2005
|
|
hizkuntza, lehenengoarentzat, hots naturalen garapen baten emaitza da; bigarrenarentzat, berriz, komunikazio tresna baten inguruko adostasunaren ondorioa. Dena den, ezberdintasunak ezberdintasun,
|
biak
bat datoz puntu garrantzitsu batean, alegia, hizkuntza giza-izakiarekiko bigarren mailako edo ez funtsezko zerbait bezala kontsideratzerakoan edo, bestela esanda, gizakia hizkuntzarik gabe edota hizkuntzaren aurretik jada gizaki osatua dela aditzera ematerakoan. Hau da, hain zuzen, J. G. Herderrek onartzen ez duena eta aipatutako bere idatzian zorrotz kritikatzen duena.
|
2009
|
|
Ez da kontziente berak eraikitako Jainkoa bertzearen guztiz alderantzizkoa dela, oposaketazkoa. Halarik ere, berak Jainkoa" aurkitzen" duenean bertze Jainkoa dela uste du, hots,
|
biak
bat bera direla. Ez du ikusten zein den ondorengo belaunaldiei igortzen dien arazoa.
|
2011
|
|
Etenik ez du jasaten pentsamenduak etena ezereza baita, eta ez dena ez da eta ez dena ez da pentsagai, baina etenak narama, etenak hiltzen nau bizian hilik. Pentsa daitekeena eta izan daitekeena
|
biak
bat dira pentsatzen ari naiz, beraz banaiz; banaiz, beraz ni ere pentsatzen ari naiz, dio astoak ere, pentsatzea izatea da, izatea pentsatzea; eta pentsatzen ez badut, ez naiz; beldurra ematen du ez pentsatzeak ez pentsatu, diote ekialdeko budistek zein yogazaleek pentsamenduak hil egiten du, ez pentsatzeak bizi, ez pentsatzetik sortua da orotan oro pentsatzeak hiltzen du orotan oro....
|
|
Bide oro beti da berbide, bost axola beste batek aurretik egina duen ala ez, Wittgenstein, bide ingeniari, pentsamenduaren topografo, eromenari lubakiak eginez hitzaren eromenari, hitzaren ez hitzaren lubakitik tiroka bide oro beti da berbide, eta lehen abiapuntuan ez dago pentsamendurik, amildegi beldurgarria baizik, eta, beraz, orduan, bide oro ez da berbide baizik eta ez bidearen berbide edo jainkoaren hedapena, Hegel: ...olutura [itzul dadin ez jatorrira, baizik eta hango hartara, non jaiotzen baita iturri oro, bera iturri izan gabe, baina Nietzschek jatorrian jatorriaren jatorria nahi du, [ez iturririk eza, jatorrira itzuli beharra, Sokrates bide nahaslearen [aurrekoetara gizakion diskurtsoa fartsa handi bat da azpiko argitasun erabatekoa estaltzen duena; argi iturririk gabeko argitasuna edo jainkoaren argitasuna
|
biak
bat bera dira niretzat, baina ez Hegelentzat, [ez Nietzscherentzat, elkarren kontrako bidetik biak ala biak fenomenoen azpian ez dago ezkutuko errealitate [benetakorik, Nietzsche, oinarririk gabeko bilakaera agortezina da bizitza, izan eta kito, bost axola badena baden, izan eta kito eta hizkuntzak adierazten du izatea, esanez baikara, Txinan eta Indian besterik badiote ere, esan ala ez izan, eta...
|
|
Galileiren Natura baino haragoko Naturaren eta Jainkoak baino haragoko (Monotheosa inklusibe) Jainko horren
|
biak
bat izatea da sakratua, hori da Naturaren eta Jainkoen sorgia.
|
2016
|
|
Espiritu kooperatiboa ikasi eta landu egin behar da; pertsona izaten ikasiz ikasten da hain zuzen ere elkarlagun izaten. Pertsona izan eta kooperatiboa izan solidarioa,
|
biak
bat da. Askotan errepikatua da Arizmendiarrietak lan eskerga egin zuela gazteak ikasketa horretan orientatzen.
|
|
Naturari, aldi berean guztiaren bata aditzera ematen duen harmonia eta ordena miragarria eta hor bi hostorik ere berdinik ez dagoen desordena totalean pentsarazten duen askotarikotasuna sumatzen da. Bata eta askotarikoa
|
biak
batera jasotzen dituen Aristotelesen klasifikazio sistema baliatzen dute natur zientziek botanikan, zoologian. Aristotelesek lau erreinutan banatzen zuen Natura:
|
|
oinarrizko saioa, sistematikoena, Evolution and Ethics (1893) da, horren argibidezko gehigarriarekin Evolution and Ethics. Prolegomena (1894); gaur
|
biak
bat bezala argitara ohi dira. Eta leheGakoa Natura eta moralaren erlazioa ulertzeko moduan dago, gaur arte dirauen auzia baitugu hori:
|
2017
|
|
Sartrek pertzepzioaren eta irudiaren ezin bateratua aldarrikatzen du. Kontzientziaren aktoa edo pertzepziozkoa edo irudizkoa da, inoiz ez
|
biak
batera: " kontzientziaren bi jarrera nagusi erreduziezinak dira; eta, hortaz, elkarren baztertzaileak dira". 33 Irudiak, pertzepzioaren objektuak ez bezala, berarekin darama ezeztapena:
|