2000
|
|
Bezeroak, terapeutaren laguntzaz, zati bien arteko ezberdintasuna nabaritubehar du,
|
biak
batera integratzeko. Gestalt Terapiaren aburuz, gizabanakoaren bizitza emozionalaren urrikeriak, bere buruaren alienazioan du iturburua; hau gertatzen denean, gizabanakoak bere zati batzuk baztertzen edo errefusatzen ditu.Ametsetan agertzen diren gauza, pertsona edo rolen errepresentazioak, bezeroarenegoera osoaren identifikazioa lortzeko aukera ematen digu.
|
|
Etikoki ala estetikoki, baina bietan bat. Gogoeta egin genezake bi erei (biestadioei, esferei) buruz batera, baina ez
|
biak
batera bizi. Gizakiak, ezer direnakbehintzat, era batekoak ala bestekoak dira.
|
2001
|
|
Galdeketako hirugarren puntuan, egindako lanaren balioaz galdetzen nien.Irakasle
|
biak
bat etorri dira esperientziaren alderdi onak azpimarratzean. Hona, jarraian, irakasle horiek egindako zenbait iruzkin:
|
2002
|
|
Metaketa txirotasuna eta mantentze txirotasuna?
|
biak
batera, dituztenakondoko zazpi taldeak dira:
|
|
Gauzak horrela, gizonezkoen eta emakumeen arteko berdintasuna lortzekoosagarri diren soldatapeko lanaren eremua eta etxeko lanaren (edo lan birproduktiboaren) eremua,
|
biak
batera hartu behar dira kontuan.
|
|
Ez dira gauzak nahastu behar: mezu bat igortzen dugunean, edukia eta edukitzailea, alegia, seinalea eta zentzua,
|
biak
batera, igortzen direla pentsa dezakegu; baina ez da horrela.
|
|
Eta hara non, Tenedostik irten eta itsasora jauzi eginez, ur sakon lasaietatik
|
biak
batera abiatzen diren gure itsasertzerantz eraztun itzeleko bi suge (kontatzean izutu egiten naiz!); bular aurreak olatuen artean tente, bien motots odoltsuek itsasoa menderatzen dute; gorputzak, gainontzekoan, uretan irristatzen dira, kiribil eskergak irudikatuz. Kresalaren aparrean burrunba sortzen da.
|
|
Lau eratakoa izan daiteke: testuinguru murriztapena(= >), azalekoaren derrigortzea (<=), aurreko
|
biak
batera (<= >) edo debeku ezarpena(/ <=). Azaleko derrigortzearena berridazketa erregeletan erabiltzen denaren baliokidea izango litzateke.
|
2003
|
|
Giza egintza eta gizartearen egiturak oso harreman dialektiko estua daukate. Batabestearengandik urrun eta lotura gabe ikusi beharrean, gizabanakoen aktibitateerrealean, praxi sozialean,
|
biak
batera agertzen zaizkigu. Gure azterketan, historikoki, kulturalki eta sozialki kokaturiko praxi erreala hartuko dugu abiapuntu, praxisozialak ematen baitu eguneroko elkarrekintza errutinarioa eta gizartearen dimentsio estrukturalaren artean dagoen lotura.
|
|
Eta, agindu bezala, Castellesekin batera identitatearen kontura heltzen garaberriz ere. Horrek dioskunez,, bakarrik azalean kontraesankorra den honetanekologistak lokalistak eta globalistak dira,
|
biak
batera: globalistak denborarenustiaketan, lokalistak espazioaren defentsan?
|
2004
|
|
Eta emeki emeki bertute premiatsuak zein diren ikustendugu: lehenik, zuhurtzia eta zientzia,
|
biak
batera sophia direlako; gero, adorea (andreia) eta neurritasuna, eta, azkenik,. justizia, nahiz eta hori beste hiruren batasuna izan. Gizabanakoen bertuteak dira horiek, baina baita hiriarenak ere.
|
2005
|
|
«San Martzial egunean egindako alarde eta arma erakustaldia, ohikoprozesioan egin zena». Izan zitekeen derrigorrezko armadunen erakusketa etaohorezko eskolta
|
biak
bat eginda ospatzea, gerora, eta Aramburu k (eta harekin1980ko Udal Ordenantzak) 1804ko Udal Ordenantza interpretatu bezala? (, horrek 1773ko Ordenantzan idatzitako paragrafo nahaspilatua ia hitzez hitzerrepikatu besterik ez du egiten).
|
|
Hondarribian isun mehatxuz adierazten dute beharra. Hirihonetan, XVII.ean ez bezala30, XVIII.ean, alardea eta prozesioa,
|
biak
bat datoz: 1718ko abuztuaren 3ko udalbatza, irailaren 8ko Amabirjinaren Jaiotzarako mangaantolatzeko, eros dadila behar adinako bolbora eta soka, eta hemezortzi eta hirurogeiarteko guztiak joan daitezela egun hartako alarde eta prozesiora beren zizpekin, ohibezala (Portu: 444).
|
|
Testuak ez du identifikazio lanik egiten, interpretazioaren bidetik laguntzen dio. Irudiak interpretazio bide ugari eskaintzen dituenean, testuak lagundu eta itxi,
|
biak
batera egiten ditu. Azken batean, aukeraketa egiten dio ikusleari, ikusten ari den irudia barneratzen hasi aurretik.
|
|
Bata zein bestea, idazketa eta lokuzioa, ezin dira aparte ikusi. Ondo eta oker, esatariak
|
biak
batera eskaintzen baitizkio entzuleari.
|
|
Mota honetako hiru faila transformatzaile bereizten dira muga konbergenteetako polaritatearen arabera. Subdukzio eremu
|
biak
bata bestearekiko norabidean okertuz gero (9.2.D. irudia), bietako xurgapen tasak, halabeharrez, berdina izan behar du, eta failaren tamaina proportzio berean handituko da. Macquaire eta Tonga Kermadec subdukzio eremuen artean Zeelanda Berrian zehar luzatzen den Alpine faila eta West Luzon eta Filipinetako fosen artean eratu berria den faila, mota honetako faila transformakortzat hartzen dira.
|
|
elikagaien makromolekula organikoak monomero bihurtu behar dira xurgapena posible izan dadin. Egoera primitiboenetan, intrazelularra da liseriketa; gero, estrazelularra (batzuetan mota
|
biak
batera gertatzen dira, proportzio desberdinetan bada ere). Entzimen jariaketa liseri guruinetan gertatzen da (hepatopankrea, gibela, pankrea...).
|
2006
|
|
Testuari egiten dizkiogun galderek eragin handia izango dute lortzen ditugun erantzunetan. Hau egin daiteke testuan dakarten ordenari jarraituz edo ordena propio eta logiko bat asmatuz (edo
|
biak
batera).
|
2007
|
|
hizkuntza, eta hizkuntzak egiten du nazioa: biok elkar egiten dute, edo
|
biak
bat dira724 Nolakoa nazioa (izpiritua), halakoa hizkuntza725 Hizkuntzan nabaritzen diren izpirituaren ezaugarriak, nazioaren beste produkzio izpiritual guztian egiazta daitezke (hala Grezian, hala Indian) 726.
|
|
Noranahi begiratu, pentsamenduak ez du ikusten lotura eta korapiloa baino. «Agerkizun banakako eta puskatuen masa izugarrizko hori osoko banatubako eta organizatu bihurtzea da» eginahal intelektualaren azken jomuga526 Munduaren osoko banatubako eta organizatu hori hizkuntza artikulatua da, mundu beregain bat bera, non ere mundu ezagutzekoa eta subjektu ezagutzailea
|
biak
bat bilakatzen diren527, horregatik artikulazio bikoitzekoa dena, batetik hotsezko unitate edo fonemena, bestetik esanahiezko unitate edo monemena528, biok ez baitira bi entitate, baizik eta bat bera, bi begikalde bereiztea onartzen duena. Biok bat egiten duten begikaldeon arteko analogia edo proportzioaz galdetzen du Humboldt-ek.
|
|
hizkuntza ez da gizaberearen esklusiboa, abere guztien espresabidea baizik. Sentsazio bortitzek, mingarriek, pozkidek, edo arimako pasio gogorrek, garrasi, marru, intziri, ujuju, lekaio eragiten dute; hau da, sentsazioa eta sentsazioaren adierazpen soinuzkoa
|
biak
batera egin ditu naturak, biok «lege natural batek» lotzen dituela, batak bestea automatikoki produzituz. Sentimenduaren espresioa sentitzea bera bezain jatorrizkoa da, sentitzearen jarraipen naturala.
|
|
«Hizkuntza asmatzea, beraz, gizaki izatea [razionala] bezain naturala da beragan»129 Gizaberearen disposizio natural horretan datza hizkuntzaren «jatorria». Baina, kasu, euskarazko itzulpenaren hitzaurrean Gipper ek artez oharrarazten digunez. Gaier i jarraiki?, «jatorri» hitzak esanahi oso ezberdinak izan ditzake eta ditu eztabaida honetan130, Herder-en aburuz funtsezkoa, askabidea modu berri batean bilatzea ahalbidetzen diona,
|
biak
batera erantzuna hizkuntzaren naturatik bezainbat gizakiaren naturatik bilatzea izan baita, horretarako bere antropologia propioa garatuz.
|
|
jauntxo eta ilustratuek baztertua daukatela; eta, aldi berean, Estatu modernoan hizkuntza ofizialak laster ito egiten dituela, metropolian (Euskal Herria, Bretaina, Gales) nahiz kolonietan ikusten den legez38 Euskararen biziraupena zailtzen komunitate hiztuneko klase goren ezaxola dago, eta Estatuaren presioa dago,
|
biak
batera (kausa bi horien artean lotura estua nola dagoen, ez du gehiago jorratzen). Humboldt-ek ongiegi zekien, hizkuntzak ez direna berak hiltzen; baina badaudela, hilarazten dituzten fenomeno sozial eta politikoak.
|
|
Giza adimenak ezagutzekoaren mundua, alde batetik adigaitan banatzen eta elkartzen duen eran izpiritualki, bestetik hotsetan ebakitzen eta lotzen, artikulatzen? du korporal edo fisikoki, lehena bezain giza kontzientziaren obra baita bigarren hau397, eta
|
biak
bata bestea elkarrekin barrentzen ditu, bat egiteraino, hitzean.
|
|
faltseatu egin nahi izatea, egoztea pentsamendu horri ondorioa, organismoaren ikusmoldearekin osotasuna lehenesten dela, gizabanakoak hurrupatuta gelditzen direla. Egin eginean ere, hementxe ezer ez da lehenesten ez gerokoesten, Erregimen Zaharraren kontrara (Princeps!), ezpada hausnarketaren abiapuntua bera kontzeptua da, ezin pentsatuzkoak direla bai osotasuna eta bai atala (banakoa),
|
biak
batera pentsatuz izan ezik, bata bestearen atzeratzeak biak hala biak naturagaltzen baititu. Banakoa osotasunean da nor (osotasunean aurkitzen du lekua eta funtzioa, dio Kant-ek), osotasunaren izatea ez da beste ezer, helburu eta bitartekoen organismoa izatea baino, hots, aldiz aldiz dena da helburu eta dena da bitarteko442 Kant-engan ez dagoena, gaur batzuek uziatzen duten indibidualismoa (hiritarra!) atomista da.
|
|
Aldiz, txinatarrak ortzean pentsatzen duenean, probidentzian pentsatzen du, hori baita ortzearen agerpena. Agerpena, baina, ez lehenbizi ortzea eta gero haren agerpena daudela, baizik eta
|
biak
bat direla: probidentzia da (agerpena) ortze «buruaren goitikoa» bera.
|
|
berezko dohaina, gaitasuna, sormena, talentua, isuria, baina baita aiurria ere, tenperamentua, izaera orokorki, eta batzuetan horren sinonimoak izan litezke arima, izpiritua, eta are jainko begirale bat adieraz lezake, jainko bitarteko bat. Herri edo hizkuntza baten jeinua izan liteke, Augustoren jeinua, mende edo aro batena, kristautasunaren edo musikarena, autore edo artista batena1009 Izan ere, gertatu da, Birjaiokundeak latinezko genius eta ingenium
|
biak
bat bihurtu dituela. Ingenium dohain intelektual edo natural bat bada, Genius Erroman etxeko bizitza jaiotzatik heriotzaraino zaintzen zuen jainko familiar babeslea zen.
|
|
Boas ez da hizkuntzaren determinista, baina bere ikerketa etnologikoetan indio amerikarren hizkuntzek munduaren eta esperientziaren klasifikazioak hagitz bestelakoak zituztela nabarmendu zuen (beti ailegatzen diren koloreen eta eskimo edo inuiten elurizen ugarien adibide famatuak harenak dira) 1488, eta horren garrantzia biziera sozialean azpimarratu1489 Antropologo gisa, gizarte batean eta kultura batean hizkuntzak jokatzen duen rolak interesatzen zuen. Ez zuen zalantzarik, printzipioz edozein kulturak (hizkuntzak) behar duen edozer gauza espresatzeko, ahala baduela; ezein hizkuntzak ez duela bere taxu mofologikoagatik erremedio gabe kulturaren garapena eragozten edo balaztatzen1490 Baina susmoa zuen, hizkuntza eta kultura
|
biak
batera garatzen direla, eta, inkontzienteki, elkarri eragiten diotela1491 Nolanahi ere, kultura hizkuntzaren menpeko baino gehiago, hizkuntza ikusten zuen kulturaren menpeko1492.
|
|
Badakigu aditza eta semaforoa,
|
biak
batera (saltzeko) aurreratzea ez dela gehienen gustukoa, baina arrunta da ahoz zein idatziz (idazle klasikoetan, Cardaveraz aurrekoetan batez ere). Gainera, ikusi ditugu Mogelen adibideak 1 TEORIA apartaduan, eta ez litzateke egon behar aitzakiarik aurreratzeko.
|
|
Ondo dago, baina gura izanez gero, bada beste aukera bat, aurrera eroanda, ezkerretara, azkeneko kortxetean aditza (izendatu) eta semaforoa (t (z) eko atzizkia),
|
biak
batera (izendatzeko)
|
|
tras horrek esangura bi ditu gaztelaniaz: batzuetan, denborazko hutsa; beste batzuetan, denborazko eta kausala,
|
biak
batera (ikus 3 unitatea). Euskaraz ondorenek denborazko esanahi huts hutsa dauka, sekula ere ez kausala (salbu gaur egun sortzen ari den euskara berrian).
|
|
Gaztelaniazko zein euskarazko semaforoak parte bitan aztertuko ditugu. Lehenengoan denborazko esangura hutsa dutela; bestean, denborazkoa eta kausala,
|
biak
batera. Has gaitezen gaztelaniazko partikulak eta euskarazko semaforoak jorratzen denbora hutsezko esangura dutela.
|
2008
|
|
Zein animalia helduko da lehenago helmugara, irteeratik
|
biak
batera irteten badira, dortoka ala erbia?
|
2009
|
|
Era berean, zenbait ikerketatan aurkitu izan da estres maila handiak pairatzendituzten emakumeek hilekoaren aurretik pairamen handiagoa bizi izaten dutela.Heilbrun eta Frank-ek (1989) aurkitu zuten norberarekiko ardura handia zutenemakumeek estres maila handiagoa izaten zutela, eta
|
biak
batera gehiago azaltzenzirela hilekoaren aurretik ondoeza izaten zuten emakumeengan. Baina badirudi ezdela estres une jakinetara lotzen, baizik eta estresez betetako bizimodu batera.
|
|
baina inoiz gauza modernoak. Asko aipatzen zen garai horretan (1980) diglosia, eta baita elebitasunak, demokrazia eta parekotasun idurizkoaren atzean, menpekotasuna zekarrela euskararentzat,
|
biak
bata bestearen alboan jarrita batak erraz bestea lehertzen zuela, frogatuz gainera ez zela gai komunikaizo modernoarentzat, alabaina dena lantzekoa baitzen alor horretan! Horrengatik harreman istilutsua gertatu zen Radio Adour Navarrekin, honek egia erran euskaltzaleen gehiengo handia biltzen zuela!
|
|
8 ^ karakterea idazteko sakatu Maiuskula ^(
|
biak
batera) eta ondoren zuriune tekla.
|
|
Lortutakoa da mezuaren sinadura digitala. Igorleak
|
biak
batera bidaliko ditu, mezua eta bere sinadura. Hartzaileak bikote hori hartzean, sinadura hiru urratsetan egiazta dezake:
|
2010
|
|
bi helburuak lor daitezke inolako arazorikplanteatu gabe. Batez ere
|
biak
batera lortzen direnean.
|
|
Eta, agindu bezala, Castelles ekin batera identitatearen kontura heltzen garaberriz ere. Horrek dioskunez, «bakarrik azalean kontraesankorra den honetanekologistak lokalistak eta globalistak dira,
|
biak
batera: globalistak denborarenustiaketan, lokalistak espazioaren defentsan» (Castells, 1998:
|
|
Gizakiaren jateko ohituren eta sukaldaritza tekniken sorrera antzina aurki daiteke, ziur aski, gizakia sortu zen momentuan bertan. Beste era batera esanda, sukaldaritzaren historia gizateriaren historia da, betidanik
|
biak
batera bilakatu eta aldatu egin direlako, eskutik hartuta.
|
2012
|
|
Heriotza tasa egonkor mantendu da hamarkada osoan, eta 2009an 9, 03zen 1.000 biztanle bakoitzeko. Dena dela, Iparralde eta Hegoaldearen artekodesberdintasunak nabariak dira hemen ere (Nafarroa Beherean, 13,92ra iristen da). Hilkortasun tasa jaiotza tasa eta immigrazioa?
|
biak
batera, baino handiagoa daIparraldean, eta, hortaz, hango hiru lurraldeek biztanleria galdu dute urtero, 2000tik2010era bitartean.
|
|
Hots, tentsio jarraitu eta erreduziezin bat dago Jimenez de Radarenhistoriografian, jatorrien diskurtsoaren eta unibertsaltasunaren diskurtso neogotikogaztelauaren artean, lehenean euskaldunak baitira jatorri eta subjektu, bainabigarrenean, euskaldunak bihurtzen dira barneratu, gainditu eta ezabatu beharrekosubjektu. Desfase historiko horren ondorioz bihurtzen dira euskaldunak bai subjektuzein ez subjektu,
|
biak
batera. Hots, euskaldunak jatorri gaztelauaren subjektuhistoriko ezabaezin baina ezabatu beharreko bihurtzen ditu Jimenez de Radak.
|
|
gertaera edo «ebento» bat, Badiouren arabera, «hutsunearen ertzetik»sortzen da. «Hutsunearen ertzak» post MARXISMOA (hutsunea) eta POSTMarxismoa (ertza) biak ala
|
biak
batera ezartzen ditu. Hori eginez, ideia sinple batizendatzen du, pragmatismoaren eta errealismoaren izenean edo, eztabaida postmarxistarekin engaiatu nahi ez duenearentzat abisua ere badena.
|
2014
|
|
Bioeraikuntza eta geobiologia, abiapuntuan,
|
biak
batera landu eta garatu dira Euskal Herrian zein estatuan. Horren adibide gisan, Euskal Herriko Bioeraikuntza Adiskideen Elkarteak 23 urte daramatza arlo zabalean eta osotasunean gai hauek aztertzen eta sakontzen, Euskal Herrian nahiz estatuan erreferente bilakatuta.
|
2015
|
|
Konkretuki hauek aldi berean ubikitinaren bertsio bat gehi E.coli bakterietanbiotina jartzen duen entzima (BirA) adierazten dute. Ubikitina bertsio horrek BirA entzimakbiotinilatzen dituen aparteko 16 amino azido dakartza, hortaz
|
biak
batera adierazterakoan BirAubikitina biotinilatzen du. Biotina abidina proteinarekin oso indar handiarekin (Kd 10) batzen denez (Marttila et al., 2000), bioUb eulietatik eskuratutako proteina nahasketa
|
|
FlbB ren karboxilo terminalak bere ortologoetan oso kontserbatuak dauden bi zisteina (C) ditu: C397 eta C382 Bi zisteina hauek FlbB ren puntako lokalizazioan eragina duten aztertu zen, horietakobakoitza, edo
|
biak
batera, alaninarengatik ordezkatuz. Fenotipoa eta FlbB ren lokalizazioa aztertuziren.
|