kokatutako ipuin horietan giro zahar preziosistak, mundu geldo fantastikoa (aspaldiko ipuinetako marfilezko objektuak, neska ederrak, petrikilo misteriotsuak, agure jakintsuak...)".
|
2003
|
|
Emakume harroputza ematen zuen eta alabaren gorabeherek ezer gutxi axola ziotela pentsatzen hasia zen. Elkarrizketak
|
bide
beretik jarraitu zuen tartetxo batez. Neska horrek haren laguntza behar zuen momentu horretan.
|
2005
|
|
Ez ote dugu gauza bera egina aspalditik gure diozesan berean Garlin eta Lembeye alde haietan? 60 urteren buruan
|
bide
bera hartzen ari garelarik ez ote liteke besten esperientziei begirada bat eman behar. Boulard dudakor zen ordukotzat, apez bakar batek ez zezakeela bi herritako lana baino gehiago egin! 169
|
|
Bigarrenean gutixago eta emeki emeki jartzen gara, hiriko burrunbari bezala. Emeki emeki, entzutearen bortxaz, gauza horiek denak, normalak iduritzen zaizkigu eta normalak diren pundutik, a normalak ez izan nahiz,
|
bide
berera lerratzeko arriskuan gaude. Itsasotik heldu den haizea nagusi den leihorretan, zuhaitzak barne aldera makurtuak diren bezala, gure gogoa ere alde horretara doa emeki baina segurki, nahi ala ez.
|
|
Gure norma berak dituzten besteak ere badirela. Besteak ere badirela gure
|
bide
berean ibilki, sineste berarekin, bide zuzenean, bide hoberenean dabiltzala segur eta fida. Mezatik ateratzen gara bideari jarraikitzeko gogoarekin.
|
|
Hala nola Axularren putaseme p... seme bilakatzen den. Egia erran, geroago Sartrek ere
|
bide
bera hartu behar zuen la p. respectueuse. Axularrek garbiki erraten duelarik Neron mutiko gaztekin eta bere amarekin etzaten zela, Intxauzpek ez du horrelakorik aipatzen.
|
|
Aintzina! Segi
|
bide
beretik" erratea aski ote liteke. Eta han hemenka hartu kasu zenbait baizik ez ditugu aipatu.
|
|
Europak 700.000 ikertzale behar ditu 2010erako, baitezpada. Berak formatuetan %70 Ameriketara baitoazi, ez ote da normal, amerikarrek erakutsi
|
bide
bera hartzea hor ere: ikertzaleen bila joan gaitezen diren tokira.
|
2007
|
|
Ez batzuek, ez besteek ez zuten ikusten etorkizun garbirik gerraosteko Nafarroan. Amerikak, aldiz, bazuen bi anaientzat aurreko belaunaldietan izan zuen erakargarritasuna; ez ziren, ez, Uruguaira emigratu zuten lehen errazkindarrak izango; lehenagotik ere, gurasoen ahotik entzuna zuten moduan, beste herrikide batzuek ere
|
bide
berari ekin zioten; esaterako, Fermina Peteati, 1909tik Salto hiri inguruan bizi zena.
|
|
Historia eta epigrafia, Zesarrek aipatzen dituen akitaniarrak euskaldunen arbasoak direlako ustea sendotzera datoz. Jacques Allières hizkuntzalariak ere
|
bide
beretik baieztatu du: " Zesarren akitaniarrak protoeuskaldunak ziren, euretariko gehientsuenak erromanizatuak izan zirelarik gaur egungo Gaskonian bizi zirenak".
|
2009
|
|
Ume txikiek, adimen mailan gora egin arte, beti egiten zuten zuka. Ezkontzak,
|
bide
beretik, tratamenduan aldaketa eragiten zuen. Ezkon aurretik euren artean hika egiten zuten bikoteek zuka erabiltzen zuten behin ezkondu eta gero.
|
|
Baina sakontzen hasi ahala ikusiko dugu ez dela erabat horrela. Caro Barojak bere azterlanetan argitzen duen eran1, beste autore askoren
|
bide
beretik, nekazaritza giroko gizarte ereduaren sorkuntza eta garapenean berebiziko garrantzia izan du emakumeak. Artzainen gizartean gizonezkoa izan da zutarria.
|
2021
|
|
Curriculumaren inguruko modu bateko edo besteko ezagutza izanda ere, irakaslea ikasturtean egin behar duenaz eta lortu beharrekoez jabetuta dagoela argitzen du, eta horrek nolabaiteko" estresa" eragiten duela irakasleengan, ugariak eta askotarikoak baitira eskakizunak. Irakasle roletik mintzatzen da
|
bide
berean IE2 ere eta curriculumak duen abstrakzio edo orokortasun mailan kokatzea" zail" egiten zaiola aitortzen du, eta horrezaz gain, lege markoaren eta gelako errealitatearen artean arrakala antzematen duela gaineratzen du. Goi mailako irakaskuntzan aritzen den parte hartzaile batek, aldiz, bere burua segurtasun handiagoz abstrakzio maila horretan sentitzen duela kontatzen du, eta derrigorrezko hezkuntzako gelako errealitatea urrunago zaiola (IE4).
|
|
Kasu batzuetan, gainera, liburutegiaz aparte, irakurketa gune libreak ere izaten dituzte ikastetxeetan kuxinekin, irakurgai desberdinez hornituta, nahi duten moduan eserita ikasleek modu askeagoan irakurketarako bestelako espazioak eta giroak izan ditzaten (AIR1). Elkarrizketatu honek, aldiz, beste zenbaitek ez bezala, horrelako espazioek askeak izan behar dutela aldarrikatzen du, nolabait, ohiko pedagogiatik eta arautzetik at. BIR1 ere
|
bide
beretik mintzatzen da:
|
|
Pentsau behar da astoen eta umeen pausoan joango ginala. Eleizkizuna amaitu eta segiduan eurt,
|
bide
beretik. Gauez urten etxetik eta gauez bueltau etxera.
|
|
Eta biok batera, etxera. Unada luze baten
|
bide
bera egin behar genduan, eta gogoratzen naz ezer jazo ez balitz lez joan ginala. Halango kasuetan, etxe bakotxeko gurasoren batek joan behar izaten eban eskolara, zuzendariagaz berba egitera.
|